wereld tip

Het was écht zo’n “adem in…. adem uit…..” dag en ik heb ff geen puf om er een lollig verslag van te maken. En ik hoef ook niet te zeggen “schat nu niet, ik heb hoofdpijn”, want er is geen schat die er last van heeft.
Maar laat ik nou gelukkig nog een logje uit 2006 tegenkomen met een prima tip voor de dure december maand! Ik geef het maar even door want misschien werkt het bij jullie wél, bij mij helaas niet, ik ben uiteindelijk geen wiskundige.

December is een dure maand  en menige bankrekening belandt in de rode cijfers aan het eind van alle feestelijkheden. Van de week zag ik in een T.V. quiz hoe dat simpel op te lossen is , we denken gewoon te weinig wiskundig !

In de quiz ” het mes op tafel ” stelde Joost Prinsen de vraag  ” wat is het kwadraat van -8 “.
Meteen schoot m’n wiskunde leraar in m’n gedachte  die het erin hamerde ;

Eén van de kandidaten had het fout en de stelling werd inderdaad even aangehaald !
Vertaalt naar de dure decembermaand wordt dat dus , een tweede bankrekening nemen …. zorgen dat beide rekeningen dik in de min komen te staan  …. de beide negatieve saldo’s met elkaar vermenigvuldigen en voila ……… je zit weer royaal  kas !

Waarom werkt dat nou verdorie  alléén op papier !!!!!!

75 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    nov 26, 2020 @ 08:55:25

    Mij valt wel op dat vooral linkse actievoerders en politici dit soort rekensommen altijd weten te maken als het ze uitkomt. 2×0 is bij hen altijd 1, of 1 en 1 is 3 in die kringen. Mijn katholieke rekensommen hadden dit nooit in zich. Maar ja, kan ook komen omdat men daar het ‘gaat en vermenigvuldig u’ huldigde…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      nov 26, 2020 @ 09:26:03

      Inderdaad, in de politiek wil men nog wel eens de rekenmethode aanpassen als de uitkomst van een som ze niet zint. En bij een goed Katholiek is 1+ 1 altijd minstens 3 maar hoe meer hoe beter. ,

      Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    nov 25, 2020 @ 00:35:40

    Tja min en min is plus, alleen daar kon ik dat jongetje met dat brilletje naast me in de klas nooit van overtuigen. Misschien dat hij daarom bankdirecteur is geworden 🙂

    Beantwoorden

  3. Liesbethblogt
    nov 24, 2020 @ 19:00:25

    Haha! Weet nog wel een regeltje wat er bij mij ingestampt is; geen geld uitgeven wat je niet hebt;)

    Beantwoorden

  4. John
    nov 24, 2020 @ 08:21:54

    Ik raak in december niet in de min hoor 🙂 nooit eigenlijk want ik kan niet rood staan. De westerse mens is rond deze periode bijna pervers te noemen met zijn drang naar cadeaus en eten. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      nov 24, 2020 @ 18:11:28

      Hier ook niet hoor, heb ook geen optie om rood te staan. En als je in december wat extra wilt doen weet je dat lang genoeg van te voren om te zorgen dat je dan niet in het rood komt als dat wél zou kunnen.

      Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    nov 23, 2020 @ 22:25:36

    En ik las in de krant nog een gesprek met Joost.

    Beantwoorden

  6. bvision
    nov 23, 2020 @ 20:51:27

    Min plus Min = Min de moet de rekeningen bij elkaar optellen. En na december is het dus nog zeer veel meer min…

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    nov 23, 2020 @ 18:43:13

    Hahaha, als het zo toch ‘ns kon werken!

    Beantwoorden

  8. Ferrara
    nov 23, 2020 @ 17:45:08

    Rood staan, liever niet. Ik ben nog opgevoed met het idee, geen geld uitgeven als je het niet hebt. In mijn jonge jaren ging die vlieger niet altijd op en heb ik wel eens rood gestaan, maar nooit lang. Had wel altijd een buffertje om aan te vullen, maar ja dat kostte dan weer rente op de spaarrekening. Tegenwoordig staan we nooit meer rood. Helaas is rente vangen er niet meer bij.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      nov 23, 2020 @ 19:07:01

      Klopt, sparen bij de bank kost al bijna geld. En dan de wetenschap dat ik in het begin van m’n huwelijk zelfs nog 3% rente kreeg op de gewone girorekening en verder álles gratis was bij de giro. En een spaarrekening een paar jaar vast zetten leverde aardig wat op. Tegenwoordig worden we aangemoedigd om geld te lenen en rood te staan.

      Beantwoorden

  9. Happy Hulk
    nov 23, 2020 @ 17:38:55

    Ik was zo’n wiskundig genie op school, dat een leraar ooit tegen mij zei, “geeft niks Hulkie, er moeten ook domme jongetjes zijn”!

    Beantwoorden

  10. majaer
    nov 23, 2020 @ 16:29:56

    Ik hou niet van de kleur rood, dus ik sta ook nooit rood ondanks de dure maand hihi

    Beantwoorden

  11. Naomi
    nov 23, 2020 @ 16:08:11

    Rekenen is bij mij ook duidelijk niet mijn sterkste kant, dus ik denk dat het bij mij ook niet zou werken…

    Beantwoorden

  12. Kakel
    nov 23, 2020 @ 14:29:39

    Eeuwig zonde dat het niet werkt!

    Beantwoorden

  13. Yova
    nov 23, 2020 @ 11:35:21

    Gewoon goed opletten dat je niet in de rood staat. Wij kopen geen cadeautjes. Alleen lekker eten. Wij hebben maar heel klein familie. Alleen onze broer nog… Fijne dag.

