“over” zeikers

Zo’n eerste zondag met prachtig weer zoekt iedereen een plekje in de zonnige  natuur, véél te druk voor ons! Wij zijn verwend want we kunnen vaak op weekse dagen leuke dingen doen.
Natuurlijk deden we wél iets leuks deze zondag en ook daar was de temperatuur héérlijk  we zaten nl. in de sauna!
Omdat we nóg twee goedkope treinkaartjes hadden kozen we voor een sauna die op loop afstand van station Haarlem ligt.
Zowel de heen-als de terugreis per trein verliepen deze keer vlekkeloos…….. Goh… dan heb ik helemaal niéts te “zeiken” dit keer en is het logje  af hé!

Whahahaha, dat dácht ik niet! Alsof er in de trein niet “gezeken” kan worden over de wc en dat “over” bedoel ik dan nog letterlijk. We staan nog stil op  de trein op Den Haag Centraal  als de eerste “zeiker”zich al in het kleine kamertje frommelt.
Mag helemaal niet want hij kan dan eigenlijk nét zo goed rechtstreeks tussen de rails gaan staan plassen.
Wij zitten toevallig op een bankje in de buurt van de wc en zien als de deur open gaat dat de vloer droog en schoon is.
Als we gaan rijden dient zich de volgende met hoge nood aan. wc oudWij bezoeken  zelf altijd nog even de stations toiletten  vóór we de trein instappen, kost  €o,50 maar dan héb je ook wat, zeker als je op het prachtige oude station in Haarlem bent.
Maar nee, mannen lijken zich daar de tijd niet voor te gunnen want in snel tempo melden zich een man of 6 bij de wc, er moet zelfs gewacht worden. We zien de vloer natter en natter worden en er liggen snippers nat papier  op de grond, en dat is alleen nog maar het stukje dat wij kunnen overzien als de deur open gaat!
Ik maak me maar geen voorstelling van hoe  de wc zélf eruit ziet.
Een klein beetje snap ik het wel, tenslotte wéét ik dat mannen gewend zijn om met, hun daartoe aangeboren, “instrument” op grotere hoogte mogen richten en voeg daar nog de schommelende bewegingen van een trein bij….. ik kan me de wanhopige pogingen om “niet te zwabberen met de boel” wel voorstellen maar de overstromingen zijn toch geen gezeik… eh … o ja, juist wél! wc ous1
Wanneer uiteindelijk  de dames aan een inhaal actie beginnen  moet je al héél hoge nood hebben wil je die ruimte betreden. De dames zijn dan ook zwaar in de minderheid, wanneer dit een officieel onderzoek zou zijn kán ik niet anders dan  concluderen  dat ruim 2/3 van de mannen zeikers zijn tegen krap 1/3 vrouwen.
Die gebruiken hun verstand kiezen blijkbaar massaal voor éérst even de toiletten op het station bezoeken, net als wij gelukkig deden!
Op de terugreis zoeken we een plekje vér van het ongetwijfeld nog véél viezer geworden toilet .
Ik realiseer me ineens dat we langs de route van de bloembollenvelden rijden als ik een stukje geel veld zie…..het moet niet gekker wórden op 9 maart………!