confrontatie….

Heb je wel eens toch? dat je met jezelf geconfronteerd wordt? In mijn gevoel ben ik pakweg… ergens tussen de veertig en de vijftig, oke, zo zie ik er aan de buitenkant misschien niet helemaal uit maar , in mijn gevoel, zie ik er dan hoogstens uit als een vlotte 50plusser die haar dag niet helemaal heeft!
En dán  krijg ik deze foto toegezonden.

Weg illusie van “oudere jongere” daar loopt echt een duidelijk oude dame ( die zelfs niet altijd een dame is) met haar 15 jarige kleinzoon. Het pluspuntje is dat hij dit dan weer helemaal niet vreemd vindt en we lekker lopen te giebelen.
Ja helaas, ondertussen is Sebastian weer bij zijn moeder thuis  na 5 weken Nederland.
Hij heeft een geweldige tijd gehad hier , jammer dat wij helaas niet meer met alle activiteiten  van de partij konden zijn  maar hij stapte toch regelmatig even de oude fiets die hij kon gebruiken  om even bij ons binnen te stappen.
Verder bleven we natuurlijk via foto’s en filmpjes op de hoogte van wat alle uit stapjes.
Er is veel vader/zoon tijd geweest, ze gingen samen naar Belgié, samen wadlopen.

Met meerdere naar de apenheul waar hij de klimmuur gebruikte om aap  onder apen te worden, naar kinderdijk voor de echte Hollandse plaatjes enz, enz, En natuurlijk was er veel muziek o.a.  met paps naar parkpop

De mannen gaan elkaar missen want 5 weken gaan natuurlijk véél te snel voorbij. Gelukkig hebben ze prachtige herinneringen. Tot over een jaar Sebastian, we hopen dat hij dan hier naar school gaat. Tja helaas, ik vrees dat ik dan een nóg oudere dame ben en dat Sebastian dan nóg verder boven me uitsteekt.

70 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: Ouder worden: waarom voelen we ons jonger dan we zijn? - Huisvlijt
  2. meninggever
    aug 09, 2019 @ 14:30:52

    Als onder het uiterlijk op leeftijd een geest zit vol humor en vechtlust zal het met de observatie ‘oud’ wel meevallen. Gek genoeg heb ik dat bij jou helemaal niet. Gewoon een leuke vrouw met een leven zoals vele anderen die er toch een feestje van maakt door zelf slingers en vlaggenlijnen op te hangen….zoiets!

    Beantwoorden

  3. Ferrara
    aug 04, 2019 @ 23:21:30

    Wat gaan de weken snel. Sebastiaan alweer vertrokken. Aandoenlijke foto, waar ik wel even twee keer naar heb gekeken. Je oogt op andere foto’s fragieler. Ik kan me voorstellen dat je even hebt geslikt, maar wat maakt het uit, zo lopen met je kleinzoon daar gaat het om!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 05, 2019 @ 09:17:23

      Om gevlógen is het. Echt frgiel ben ik natuurlijk niet met maar 44 en mijn 1.64 lang maar naast een een “slungel” van 15 jaar die alléén maar in de lengte groeit lijkt dat dus best stevig;-)
      Het waren weer heel veel mooie momenten met hem maar we zijn natuurlijk wel gewend om afscheid te moeten nemen en leggen daar zo min mogelijk nadruk op want toen hij nog klein was wilde we er geen drama van maken, dat doen we dus nog steeds niet.

      Beantwoorden

  4. Neeltje
    aug 02, 2019 @ 20:41:49

    Prachtige foto!

