priktollentijd

Eigenlijk wou ik de mannen onder ons al adviseren ; “ga maar even iets voor jezelf doen”want dit wordt duidelijk een vrouwenlogje! Maar bij nader inzien…. lees mee en doe er je voordeel mee want om vrouwen en hun kledingkeuze te begrijpen kun je geen voorlichting genoeg krijgen!
Kortgeleden ontvingen we uitnodiging voor een feestelijk uitje  en dus werd de kledingkast geïnspecteerd. Mmmmm eigenlijk best wel genoeg feestelijks  al is dat allemaal al eens bij eerdere gelegenheden gedragen. Oke… een vrouw blijft een vrouw en hoewel ik dus niet écht iets zou hoeven kopen is de gedachte toch; “mocht ik nog tegen iets leuks aanlopen zou dat wel leuk zijn”.
Enfin…. ik duik dus een middag de stad in……… ja hoor nou even, wil ik “tegen een leuk jurkje aanlopen”  moet ik natuurlijk wél in een omgeving zijn waar dat ook kan gebeuren, in de haven, om maar een voorbeeldje te noemen,  loop je nou eenmaal niet tegen jurkjes aan!

Ik vertelde al eens eerder dat mijn perfecte figuur tegenwoordig gecamoufleerd wordt  door wat rolletjes  hier en daar, iets dat de lengte/breedte verhoudingen toch enigszins  ongemakkelijk maakt.
jurk1En verhip als het niet waar is, ik knal al in de eerste winkel tegen een leuk jurkje aan al héb ik m’n twijfels over de lengte …of liever het gebrek aan  lengte,  van de rok en het kokermodel dat nogal strak om de knieën valt terwijl je jurk verder aardig past.
Henk is enthousiast, door het geraffineerde gebruik van donkere en lichte stof ziet Henk het perfecte figuurtje van zijn Rietepietz zónder de  huidige rolletjes die zich aan de lichte banen stof vastklampen en daardoor buiten zijn beeld vallen.
De stevige stappers zijn natuurlijk niet heel geschikt om het geheel te beoordelen en als blijkt dat ik na aanschaf  mag ruilen met eventueel geld terug ben ik over de streep, de jurk gaat mee!
Thuisgekomen verstevig ik éérst “de fundamenten`, doe het jurkje aan en een wat eleganter schoentje …..mmmja wel aardig, maar toch wat kort en smal aan de onderkant  door de kokervorm blijf ik  zeuren….. althans dat vindt Henk.
jurk
Ik vraag Henk  een foto te maken  en dan óók een foto vanaf de zijkant……  en dán blijkt wat ik bedoel als ik zeg dat ik me nét een priktol voel in veel van de modern gesneden kleding…… kijk en huiver….
Onnodig te zeggen dat het jurkje de dag erna weer in het rek hing  bij de winkel waar ik het gekocht had……

32 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Mrt 21, 2014 @ 19:40:03

    Waarschijnlijk was het dus bij mij hetzelfde gegaan, want op zich is het echt een leuk jurkje. En zo aan de voorkant kan het er ook heel goed mee door, maar ik snap dat de foto van de zijkant de doorslag gaf om tot jou keuze te komen, en dat zou bij mij niet anders geweest zijn 🙂

    Rietepietz zegt;

    Over het algemeen zie je jezelf in de spiegel alleen maar aan de voorkant en dat is éigenlijk niet voldoende! Maar ik hád m’n twijfels al in de winkel en zou de jurk niét meegenomen hebben als ik geen geld terug garantie had gekregen.

    Beantwoorden

  2. tagrijn
    Mrt 20, 2014 @ 20:58:57

    Ja, dat komt er van als je tegen de mannen zegt dat ze best mee mogen lezen: Ik vraag me af wat er mis is met deze jurk. Prima toch?

    Rietepietz zegt;

    Met de jurk is inderdaad niets mis maar de combinatie “de jurk en ik” vind ik zelf minder geslaagd! SSStt… het is gewoon wat veel lichaam voor zo’n jurkje;-)

    Beantwoorden

  3. cornma
    Mrt 20, 2014 @ 13:34:20

    Ik kan me de priktollentijd nog heel goed herinneren, alleen heb ik dat eigenlijk nooit gelinkt aan een jurk. Hoewel de jurk niet onaardig is, zou ik hem ook teruggebracht hebben. Je figuur wordt er wel heel erg in geaccentueerd. Niet dat er iets mis is met jouw figuur hoor, begrijp me niet verkeerd, maar sommige dingen van je lijf wil je toch liever privé houden.;-)

    Rietepietz zegt;

    Om zo’n strak jurkje te dragen moet eigenlijk een maatje 36 hebben en dat is voor mij toch wel 30 jaar geleden;-) Inderdaad kun je, zeker op mijn leeftijd, sommige dingen een beetje verdonkeremanen en in dit soort jurkjes lukt dát van geen kant!

