dure zak

Eh….. nee natuurlijk zit ik niet te schelden op één van onze politici, wéét je toch , zou ik nooit doen al wil ik inderdaad wel eens kritiek hebben. Maar dit gaat om een andere zak, en misschien gaat het dan niet eens echt over de zak, maar over de inhoud.

Deze zak ja, ik ben geen groot patatfriet liefhebber maar een enkele keer wordt ik onderweg overvallen door een knorrende maag en als er dan een frietkraam in de buurt is is dat een oplossing.
Mijn knorrende maag werd overstemd door mijn hartverschuiving toen ik een Kleine friet zonder mayo moest afrekenen…… € 3,60, met verwijzing naar de naam van zaak…. dat is géén kattenpis!
Zucht, ik stam nog uit de tijd van een kwartje dus een eurocent of elf.
En zaterdag kocht ik op de markt nog 2,5 kg aardappels voor € 2,75.
Daar zal na het schillen toch altijd nog wel 7 porties patat uit komen want de kleine porties zijn rond de 300 gram zag ik..
Ja natuurlijk snap ik wel dat ze kosten moeten maken eer je zo’n aardappel friet kan noemen, heb ik begrip voor maar zo’n keer of tien over de kop (want zij kopen natuurlijk bij de groothandel in) lijkt me toch wel héél royaal.
En je wilt niet wéten wat voor zooi er allemaal óp de patat kan, deze tent heeft 22 soorten om je patatje in te verdrinken, bbbrrrr , uiteraard óók niet meer voor een dubbeltje.

Allemaal vette machtige spullen waarvan ik niet begrijp dat mensen dat op krijgen. Voor mij is zelfs een kleine portie “met zonder niks” nog teveel, zodra m’n ergste honger over is vind ik het niet lekker meer. Kijk, dan houd ik dit nog over , toch al gauw voor 60 Eurocent bij de huidige prijzen. Je begrijpt, ik heb niéts met grote zakken!”