    Beantwoorden

  5. friedab2015
    aug 02, 2019 @ 17:27:44

    U bent me d’r ééntje … Een hele leuke oma! * http://www.friedabblog.wordpress.com * Amsterdam, 2 augustus 2019 *

    Beantwoorden

  6. Regenboogvlinder
    aug 02, 2019 @ 15:39:39

    Goh Riet… logisch hoor, je ziet jezelf helemaal niet zo hè. Heb ik ook. En soms is zo’n foto best confronterend. Maar goed, hoe jong voel je je? Daar gaat het om.
    Wat zijn die 5 weken omgevlogen zeg. Wat heerlijk dat hij zoveel samen met Ruud heeft gedaan ook. Gelukkig word je wel op de hoogte gehouden. Op naar volgend jaar… hopelijk blijft hij dan wat langer, maar ja, dan zal hij zijn moeder wel weer gaan missen…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2019 @ 15:56:58

      Zo is het maar net, en van binnen worden alleen je organen oud;-)
      Zó hard gegaan! !! We hopen dat hij over ruim een jaar hier naar school kan. Dat wás al de bedoeling toen ze nog niet gescheiden waren dus ik hoop dat het ook doorgaat. Hij geniet zo van de kleinschaligheid hier. Dat je iedereen makkelijk even op kunt zoeken om een spelletje te doen bij. Hij is echt een gezelligheidsdier. Maar inderdaad, dan zal hij zeker zijn moeder missen.

      Beantwoorden

  7. Spontanity
    aug 02, 2019 @ 14:56:09

    Maar heerlijk dat hij zo loopt met je!!
    Wat zal je hem missen.

    Beantwoorden

  8. Happy Hulk
    aug 02, 2019 @ 14:47:10

    De achterkant van het gelijk!

    Beantwoorden

  9. Petr@
    aug 02, 2019 @ 14:29:27

    Hele lieve foto Riet, het gaat om de liefde die het uitstraalt en iedereen heeft gelijk even je achterkant gezien haha 😉
    Op het filmpje kun je goed de gelijkenis tussen vader en zoon zien!
    Jammer dat hij weer een jaar weg is, voor beide kanten.
    Ik duim voor jullie dat hij dan langer mag blijven

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2019 @ 14:59:04

      Hij was er dit al erg lang, zo lang was hij nog nooit hier. Waarschijnlijk zoekt mijn zoon het nog wel een keer op, hij komt nog wel eens in de USA natuurlijk en dan valt het wel te combineren.

      Beantwoorden

  10. schrijfselsvanmij
    aug 02, 2019 @ 13:35:46

    Je schrijft als iemand van pakweg veertig …. vijftig oftewel je bent jong van geest en hart 😘

    Beantwoorden

  11. Nicole Orriëns
    aug 02, 2019 @ 12:46:16

    Daar loopt inderdaad wel een dame op leeftijd, maar wat een superlieve foto!

    Beantwoorden

  12. willyfotoblog
    aug 02, 2019 @ 10:54:58

    een ontroerende foto Riet.

    confronterend voor jou allicht wel..

    maar wat liefdevol gebaar van Sebastian ….

    hopelijk kan hij volgend jaar langer blijven

    Beantwoorden

  13. Villasappho
    aug 02, 2019 @ 10:05:26

    Oef ik snap je hoor maar de foto is prachtig! Wel mooi dat je kleinzoon het naar zijn zin heeft in Nederland. Ik zal duimen dat hij hier blijft.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2019 @ 11:07:05

      Dat is ook de reden dat ik de foto gewoon plaats, dat ik er minder flatteus op sta in dan flink ondergeschikt;-)
      Er wordt hard aan gewerkt om het mogelijk te maken dat hij hier zijn vervolgopleiding kan doen, maar ja, voorlopig is hij toch weer voor minstens een jaar bij zijn moeder.

      Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    aug 02, 2019 @ 08:39:27

    Die foto zegt meer dan 1.000 woorden. Afscheid nemen is nooit leuk, maar de herinneringen blijven. En dat hij terugkomt weet je ook.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2019 @ 09:38:18

      We xijn afscheid gewend natuurlijk, het is met hem nooit anders geweest , maar vooral voor hem vind ik het zo vervelend dat hij nooit iederéén waar hij van houdt om zich heen mag hebben

      Beantwoorden

  15. Matroos Beek
    aug 02, 2019 @ 08:19:20

    De foto straalt een enorme genegenheid uit. En oh, het is maar een momentopname. Foto’s kunnen een mens op z’n meest onflatteuze moment vereeuwigen. Wat telt is de jeugd in je hoofd. Ik vind je er trouwens steeds heel knap uitzien. Oké, hier dan wat minder, maar hier gaat het om het gevoel en de band die je hebt. Koester de gevoelens. Ik hoop dat hij volgend jaar langer kan blijven!

