flatteus

Laat ik het zo zeggen, de spiegel en ik zijn nog geen  overdreven grote vrienden.
Er moet nog aardig wat “bijgegeten”worden  al ben ik nou weer niet écht een gratenpakhuis. maar dat komt omdat ik rimpels te lijf ga met een paar kilo overgewicht, dat vult minstens zo goed als Botox
Maar eetlust en antibiotica “medicatie” gaat vaak niet samen. Valt me trouwens op dat waar vroeger de arts je medicijnen voorschreef … tegenwoordig  heb je “medicatie”, nee en niet gewoon een lullig pilletje maar een knoepert waarvoor je eigenlijk éérst je amandelen zou moeten laten verwijderen om het kreng langs je strottenhoofd te kunnen dirigeren.

Heel stiekem groei ik een beetje uit tot V.I.P , moet je normaal hemel en aarde bewegen om een arts te pakken te krijgen, werd ik gisteren spontaan door de huisarts gebeld, “hoe het met me ging” ik heb het blijkbaar aardig bruingebakken vorige week!
Maar goed, de pillen zijn op en ik huldig het standpunt dat m’n lichaam wel zal vragen waar ik behoefte aan heb, en dat is nog niet echt de normale bruine boterham. De creamcrackers oude kaas zijn echter niet aan te slepen, een mens moet zich kunnen behelpen.

Zodra ik ergens écht trek in heb geef ik daar aan toe, mjammie…. zo’n héérlijk vers wit tijgerbolletje dáár had ik trek in.  En dan met flinke klodders abrikozen confituren erop.
Niet dat ik van abrikozen  houd, ik ben niet zo’n fruiteter, maar op z’n vers bolletje is het smullen. Trouwens ook al zo’n verdwenen woord, confituren, smaakt toch véél lekkerder dan jam!
Ik hou niet van overdrijven maar in zo’n geval gaat het broodje overlangs doormidden en worden beide helften afzonderlijk genuttigd met  een laag abrikozenjam  die héél gunstig voor de middenstand uitpakt.  Ik kan niet wáchten en zet m’n tanden in de eerste halve bol……….het hapt iets minder makkelijk af dan ik dacht én  ik  heb het broodje iets minder stevig vast dan ik dacht…… het broodje klapt als een katapult omhoog en blijft dankzij de laag jam op m’n neus hangen…….” Niets aan doen” zegt Henk, je ziet er véél beter uit, het flatteert  je die abrikozenkleur” !

76 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Apr 16, 2017 @ 12:58:01

    Gelukkig heb je niet alleen fysiek de opgaande lijn weer te pakken, ook de humor is weer terug. Dat geeft een indicatie……Welkom terug Rietz!

    Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Apr 15, 2017 @ 19:52:35

    O, ik heb kilo’s genoeg in de aanbieding hoor, dus als je wilt hahahaha
    En een vers tijgerbolletje met een beetje roomboter en daar een goede abrikozenjam over ……… oooooo ………. een gebakje 🙂

    Beantwoorden

  3. Regenboogvlinder
    Apr 14, 2017 @ 14:15:55

    Creamcrackers oude kaas… jammie jammie, die zijn ook heerlijk! Je doet het alweer goed hoor! En die lekkere extraatjes moet je gewoon inderdaad aan toe geven. Wie zegt dat het niet mag, niemand toch?
    Dat broodje was gewoon even de weg kwijt, maar die opmerking Henk is goud waard, niet dan?

    Beantwoorden

  4. Petr@
    Apr 13, 2017 @ 09:28:32

    Dat had ik wel willen zien Riet haha.
    Eet maar lekker waar je trek in hebt, dan voel je je snel weer wat sterker!
    O in Frankrijk hebben ze vijgenjam van dit merk, heerlijk …..!

