FF snel !

Hé , wat ondoordacht nou van mij ! Laat ik jullie buiten in de tuin met dit druiligere weer .
Sorry , ik laat  de deur wel van slot als we naar het werk gaan .
Als je even lekker warm wilt worden voor je weer naar huis blijf dan gerust aan de grote tafel binnen zitten ,kun je mooi  de legpuzzel afmaken voor me want dié blijft nu natuurlijk liggen nu er niet “gelegd” wordt !


Het is een lastige ja , klopt! De figuren op het beschilderde plafondzitten dus álle kanten op,voor de  liefhebber een kleinigheid !
O … je houdt niét van puzzelen? geeft niks ,heb ik wel een ander klusje om warm te worden ,het straatje aan de voorkant moet nodig eens geveegd worden !
Wél opppassen hé , in deze tijd van het jaar kan onder dat herfstblad een leuke hondenverrassing liggen !

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Nov 12, 2010 @ 22:19:58

    Ik heb genoeg blad in mijn eigen tuin liggen Rietepietz. Ik ga wel puzzelen. 😉
    Er zal ondertussen wel een flinke nieuwe laag liggen met al die stormwind.

    @ Truus
    Té laat ,de puzzel is al af maar als ik aan een nieuwe begin kun je in de herkansing;-)

    Beantwoorden

  2. Marian
    Okt 31, 2010 @ 22:38:53

    maar niet een verrassing van die van mij hoor! ik ruim het binnen de bebouwde kom (en buiten de bbk bijna) altijd netjes op!
    Mooie puzzel!

    @ marian
    Ja mooi he die puzzel, wél lastig maar ook dát is leuk want anders gaat het veel te vlug .

    Beantwoorden

  3. Elmar
    Okt 30, 2010 @ 20:26:14

    Ik blijf lekker binnen zitten puzzelen Rietz!
    Er zijn al aardig wat puzzels door mij gelegd dus dat moet lukken!
    groetjes en nog een fijn weekend!
    Elmar

    @ Elmar
    Hij schiet al lekker op want er zijn er meer die een stukje gedaan hebben 😉

    Beantwoorden

  4. Liesbeth
    Okt 30, 2010 @ 12:46:23

    Die puzzel maak jij toch zo af heb je onze hulp helemaal niet voor nodig! Ik heb ook niet zoveel tijd, moet de portiek nog doen…daag 🙂

    @ Liesbeth
    Oke , dan doe ik het zelf wel weer …… 😉

    Beantwoorden

  5. Redstar
    Okt 30, 2010 @ 07:15:01

    Hier zorgt de gemeente voor de blaadjes op straat. Jaja, en schoon dat die het maken. Ik hou wel van puzzelen, maar dan heb jij er straks niets meer aan te doen, en dat schiet niet op.

    @ Redstar
    Hier in principe ook ,dan komt er iemand met een bladblazer die alles naar één kant blaast , als dan 2 dagen later het karretje langskomt om de hopen op te halen ligt alles weer her en der 😉

    Beantwoorden

  6. Renesmurf
    Okt 30, 2010 @ 01:36:51

    De meeste bladeren moeten nog, voorlopig kunnen we voort.
    Je zou dat ook kunnen zien als een puzzel, alleen eentje die je nooit voor mekaar krijgt.

    @ Renesmurf
    Hanny stelde al voor een foto van al dat blad te maken en op te sturen aan een puzzelfabrikant ,zou inderdaad een knap lastige puzzel opleveren denk ik .

    Beantwoorden

  7. lind@
    Okt 30, 2010 @ 00:02:47

    Ik werp mij wel op de puzzel want ik houd niet van bruine handen.
    Lind@

    @ Lind@
    Heel verstandig , puzzelen is véél leuker dan vegen 😉

    Beantwoorden

  8. Hanny
    Okt 29, 2010 @ 22:48:55

    OT Ik mocht niet doorgaan op oud/jong. Dat had ik de eerste keer al gedaan. Moest nu associëren met de tweede foto = handje + pakje.

    @ Hanny
    O ja , ik ging nog van de eerste foto uit maar natuurlijk , dit is een ronde verder !

    Beantwoorden

  9. Gisella
    Okt 29, 2010 @ 20:44:41

    Ik ga wel aan de blaadjes beginnen en ach een windvlaag en hup je kan weer beginnen.De puzel laat ik aan een ander over want ik heb daar echt geen geduld voor zeg.

    @ Gisella
    Daarom ligt het er ook nog ,ik wacht ook tot álles eraf ligt!
    Je weet niét wat je mist hoor als je niet puzzelt 😉

    Beantwoorden

  10. Hartelijke Hulk
    Okt 29, 2010 @ 19:20:49

    Helaas Rietzie, ik houd tijdens het puzzelen mijn lippen stijf op elkaar.
    Maar als ik jouw met bladeren bekogel ( zonder stront ) stoot ik mijn machtige Hulkbrullen uit!

