op naar de kerst

Hoewel er steeds minder kerstkaarten verzonden worden, logisch , ondertussen is  de postzegel 3x duurder dan de kaart. valt toch meestal kort nadat Sint het land verlaten heeft de eerste kaart op de mat.
Hier viel de eerste kaart niet op de mat maar werd aangereikt door de greetz bezorger, een kaart van bijna een halve meter in het vierkant mwah, béétje overdrijven moet kunnen, vraagt nou eenmaal meer dan een brievenbus.

Greetz…. mijn voelhorens staan metéén overeind, temeer omdat er óók nog een plat langwerpig doosje bij is waaruit een  kleine jutezak komt.
Het is niet wáár hé! ……… Maar het is wél waar, de tekst laat aan duidelijkheid niets te wensen over!
Wacht…. lees even een stukje mee….


…. en achter dat  van:  stond zelfs een nóg langere rij namen van bloggers dan bij de Sinterklaas verrassing! Gelukkig schrijft de “Kerstman”dat dit een “afsluiter” is want ik ben ondertussen nu écht wel genoeg verwend.
Kijkt met strenge ogen ( waar niet mee te spotten valt)  naar Melody en Kakel en schudt haar wijze oude hoofd, pás op hé dames!
In het pakje alle geluk van de wereld alleen moet ik dat nog even zelf in een potje doen en  er goed voor zorgen zodat het allemaal volwassen klavertjes vier kunnen worden. Als dát gaat lukken ga ik natuurlijk dat geluk met jullie allemaal delen.
Het is allemaal  zó warm en lief écht ik heb ervan genoten, dankjewel allemaal.

Het is nog steeds druk,druk,druk dus de kerstboom en zo moet tot het weekend wachten, is wél gekocht.
Henk is weer een klein beetje op verhaal maar slaapt nog vrij veel, wat reuze makkelijk is als ik veel werk heb  en het allerfijnste is dat hij niét meer 3 tot 5 x per nacht wakker wordt, al een week of vijf niet meer.
Ook in de  ochtend kan ik meestal wel eerst zelf onder de douche en aankleden voor hij uit bed wil.
Op deze manier is het een stuk makkelijker vol te houden want ik krijg nu  voldoende slaap, dat  scheelt zó veel!

De brieven affaire gaat nog een staartje krijgen. Zowel de ombudsman als een jurische medewerker van de gemeente Rijswijk  zitten de WMO achter de vodden en willen dat ik aandring op een formele afwijzing zodat er ook écht een klacht ingediend kan worden. Hoewel ik er niet bepaald  op zit te wachten is het wel in het belang van heel veel mensen dat er een uitspraak komt over dat art 9 dus ik slik maar even en ga akkoord, de afwijzing is zowaar zelfs al binnen.  Zucht…. nu nog “even”goed verwoorden “wát ik waarom  wil” bereiken zodat het ook in mijn hoofd weer rustig wordt als het werk allemaal klaar is, wordt vervolgd!

 

73 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leidse Glibber
    dec 17, 2019 @ 01:28:31

    Mooie afsluiting van iets waar niet alleen jij, maar ook veel plezier van hebben gehad

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 17, 2019 @ 08:11:28

      Ik ben heel blij dat er ook anderen plezier aan beleefd hebben, daar kan ik me trouwens alles bij voorstellen, heb ik zelf ook altijd als ik een ander wil verrassen. Het blijft toch zaligeer te geven dan te ontvangen;-)

      Beantwoorden

  2. Leonoras life
    dec 15, 2019 @ 18:31:05

    Haha.. deze had je echt niet zien aankomen. Zo lief van de gevers 🤗 sterkte met de brief!

    Beantwoorden

  3. Nicky
    dec 15, 2019 @ 10:37:32

    Wat leuk weer! En fijn dat je beter slaapt! Nu nog even wat woorden bij elkaar zoeken en dan lekker puzzelen.

    Beantwoorden

  4. Villasappho
    dec 13, 2019 @ 15:23:30

    Ik heb 1 keer kerstkaarten gestuurd nadat ik het huis uit gegaan was en realiseerde me dat ik het echt zonde van het geld vond. Na een maand gooit iedereen ze weg.

