zij niet…

balieZe zit braaf met het nummertje voor de kashandeling op haar beurt te wachten. Op de oranje bank  in het moderne bankgebouw  mijmert ze over “vroeger”, toen het loon (dat heette destijds nog geen salaris)  in zo’n klein knisperend doorzichtig zakje wekelijks door haar man thuisgebracht werd.
Een klein  deel werd per maand door de baas (die toen nog geen werkgever heette) overgemaakt naar de girorekening, om de rekeningen over te kunnen schrijven en iets achter de hand te hebben. Dat leverde óók nog wat op want over het rekeningsaldo kreeg je ruim 3% rente. Alles was perfect geregeld, altijd aanvoer van contant geld voor de boodschappen via de baas en voldoende saldo voor de rekeningen, eveneens via de baas over de giro dus nóóit in de rij voor de bank.

nummerZe schrikt op uit haar overpeinzingen om te zien of het stokoude echtpaar, dat als laatste voor haar aan de beurt was, al klaar is. De oude dame hangt amechtig op haar rollator en de kromme oude heer doet aandoenlijke pogingen om te begrijpen wat de baliemedewerker  uitlegt. Ze kan flarden van het gesprek volgen, er komt een nieuwe pas, iets met een wachtwoord en dat meneer daarna even terug moet komen. De bankbediende  vermeldt ook nog even dat er nu wel € 3000,– op de betaalrekening staat en of hij dat niet even over zal boeken naar de spaarrekening…..maar dat hoeft want het echtpaar heeft dat geld binnenkort nodig.

Als  na het vertrek van het echtpaar nummer 522 aan flits op het bord  mag ze eindelijk zelf naar de balie en noemt het bedrag dat ze van haar rekening wil halen. De legitimatie én de pas verdwijnen met de medewerker naar een soort kast in de muur om op echtheid gecontroleerd te worden en blijken even later  oke.
Als het tijdslot het geld vrijgeeft wordt het uitgeteld en wil ze vertrekken….  maar de baliemedewerker heeft nog een vraagje voor haar.
Heeft mevrouw wel eens gedacht aan internet bankieren? De mevrouw kijkt de jongeman met opgetrokken wenkbrauw aan en zegt; ” dan moeten we even wat afspraken regelen, zegt U maar wanneer de computer door de ING gebracht wordt, wanneer zij de internet aansluiting kunnen regelen én wanneer de cursus om met dit alles te leren werken begint,  dit alles op kosten ván de ING naar ik aanneem”

water ingDe baliemedewerker  mompelt “U heeft dus geen computer begrijp ik hier uit” maar wil toch nog opmerken dat internet bankieren veel voordelen heeft waarop zij pinnig opmerkt …; “voor de bank wél ja, en die deelt dan het bespaarde geld weer uit aan een dik betaald voetbalelftal terwijl er voor de klant niets meer kan….” nou ja niéts is niet helemaal waar, de klant mag gratis koffie pakken, en eh…. kwam er niet nét nog een medewerker langs om flesjes water uit te delen….. alsof ze in de Sahara verdwaald was  i.p.v bij  de bank een kwartier moest wachten.
Ze heeft eigenlijk spijt het flesje water niet aangepakt te hebben, ze hád het de baliemedewerker aan kunnen bieden … om z’n borst nat te maken want ze heeft nog een uitsmijter voor hem in petto…..
Terwijl ze op zijn beeldscherm wijst zegt ze ” het deugt niet dat Jan en alleman inzage heeft  in het saldo bij een opname, toevallig ben ik niet geïnteresseerd in  het saldo van het oude echtpaar vóór me, maar het is schandálig dat het voor iedereen hoorbaar gemaakt werd….”  Met een hoogrood hoofd stamelt hij dat het niet de bedoeling was dat zij dat kon horen en maakt   z’n excuses…. waarna zij  met driftige stapjes richting uitgang stevent……ze laat zich niet inpakken, zij niet…..

27 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    mrt 19, 2014 @ 23:01:41

    Hulde voor die mevrouw. Het is treurig dat banken oudere mensen bijna verplichten om te gaan internetbankieren. Sowieso ben ik tegen banken sinds we geleerd hebben wat voor instanties dat nu eigenlijk zijn: niets meer dan gebouwen waar de argeloze burger zijn geld heen brengt dat vervolgens direct in de vorm van bonussen uitgedeeld wordt maar… Ik stop, anders wordt dit een TE lange reactie en dat hoeft nu ook weer niet. Ik heb wel weer genoeg gezegd voor vandaag denk ik maar nogmaals: hulde voor die mevrouw. En het gebrek aan privacy bij zo’n bank is schunnig. Je moet bijna een privé-audientie aanvragen om nog een beetje fatsoenlijk behandeld te worden bij zo’n instelling en… Nu stop ik echt!

