ontploffingsgevaar!

Vandaag was het dan zover , de hoorzitting bij het
Kachten Instituut FInanciele Dienstverlening waarvoor de uitnodiging ons pas 8 dagen geleden bereikte i.p.v. begin augustus zoals bleek uit de datum van een inderhaast nagezonden copie (?)Ik werd op vrijdag 9 oktober om 15,15 verwacht op een adres dat een klein half uurtje rijden is .

Best wel een béétje spannend en ik probeer me zo goed mogenlijk voor te bereiden in de korte tijd die me rest en dat lukt nog aardig zodat ik in de ochtend nog tijd heb even iemand uit de brand te helpen .
Als ik thuis kom knippert het antwoordapparaat  en hoor ik een meneer "dinges" vertellen dat hij van de KIFID is en waarom ik niet ben verschenen op de hoorzitting van deze morgen om 10.30 zoals verwacht ……….

Ik vlieg naar boven waar alle papieren klaar liggen , vis de bewuste brieven eruit en zie nog steeds 15.15 staan als de tijd waarop men me verwacht .
Golvend  voel ik de bloedstroom in mijn achterhoofd op gang komen en, terwijl mijn hoofd langzaam van zachtroze via knalrood naar diepdonkerpaars kleurt , bel ik het nummer dat  ingesproken is op het antwoordapparaat !
Natuurlijk is het ondertussen luchtijd en meldt men dat meneer "dinges" wel terug zal bellen en dan volgt er deze klucht voor één dame en diverse heren";.

"Wáchten…..? niks wachten denkt  ik , en gris m’n tas en de papieren bij elkaar en stap( onder protest van Henk maar die moest natuurlijk bij de telefoon blijven ) in de auto .
Het lukt me om m’n hersens erbij te houden want ,zonder dat er mensen onder de auto slingeren , arriveer ik bij het gebouw van de KIFID waar ik voor de deur eerst even Henk bel om te zeggen dat ik zonder kleerscheuren ter plekke ben .
Met driftige stapjes loop ik op de portier af die me vraagt of ik verwacht wordt "wel en niet" is mijn korte antwoord waarna hij natuurlijk om uitleg vraagt .
Terwijl de stoom uit m’n oren komt vertel ik hem wat er loos is waarna er een bode wordt gecharterd om me naar boven te begeleiden .

De bode is een vriendelijke rustige man die zegt zich wel voor te kunnen stellen dat ik boos ben en loodst me een klein wachtkamertje in met een kan water en een koekje .
Op zijn vraag of hij nog iets voor me kan doen voordat er iemand bij me komt vraag ik hem of hij zo vriendelijk zou willen zijn kopietjes te maken van de drie brieven die bewijzen dat de fout niet aan mijn kant ligt.

Terwijl ik wacht slaat de woede in alle hevigheid toe en als meneer "dinges" eindelijk binnenkomt krijgt hij allereerst te horen dat ik érrug boos ben waarna ik hem in korte afgemeten zinnetjes vertel waaróm precies en dat ik héél erg de indruk heb dat men mij er niet bij wilde hebben.
Hij verdwijnt weer even voor overleg en komt al snel terug met de mededeling dat de commissie er nog is en me , hoewel de zaak nu vandaag niet kan dienen ,tóch even wil zien en te woord staan .

Achter meneer dinges loop ik de vergaderzaal in waar drie "grijze pakken " van rond de 60 jaar oud achter een grote tafel zitten .Meneer biedt me een stoel aan bij een tafel die tegenover de rechtbankachtige construktie staan waarna de voorzitter het woord tot me richt "U werd hier vanmorgen verwacht maar U was er niet "begint hij , waarna ik als door een kattapult afgeschoten van m’n stoel opveer , de afstand naar de "balie" in drie vinnige stappen afleg en de brieven op tafel leg met de mededeling "dit is de informatie die ik ontvangen heb " draai me schielijk om en ga weer zitten .

Hij leest even in één van de brieven en zegt "U heeft deze informatie dus in augustus ontvangen zie ik aan de datum" terwijl hij me niets begrijpend aankijkt ." nee dat heb ik nou juist niet en dat kunt U in het begeleidende schrijven lezen " zeg ik pinnig waarna hij gehoorzaam gaat lezen .
"Er is iets fout gegaan " begint hij te zeggen , "dat kan soms gebeuren en dat  spijt me bijzonder  ".Oververhit als ik ben knal ik er tussendoor ; " Het is helaas niet het énige dat er fout is gegaan maar het is  wél voor het eerst dat iemand daar zijn spijt over betuigt.