    Beantwoorden

  4. Petr@
    Mrt 20, 2014 @ 10:20:19

    Verstandig beslissing Riet.
    Als je je er niet prettig in voelt, draag je hem toch ook niet en hangt hij maar in de kast.
    Snel op zoek naar iets anders!

    Rietepietz zegt;

    Dat vond ik nou ook, een goede beslissing geweest want ondertussen heb ik al iets anders waar ik me wél happy in voel!

    Beantwoorden

  5. roadlaura1969
    Mrt 19, 2014 @ 23:22:27

    De kleur en de lengte kun je best hebben dat je het hebt geruild kan ik wel begrijpen …niet negatief bedoeld maar begrijp wel wat je bedoeld met je log .

    Je had nog een bodyshaper kunnen kopen dan was het beetje overschot niet te zien geweest (heb ik van horen zeggen) . Heb ik nl ook eens als advies gekregen heb het alleen nooit gekocht 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik heb (waarschijnlijk net als jij) geen zin om als een soort wordt in een tweede huidje gepropt te worden. Daar ga je zeker niet vrolijker van kijken denk ik.De lengte zóu inderdaad best kunnen maar dat is een tik van mij, ik vind iets langer mooier, zéker als het zo’n kokerrokje is, een mens wil ook nog met goed fatsoon kunnen zitten zonder doorkijk tot Jeruzalem.

    Beantwoorden

  6. Rebelse Huisvrouw
    Mrt 19, 2014 @ 23:05:36

    Ja, ik snap het wel. Toen ik foto nr. 1 zag dacht ik: ‘goh, wat een geraffineerde snit heeft dat jurkje’ en dat is misschien ook wel zo, maar dan alleen van voren. Want dat zag er echt heel leuk uit. Het jurkje viel op foto nr. 2, zeker vergeleken bij nr. 1, een beetje tegen. Gelijk heb je dat je het teruggebracht hebt.

    Rietepietz zegt;

    Hier blijkt maar weer dat voordeeltjes slechts uit de lengete óf uit de breedte te kunnen komen;-) het helpt gelukkig wel als je zélf een beetje idee hebt over je sterke en “minder sterke” onderdelen;-) Bovendien zijn al die elastische stofjes van tegenwoordig een zegen voor het comfort maar een rámp voor “de belijning”!

    Beantwoorden

  7. Spinnetje
    Mrt 19, 2014 @ 21:48:35

    De voorkant is leuk, maar zo aan de zijkant…is het inderdaad wat minder. Ook hier zijn al heel wat kledingstukken terug gegaan na aanschaf. In de paskamer leek het leuk (hebben ze daar andere spiegels ofzo) eenmaal thuis was het model “opgepropte bifi worst”.
    Ik ga meestal maar op safe…dus meer van hetzelfde 😉

    Rietepietz zegt;

    We zijn in de paskamers altijd nog bereid te geloven dat het thuis met “alles d’r op en d’r an” helemaal perfect kan zijn. Toch is het goed om het dan even mee te nemen en thuis de rauwe werkelijkheid onder ogen te zien, anders blijf je zitten met het idee ” het hád misschien wel heul leuk geweest”, nu weet ik beter;-)

    Beantwoorden

  8. hanscke
    Mrt 19, 2014 @ 19:56:46

    Ben het helemaal met je eens. Van voren staat ie nog wel, maar die zijkanten, nee daar zou ik ook niet gelukkig mee zijn geweest. Groot gelijk dat je hem teruggebracht hebt.

    Rietepietz zegt;

    Nee ik werd er ook niet gelukkig van, heb sowieso moeite met die heel korte rokjes maar helaas is het modebeeld kort tot zéér kort! Maar als het dan óók nog zo smal is kun je nog amper fatsoenlijk zitten;-)

    Beantwoorden

  9. Hartelijke Hot Hulk
    Mrt 19, 2014 @ 19:06:42

    TERUG naar die winkel en houden, gloeiende, gloeiende.
    Je kan bij “tel sell” allemaal van die corrigerende onderkleding kopen.
    Echt ik vind het een HEEL MOOI jurkje
    En nog erger, het staat je GEWELDIG ! ! !