    @ de Hulk
    Ik leg dan de oordopjes vast klaar voor het bladgevecht 😉

    Beantwoorden

  11. Min
    Okt 29, 2010 @ 17:43:44

    Whahaha, ik heb vandaag bollen geplant. Maar daarbij mooi om de bladeren heengelopen. Ik wacht wel tot de bomen kaal zijn…

    @ Min
    Ik haal het blad alleen van de paadjes weg , het kan zó glad worden en ik zat al eens 6 weken in het gips door een slippertje 😉

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Okt 29, 2010 @ 00:08:44

    Het wordt wer legpuzzel weer he, ook wel een voordeel van deze donkere koude dagen.

    @ L.Glibber
    Ik puzzel zomer en winter door als het zo uitkomt .In de winter zijn donkere puzzels niét te doen , daar heb ik echt góed daglicht voor nodig !

    Beantwoorden

  13. Elise
    Okt 28, 2010 @ 22:36:24

    Nou, als ik dan mag kiezen kruip ik liever op de bank met een bakkie thee en een boek tot je thuis bent haha

    fijne avond, Elise

    @ Elise
    Ik hoop dat je niet naar “smaakjesthee” zoekt want dié zul je niet vinden 😉

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    Okt 28, 2010 @ 20:43:51

    Wat een opluchting! Ik zag die twee plaatjes en dacht meteen: O God, Rietepietz d’r puzzelstukjes zijn de straat opgewaaid. Of was ze zo kwaad omdat ze hem niet kon ‘leggen’ dat ze ze maar uit het raamheeft gegooid.
    Blaadjes opvegen? Een keer windkracht 6 en ze zijn weg, joh!

    @ Tagrijn
    Zou zómaar kunnen natuurlijk ,met deze wind éven de voor en achterdeur tegenover elkaar open en je hebt de poppen aan het dansen 😉

    De gemeente stuurt hier mannen met bladblazers die windkracht 6 maken ,die blazen alles aan de kant en dan komt dágen later ,als alles weer weggewaaid is ,het wagentje om dat op te vegen !

    Beantwoorden

  15. Annemarie
    Okt 28, 2010 @ 20:32:19

    Ik ga wel lekker naar buiten toe… Want dat puzzelen, daar word ik helemaal gek van. 😉

    @ Annemarie
    Oke , veeg je meteen even ;-)?

    Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam / Interneppers
    Okt 28, 2010 @ 16:02:43

    Oeioeioei, Ik laat beiden voor wat ze zijn. Afgelopen week-weekend zijn we met mijn moeder en zussen in een huisje geweest. Ook een tante is twee nachtjes geweest. Zowel deze tante als mijn jongste zus hebben in augustus te horen gekregen een ernstige ziekte te hebben (evenals een jongere broer van mijn vader). Voor mijn oom en tante zijn de vooruitzichten niet al te rooskleurig en mijn zusje is inmiddels bezig met haar derde chemo.(van de in totaal 29) tel daarbij nog eens de geëikte 13 bestralingen op… (ik kreeg er destijds 12) Maakt je borst maar nat…
    Maar goed, het laatste weekend zijn de mannen ook blijven slapen.
    Was heel gezellig,verhelderend en opluchtend. veel gelachen en gehuild. Nu twee van de vijf zussen dezelfde ziekte gehad hebben…Wie volgt? (Ook moeders zus kreeg borstkanker, werd genezen en heeft nu darmkanker) Hoe zijn de vooruitzichten..
    Maar goed, er is dus heel wat werk blijven liggen thuis. De was, de strijk enz…. Geen gepuzzel, of het moet puzzelen over de toekomst zijn (in gedachten) voor mij. En de blaadjes…. Die waaien wel weg!
    Sorry dat mijn relaas zo uitpakte, maar ik moest ’t effe kwijt.
    Groet van moeder Internep

    @ Moeder internep
    Ja dát begrijp ik ,zowel “dat je genoeg te doen hebt “als “dat je je verhaal even kwijt wilt ” .Wát een heftige gebeurtenissen allemaal .Wel heel mooi dat jullie iets gezamenlijks hebben gedaan ,als er iéts is dat je voor zieke mensen kunt doen is het wel warme belangstelling en “samen goede momenten beleven ” .Sterkte !

    Beantwoorden

  17. Maurice
    Okt 28, 2010 @ 14:33:37

    ik heb voor een legpuzzel geen geduld, en al die bladeren storen me eigenlijk nauwelijks, maar indd uitkijken voor de ‘verassingen’die er vaak onder plakken…al heleeeeeemaaal niets voor mij, bah!!

    @ Maurice
    Je weet niet wat je mist … heerlijk verstand op nul en puzzelen maar 😉
    Ik had inderdaad al weer een keer “geluk” toen ik door het afgevallen blad liep ….niets voor mij óók hoor !