    Beantwoorden

  14. willyfotoblog
    nov 23, 2020 @ 11:34:45

    te mooi om waar te zijn Riet

    prettige dag

    Beantwoorden

  15. Suskeblogt
    nov 23, 2020 @ 10:33:08

    Gewoon zorgen voor een rekening waarbij je niet in het rood kan gaan. Daar zouden velen baat bij vinden en eerst even nadenken vooraleer ze uitgeven.

    Beantwoorden

  16. Nicky0607
    nov 23, 2020 @ 09:09:37

    Haha! Ja, heel jammer! Hier is december nooit echt veel duurder. Wel iets maar we geven geen grote diners of zo. Hoewel ik ooit een kilo ossenhaas heb gekocht zodat mijn verkering Beef Wellington kon maken. Dat vond ik wel heel decadent en een beetje schandalig. Gelukkig was het gerecht gelukt! Je moet er niet aan denken dat je een stuk vlees van 50 euro verknalt!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      nov 23, 2020 @ 09:24:17

      Hier is alleen Sinterklaas een soort van aanslag maar daar houd ik natuurlijk wel rekening mee. Vroeger wél vaak met veel mensen aan de kersttafel maar ook dat hoeft niet héél duur te zijn als je dat niet wilt.

      Beantwoorden

  17. Neeltje
    nov 23, 2020 @ 09:02:09

    Vandaag een nieuwe dag! 💖

    Beantwoorden

  18. Mrs. Brubeck
    nov 23, 2020 @ 07:23:34

    We hebben hier nog wel een extra collega nodig? Interesse? De klanten zouden erg blij met jou zijn… 😂😂😂

    Beantwoorden

  19. staartje
    nov 23, 2020 @ 06:46:27

    🥳🤣lolbroek

    Beantwoorden

  20. gewoonanneke
    nov 22, 2020 @ 22:44:18

    Als dat zou kunnen haha.. gelukkig zorg er wel voor niet in de min te kokmen……

    Beantwoorden

    • rietepietz
      nov 23, 2020 @ 08:18:29

      Ik zou het niet eens kunnen al zou ik willen, heb het onmogelijk gemaakt om rood te staan want áls je pas gestolen wordt kunnen ze je nog stevig in de min zetten/

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        nov 23, 2020 @ 19:24:41

        Ik ook toen ik gescheiden was heb ik mezelf beloofd nooit meer rood te staan, heb het er toen meteen af laten halen die ruimte. Nooit hoeven en willen gebruiken ook.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          nov 23, 2020 @ 19:31:07

          Het wordt allemaal zo vreselijk aangemoedigd om jezelf in de schuld te steken. Je bent ook gauw het overzicht kwijt als je alles pint.

          Beantwoorden

          • gewoonanneke
            nov 23, 2020 @ 19:34:26

            Nou dat laatste vind ik wel meevallen hoor, heb een app op mijn telefoon en kan ieder moment kijken wat er af en bij geschreven is. Vind ik persoonlijk heel makkelijk en overzichtelijk. Zit ook op wat je nog kan verwachten deze maand zodat je precies ziet wat er overblijft zeg maar haha. Zelfs mijn zwager die een uitkering had kreeg ooit van de bank een brief om een krediet te kunnen krijgen van 4000,00. Ben toen boos naar die bank gestapt en ze laten zien wat een schulden hij ooit had gehad en dat ze dan toch nog zulke brieven sturen. Ze hebben het er toen ook wel afgehaald.

            Beantwoorden

  21. omabaard
    nov 22, 2020 @ 22:38:03

    Min maal min geeft altijd plus 😉. Alleen op een bankrekening werkt het niet.
    Niet niet geeft ook altijd wel.

    Beantwoorden

  22. AnneMarie
    nov 22, 2020 @ 22:12:41

    Als dat zo was was ik niet stinkend rijk geweest. 😉😉

    Beantwoorden

  23. Matroos Beek
    nov 22, 2020 @ 21:55:07

    ’t Jonge, dit gaat mijn petje te boven. Het positieve aan corona is dat het een goedkope kerst zal worden dit jaar…

    Beantwoorden

  24. Karel
    nov 22, 2020 @ 21:21:02

    is ie leuk of is ie leuk 🤣
    ik was altijd heel slecht in wiskunde , zorg wel dat ik + blijf

    Beantwoorden

    • rietepietz
      nov 22, 2020 @ 21:40:30

      Is beter ja, wij zijn niet wiskundig genoeg om minnen in plussen te veranderen.

      Beantwoorden

      • Karel
        nov 23, 2020 @ 20:12:59

        nee ik in ieder geval niet 🙂

        we hadden een heel fijne dag , ik hoop nu dat de foto’s en filmpje wat gelukt zijn 😁
        en Melody nog een eindje omrijden , nu ze doet het graag hoor
        ik heb al weer een nieuwe puzzel opgezet , ook net zo’n plaatjes als uit de pps , zo mooi
        rustige avond groet

        Beantwoorden

        • rietepietz
          nov 23, 2020 @ 20:21:04

          Wat ik van wiskunde wist ben ik grotendeels alweer vergeten. Ik kom amper aan die puzzel toe, die met die molen is nog niet eens echt op de helft. Geeft niet komt wel weer. Ben nu druk met surprises maken enz af en toe even werken.
          Mijn dagen vliegen om. Jullie hadden geweldig weer bij het Blijdorp bezoek.

          Beantwoorden

  25. Rebbeltje
    nov 22, 2020 @ 21:09:59

    Ha sta nooit rood 😉

    Beantwoorden

  26. liesonderweg
    nov 22, 2020 @ 20:05:59

    Hahahaaa…!
    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  27. Melody
    nov 22, 2020 @ 20:03:12

    Het werkt niet als de minstand te klein is 😄

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.