stukje voor stukje

Al zijn het er duizend, je legt ze  stukje voor stuk neer en dan blijkt Sinterklaas toch nog stiekem in het land te zijn. Heerlijk om te doen als Henk een paar heel slechte dagen heeft  en er weinig te beleven valt, althans , weinig leuke dingen. Hij komt  zelfs drie dagen niet buiten, dat is nog niet eerder gebeurd.


De van Haasteren puzzels zijn heerlijk ongecompliceerd  en reuze kleurrijk. Gewoon verslavend dat gepuzzel en de echte legpuzzelaar ontwikkelt vreemde trekjes las ik laatst op het log van een beginnende puzzelaarster
Zo schijnt “de echte puzzelaar” die een stukje gevonden heeft daar met de wijsvinger drie maal op te tikken…..en verhip…. nu ik er op let klopt dat als een zwerende vinger, eh…. bij wijze spreken dan hé,  want die zwerende vinger klopt zélf, daar  hoeft de puzzelaar  niets meer voor  te doen.


Het werkt alléén als je met meerdere aan het puzzelen bent. Zodra één puzzelaar een stukje neerlegt zal hij /zij dit vol trots showen met die drie tikjes. Ik betrapte Ruud erop die een puzzel ook nooit kan weerstaan, en ik betrapte Inge erop,  ook zij moet  altijd even een paar stukjes leggen. Tja, dan gaat het snel.
Morgen komt Ruud nog even  kijken of hij er nog een gat in ziet, dat gaat wel lukken, ik heb een gat bewaard.