    Beantwoorden

  18. Hanny
    Okt 28, 2010 @ 12:47:27

    Ik krijg straks een logé en daarom kan ik niet komen. Anders was ik vast de legpuzzel komen afmaken.
    De blaadjes zou ik in eerste instantie laten liggen. Er een foto van maken en opsturen naar de puzzelfabrikant. Dat zou wel een heel lastige puzzel worden.

    @ Hanny
    Een logee is óók leuk natuurlijk ,Ik krijg over een dag of 10 zelfs 2 logee’s en dus moet de puzzel dan klaar zijn .Gaat wel goedkomen denk ik 😉
    Goed idee zeg , dat zou inderdaad géén makkie worden zo’n puzzel van die bladrommel 😉

    Beantwoorden

  19. Morgaine
    Okt 28, 2010 @ 10:23:58

    whahahaha vind je het goed dat ik zelf zo’n plafond schilder? een stuk makkelijker als daar ooit een puzzel van komt 😛 whhhahahaha

    En het straatje, ben zo blij met mijn balkon, ben zo blij met mijn balkon ben zo blij…. met… mijn… balkon (A)

    XXX

    @ Morgaine
    Nou zo’n plafond beschilderen lijk mij nou een vreselijk karwei ,zelfs alleen maar witten is al een crime! Maar ik weet dat jij het zou kunnen 😉

    Tja , een tuin heeft voor -én nadelen natuurlijk ,een balkon ook trouwens 😉

    Beantwoorden

  20. Hartelijke Hulk
    Okt 28, 2010 @ 10:12:15

    Hoewel ik het stervensdruk heb kom ik beide bij je doen.
    Én puzzelen én vegen.
    Ik weet zeker dat ik met blaadjes over je heen ga strooien.
    Heb er nu al zin in!

    @ de Hulk
    Leuk , een puzzelliefhebber , klets je óók tegen jezelf onder het puzzelen ?
    Maar eh…. als je met die blaadjes gaat strooien wil je dan héél alsjeblieft goed kijken of er geen hopen hondenstront tussen zitten 😉

    Beantwoorden

  21. marion
    Okt 28, 2010 @ 09:52:26

    Oh, die puzzel maak ik wel even af, het straatje is wat moeilijker, het veegt niet zo goed als ze nat zijn.
    Fijne dag, Marion. xxxx

    @ Marion
    Ja kunst … hij is al bijna af 😉
    Nou ja , dan veeg ik zelf wel in het weekend ,het heeft geen haast want er zit nog genoeg aan de bomen !
    XXX

    Beantwoorden

  22. Leo
    Okt 28, 2010 @ 09:51:25

    Ik ben al getrouwd met een legpuzzelaarster, ik heb al zo geleden dus. Nee, nits voor mij. Wat de blaadjes betreft; ik zie er hier nog geen, zal aan het type bomen liggen in onze buurt. Ik zie vooral naaldbomen om me heen en die blijven veelal groen…

    @ Leo
    Heerlijk toch een vrouw die zichzélf kan vermaken 😉
    Ik heb nog wel wat voorraad van puzzels die al klaar zijn en dus weer in de doos zitten .
    Meestal van die hele goedkope want zelf koop ik nooit dure .Mocht Tru gebrek hebben aan 1000 stukjes …ik wil er wel een paar opruimen dus als je in de buurt bent ?

    Als er bij jou nog niet ligt kun je mooi hiér even komen vegen !

    Beantwoorden

  23. Astrid
    Okt 28, 2010 @ 09:37:59

    Zo te zien is het een kleurrijke prachtige puzzel.

    Welke deur laat je open staan Riet, de voor- of achterdeur, ik wil natuurlijk niet dat de buren zien hoe ik bij jullie naar binnen wil.

    @ Astrid
    Nee de achterdeur ,heb je wél een probleem want we hebben geen achterom 😉
    Die puzzel is een lastig kreng maar wél heel mooi .Een soort Sixtijnse kapel plafond met veel figuren en pilaren die in alle richtingen geschilderd zijn , leuke uitdaging !

    Beantwoorden

  24. J@n.
    Okt 28, 2010 @ 09:35:32

    Bedankt voor de uitnodiging Riet, ik zal er eens over denken. Koffie in huis?
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ja hoor koffie zát ,wil je het uit de senseo of gewoon lekker filterkoffie zoals we die zélf altijd drinken 😉

    Beantwoorden

  25. Jeroen
    Okt 28, 2010 @ 09:35:21

    Goeiemorgen Rietz. Die puzzel laat ik nog even liggen hoor 🙂 Wat die bladeren betreft lijkt het wel of de gemeente dit jaar bezuinigt op het wegblazen daarvan. Andere jaren werd het snel weggeruimd, maar nu blijven we de rotzooi maar naar binnen lopen 😦

    @ Jeroen
    Lekker dan , wie moet de puzzel dán afmaken , als echte puzzelers er al niets in zien !
    Het is volgens mij nog wat te vroeg om het al weg te ruimen ,er zit nog zóveel blad aan dat ze meteen wéér kunnen beginnen !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

