allemaal kanjers

Wie ….? Mijn lezers natuurlijk, jullie dus, al is “jullie” zeggen volgens de etiketten geloof ik niet heel netjes.
Maar ja “U allen” is toch wel héél koeltjes in mijn warme blogkringetje waar iedereen zich gelukkig veilig genoeg voelt om eerlijk te reageren op een onderwerp waar het bij andere media nogal eens volkomen uit de hand loopt… ik kan er écht niet dankbaar genoeg voor zijn.

En ja ik ben dus heel zuinig op jullie. Op mijn manier natuurlijk, zoals ik álles op mijn manier doe. Ik volg niémand maar heb al lang geleden een linken pagina aangemaakt die ik dagelijks langs loop. Zo kom ik nieuwe logjes bij anderen vanzelf tegen. Voor de linken pagina maak ik een passend plaatje van de te linken site, werkt prima.
In het verleden maakte er eens iemand de grap dat bij mij gelinkt staan ongeveer gelijk stond aan de AKO literatuurprijs. Ik houd wel van een beetje overdrijven maar inderdaad, het is niét zo dat ik voor iemand die eenmalig een reactie schrijft dan ook een linkje maak. Dat gebeurt pas bij de enthousiastelingen die zo vaak reageren dat ik het lastig ga vinden steeds hun linkt op te zoeken en vooral, wanneer ik het gevoel heb dat ik “de mens achter de site” een beetje ken.

Ik liep een beetje achter met linkjes bij plaatsen, de linken pagina is nog “klassiek”opgemaakt en de laatste tijd lukte het me niet meer om de plaatjes te plaatsen. Je ként me, dat soort ellende uitzoeken schuif ik zo mogelijk op de lange baan.
Na een diepe zucht ben ik nu toch begonnen om alles te verhuizen in de nieuwe editor, (lees; gewoon op dezelfde pagina één voor één om te plakken.) Best mogelijk dat het eenvoudiger kan maar ik ben ik hé!
Over vernieuwingen ben ik zelden positief, maar ondertussen ben ik wel aan de nieuwe editor gewend, gebruik niet álles maar werk wél enthousiast over de optie “het kleine belletjes ikoon rechts bovenin” waarin je binnengekomen reacties kunt zien én beantwoorden zonder naar de betrokken site over te schakelen.

Best nog wel een karwei die verhuizing van de linken. Verwijderen doe ik niet zo snel, ook al staat de site op non actief maar helaas is soms wel duidelijk dat de site nooit meer opgepakt zal kunnen worden, het zij zo!
In de oude vorm stonden alle plaatjes in een wit randje, dat is in de nieuwe vorm weg, (kun je zien of je al verhuisd bent 😉 )
Aan de volgorde valt geen waardering af te lezen, ik dóe maar wat om de kleurtjes wat te verdelen zodoende staan héél oude linkjes en nieuwe door elkaar. Ben er nog wel even zoet mee want doe er per dag maar een paar én moet nog wat plaatjes maken.
Het maakt voor jullie gelukkig niets uit, alleen voor de bloggers die zich al wanhópig afvroegen wanneer ze nou éindelijk eens een link bij me kregen…….Tja.. (op de melodie van dat bekende Sinterklaasliedje) hij komt… hij komt… die mooie nieuw link….!