SPRAKELOOS

Er komt wat voor kijken hoor om Rietepietz sprakeloos te krijgen….. maar dat ik gelukt!
Ik ben nóg onderstebovenachstevorendubbelgeklutst enz. enz…..
Het héle pakket emoties kwam langs van diepe emotie tot schaterende pret.
Hoe maak ik dáár nou een log van dat  nog te behappen is voor de lezer….
Filmpjes zeggen misschien meer dan woorden….
Dat Inge vanuit haar werk hier zou komen vond ik niet raar, manlief Peter  moest werken en op Sinterklaas avond in je uppie thuis? ….. Ja Inge wás wat onrustig met haar telefoon bezig maar oke…… en dan gaat de bel… is een vreemde zeker die verdwaald is zeker……. maar zodra ik zie wie er voor de deur staan ga ik Henk halen……Henk is in “avondkostuum” want had van half 3 tot half 6 geslapen en Inge vindt dat niet erg.

Argeloos denk ik “wat een originele manier om de Sintkleding weer terug te brengen” want die bewaart Sint altijd bij ons op zolder.
Sint en Piet hébben weliswaar zakken vol cadeautjes bij zich maar die veronderstel ik “nep” maar natuurlijk mag Sint best even in vol ornaat blijven voor de kleding naar zolder kan. Henk begrijpt niet helemáál wat er gebeurt maar draagt zijn steentje bij om Sint en Piet even gezellig bezig te houden………. ………..

Maar het blijkt toch even ánders te liggen dan ik dacht als Sinterklaas serieus een gedicht voor gaat dragen…… en dán gaan er lampjes branden ……. en moet Inge uiteindelijk stoppen met filmen omdat “moeders” even een zakdoek nodig heeft , én een extra schouder……..

Sprakeloos…….. en dan blijken er ook nog écht cadeaus in de zakken te zitten.
En blijken Melody en Kakel, bloggers   waarvan  ze @mail adressen konden vinden aangeschreven te hebben om deze Sinterklaas voor mij ónvergetelijk te maken! Ze achterhalen óók dochter Inge’s mailadres  en nemen contact met haar op die op haar beurt gaat “regelen”.  Ik krijg het steeds warmer. zowel van binnen als van buiten als ik zie wat er uit al die pakjes komt, allemaal met zorg gekozen maar vooral héél veel. Echt ik had de warmte evengoed binnen gekregen wanneer iedereen een kaart had ingeleverd.
Hoe ga ik dit ooit verwerken, het is zó overweldigend en heb er nog steeds niet de juiste woorden voor.
Hoe ga ik iedereen bedanken  want het lijkt allemaal een beetje ontoereikend om simpel “dankjewel”te zeggen. Het is me  heel erg gegund, dat komt in alles over en toch wordt ik er best verlegen van…… en sprakeloze Rietepietz, het moet niet gekker worden.
Gelukkig  zagen Sint en Piet ook wel iets van “de gewone Rietepietz ” daar laat ik  jullie dan maar even bij achter en ga proberen mezelf weer bij elkaar te rapen na deze wel héél bijzondere en warme “blogactie”.