    Beantwoorden

  5. meninggever
    dec 13, 2019 @ 14:14:09

    Elke bijdrage die jouw huidige leven een ietsjes vrolijker en draaglijker maakt lijkt me een lichtpuntje. Zeer gegund. Maar dat snap je wel. Kaarten zijn inderdaad wat dun gezaaid. Het aantal appjes stijgt. Wel zo simpel….

    Beantwoorden

  6. Nicole Orriëns
    dec 13, 2019 @ 09:10:21

    Fijn zo’n leuke post : ) En wat heerlijk dat je nachten rustiger zijn. Goede nachtrust is zo enorm belangrijk is mijn ervaring.

    Beantwoorden

  7. Petr@
    dec 12, 2019 @ 22:26:13

    Het houdt maar niet op he? Lekker puzzelen Riet, heb je wat te doen met de kerstdagen 😉
    Ik hoop dat de brieven iets opleveren.

    Liefs Petr@

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    dec 12, 2019 @ 20:44:30

    Nou ja zeg, wat leuk: nog een verrassing.

    En ik hoop dat het gaat lukken met de brievelarij.

    Beantwoorden

  9. Kakel
    dec 12, 2019 @ 20:25:51

    Het zou fijn zijn als er écht iets voor je wordt ondernomen. Of ze van links of van rechts komen, maakt niet uit: als er maar iemand is die met z’n laars op tafel slaat.
    Ik ben zelden van een boze blik onder de indruk maar voor jou pas ik. Je zou je boze blik mee moeten kunnen sturen in een envelop (-:

    Beantwoorden

  10. Spontanity
    dec 12, 2019 @ 19:06:48

    Prachtafsluiter!!!
    xxx

    Beantwoorden

  11. Neeltje
    dec 12, 2019 @ 17:53:18

    Super! En succes met de brieven!

    Beantwoorden

  12. willyfotoblog
    dec 12, 2019 @ 15:02:57

    als dat geen leuke afsluiter is Riet

    groeten

    Beantwoorden

  13. hanscke
    dec 12, 2019 @ 11:19:48

    Doe rustig aan met de kerstboom kopen. Je hebt nog alle tijd.

    Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    dec 12, 2019 @ 08:33:27

    Hopelijk zal die aktie een goed gevolg hebben.
    Goed dat het weer rustig is met Henk. Teveel emoties zijn vermoeiend.

    Beantwoorden

  15. John
    dec 12, 2019 @ 08:19:36

    Yea! Dat jullie in ieder geval enorm fijne dagen mogen hebben met z’n allen Riet. En goed dat Henk weer een beetje tot rust is gekomen al slaapt hij nog veel. Dat is ook een stuk beter voor jou!.

    Beantwoorden

  16. Marlou
    dec 12, 2019 @ 08:16:56

    Ha die Riet,

    wat heerlijk voor jou, dat je zo lief verwend bent…
    Ik vind het blogland zo ontzettend waardevol…
    Dat laten we niet meer los…
    We gaan lekker door!

    Heel veel liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 12, 2019 @ 17:06:30

      Helemaal mee eens. Ik vond het altijd al erg leuk om te doen maar sinds Henk steeds meer uit het gewone leven verdwijnt is het écht mijn lijntje met de buitenwereld dankzij de best wel hechte groep lezers die altijd reageert.

      Beantwoorden

  17. Rebbeltje
    dec 12, 2019 @ 00:18:19

    Wat een toeval en mooie afsluiter van de reeks verrassingen
    Vanmorgen zaadjes in een potje gestopt van een klavertje 4…zal mij benieuwen of ze uitkomen. Hoop dat het voor jou gaat lukken 🙂
    Want brengt geluk toch?
    Slaap wel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 12, 2019 @ 16:53:57

      Het zaaien moet hier nog even wachten , ben echt erg druk. Maar het is altijd reuze leuk om dat soort groeiprocessen te volgen. Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen over geluk hebben, er gebeuren zóveel lieve dingen om me heen.