    Rietepietz zegt;

    O maar je bent hier hélemaal aan het juiste adres voor lange anti-bank reacties. Ik heb al wat afgeknokt tegen de (toen nog postbank) tot aan KIFID procedures toe.
    Helaas zijn er veel te weinig medestanders om iets te bereiken , men gaat toch meestal niet moeilijk doen om een keuze te houden en zeurt pas als het een voldongen feit is dat je geen pest meer te vertellen hebt over je eigen geld dat je in goed vertrouwen op de bank stalt.
    Ik heb er in de tijd dat de gratis pas afgeschaft werd mening logje over gemaakt o.a.deze
    https://rietepietz.wordpress.com/2009/10/09/ontploffingsgevaar/ en deze

    hieperdepiep

    Beantwoorden

  2. hanscke
    mrt 19, 2014 @ 19:40:15

    Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst in een bank ben geweest.

    Rietepietz zegt;

    Ik kom er een keer of 6 per jaar om geld te nemen én ze vermanend toe te spreken;-)

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    mrt 18, 2014 @ 09:43:21

    De RABO zou mij ook graag zien internetbankieren….. Maar zolang de banken mij geen 100% kunnen beloven dat ik 24 uur per dag zonder storing bij mijn geld kan…. nog maar even niet. Ik ben veel te bang dat, als ik geld overmaak net toevallig het internet uitvalt… en wie geeft mij dan de garantie dat op dat moment het bedrag overgamaakt is/wordt of net op dat moment mijn rekening niet leeggehaald wordt. Okay, met een goede beveiliging kan er weinig gebeuren (zeggen ze) maar wie garandeert dat de firewalls 110% veilig zijn (100% vind ik nog niet voldoende).
    Ik heb twee nichtjes bij de RABO werken, en die zitten beiden te vrezen voor hun baantje. Nou, laat hen voorlopig nog maar even heel save de taken van mijn bankzaken waarnemen! Misschien niet zo goedkoop, wel veiliger….. voor mijn gevoel.

    Rietepietz zegt;

    Precies want veiliger is internetbankieren zeker niét, de criminele jongens zitten ook niet stil hoor en duiken in iéder gaatje dat ze kunnen vinden. Goedkoper is het óók al niet (ja voor de bank,kan die je nichtjes eruit gooien) voor ons dan want je moet toch zorgen dat je áltijd een goedwerkende computer in huis hebt, mét beveiliging die altijd helemaal up to date moet zijn en dan nóg legt de bank alle verantwoording bij de klant , zélfs als er door een storing dubbel afgeboekt werd moet je dat zélf maar oplossen. het bankieren was zonder al die elektronische onzin sowieso véél goedkoper!

    Beantwoorden

  4. beauninoblog
    mrt 17, 2014 @ 22:13:24

    Goss…. Die wachtrijen op vrijdagmiddag bij de bank waren eigenlijk best gezellig hè?
    Het wordt er allemaal niet leuker op.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik vond het nóg prettiger toen ik vrijwel nooit naar de bank hoefde,omdat ik zowel contant geld thuis kreeg als geld op de giro gestort…maar ja , dat schijnt té moeilijk tegenwoordig,ik word er niet blijer van hoor!

    Beantwoorden

  5. kakel
    mrt 17, 2014 @ 21:59:39

    Waar ik moeite mee heb, is dat alles wordt opgedoekt. Alle banken verdwijnen en de enkele die overblijft vindt zichzelf een geweldig iets. Mooie advertenties wat ze allemaal kunnen betekenen voor de client. Allemaal flauwekul. Alles wordt geautomatiseerd en wie niet mee wil doen wordt als achterlijk bestempeld. Mijn vader moet de overschrijvingskaarten zelf naar de bank brengen. Enveloppen krijg je tegenwoordig niet meer. Zelf heb ik geen enkele moeite met internetbankieren, maar het moet wel een eigen keuze zijn en niet worden opgedrongen!
    Fijn dat dat “oudje” nog zo lekker kras is 😀

    Rietepietz zegt;

    ING hééft nog enveloppen, die zijn meestal de láátste die de “trends”volgen,vandaar dat we daar nog bankieren. Maar ik laat me niéts opdringen zolang ik dat nog kan voorkomen want hoe méér mensen gaan internetten hoe méér filialen er verdwijnen, net als personeel!Jammer dat het personeel dat zélf niet door heeft en mensen onder druk gaat zetten voor de baas.

