flatteus

Laat ik het zo zeggen, de spiegel en ik zijn nog geen  overdreven grote vrienden.
Er moet nog aardig wat “bijgegeten”worden  al ben ik nou weer niet écht een gratenpakhuis. maar dat komt omdat ik rimpels te lijf ga met een paar kilo overgewicht, dat vult minstens zo goed als Botox
Maar eetlust en antibiotica “medicatie” gaat vaak niet samen. Valt me trouwens op dat waar vroeger de arts je medicijnen voorschreef … je tegenwoordig  “medicatie” hebt, nee en niet gewoon een lullig pilletje maar een knoepert waarvoor je eigenlijk éérst je amandelen zou moeten laten verwijderen om het kreng langs je strottenhoofd te kunnen dirigeren.

Heel stiekem groei ik een beetje uit tot V.I.P , moet je normaal hemel en aarde bewegen om een arts te pakken te krijgen, werd ik gisteren spontaan door de huisarts gebeld, “hoe het met me ging” ik heb het blijkbaar aardig bruingebakken vorige week!
Maar goed, de pillen zijn op en ik huldig het standpunt dat m’n lichaam wel zal vragen waar ik behoefte aan heb, en dat is nog niet echt de normale bruine boterham. De creamcrackers oude kaas zijn echter niet aan te slepen, een mens moet zich kunnen behelpen.

Zodra ik ergens écht trek in heb geef ik daar aan toe, mjammie…. zo’n héérlijk vers wit tijgerbolletje dáár had ik trek in.  En dan met flinke klodders abrikozen confituren erop.
Niet dat ik van abrikozen  houd, ik ben niet zo’n fruiteter, maar op z’n vers bolletje is het smullen. Trouwens ook al zo’n verdwenen woord, confituren, smaakt toch véél lekkerder dan jam!
Ik hou niet van overdrijven maar in zo’n geval gaat het broodje overlangs doormidden en worden beide helften afzonderlijk genuttigd met  een laag abrikozenjam  die héél gunstig voor de middenstand uitpakt.  Ik kan niet wáchten en zet m’n tanden in de eerste halve bol……….het hapt iets minder makkelijk af dan ik dacht én  ik  heb het broodje iets minder stevig vast dan ik dacht…… het broodje klapt als een katapult omhoog en blijft dankzij de laag jam op m’n neus hangen…….” Niets aan doen” zegt Henk, je ziet er véél beter uit, het flatteert  je die abrikozenkleur” !