Hij probeert het gesprek weer over te nemen en zegt dat ook de  vertegenwoordiger van ING waarschijnlijk de verkeerde info had want die was er óók niet die ochtend .
Alweer moet ik hem in de rede vallen "die staat hier dus straks ook voor niets op de stoep en dan kan ik zijn honorarium ophoesten als de KIFID nóg een foutje maakt  ( je moet nl.als eiser  zijn tijd vergoeden als je verliest) .

De voorzitter zegt te hopen dat het zo’n vaart niet zal lopen want er gaat óók wel eens iets goed beweert  hij ….. het spijt hem enorm maar er zal helaas een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden wat mij de opmerking ontlokt "dan ga ik toch nog de drie jaar vol maken !"
Met de belofte dat hij zich er persoonlijk voor gaat inzetten dat dit keer alles goed komt wil hij me de brieven terug geven maar ik zeg ;" het zijn kopien ,U mag ze inlijsten of nog liever in het dossier opbergen zodat men de volgende keer niet is vergeten dat ik hier wel degelijk was . "
Ik zou zweren dat ik glimlach om zijn mondhoeken zag toen hij zei ;
"mevrouw Rietepietz U hoeft  niet bang te zijn dat ik vergeet dat u hier was " , waarna ik met een kort "goedemiddag heren " de kamer uitstorm voordat meneer dinges zelfs maar bij de deur is om die voor me te openen !

kwaad.png picture by rietepietz

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: in afwachting.. « van koninklijk tot knettergek
  2. Jenny
    okt 15, 2009 @ 19:38:59

    You Rule girl!!!!!
    Dikke vete duim omhoog voor onze Rietepietz!
    Top!!!!
    Liefs van mij.

    @ Jenny
    Rietz écht boos maken is niet zo makkelijk ,maar het kán wel hé! lGezellig dat je weer eens komt buurten !

    Beantwoorden

  3. Mama Muis
    okt 13, 2009 @ 21:44:57

    sympathiek van de commissie, zorgen ze zomaar voor een mooie clifhanger in deze soap (met respect riet, met respect)

    @ MamaMuis
    Als het aan mij ligt kieper ik ze over het randje van de clif…maar ja ,daar zullen de heren vast niet aan mee willen werken 😉

    Beantwoorden

  4. Aukje
    okt 13, 2009 @ 13:31:34

    Ik weet natuurlijk niet precies waar het allemaal over gaat, maar jij hebt je “mannetje’ gestaan tegenover die oude knarren.

    @ Aukje
    Ik vecht al bijna drie jaar aan dat de postbank( nu ING) wegkomt met het “voor opname blokkeren van je saldo ” als je weigert voor de pinpas te betalen als je die hebt laten blokkeren voor elektronisch betaalverkeer , je die dus alleen als identificatie gebruikt .
    Je wordt ronduit tegengewerkt bij de klachtenprocedures en zelfs het KIFID wilde in eerste instantie de klacht niet behandelen omdat ze het bedrag van de pinpas daarvoor niet hoog genoeg vonden .
    Ik kan dat inderdaad best betalen maar het gaat me om het pricipe dan men mijn inkomsten (AOWen pensioen betalen uitsluitend uit via een bank )blijkt te kunnen gijzelen als ik niet naar hun pijpen wil dansen .Zodra iedereen een pas heeft hebben zij de kans om álle balie opnames onmogelijk te maken en dat maakt ouderen het kind van de rekening !
    Gelukkig heb ik nu de wind in zo verre mee dat wel blijkt dat de rekeninghouders toch een noodzakelijk factor verzorgen …. geld om mee te handelen en als de centjes ván de bank gehaald worden is de bank nérgens meer .
    In oudere logjes ,zo rond 2007 , schreef ik daar nogal eens over .