    Beantwoorden

  16. Naomi
    aug 02, 2019 @ 08:02:20

    Ik vind de foto vooral ontroerend, liefdevol en prachtig!

    Beantwoorden

  17. Leonoras life
    aug 02, 2019 @ 07:10:58

    Wat een heerlijke foto. Zoveel liefde dat zegt genoeg. Ik kan mij voorstellen dat je hem mist.. social media blijft toch anders 😘😘

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2019 @ 09:44:07

      Inderdaad héél anders, vooral omdat , wanneer hij het gewone leven dáár weer oppakt, hij gewoon een 15 jarige is die met heel veel andere dingen bezig is . En dan nog een flink tijdverschil.

      Beantwoorden

      • Leonoras life
        aug 02, 2019 @ 12:05:44

        Ik weet niet waar hij gewoonlijk woont.. maar ik heb een vriendin in Canada.. dus kan het mij voorstellen. Xx

        Beantwoorden

        • rietepietz
          aug 02, 2019 @ 14:56:21

          Hij is geboren opgegroeid in de USA maar zijn moeder Een van geboorte Colombiaanse) is na de scheiding terug naar Colombia gegaan dus daar is hij nu ook.Tijdverschil is op werkdagen gewoon lastig, zeker omdat wij tegenwoordig vroeg naar bed gaan, Dan is hij nog niet eens uit school.

          Beantwoorden

          • Leonoras life
            aug 02, 2019 @ 15:01:22

            Oh jee dat is inderdaad heel ver weg. Wat fijn dat hij dan in de zomer bij jullie is 😍 maar ik begrijp dat je hem graag meer zou zien. Een prachtig kleinkind 😘😘

            Beantwoorden

            • rietepietz
              aug 02, 2019 @ 15:48:52

              Het scheelt wel dat we allebei niet beter beter, als een kleinkind hier geboren is en gedeeltelijk opgroeit en dan weggaat is dat vast erger.

              Beantwoorden

              • Leonoras life
                aug 02, 2019 @ 15:53:18

                Ja misschien wel.. en jullie zoon woont nu wel bij jullie in de buurt? Gelukkig dan maar

                Beantwoorden

                • rietepietz
                  aug 02, 2019 @ 15:58:23

                  Ja Ruud woont nu op 20 fietsminuutjes bij ons vandaag, dat is heel fijn, ook voor onze dochter die nu wat steun heeft bij ons in de gaten houden.

                • Leonoras life
                  aug 02, 2019 @ 16:04:36

                  😊👍 fijn! Voor jullie en voor hen. 😁

                • rietepietz
                  aug 02, 2019 @ 16:08:58

                  Ik had het nooit gedacht dat hij nog terug zou komen dus je begrijpt, ik werd er héél blij van.

                • Leonoras life
                  aug 02, 2019 @ 16:12:06

                  Oh dat geloof ik meteen.. mijn oudste heeft een relatie gehad met een Australiër.. mijn grootste angst…Ik dacht hij gaat. De relatie liep stuk.. en ik vond het vreselijk voor hem. Hij was zo kapot.. maar hij bleef wel in Nederland.. Ik voelde me over mijn gevoelens gewoon schuldig.. maar ik was zo blij dat hij hier bleef ..