    Beantwoorden

  6. tagrijn
    mrt 17, 2014 @ 21:15:46

    Jij zou geloof ik nog het liefst willen dat er iedere maand een medewerker van de SVB langs kwam om je AOW in een zakje te brengen. Maar ik heb wel respect voor je vasthoudendheid.

    Rietepietz zegt;

    Nou als dát zou kunnen;-) Maar zonder dollen ik snap wel dat dát niet tot de mogelijkheden behoort maar ik moet toch wel zelf over m’n geld kunnen beschikken op een manier die ik gewend ben en prettig vind.
    Het blijft wél mijn geld waar de bank steeds vaker over beschikt en ook driftig van uitdeelt terwijl ik voor van alles moet betalen dat “altijd gratis zou blijven”.Ik ga het ze zéker niet makkelijk maken nóg meer mensen te ontslaan en kantoren te sluiten. Bij de huidige mogelijkheid tot “misbruik maken van de koopgedrag gegevens van de klant ben ik dan toch weer blij dat ik niet pin, die gegevens zijn er gewoon niet van mij.

    Beantwoorden

    • tagrijn
      mrt 17, 2014 @ 21:36:45

      Die overwinning heb je alvast binnen. De ING krabbelt na alle protesten al een heel eind terug en doet het dus voorlopig niet.

      Rietepietz zegt;

      Maar dát is dan weer niet helemaal mijn overwinning, ik pin niet dus zou er weinig last van hebben omdat ik gewoon alles contant betaal. Maar evengoed mooi dat ze bakzeil halen…..tot de rust weergekeerd is waarschijnlijk!

      Beantwoorden

  7. Suskeblogt
    mrt 17, 2014 @ 20:53:42

    het wordt alleen maar erger : vele bankfilialen sluiten hun deuren en mensen verliezen er hun baan. Binnen enkele jaren zullen bankfilialen tot het museum behoren vrees ik.

    Rietepietz zegt;

    Maar natuurlijk kunnen er bést wel een rem op zetten,wanneer we het vertikken om te pinnen én te internetten hebben de banken toch een probleem.

    Beantwoorden

  8. minoesjka2
    mrt 17, 2014 @ 19:17:51

    Ja, er word tegenwoordig maar van uit gegaan dat je alles wel even via de computer en internet doet! En dat terwijl ik merk dat door de armoede (in de grote stad?) steeds meer mensen komen die die computer en dat internet niet kunnen betalen!

    Rietepietz zegt;

    Ik weiger dat gewoon en winkels waar ik niet contant kan betalen mogen boodschappen houden, ik laat ook duidelijk merken waarom. Men realiseert zich véél te weinig dat je jezelf dwingt om altijd een goedwerkende computer te hebben met de juiste software én vooral beveiliging omdat het anders héél erg fout kan gaan!

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    mrt 17, 2014 @ 18:46:12

    Ik vind het dapper dat je volhoudt. Ik vind je een van de laatste der Bankianen. 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou dat is niet zo moeilijk hoor, ik vind het zo gewoon prettiger! Voeg daarbij dat ik weinig weet over beveiligen en dan is het gewoon veiliger om het niét via internet te doen. En dan heb ik het nog niet eens over de vele storingen én de plannen van de bank om “iets te gaan verdienen” aan het koopgedrag van pinners. Van mij mág het allemaal mits een keuze blijft en géén moeten.
    Ik ken trouwens nog wel een aantal mensen die niét internetbankieren.

    Beantwoorden

  10. isis45
    mrt 17, 2014 @ 14:20:06

    Ergens heb je wel gelijk, maar als je in een dorp woont kun je haast niet zonder internet bankieren. Ik moet 15 kilometer verderop voor het dichtstbijzijnde bank filiaal en dan kan ook iedereen meeluisteren. Als ik internet bankier, heb ik mijn eigen privacy, niemand kan meeluisteren of kijken wat ik doe.