    Beantwoorden

  5. Ria/Cloggy
    okt 13, 2009 @ 12:45:34

    Hee meissie,

    dat is dus een dubbel tromgeroffel waard!Ik had graag even muis willen zijn daar in dat zaaltje…

    @ Ria
    Ik vind het zelf réuze jammer dat ik het niet kon filmen ,had mezelf wel eens bezig willen zien .Het verhaal kreeg gisteren nog een klein staartje ,dat gaat m’n volgende logje worden natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  6. Margrietgeniet
    okt 12, 2009 @ 14:56:26

    Ahhh, Rietepietz, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige heetgebakerde ben, die r op deze aardkloot rond rent. Arghhhhhh…ik zie het helemaal voor me en m’n adrenaline stijgt alleen al bij het idee. Daarom tel ik tegenwoordig toch eerst tot 10, want soms ben ik iets te snel met m’n opvliegers 🙂

    @ Margriet
    Nou ik ben over het algemeen nogal gematigd en heb best aardig wat zelfbeheersing . Dit keer waren er gewoon téveel fouten gemaakt en werden die dan nog niet toegegeven ook .Met de spanning die zo’n zaak toch met zich meebrengt schoot ik dus dit keer dik in de stress en ik moet zeggen …. het heeft me goed gedaan even uit m”n kanarie te gaan !

    Beantwoorden

  7. Min
    okt 12, 2009 @ 13:02:44

    Ach en wee, de banken krijgen nu de klappen :-))

    @ Min
    Dat werd ook wél een keer tijd , ze zijn wel érg grondig vergeten dat ze van óns geld afhankelijk zijn .

    Beantwoorden

  8. joke
    okt 11, 2009 @ 22:35:21

    petje af, Rietz heeft zich voorgesteld. Dat hadden ze niet verwacht.
    Groetjes.

    @ Joke
    Nu maar hopen dat het ook iets op gaat brengen 😉

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    okt 11, 2009 @ 20:04:51

    ZO!!! HÉÉ!!
    Rietepietz
    pikt het nietz!!!
    Goed dat je van je afbijt en niet als een lammetje voor deze slachtbank verschijnt.

    @ Tagrijn
    Nee precies ,ik ga gewoon strijdend ten onder 😉

    Beantwoorden

  10. Astrid
    okt 11, 2009 @ 19:48:37

    Heerlijk Riet, pak de koe maar bij zijn horens en laat het er niet bij zitten. Even je gal op een toch wel nette manier spuien en dat klaart de lucht weer heerlijk op zodat je daarna idd heerlijk slaapt en geen stress aanmaakt.
    Groetjes AstridH

    @ Astrid
    Waarschijnlijk heeft het dossiernummer nu ineens een gezicht voor de heren , kan nooit kwaad denk ik .
    De ergernis was al zó hoog opgelopen doordat men de eerdere fout af deed alsof men me terwille was door een brief die ik wel zoekgemaakt zou hebben nógmaals te sturen .Ik heb daar ook nog gezegd dat ik niet,in bedekte termen , voor leugenaar gezet wil worden en daarom maar persoonlijk de bewijsstukken kwam brengen , wauw …. daar knapt een mens inderdaad van op 😉

    Beantwoorden

  11. Maurice
    okt 11, 2009 @ 17:57:26

    😉 mijn collega’s kunnen nog veel leren van jou

    @ Maurice
    Ach Maurice …. dit is meer een gevalletje “verstand komt met de jaren .”

    Beantwoorden

  12. Leo
    okt 11, 2009 @ 15:22:41

    Zo begon Pieter Storms ooit ook met ‘Breekijzer’ bij SBS. Gewoon een keer die ambtenarij van al die instanties zat zijnde IK vind dat je het meer dan goed hebt opgepakt hoor Rietz. Maar denk je wel aan je hart? Jij bent niet Mevrouw Dinges voor mij hoor…

    @ Leo
    Ik ken mezelf tegenwoordig erg goed Leo en wist dat “actie ” voor mijn gezondheid de beste weg is .Je wilt niet wéten hoe heerlijk ik de slappe lach kreeg toen ik ,weer thuis , alles aan Henk voorspeelde .Alle stress lekker weggelachen en dat had me nóóit gelukt als het met “een meneer aan de telefoon “had moeten afhandelen .Ik zag ook dat de “heren “niet gewend zijn aan mensen die “ongecompliceert zichzelf zijn voor hun balie ” en ik hoop dat het hen gewaarschuwd heeft dat ze met een “mens ” te doen hebben en niet met een dossiernummer ! Maar man oh man wat luchtte dát op 😉

    p.s Ik wéét trouwens wel hoe meneer dinges heet ,maar dat doet hier niet ter zake 😉

    Beantwoorden

  13. Truus
    okt 11, 2009 @ 12:46:16

    Geweldig Rietepietz!!! Applaus voor jou! 🙂

    @ Truus
    Ik neem het met een bescheiden buiginkje in ontvangst !