    Rietepietz zegt;

    Nee nee Hulkie, dat gaat ‘m niét worden. Ik heb helemaal geen zin om als een opgestopte worst op een feestje te zitten. En bovendien voel ik me niet op m’n gemak in zo’n kokerrokje, met het jurkje is inderdaad niets mis maar het is duidelijk niet voor mij gemaakt.Maar het komt wel goed hoor,ik heb al iets anders gevonden dat ook leuk is!

    Beantwoorden

  10. beauninoblog
    Mrt 19, 2014 @ 17:28:10

    Een vriendin gaf me ooit deze tip:
    ‘Bij twijfel: niet kopen!’
    Van voren vond ik het jurkje trouwens wel aardig hoor!

    Rietepietz zegt;

    Dat is wel waar maar dan blijf ik tobben “het hád misschien met enz enz…. ! “Daarom heb ik het toch even meegenomen en nu heb ik het zonder pijn terug gebracht. Het jurkje op zich vind ik nog steeds wel leuk maar niét voor mij!

    Beantwoorden

  11. Suskeblogt
    Mrt 19, 2014 @ 16:47:48

    ik begrijp je, meer zeg ik niet ! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Mannen die vrouwen begrijpen zijn zeldzaam dus ik ben vanaf nu héél zuinig op je;-)

    Beantwoorden

  12. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Mrt 19, 2014 @ 16:02:19

    De eerste foto vond ik nog wel oke…. tot ik de 2e zag, toen snapte ik je helemaal 😉 Al zou ik nooit voor een combinatie met grijs kiezen. Jij hebt, net als ik, een grijs bossie en dan benadruk je dat grijze (saai?) dus zo… iets meer sprankelende kleuren ogen beter (vind ik).

    En ja de vrouw ziet haar eigen uiterlijk altijd anders als degene die er naar kijkt…

    Ik hoop van harte dat je nog tegen iets (veel) leukers aanloopt maar zo niet dan is het pakje van Kakel ook een prima alternatief. Ik wens je een mooi feestje met heel veel plezier.

    Rietepietz zegt;

    Ja Henk keek natuurlijk ook alléén maar naar de voorkant en zag in het donkere deel een mooi slank dennetje;-)toch eens naar de oogarts sturen.
    Ja dat pakje kan ik in ieder geval aan dus dat zoekt wél makkelijker,”het hóeft niet maar zou leuk zijn” winkelt veel makkelijker dan wanneer het echt móet. Ondertussen heb ik iets helemaal naar m’n zijn gevonden in wat meer voorjaarstinten. Dus ik ben er klaar voor;-)

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      Mrt 21, 2014 @ 10:23:45

      nou dat is mooi meid, van harte gegund, straks dus dubbel genieten tijdens dat weerzien met je kroost. Wat ontzettend fijn voor jullie!~

      Rietepietz zegt;

      Ik heb mezelf zelfs nóg een setje cadeau gedaan;-) Dankjewel voor je goede wensen en dat gaan we natuurlijk dóen!

      Beantwoorden

  13. datzalwel
    Mrt 19, 2014 @ 13:06:50

    Gewoon iets wat lekker zit, dat staat dan ook nog mooier omdat je er dan goed in voelt. Maar ik ben het helemaal met je eens. Kleren kopen moeilijk moeilijk!
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ja réuze lastig zelfs vaak.Ik heb mezelf ook aangeleerd om iets dat áls ik zomaar iets tegenkom dat dan ook te kopen, als je er naar op zoek bent lukt het vaak niet.Maar ondertussen liep in inderdaad onverwacht tegen een jurkje aan waar ik zélf nog een mooi bijpassend jasje voor heb!

    Beantwoorden

  14. isis45
    Mrt 19, 2014 @ 11:32:31

    Ik had dat jurkje ook terug gebracht hoor. Als het niet lekker zit of je twijfelt erover of het je wel staat, dan draag je het ook niet met plezier.

    Rietepietz zegt;

    Dat is zéker waar en hier voelde ik me duidelijk niet gelukkig in! Maar nu hoef ik ook niet meer te twijfelen of het misschien met de juiste accessoires wél goed had gestaan, dat is waarom ik het toch even mee nam.