      Beantwoorden

  18. Ferrara
    dec 11, 2019 @ 23:38:38

    Geweldige afsluiter. Ik stuur nog elk jaar mijn zelf gemaakte kerstkaarten en ben niet van plan van dat te stoppen. Ik maak van oude kaarten weer nieuwe en beleef daar veel plezier aan.
    Ik zou er jou ook graag een sturen, maar dat kan niet zonder adres, misschien wil je het mailen? Hoeft niet hoor als je dat liever niet doet. Even goede vrienden!

    Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    dec 11, 2019 @ 22:31:45

    Ja, dat laatste is allemaal maar vervelend gedoe, de regels veranderen ze toch almaar door, zeer vermoeiend. Gelukkig krijg je nu je rust, dat heb je wel nodig en dat scheelt weer.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 12, 2019 @ 16:43:25

      Deze regeltjes zijn alleen maar gemaakt om alle centjes in kas te houden. Het is erg fijn dat ik nu vaak voldoende slaap krijg want slaapgebrek hoe je niet echt heel lang vol.

      Beantwoorden

  20. Mies Huibers
    dec 11, 2019 @ 21:51:17

    Je bent op een geweldige manier verwend. Heerlijk om te lezen. Ook goed dat er instanties zijn die nu meedenken. Doorzetten zou ik zeggen. Ook al zal het voor jullie zelf misschien niets meer opleveren.

    Beantwoorden

  21. Sjoerd
    dec 11, 2019 @ 21:50:36

    haha, een mooie afsluiter…

    Beantwoorden

  22. Naomi
    dec 11, 2019 @ 21:47:18

    Goed dat er actie wordt ondernomen naar aanleiding van je brief. En ik ben benieuwd naar de klavertjes!

    Beantwoorden

  23. staartje
    dec 11, 2019 @ 21:46:57

    👍🏽Heerlijk! Sterkte met de brief, maar dat gaat je lukken!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 11, 2019 @ 22:26:00

      Het zóu niet hoeven , volgens de juridische medewerker kon ze al aan de slag met mijn vorige brief maar ik wil duidelijk laten weten dat het hele art. 9 van onbehoorlijk bestuur getuigd.

      Beantwoorden

  24. AnneMarie
    dec 11, 2019 @ 21:37:27

    Het is ze goed gelukt om jou stil te krijgen. 😉😉😉

    Beantwoorden

  25. gewoonanneke
    dec 11, 2019 @ 21:24:04

    Wat leuk dat ze dit nog zo gedaan hebben om af te sluiten. Ondanks alle drukte toch nog tijd er voor vinden om te protesteren…. heel goed. Ja inderdaad postzegels zijn duurder dan de kaarten tegenwoordig. Toch blijf ik een echte kaart echt wel leuk vinden om te ontvangen.

    Beantwoorden

  26. Michel
    dec 11, 2019 @ 21:11:36

    Het is idd duur om kaarten te versturen, te duur naar mijn idee. Toch was het wel altijd leuk om ze te krijgen en te sturen. Maar de kaart die jij hebt gekregen is eerder een poster, mooie tekening van Van Haasteren.

    Beantwoorden

  27. Matroos Beek
    dec 11, 2019 @ 21:11:11

    Veel succes met de brief!
    Een waardige afsluiter van een lange reeks verrassingen. Ik wens je rust toe.

    Beantwoorden

  28. omabaard
    dec 11, 2019 @ 19:48:15

    Verrassende afsluiter👍. En zo is de overgang van Sint naar kerstman ook gebeurd.
    Succes en moed voor de brief.
    Ik kan perfect begrijpen dat het veel energie kost. En dat in deze drukke tijden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 11, 2019 @ 19:57:06

      En dan natuurlijk altijd de kans dat ze zich eruit kletsen. Maar gelukkig heb ik nu weer .meer energie nu ik genoeg slaap krijg (al maalt nu dan wel eens die klacht een uurtje slaap weg)

      Beantwoorden

  29. schrijfselsvanmij
    dec 11, 2019 @ 19:41:10

    Ha, leuk!

    Beantwoorden

  30. Melody
    dec 11, 2019 @ 19:32:20

    *kruipt in der schulp terug én vergrendelt bookmark Greetz*

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.