    Beantwoorden

  14. Maurice
    okt 11, 2009 @ 10:39:58

    goed ‘gecomuniceerd’ naar die burokraat.
    goed ook, dat je voor je recht opkomt.
    laat ze maar weten dat ze fout zaten, respekt voor de manier waarop je dit aanpakte, riet!!

    fijne week!

    maurice

    @ Maurice
    Ik heb in hoofdzaak op instinct gehandeld Maurice , en een uitlaat klep gezocht voor m’n boosheid zonder dat mensen die er niets aan konden doen ( dus Henk ) daarvan het slachtoffer zouden worden . Ik kwam réuze opgelucht terug .Had ik thuis gebleven was dat anders uitgepakt ,dan had ik zéker ook slecht geslapen die nacht .kortom dé manier om te voorkomen dat ik bij jouw collegá ’s terecht zou komen .

    Beantwoorden

  15. Liesbeth
    okt 10, 2009 @ 20:05:05

    haha dat plaatje is echt geinig zo op het laatst. Maar erg goed van je zeg. Ik zie het voor me, die 3 heren met pakken. Je hebt je echt ingehouden, goed hoor haha.Mevrouw Rietepietz:)

    @ Liesbeth
    Nou inhouden had ik nou nét even geen behoefte aan , helaas voor de heren 😉 maar het lucht reuze op hoor om alles er even uit te gooien op de juiste plaats , ik kwam helemaal opgelucht thuis 😉 het plaatje had evengoed een foto kunnen zijn denk ik !!!!!

    Beantwoorden

  16. Pia
    okt 10, 2009 @ 09:22:14

    Ik zie het voor me als in een film Riet. Maar ben blij dat ik niet op jouw pad kwam die dag 🙂 Wat is het vervolg ? Jij sjouwen met een paar mappen van 3 jaar correspondentie om te bewijzen dat je dit al veel geld en inzet heeft gekost ? En dit met een harde knal op die tafel te laten vallen daar ? Ik wil wel komen sjouwen voor je hoor, lijkt me heerlijk

    @ Pia
    Dié papieren hoef ik niet mee te sjouwen ,die hebben ze dáár ook alleen …. hebben ze ook écht gelezen wat er in staat .Maar oke , dat moet ik afwachten . De rest van de dag was ik best prettig gezelschap hoor , even stoom afblazen doet zóveel goed !Henk ként me natuurlijk van haver tot gort en kon zich heel goed voorstellen hoe het eraan toe ging toen ik alles na speelde , we hebben behóórlijk de slappe lach gekregen want geloof me , het log had dubbel zo lang geworden als ik álles op had willen schrijven .

    Beantwoorden

  17. Redstar
    okt 10, 2009 @ 08:24:59

    Lets hope dat het inderdaad allemaal opgelost wordt nu. Je hebt er lang genoeg mee gezeten. Maar sommige van die lui zijn wel schappelijk en vakbekwaam, dus wie weet heb je geluk.

    @ Redstar
    Die voorzitter had wel humor zag ik maar ja , die rottige banken hebben zichzelf de laatste jaren zó ingedekt en kunnen zich de béste juridische hulp veroorloven . Mijn “helpers” bij het KIFID blijken dus zelfs nog geen afspraak te kunnen plannen , tel uit je winst !

    Beantwoorden

  18. Gisella
    okt 10, 2009 @ 07:48:02

    O Riet, ik kan je boosheid zo goed indenken en wat super dat je er meteen heen gereden bent, al was het wel een beetje onverantwoordelijk 🙂 maar je bent er heel aangekomen en heb even goed je zegje kunnen doen! En nu hopen dat het toch nog geen jaren duurt zeg.

    @ Gisella
    Ja Henk was er ook niet blij mee , hij had me liever zelf erheen gereden maar ik wilde dat liever dat hij bij de telefoon bleef . Ik kan slecht afwachten en “iets doen” is beter voor mijn tóch al te hoge bloeddruk.
    Het heeft me enorm opgelucht daar mijn grieven aan de juiste personen kenbaar te kunnen maken en heb bij thuiskomst vréselijk de slappe lacht gehad met het navertellen hoe alles ging .

    Beantwoorden

  19. Hanny
    okt 10, 2009 @ 01:19:29

    Ongelooflijk 2x. Ten eerste dat dit nu ook nog eens gebeurde in deze langslepende zaak. Ten tweede dat je er naar toe gesjeesd bent. Ik hoop dat je indruk hebt gemaakt en dat je de commissie op deze manier wat voorbewerkt hebt in voor jou gunstige zin. Ik wacht op het vervolg!