    Beantwoorden

  15. Blog Zonder Naam
    Mrt 19, 2014 @ 09:46:19

    He wat jammer…… Mijn schoonzus heeft van die beeldige korseletten in de aanbieding (merk Anita) Van voren met een rits, dus makkelijk aan te worstelen (vooraf wel naar het toilet gaan!!) In twee leuke kleuren: zwart en huid, dus volgdoende keus. En dan zo’n gezellige oma-jurk er over; Niemand die dan nog durft te zeggen dat je op een priktol lijkt!
    Mocht je je bedenken, je hebt onderlaatst de online-jubileumfolder van me gehad, het adres staat erop….. Henk zal zo’n beeldig korseletje ook wel zien zitten….al zitten er heel wat haken en ogen aan….

    Rietepietz zegt;

    Ik moet er niet aan dénken mezelf in zoiets te hijsen, ik ben al blij dat ik genoeg adem binnen krijg zónder mezelf in te snoeren met m’n CARA problemen.
    Maar ik ga vást nog wel iets vinden dat mijn rolletjes wél eer aan doet;-) en anders wordt het gewoon iets “uit de kast dat nog past!

    Beantwoorden

  16. John
    Mrt 19, 2014 @ 09:36:48

    Tja, ik zeg maar zo, ik zeg maar niets 😀
    Ik heb het opgegeven vrouwen en hun kledingkeus te begrijpen.
    Ik heb overigens nergens last van. Hooguit dat mijn armen moeilijk in de shirts passen 😀

    Rietepietz zegt;

    De foto’s zijn ideaal voor mensen die rampenplaatjes sparen;-)
    Maar je hebt gelijk dat vrouwen onbegrijpelijk zijn in hun kledingkeuze maar mannen moeten dat ook helemaal niet willen begrijpen! Zo blijft een vrouw toch een klein beetje mysterie;-)

    Beantwoorden

  17. Leo's mening
    Mrt 19, 2014 @ 09:33:52

    Tja, zelfs als man kom je dit tegen hoor. Strak gesneden shirts zijn niet meer mijn ding en ook de mij altijd goed passende kostuums blijken op bepaalde punten tegenwoordig veel te strak gesneden, of krimpt dat spul gewoon van het in de kast hangen? Lijkt er op…

    Rietepietz zegt;

    Gek genoeg heeft Henk daar nauwelijks last van zolang hij zich aan “de korte maten” houdt. Maar inderdaad is ook de mannen mode momenteel zó strak dat je een schoenlepel nodig hebt om in de broek te klimmen;-)
    Maar in mijn kast heeft het krimpiüm ook jaren toegeslagen, gelukkig is dat nu al enige jaren op non actief.

    Beantwoorden

  18. Marion
    Mrt 19, 2014 @ 09:30:16

    Mijn mening had je al gehad.
    ZZZ

    Rietepietz zegt;

    Maar jij mag me donderdag advisren áls we nog ergens tegenaan lopen, (valhelm op dus) XXX

    Beantwoorden

  19. marjak
    Mrt 19, 2014 @ 09:14:07

    Je had wel gelijk om het jurkje terug te brengen. Als je je eerst in allerlei figuurcorrigerend ondergoed moet werken, zodat de rolletjes niet zichtbaar zijn, wordt het ook zo’n benauwde boel;-)))
    Wel heel herkenbaar hoor!

    Rietepietz zegt;

    Ja lastig hoor dat de meeste kleding wel gemaakt lijkt te worden voor maatjes 36 met perfecte figuurtjes, ook al door de elastische stoffen. En wát er dan te koop is in een maatje meer is meteen weer héél”ouwemeuterig” Het vreemde is dan weer dat dochterlief zich juist beklaagt dat bij de voor haar leuke kleding nou altijd juist háár maatje 36 eruit is;-)

    Beantwoorden

  20. kakel
    Mrt 19, 2014 @ 08:13:56

    De priktol zie ik er niet in, maar ik vind het een verstandige beslissing om het jurke terug te brengen. Dit staat je véél leuker! https://rietepietz.wordpress.com/2012/01/11/op-dreef/

    Rietepietz zegt;

