telefoonterreur

Ik zou bést wat minder “de draad kwijt ” willen zijn !
Nee geen zorgen hoor , ik ben niét de kluts kwijt of in de war, maar lig weer eens in de cliche met de moderne techniek!
phone10Mooi hoor al dat draadloze spul maar sóms verlang ik hevig terug naar een simpele ,ouderwetse , telefoon “aan een draadje ” uit het jaar kruikje !

We hebben een 5 jaar oude draadloze telefoon met twee extra handsets .Dat is al een unicum want 2 vorige setjes waren al onbruikbaar binnen 3 jaar ,de ene keer omdat de knopjes lam werden en de andere keer omdat de display het begaf .
Dan kan er best een belletje gaan rinkelen maar zélf bellen ….ho maar !

Daar hebben we nú allemaal geen last van maar …. nu valt het gesprek zonder enige waarschuwing stil na een steeds korter gesprek , waarna ik een sprintje de trap op neem ,het toestel uit de slaapkamer haal en terug bel met het béétje adem dat ik dan nog over heb .
Twee telefoontjes per avond trek ik nog, maar natúúrlijk is het dan nét spitsuur in de gesprekkenstroom waardoor ik trap op en trap af draaf om respectievelijk de toestellen uit de slaapkamer en m’n computerhol te halen én ze weer terug te leggen op de lader .

Gisteren maar  even snel naar meneer KPN die me maar wát graag een nieuw setje wil verkopen ….maar dan kenttie Rietepietz nog niet .
Er zullen toch wel nieuwe batterijtjes te koop zijn dacht ik zo .
Die zijn er ook maar , zegt meneer KPN, maar  voor weinig meer heb je een nieuwe set .
‘K dacht het niet hé!
De batterijen zijn per drie stuks verpakt en kosten 20 euro per setje .Slim verpakt omdat er maar twee in het toestel nodig zijn ,maar gelukkig heb ik drie toestellen , en dus 6 batterijtjes nodig .

knoppies40 Euro is nog altijd de hélft van het goedkoopste setje ….dat natuurlijk weer voorzien zal zijn van snel lamliggende knopjes en andere ellende !
Me volkomen bewust van het feit dat ik misschien de economie de genadeslag toebreng kies ik tóch  voor de nieuw batterijen !

Ik zie meneer KPN denken , zo gaat ons land naar de (lamme) knoppen mevrouw !