    @ Hanny
    Ik heb zéker indruk gemaakt maar of dat goed of slecht is …. daar heb ik geen idee van . Volgens mij had die voorzitter wel humor want ik zag écht een ondrukte lach toen hij zei dat ik niet bang hoefde te zijn dat hij mijn aanwezigheid zou vergeten 😉

    Beantwoorden

  20. Jeroen
    okt 09, 2009 @ 23:54:20

    Nou Rietz, volgens mij was het maar goed dat niemand je voor de voeten liep. Ik kan je woede bijna proeven. Te meer ook daar ik zelf ook zo in elkaar zit.

    @ Jeroen
    Gelukkig heb ik érgens in m’n hoofd nog wel een hoekje met gezond verstand en na een paar keer diep ademhalen kon ik me in de auto goed concentreren op de weg .Eenmaal in het gebouw was er weinig voor nodig om de woede weer toe te laten want men begon met “we hadden U hier om half 11 verwacht …… “dan gaat natuurlijk flink de fik in het lontje dat normaal gesproken toch niet zo kort is . 😉

    Beantwoorden

  21. Elise
    okt 09, 2009 @ 23:28:51

    Ojeetje, nou dit is wel erg, heel erg sloridg idd. ben wel erg benieuwd wanneer de volgende keer is ..

    Succes Riet

    Elise

    @ Elise
    Ik ben ook benieuwd wat ik me bij “zo spoedig mogelijk ” voor moet stellen !

    Beantwoorden

  22. J@n.
    okt 09, 2009 @ 23:23:16

    Je hebt je fantastisch ingehouden Rietz, maar dat is ook veel beter voor je hart.
    Volgens mij zijn ze druk bezig met een ontmoedigingsbelijd en dan hebben ze aan Rietz de verkeerde. Zet ‘m op meid!
    Gr. J@n.

    @ J@N
    Whahahaha,ja goed hé J@n , even beheerst en schattig als altijd eigenlijk 😉 .Ik weet wel zéker dat er zoveel dat kan “ontmoedigd wordt ” ,je wilt niet wéten hoeveel post er al over en weer gegaan is .Ik zie het op dit moment al als een overwinning dat ik de de bank én de klachtorganisatie zoveel last heb kunnen bezorgen .De kans op succes zie ik nog somberder in dan tot nu toe , als zo’n knullige organisatie mijn belangen moet verdedigen……..

    Beantwoorden

  23. Leidse Glibber
    okt 09, 2009 @ 23:12:42

    Geweldig Rietz ten voeten uit, grote klasse!!!!!!!!!!!!!

    @ Rietepietz
    Ik zal inderdaad wel niet meer in aanmerking komen voor de titel “het schattigste oudje van het jaar “;-)

    Beantwoorden

  24. Annemarie
    okt 09, 2009 @ 22:53:40

    Pfff… Fijn dus!!
    Nouja dat de tegenpartij er ook niet was, bewijst dan wel dat zij een fout hebben gemaakt. kunnen ze wel lezen??

    @ Annemarie
    Dat ze fouten kúnnen maken had ik al 2x eerder ondervonden , wát een knullige organisatie ! En dát moet mijn belangen gaan behartigen…… ik ben er somberder dan ooit over !

    Beantwoorden

  25. Morgaine
    okt 09, 2009 @ 22:48:41

    Gosh, dit is inderdaad net een klucht, gelukkig had jij die brieven met jouw tijd erin, errug belangrijk!

    Ik had hetzelfde gedaan als jij, niets vermoedend denk ik gewoon ernaar toe zijn gegaan en dezelfde stennis gemaakt als jij hebt gedaan.

    You go girl!

    XXX

    @ Morgaine
    Ik had eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het uit zou gaan pakken maar ik ben het liefst boos tegen de mensen die de boosheid veroorzaakt hebben en dús ging ik gewoon …. zitten wachten op een telefoontje is niet mijn stijl;-)

    Beantwoorden

  26. Anoniem
    okt 09, 2009 @ 22:42:13

    Het vuurwerk spettert er af, die gaan je de volgende keer met eerbied te woord staan, geloof dat maar.
    Vreemd dat ze de man van de ing. niet gebeld hebben.
    De volgende keer gaat het vast lukken.
    slaap ze, liefs, Marion.

    @ Marion
    Dat is maar de vraag natuurlijk al was het wel te zien dat men niet gewend is dat mensen vóór hun bankje zo “zichzelf zijn ” zal k’ het maar noemen 😉
    Ik heb héérlijk geslapen hoor ! fijn weekend en liefs.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.