draadje los….

Wát nou draadje los…. álle draadjes waren even los en dat was niét per ongeluk……

Tot u toe keken via de schotel TV, dat was aanvankelijk spotgoedkoop maar is geleidelijk aan  veel  duurder geworden, apart internet abonnement bij kpn dat ook al bijna dubbel zo duur is geworden en dan nog de vaste telefoon die alsmaar duurder wordt.

Hoogste tijd om maar eens alles op één hoop te gooien want dat blijkt aardig wat te schelen. Maar ja…. Rietepietz en “VERANDERING”..ppfffftttt, daar krijgt ze écht vlekken van! Met alle kabelgedoe van vroeger in gedachte zag ik met lede ogen de monteur keurig op tijd binnen stappen, me maar meteen verontschuldigend dat alles nogal “amateuristisch”in elkaar gestoken was destijds…. en dat ik hoopte dat hij niet alleen op de hoogte was van alle nieuwe trends….

Dat de monteur gratis was stelde me ook al niet erg gerust en als geboren pessimist calculeerde ik l  zowel extra kosten in als wel een monteur die die naar huis ging als de helft nog niet werkte omdat er méér spullen nodig waren dan er in de eveneens  keurig op tijd bezorgde grote doos voorhanden waren.

De extra kosten kwamen er,  maar de rest viel dus allemaal reuze mee. De (best wel forse) monteur propte zich in een klein hoekje nadat hij alles, inderdaad flink  bedenkelijk, bekeken had.

Na even flink meedenken  goochelde hij met wel en niet bestaande kabels en werkte alles weer netjes weg zodra  alles bleek te werken. Oók de TV boven (vandaar de extra kosten, gratis dekt maar 1 TV aansluiting)
Henk sliep op de bank gewoon tussen alle rommel en drukte door wat voor iedereen héél erg fijn was want man,man, man wat wás het een hectische middag.
Gelukkig is Inge er altijd op dinsdag want  hoewel ik meestal wel alles zelf kan oplossen had ik daar nu toch soms meer tijd voor nodig dan voor de monteur prettig was, ja hoor eens, in mijn oude bovenkamertje  liggen nou eenmaal óók stokoude kabels.
Maar ik heb heus wel zelf ook iets gedaan, de nieuwe digitale box een plaatsje geven bijvoorbeeld, dat je niet denk dat ik helemaal niéts gedaan heb.
Petje af voor de monteur die ervoor gezorgd heeft dat jullie me zelfs niet gemist hebben, zó kort was het maar dat ik niet online was.

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petr@
    feb 23, 2020 @ 19:35:26

    Heerlijk Riet al die dradentroep weer weggewerkt.
    Je had niet veel vertrouwen in de monteur maar gelukkig viel het allemaal mee en je bent een stuk goedkoper uit!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 23, 2020 @ 19:43:22

      Die jonge knullen groeien op met al die digitale toestanden maar weten soms dan weer helemaal niets van de oudere systemen, daar had ik een beetje zorgen over. Maar gelukkig wist hij zijn weetje.

      Beantwoorden

  2. Spontanity
    feb 22, 2020 @ 21:37:25

    Dan klopt het allemaal weer, geeft ook stukkie rust.

    Beantwoorden

  3. Mrs. T.
    feb 19, 2020 @ 20:28:06

    Fijn dat het geregeld is.

    Beantwoorden

  4. Suskeblogt
    feb 19, 2020 @ 17:54:39

    Het zullen wel grote veranderingen geweest zijn wat die monteur teweegbracht. In dit digitale tijdperk zit men vlug met “ouderwetse” systemen.

    Beantwoorden

  5. margrietspanjaard
    feb 19, 2020 @ 16:09:45

    Ik zie het helemaal voor me inclusief jouw twijfels of het ooit noggoed zou komen. Wat zal jij lekker slapen vannacht…is je in elk geval van harte gegund 🤗

    Beantwoorden

  6. Neeltje
    feb 19, 2020 @ 14:53:04

    Je zou de draad van het verhaal bijna kwijt raken, maar gelukkig hield de monteur de boel bij elkaar.