    Rietepietz zegt;

    Dat is niet helemáál waar want een dorp heeft natuurlijk wél een brievenbus en dan kun je de overschrijvingen via de post versturen. Ik ga uitsluitend naar de bank om geld te halen opdat ik niet wil pinnen kan ik dat niet bij een automaat doen.Om rekeningen over te maken is geen bankfiliaal nodig ,dat kun je gewoon thuis doen.

    Beantwoorden

  11. Petr@
    mrt 17, 2014 @ 12:21:33

    Wij zijn ook bij de ING en als ze doorgaan met hun belachelijke idee om bankgegevens te gaan verkopen stappen wij over.
    Waarschijnlijk van de wal in de sloot, maar ja je kan ook niet zonder bank.
    Het kantoor van de ING in ons dorp is trouwens gesloten. ook zoiets raars.
    Je kan dan geld pinnen bij de boekhandel (wel gelukkig binnen want ik pin liever niet op straat)

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad van de wal in de sloot want de banken doen elkaar allemaal na. Wat wél helpt is niet pinnen, dan hééft de bank immers geen gegevens die doorverkocht kunnen worden. Hoe méér de klant van het internet gebruik zal gaan maken hoe méér kantoren én personeel er zullen verdwijnen,ik wil daar niét aan meewerken en blijf lekker dwarsliggen zolang dat kan.

    Beantwoorden

  12. terrebel
    mrt 17, 2014 @ 11:47:56

    Ik kom nog uit de tijd dat het niet verplicht was een bankrekening te hebben. Als winkeleigenaar kon je ervoor kiezen alles met contant geld af te handelen. Maar ja, de overheid controleert haar burgers graag en dus moet alles digitaal. Het enige dat nog wat tegengas kan bieden is stemmen op een partij die de rechten van de burgers hoog in het vaandel heeft staan en tegen meer cameratoezicht en dergelijke is: de Piratenpartij of de SP dus.

    Rietepietz zegt;

    Toch is het op dit niet de overheid maar de bankwereld die er álles aan doet om zoveel mogelijk aan ons te verdienen.Ik gooi bij voorkeus zélf de kont tegen de krib (van politieke partijen die nog nooit geregeerd hebben weet je uiteindelijk óók niet wat ze doen als ze kunnen regeren) en weiger nog altijd te pinnen, niet gepind is géén data voor de bank die verkocht worden. Verder geef ik ook nérgens mijn adresgegevens als die niet nodig zijn en heb geen klantenkaarten op naam,ook de OV kaart is anoniem al kost me dat geld want dan krijg ik óók geen bejaardenkorting. Principes zijn duur en vaak ongemakkelijk maar dat heb ik er allemaal voor over. Het is me even te makkelijk om alleen naar de regering te wijzen ,veel van dit soort dingen doen de mensen zichzelf aan uit gemakzucht. De chipknip is er nooit doorgekomen omdat “men” er niet aan wilde en zo kun je de dataverkoop zéker voorkomen door niet te pinnen toch?

    Beantwoorden

  13. cornma
    mrt 17, 2014 @ 11:34:04

    Oh, wat zou ik graag die dame zijn die zo duidelijk laat merken dat ze onder geen beding wil internetbankieren. Maar dat is helaas niet mogelijk. Echtgenoot vindt het namelijk heel erg prettig om vanaf de computer alles te regelen.

    Rietepietz zegt;

    dat is natuurlijk lastig als twee echtelieden een andere mening hebben over dit soort zaken. Ik blijf hier zo halsstarrig omdat Henk helemaal niét met een computer kan, stel er gebeurd iets met mij wordt hij metéén afhankelijk van anderen om z’n zaken te regelen want terug draaien zal waarschijnlijk héél lastig worden.

    Beantwoorden

  14. John
    mrt 17, 2014 @ 09:49:38

    Tja, we kunnen het tij niet meer keren vrees ik. Maar ik neem voortaan nog maar een bedrag op, en pin niet meer verder. Dat ze het uitzoeken.
    Internet bankieren doe ik wel,want telkens 20 kilometer rijden voor ik de rekeningen bij de bank af kan geven gaat me te ver.

