alweer…!!!

Ja zeker, alwéér een dag met een Sinterklaas cadeau want er waren ook kaartjes voor de schouwburg weet je nog?
We waren 3 jaar geleden tjonge alweer 3 jaar? mijn logje liegt niet,  nog in de avond , en zonder rolstoel,  bij een optreden van de Dutch Swing College Band. Dat is de band waar Henk al een LP van had toen ik hem leerde kennen, (LP uit 1956) en dus een liefde van hem die zelfs nog ouder is dan zijn liefde voor mij.
En laat die band nou juist  deze zondag een matinee voorstelling in de Rijswijkse Schouwburg te hebben, Gewéldig want een avondvoorstelling gaat niet meer lukken.
Inge wist dus al snel welk advies ze kon geven en regelde  ook dat er een rolstoelplaats bij was. Dat die er uiteindelijk niet wás  werd gelukkig snel opgelost  dus kwam het toch nog goed.
Het zag er van vorige week  alleen niét naar uit dat Henk het zou “trekken”, maar ook dat kwam goed. Met wat extra opletten bij zijn dagindeling  vandaag was hij mooi op tijd “mens genoeg”.
Omdat vader en zoon  altijd reuze met  “muziek van vroeger” bezig zijn  vroeg ik Ruud  om in mijn plaats mee te gaan, heel stiekem vond ik het ook wel heerlijk een paar uur zonder “zorg” te zijn het is toch een heel gesleep  alles bij elkaar. En uiteindelijk mocht ik ook samen met Inge naar m’n verwenmiddag.

Er was een pauze, zo nodig hádden ze dan naar huis kunnen gaan, maar de heren hebben genoten en  gingen na de pauze weer de zaal in. Héél moe maar ook helemaal happy waren ze rond 6 uur thuis.
Henk met een drijfnat overhemd van de inspanning,  snel in bad dan maar. Beter van iets leuks dan van vervelende dingen wat óók wel gebeurt.

Het eten kan wel even wachten zodat hij eerst weer even op de bank uit kan rusten…. maar hij wil ook vertellen en probeert de slaap de baas te blijven…… die strijd verliest hij……..,
Ik zet de CD op die Ruud in de pauze voor hem kocht , in zijn slaap ontspant zijn gezicht en zijn hand beweegt………..