    Beantwoorden

  7. Ferrara
    feb 19, 2020 @ 14:38:05

    Waarom moet ik hier aan ‘Bakema’ (Henk Elsink) denken? Hopelijk werkt alles naar je zin. Wij krijgen morgen een dradentrekker om te zien of er een stopcontact in het portiek geplaatst kan om de auto op te laden. Stroom over door de zonnepanelen.
    Meneer F. denkt dat het een fluitje van een cent is.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 19, 2020 @ 16:04:35

      O ja héérlijk…. ik kan zijn verhaal nog bijna woordelijk navertellen, “Ja Bakema, je kan me nog meer “verteln” maar zo slecht is het nou ook weer niet bij de politie, neem dan knoop” als hij geen stuiver blijkt te hebben om een schroef uit te draaien;-)
      Ik ga natuurlijk helpen hopen dat het een fluitje van een cent is. Dat zou héél nuttig ge ruik van de zonnecelletjes zijn.

      Beantwoorden

  8. Nicky
    feb 19, 2020 @ 14:35:38

    Ik word altijd blij van netjes weggewerkte draadjes. Fijn dat alles weer werkt!

    Beantwoorden

  9. Rebbeltje
    feb 19, 2020 @ 14:32:55

    Zo te zien is het klusje geklaard en kan je weer tv kijken en online…
    Hier is dat de afdeling van man en schoonzoon (ict’er)
    Maar eerlijk is eerlijk als ik het zelf kan oplossen hoef ik de hulp van die 2 niet.
    Net als bij jou zijn het wel oude kabels maar werken moeten ze wel haha
    Groetjes

    Beantwoorden

  10. roadlaura1969
    feb 19, 2020 @ 13:54:01

    Ik hoop dat jullie meer geluk met Ziggo hebben dan wij hier in het Zuiden, momenteel alweer geen verbinding met de WiFi.

    Gelukkig is alles goed verlopen zowel voor Henk die niets meekreeg als ook voor jou wiens oude kabels nog puik werken 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 19, 2020 @ 16:10:30

      Ziggo had sowieso in het verleden een heel slechte naam, maar ondertussen maakt het volgens mij niet zoveel meer uit want er zijn overal wel eens flinke storingen. De randstad heeft dan wel het voordeel dat er overal wel ruim dekking is,

      Beantwoorden

  11. willyfotoblog
    feb 19, 2020 @ 11:39:38

    dat is dan goed geregeld Riet

    technici heb ik ook niet graag in huis, maar soms je wel

    groeten

    Beantwoorden

  12. Villasappho
    feb 19, 2020 @ 11:04:31

    Pfff ik heb respect voor die mensen. Ik had paar maanden terug een mannetje van een andere partij en die vertelde over hoe smerig de huizen soms zijn waar ze komen. Hoorde hem niet over verouderde kabels of zo. De partij waar je nu bij zit ben ik vertrokken omdat ze steeds duurder werden maar de kwaliteit achteruit ging.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 19, 2020 @ 16:22:49

      Het is helaas nergens volmaakt,en dan is het maar net wat je als klant het belangrijkste vindt waar je voor kiest. Ik vind het heel belangrijk dat ik zelf kan beslissen hoe ik betaal en dat kan bij KPN niet meer.

      Beantwoorden

  13. cornma
    feb 19, 2020 @ 10:55:20

    Ik word ook altijd bloednerveus van vreemde mensen in huis, die alles wel even zullen verbeteren en up to date brengen. Waarom? denk ik dan, alles werkt toch naar behoren? Ja mevrouwtje (zo denigrerend) de techniek verandert steeds en anders zit u straks zonder tv en internet.
    Ik ben blij dat het bij jou allemaal goed is verlopen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 19, 2020 @ 16:25:23

      Ik trof in ieder geval “een meedenker” en dat is ook wel eens anders ja! Wat het wel makkelijker maakte is natuurlijk dat er dingen waren die zeker niet meer naar behoren werkte, dan ben je eerder tevreden denk ik.

      Beantwoorden

  14. Skyblog
    feb 19, 2020 @ 09:53:07

    Veel kabels om weer in orde te maken door de monteurs. Hopelijk ben je dan voordelig uit zo. Alles word ook namelijk duurder. Het is goed merkbaar. Groot gelijk dat je veranderd hebt. Kosten naar beneden halen. Gelukkig is goed gegaan. Nou kun je weer pc gebruiken.

    Beantwoorden

  15. Sjoerd
    feb 19, 2020 @ 09:11:45

    Ik kan het gelukkig nog allemaal zelf…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 19, 2020 @ 16:31:12

      Mazzelaar, ik heb ooit zelf een thuisnetwerk gemaakt , daar had je toen nog een aparte router voor nodig, meestal is het een kwestie van goed lezen maar ik heb nu niet meer de rust om er geconcentreerd mee bezig te zijn en dan kun je er beter de vakman op los laten, vooral omdat alle schotel toestanden toch wel wat anders zijn dan de kabel.