    Rietepietz zegt;

    Nou als er genoeg mensen anders willen en daar naar handelen is het tij nog bést te keren. Banken zijn héél gevoelig voor klanten die alle geld dat niet strikt nodig is van de rekening af halen. Zo zouden zich te pletter schrikken als mensen stoppen met pinnen wegens de plannen om gegevens voor reclamedoeleinden te gebruiken. En dát zou zeker helpen maar ja, de meeste mensen mopperen alleen maar en handelen niet, ik hoop dat héél veel mensen ,net als jij, stoppen met pinnen en de pin hoogstens op geld te pinnen gaan gebruiken.

    Beantwoorden

  15. Marion
    mrt 17, 2014 @ 09:15:35

    Je hebt helemaal gelijk, ik voel me bijna schuldig.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Niét doen, jouw mening is nét zo goed als de mijne en jouw redenen om het wél te doen zijn net zo goed als mijn redenen om het niét te doen.
    Je mag al blij zijn dát je zelf alles kunt regelen en dan doe je dat natuurlijk op de voor jou beste manier. XXX

    Beantwoorden

  16. Albert y Mara fotoblog
    mrt 17, 2014 @ 00:53:13

    Die Riet toch, nog steeds geen fan van Internet bankieren (ik laat me niets opdringen) en nog steeds geen fan van de NS (ik moet toch altijd iets te mauwen hebben). Gelukkig zorgt het mooie weer aan de Costa del Sol dat ik kan blijven glimlachen. Salu2 Albert

    Rietepietz zegt;

    Tja, ons kent ons hé, maar natuurlijk mag je mauwen hoor, dat maakt de reacties levendig en natúúrlijk hoeft niet iedereen het met eens te zijn. Ik snap bést dat internetbankieren voor mensen die leven zoals jullie leven een úitkomst is. Maar ik zou toch wel graag een keuze blijven houden.Ik weet gewoon te wéinig van beveiligen op een pc om de risico’s, die de bank meestal bij de klant legt, afdoende te kunnen invullen. Voor wát ik op de computer doe is een simpele beveiliging meer dan afdoende en gáát het een keer mis is er nóg niets aan de hand omdat ik niéts van dat soort data op de pc heb. Maar je hebt gelijk, bij iedere internetstoring bij de bank maak ik een rondedansje;-)

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    mrt 17, 2014 @ 00:00:55

    Het huidige bankpersoneel wil nogal eens slordig omspringen met gegevens die niet voor andere oren zijn bestemd. Privacy is een woord dat niet meer bestaat.
    En als alle banken zo gaan handelen als de ING van plan is te doen, dan zijn alle betalingen die je gedaan hebt absoluut niet meer veilig en heilig voor derden. Hoe durven ze de klanten zo te behandelen. Iedereen moet maar weer aan de ouwe sok.

    Rietepietz zegt;

    Het is zelfs niet eens “soms”, ik zie bij iédere geldopname dingen die niet deugen. En de ing is meestal de laatste die met bepaalde maatregelen komt, het verbaasd me zeer dat ze de eerste zijn met deze reclame toestanden.Niet dat ik er veel last van zal hebben, ik doe uitsluitend een vast aantal betalingen (in hoofdzaak “nuts”voorzieningen) per maand en pin niét, men hééft dus domweg geen date van mijn “koopgedrag” bij de bank om te verkopen.

    Beantwoorden

  18. J@n.
    mrt 16, 2014 @ 23:52:50

    Als het zo zou kunnen rietepietz.

    Rietepietz zegt;

    Zo kón het vroeger makkelijk en het wás makkelijk zonder al die passen en automaten. Maar helaas er wordt ons steeds meer de keuze onmogelijk gemaakt en de banken beslissen wat ik makkelijk moet vinden.

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    mrt 16, 2014 @ 23:38:11

    Geld regeert de hele maatschappij, meestal ERGELIJK .Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Dat is zeker waar maar de mensheid is erg op gemak ingesteld en máákt het de banken ook wel makkelijk.

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    mrt 16, 2014 @ 23:13:19

    Ik denk dat een bezoekje aan de bank samen met jou, voor mij gewoon een feestje zou zijn 🙂 Off topic, ze zijn geweldig he die meiden van Tartuffe.