    Nou ….let nou toch óp Kakeltje , wat is het kenmerk van een priktol…precies, van onderen héél smal en ergens in het midden héél breed… en kijk nou nóg eens naar foto 2;-) maar ik ben het helemaal met je eens en koester het pakje dat nog in de kast hangt én nog past.
    Ik droeg het al eerder toen onze kleindochter in het huwelijk trad maar dat móet dan maar, tenzij ik alsnog ergens anders “tegenaan loop”

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    Mrt 19, 2014 @ 02:27:16

    Ik denk ook dat jij je makkelijker voelt in een leuk broekpak of zoiets 🙂

    Rietepietz zegt;

    Gek genoeg heb ik helemaal niets met broekpakken al draag ik noodgedwongen veel broeken omdat ik door voetproblemen geen elegante schoenen kan dragen.Maar voor een feestje weiger ik resoluut een broek.

    Beantwoorden

  22. gewoonhanny
    Mrt 19, 2014 @ 00:38:01

    Bij twijfel nooit kopen, want dan draag je het toch niet, is mijn ervaring. Een nieuw kledingstuk moet lekker zitten. Je moet je erin thuis voelen.

    Rietepietz zegt;

    Maar bij twijfel en niét kopen blijft het bij mij dan knagen, ken je dat niet…”wat jammer dat ik toen dat en dat jurkje niet gekocht heb” of “het was misschien met de juiste schoenen wél leuk geweest” maar inderdaad, kleding moet ook in de minst gunstige omstandigheden duidelijk “potentie” hebben;-)

    Beantwoorden

  23. J@n.
    Mrt 18, 2014 @ 23:41:37

    Waarom moeten die vrouwen nou altijd zo ongelooflijk besluiteloos zijn?

    Rietepietz zegt;

    Nou waarschijnlijk is het niet eens besluiteloosheid maar een (volledig ongegrond) geloof in wonderen. Wat mij betreft dan ook nog vaak de wetenschap dat als ik niet geprobéérd heb ik blijf denken”het hád misschien toch wel leuk gestaan” 😉

    Beantwoorden

  24. gewoonanneke
    Mrt 18, 2014 @ 23:24:32

    Heel eerlijke foto’s heb je neergezet en denk dat je gelijk hebt, je moet jezelf er wel goed in voelen toch.

    Rietepietz zegt;

    Wat zijn ze ongenadig hé! 😉 En toch zie ik veel mensen van niet héél veel jonger dan ik in “skinny” broeken lopen, ook dat heeft het priktol effect, die”strakke” beentjes onder heupen en taille “maat veel meer dan 36”. Maar wie zich er ha[[y in voelt hoeft het voor mij niet te laten!

    Beantwoorden

  25. RenéSmurf
    Mrt 18, 2014 @ 22:36:13

    Ehm, als je het prettig vindt zitten dan straal je dat ook uit. En dat is dus het lastige er van. Je ziet jezelf anders dan dat anderen je zien.

    Rietepietz zegt;

    Vandaar de foto’s die het antwoord geven, ik ben er echt niet happy in!

    Beantwoorden

  26. powerpointgreetje
    Mrt 18, 2014 @ 22:01:26

    dag Riet, mijn eerlijke mening, je hebt er goed aan gedaan om de jurk terug te brengen,vind het model en de kleur niet mooi ,iets kleurrijkers zou leuker zijn.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, maar in zo’n krap pashokje geef je het dan nog het voordeel van de twijfel. Maar thuis was ik er als snel klaar mee, terúg ermee;-)

    Beantwoorden

  27. Marja
    Mrt 18, 2014 @ 21:05:30

    Verstandige beslissing. Ik zou voor een broekpak gaan en iets fleuriger dan dit. Die priktol zie ik niet en ik heb toch echt een paar keer gezocht en tussen mijn wimpers door gekeken. Ik zie alleen een blogmaatje in een foute jurk. 😀

    Rietepietz zegt;

    Het wordt zeker géén broekpak, daar hou ik(voor mezelf) niet van, voor ik draag noodgedwongen veel broeken omdat ik stevige stappers moet dragen.Maar voor een feestje weiger ik pertinent een broek te dragen….eh… nou ja dié wel! Ik was inderdaad wél op zoek naar iets kleurigers maar…blijkt nét de mode zwart/wit te zijn!

    Beantwoorden

  28. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Mrt 18, 2014 @ 20:57:27

    Gefällt mir. LG. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    je bent té gauw tevreden Wolfgang;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