    Beantwoorden

  5. beaunino
    Apr 13, 2017 @ 07:02:13

    O jee Riet, ben je zo ziek geweest? Gelukkig nu weet aan de beterende hand met de Ab. Troep is het toch, ik moest er ook aan laatst. Ik ha vanmiddag als ik thuis kom even terug lezen bij je. Liefs xxx

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Apr 13, 2017 @ 00:50:02

    Gelukkig begin je weer op te knappen en verlies je je gevoel voor humor en heerlijk schrijven niet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 13, 2017 @ 09:05:40

      Het gaat iedere dag beter! Gelukkig zit ik gewoon zo in elkaar dat ik altijd weer de draad oppak naar “zo gewoon mogelijk” doen. Dat is toch een vorm van lijfsbehoud voor me.

      Beantwoorden

  7. hanscke
    Apr 12, 2017 @ 19:44:19

    Oh wat fijn dat je weer opknapt. Dat was wel even schrikken toen ik het las. Zoals jij de woorden van Henk weer geeft, zoals , laat maar zitten die jam, het flatteert je, dan heb ik toch echt niet in de gaten van hoe de toestand met Henk werkelijk is. Ik proef daar van jou zoveel liefde en respect uit. Maar het camoufleert wel hoe moeilijk je het moet hebben doordat je zoveel van de echte Henk zoals die was moet missen en dat het vele zorgen voor hem jou kan uitputten. Beterschap. k hoop dat je weer wat bijgetankt bent.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2017 @ 19:53:14

      Heel soms komt komt bij henk z’n humor weer even boven drijven, maar je hebt gelijk, ik vul het óók wel een beetje n zoals hij een paar jaar geleden gereageerd zou hebben. Ik mis zijn humor nog het meest en probeer hem soms een beetje in die richting te helpen, wat soms nog aardig lukt.
      Ik wil niet altijd alleen maar trieste logjes maken want op een bepaalde manier hebben we het nog steeds goed samen doordat ik gelukkig vaak de omstandigheden aan kan passen.
      Maar zodra ik zelf niet fit ben is dat allemaal véél lastiger. Gelukkig ben ik weer op de been, moet nog wel wat reserves bij sprokkelen maar dat komt ook wel goed.

      Beantwoorden

  8. Melody62
    Apr 12, 2017 @ 18:16:29

    Alles op zijn tijd hoor…. doen wat goed voelt, laten wat niet… ik stuur je vele beterschapswensen met een heel lieve groet erbij.

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    Apr 12, 2017 @ 17:10:25

    Doe mij maar aardbeien confituur. 😉

    Beantwoorden

  10. ria
    Apr 12, 2017 @ 15:41:36

    Na de laatste logjes van je te hebben gelezen mag je wel zo’n tijgerbolletje hebben.

    Beantwoorden

  11. majaer
    Apr 12, 2017 @ 15:18:08

    Tijger bolletje is best lekker maar geen jam voor mij dus een lekker plakje kaas.
    En over die pillen ik krijg ze ook niet door mijn strot als ze zo groot zijn, als het kan laat ik ze smelten in een kopje water.

    Beantwoorden

  12. willy
    Apr 12, 2017 @ 15:03:36

    een broodje humor, kan geen kwaad Riet…

    “jam” ?

    wij hebben het hier steevast over “confituur”

    groeten

    Beantwoorden

  13. Kakel
    Apr 12, 2017 @ 14:47:47

    Verse abrikozen blief ik niet, maar abrikozen-confiture: breek me de bek niet open!
    Wij zitten wel hetzelfde in elkaar: ons best doen om op gewicht te blijven en er hoeft maar iets mis te gaan en dan laten we alle trek varen.
    Een blog om m’n vingers bij af te likken, Riet (-:

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2017 @ 15:10:31

      Ik dacht dat ik de enige was die zo onlogisch bezig is, griezelen van verse abrikozen maar niet van de jam af kunnen blijven;-)
      Ik kan tegenwoordig best makkelijk een paar pondjes missen hoor, maar ik zie er dan niet úit als ik eerlijk ben;-(

      Beantwoorden

  14. margrietspanjaard
    Apr 12, 2017 @ 12:40:53

    En waar is die foto nu ???? Die heeft Henk vast wel gemaakt 😉😉😉

    Beantwoorden

  15. Blog Zonder Naam
    Apr 12, 2017 @ 04:42:56

    Je beschrijft het als of het een delicatesse is die alleen in topresturants geserveerd wordt. Moch t je trek krijgen in de oude kaas, dan zou ik je de oude brokkel uit het pakhuis van mijn man mogen aan bevelen, Cum Laude -goud gewardeerd en landelijk te koop.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2017 @ 09:18:35