    Rietepietz zegt;

    Henk kan dat minder waarderen maar ik kan het niet láten !
    Scherpt de bank de regels aan en moet je kunnen bewijzen dat niemand je pas hebt laten gebruiken…. pakt de bankbediende de pas om het nummer te noteren…. voel je ‘m aankomen? Natúúrlijk vraag ik hem z’n vingerafdrukken te verwijderen omdat ik anders het bewijs lever dat iemand ánders dan ik m’n pas in handen had;-)

    Beantwoorden

  21. powerpointgreetje
    mrt 16, 2014 @ 23:09:59

    het is zo waar wat je schrijft Riet, erg mooi geschreven,
    een fijne nieuwe week toegewenst

    Rietepietz zegt;

    En tóch hoor ik nooit anderen mensen opmerkingen maken, iedereen slikt het weer gewoon dat is héél jammer!
    Maar natuurlijk gaan we er toch een fijne week van maken , doe jij ook natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  22. ♫ M e l ☺ d y ♫
    mrt 16, 2014 @ 22:45:17

    Als ex-bankmedewerker (nee niet van de ING) kan ik me de schaamte van die medewerker evengoed voorstellen als de irritatie van die dame.

    Och och och waar is die goeie ouwe tijd van een glazen (veiligheidsglas) kasbox toch gebleven met geldlades waarin je de papiertjes kon zien….

    Rietepietz zegt;

    Ik begrijp wel dat die jongen van hogerhand opgedragen krijgt mensen “te motiveren” maar het is niét in de haak dat hij dit soort gevoelige gegevens in een openbare ruimte rondbazuint. Voorál bij ouderen is er maar weinig nodig om aan de benodigde gegevens te komen zodra je weet dat het “slachtoffer kredietwaardig is. En de bank maar hameren op het feit dat we zélf voorzichtig moeten zijn met onze gegevens.

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      mrt 19, 2014 @ 15:54:25

      klopt helemaal…… ik weet nog hoe wij (groepje collegae en ikke) ons verzet hebben tegen het naar buiten verplaatsen van de pinautomaat… die eerst in de hal stond…. Evenals het verplaatsen van de wachtstreep voor de kasbalie, die volgens ons te dichtbij geplakt was ;-(

      Rietepietz zegt;

      Precies, en da bank maar hameren op veiligheid bij de klant terwijl ze er zelf maling aan hebben. Maar ik ben gelukkig nooit te verlegen om te laten horen hoe ik er over denk.

      Beantwoorden

  23. Marja
    mrt 16, 2014 @ 22:22:47

    Prachtig! Rietepietz ten voeten uit. Je hebt gelijk hoor, meis.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, als iets je niet bevalt moet je het natuurlijk wél laten weten hé! Ik ben bést gevoelig voor redelijke argumenten maar me wijsmaken dat het voor mij goed koper en makkelijker is om te internetbankieren kan ik uiteindelijk natuurlijk alleen zélf beoordelen.

    Beantwoorden

  24. roadlaura1969
    mrt 16, 2014 @ 21:43:29

    Het is waar war je schrijft en eigenlijk ..nee de meerderheid (inclusief mezelf) gaan met dat hele circus mee.

    Dus respect dar Zij volhard !

    Rietepietz zegt;

    Ik kom er helaas niet vaak genoeg om voldoen gewicht in de schaal te leggen maar een enkeling heeft blijkbaar een aantekening gemaakt want die vallen me niet meer lastig met vragen “of ze iets moeten overboeken voor me”of “waarom gaat U niet internetbankieren”

    Beantwoorden

  25. gewoonanneke
    mrt 16, 2014 @ 21:35:40

    Herkenbaar ik ging pas enveloppen voor mijn moeder ophalen voor overschrijvingen vroegen ze ook of ik nog niet aan internet bankieren gedacht had. Ik zeg mijn moeder is 98 wat denkt u zelf. Nou ja dat snapte ze dan ook nog wel. Maar inderdaad enige mate van privacy is er niet. Stond van de week de rekening van mijn zwager af te sluiten en iedereen kon zo meeluisteren. Dat is toch raar. Was trouwens ABN dus dat maakt ook weer niet uit.

    Rietepietz zegt;

    Vanuit de bank snap ik dat wel, als iedereen gaan internetten kunnen ze er nog meer mensen uitgooien en meer verdienen. Ik zeg er áltijd iets van, ze hoeven alleen maar een seintje te krijgen of het saldo toereikend is en verder hoeft niet ieder balie miepje mijn tegoed te weten. het vervelende is dat de meeste mensen alles maar slikken van de banken terwijl als we gezamenlijk een vuit maken die bank nérgens is want het is wel óns geld…dat we óók van de rekening áf kunnen halen!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.