      Beantwoorden

  16. Marlou
    feb 19, 2020 @ 09:04:09

    Ha lieve Riet,

    jij kunt je avonturen zo smakelijk vertellen, dat ik er ondanks het gedoe toch om lachen moet. Je bent echt een lekker mens!
    “Maar ik heb heus wel zelf ook iets gedaan”
    Haha, heerlijk om te lezen…

    Dagdag, heb het goed vandaag…
    Marlou

    Beantwoorden

  17. Naomi
    feb 19, 2020 @ 08:16:24

    Pfff…ik zou door de draadjes de aansluiting niet meer zien;). Toch fijn dat er dan mensen zijn die daar heel veel verstand van hebben.

    Beantwoorden

  18. John
    feb 19, 2020 @ 07:00:00

    JA, alles veranderd, ook de prijzen van al die aanbieders. Ik kan alles zelf nog en als dat niet meer gaat heb ik nog een ICT zoon die het wel voor me regelt. 😀

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    feb 19, 2020 @ 00:11:25

    Ik denk dat je er alleen maar voordelen van gaat zien, maar ik ben ook niet van de veranderingen hoor. Heel herkenbaar dus 🙂

    Beantwoorden

  20. gewoonanneke
    feb 18, 2020 @ 23:09:28

    Dat is dan mooi geregeld zo toch. Is altijd wel een gedoe dat snap ik best hoor. En het zal best bevallen zo allemaal. Ik ben ook best tevreden altijd over KPN (tot nu toe dan)

    Beantwoorden

  21. Karel
    feb 18, 2020 @ 22:42:29

    prachtig toch dat het zo mooi verlopen is
    en op den duur zal het toch goedkoper zijn dan het was , toch
    en wie weet zelfs het internet sneller en meer tv zenders en wat al niet
    veel plezier

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 19, 2020 @ 09:16:44

      Vreemde mensen in huis geeft hier problemen maar doordat Henk grotendeels sliep viel dat dus reuze mee. Maar er is nog genoeg dat even aandacht nodig heeft. dus nog even balen, dat toch wel.

      Beantwoorden

      • Karel
        feb 19, 2020 @ 21:58:58

        ja nooit leuk vreemd volk over de vloer , maar Henk sliep en deze monteur was een goede 🙂
        dus bij het zien van de foto’s kwamen mooie herinneringen aan Blijdorp boven , ben ik blij om
        ja zet dat aanschouwelijke onderwijs maar een op je blog
        zo had ik geluk met het loslaten van de Komodovaraan , op de juiste tijd op de juiste plek 🙂
        ik ben ook redelijk vlot daar uurtje trein kwartiertje lopen
        fijne avond groet

        Beantwoorden

        • rietepietz
          feb 19, 2020 @ 22:06:09

          Nee ik heb daar écht helemaal niets mee. Maar soms móet het maar.
          Ik ga ze eens opzoeken want onze achterkleinzoon die toen net 6 was wilde natuurlijk het naadje van de kous weten.
          Maar ja, dan wordt het wel een beetje porno site;-)

          Beantwoorden

  22. Matroos Beek
    feb 18, 2020 @ 22:40:55

    Even wat stress maar nu heb je wel wat. Aan die wirwar van kabels begin ik ook niet meer. De professionals spelen ermee, laat het maar aan hen over.

    Beantwoorden

  23. omabaard
    feb 18, 2020 @ 22:29:43

    En wij lezen hier met veel plezier bij, met dank aan de juiste kabels, knopjes en monteur.
    Zelf vrees ik ook altijd dat ik allerlei mankementen ga ontdekken van zodra de tovenaar weg is en ik met de gebakken peren blijf zitten.

    Beantwoorden

  24. AnneMarie
    feb 18, 2020 @ 22:26:19

    Het wordt iid allemaal schrikbarend duur. Tja iedereen is aan het internet dus ze kunnen wat prijzen betreft net doen wat ze willen.
    Gelukkig heb je alles weer voorelkaar. Kun je weer lekker achter de PC kruipen en tv kijken.

    Beantwoorden

  25. Melody
    feb 18, 2020 @ 22:06:42

    Oefffff mijn voormalige werkgever…

    Gefeliciteerd met je “wijziging” die hopelijk alleen maar voordelen gaat opleveren!

    Beantwoorden

Geef een reactie op rietepietz Reactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.