                • rietepietz
                  aug 02, 2019 @ 16:51:00

                  Je hebt mensen die er goed mee om kunnen gaan, en als het moet kan iedereen het natuurlijk. Je moet wel. Maar ik ben er zeker niét geschikt voor. Het is altijd mijn grootste verdriet geweest. En dan besef ik heel goed dat ik niet mag klagen áls dat je grootste verdriet is omdat het wél goed gaat met ze. Je kunt zoveel mé’r ellende meemaken met je kinderen, daar weet jij alles van.

                • Leonoras life
                  aug 02, 2019 @ 16:56:39

                  😊 ja dan ga je wel meer relativeren.. maar toch. Gevoel laat zich niet zomaar wegschuiven.. ook al gaat het ze goed. Ik ben er denk ik ook niet geschikt voor 😊😉😘

  18. AnneMarie
    aug 02, 2019 @ 04:35:24

    Vreemd om jezelf zo als oudere tegen te komen maar wel een verterend plaatje. Ach wat geeft het ook, hij komt graag bij jullie dat is belangrijker. Heel jammer voor jullie dat hij nu weer teruggaat maar wie weet?

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    aug 01, 2019 @ 23:49:06

    Gelukkig ik ben dus niet de enige die denkt dat hij tussen de 30 en 50 is, alleen met lopen of hoge opstappen merk ik dat ik toch een paar dagen ouder ben 😦

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2019 @ 09:51:23

      Oh een paar ouder is niet zo erg. Ik moet bekennen dat ik af en toe ook de traplift neem. Niet altijd want ik wil bewust blijven traplopen omdat m’n knieën wat slijtage vertonen, dan moet je dat zeker in beweging houden.

      Beantwoorden

  20. omabaard
    aug 01, 2019 @ 23:16:51

    Ik herken het. We blijven met ons gevoel en in ons denken eeuwig jong, terwijl we er fysiek toch op achteruit gaan. Maar zeg nu zelf, toch heerlijk een jonge geest in een ouder lichaam?
    Wat hard voor je zoon en voor jou om de (klein)zoon nu weer een jaar te moeten missen. Gelukkig zijn er de digitale kanalen tegenwoordig waardoor afstanden kleiner worden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2019 @ 21:46:56

      Volgens mij hebben de meeste mensen dat wel, dat hoop il althans want het lijkt me reuze triest wanneer je je oud voelt.
      Ik vind het allemaal nog beroerder voor de kleinzoon die nooit iedereen bij elkaar kan hebben. Aan één kant een troost dat hij dat al vanaf baby gewend is, familie was altijd al verspreid over Colombia en Nederland terwijl hij in div. staten van de USA woonde. Wij maken er ook nooit een drama van maar het gemis is er natuurlijk

      Beantwoorden

  21. gewoonanneke
    aug 01, 2019 @ 22:53:38

    O goh dat is wel een beetje onflatteuse foto maar wel een die je zal koesteren… Heb dat ook hoor soms als ik zeg ben 66 denk ik, zeg ik dat, ben ik dat echt?? Jammer dat je kleinzoon weer weg is maar fijn dat ze die tijd samen hadden met jullie ook de momenten.. Blijft best lastig altijd weer afscheid moeten nemen.

    Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    aug 01, 2019 @ 22:40:44

    Als het leuk is gaat de tijd altijd snel. En jezelf van de achterkant zien kon vroeger nooit.

    Beantwoorden

  23. hanscke
    aug 01, 2019 @ 22:28:31

    Hier is kleindochter uit Roemenië weer een aantal weken bij haar vader en ook veel bij ons. Ik ken het gevoel van weer afscheid te moeten nemen, maar wat kun je die weken dat ze er zijn intens genieten van hun aanwezigheid, zo is mijn ervaring.

    Beantwoorden

  24. Melody
    aug 01, 2019 @ 22:11:58

    Heerlijk toch?!
    Het moeizaam missen en afscheid moeten nemen is fan uiteraard niet leuk maar anderzijds bevestigt het wel een heel speciale en diepgaande band. Gelukkig ken ik je goed genoeg om te weten hoe jij dit koestert als ware rijkdom omdat die niet iedereen gegund is.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.