      Nou ik betwijfel of een toprestaurant dit wel serveert ,misschien bij het ontbijt dat zou kunnen.
      Nou brokkelkaas is me net iets té oud maar de oude boerenkaas die ik altijd koop bij een “reformwinkeltje”in het dorp hangt er tegenaan en is héérlijk. Geen idee van welke boerderij deze man z’n kaas betrekt maar ik smul er altijd van.

      Beantwoorden

  16. matroos
    Apr 11, 2017 @ 22:52:41

    Wat heerlijk een broodje humor!

    Beantwoorden

  17. Veendammerman
    Apr 11, 2017 @ 22:38:24

    Ik doe met je mee met die abrikozenjam maar dan op een volkorenbrood natuurlijk, of roggebrood… Met veel vezels 😉 eet ze!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2017 @ 09:12:26

      Eet smakelijk dan hé, normaal eet ik ook uitsluiten volkorenbrood, lekker! maar nu wil dat nog even niet smaken, komt wel weer dus ik “behelp”me maar even met wat wél smaakt.

      Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Apr 11, 2017 @ 22:35:52

    Je houdt niet van overdrijven, zeg je, echt, haha. Ik eet elke werkdag een banaan, dat blijft een lekkere gewoonte, en pillen heb ik gelukkig nog niet nodig.

    Beantwoorden

  19. AnneMarie
    Apr 11, 2017 @ 21:06:53

    Tijgerbollen en abrikozenconfiture om op te vreten.😊😊

    Beantwoorden

  20. Villasappho
    Apr 11, 2017 @ 21:06:14

    je zit me lekker te maken schei eens uit

    Beantwoorden

  21. gewoonanneke
    Apr 11, 2017 @ 20:56:51

    Dat is nou echt voedselverspilling haha… zie het zo voor me. Tja je hebt vast een jasje uitgedaan als de huisarts nog even ook belt.. Abrikozen en tijgerbolletjes zijn niet zo mijn ding maar smikkel er maar lekker van…….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2017 @ 09:08:11

      Ik keek behoorlijk op m’n neus om het zo maar te zeggen;-) dit is bijna een gebakje, maar normaal eet ik dat ook zelden hoor! De huisarts( dochterlief trouwens ook) vinden dat ik té makkelijk denk”het gaat wel weer over”, meestal is dat toch wél zo dus ik ben bang dat ik wel eigenwijs zal blijven, zelfs áls ze me zo op de huid zitten.

      Beantwoorden

  22. Zus
    Apr 11, 2017 @ 20:40:48

    Abrikozen en kersenjam, oh nee confituuuren, zijn ook mijn favodinges.

    Beantwoorden

  23. Marja
    Apr 11, 2017 @ 20:36:03

    Ik zie het voor me. Het blijft echt op mijn beeldscherm “plakken”.

    Beantwoorden

  24. datzalwel
    Apr 11, 2017 @ 20:28:04

    Wat een man , heerlijk zon reactie. Een echte Henk 🙂

    Beantwoorden

  25. Matroos Beek
    Apr 11, 2017 @ 20:13:37

    Haha… jammer dat we die foto niet te zien kregen…

    Beantwoorden

  26. leegschrift
    Apr 11, 2017 @ 20:13:13

    Oh ik ben ook dol op oranje confiture, vooral met de koningsdag die er aan zit te komen. Jammer van de eetlust even maar wel goeie vriendjes met de dokter. Je kunt niet alles hebben. Het was een smakelijk stukje lezen, gelukkig geen dikke pil. Van de beterschappen!

    Beantwoorden

  27. Neeltje
    Apr 11, 2017 @ 20:06:12

    Heerlijk! 😀

    Beantwoorden

  28. Hartelijke Hot Hulk
    Apr 11, 2017 @ 19:54:54

    Gloeiende gloeiende!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

