bijna ramp…

Ja natúúrlijk had ik al een plannetje voor m’n kerstboodschap, alleen de uitvoering, tja, lastig ik kwam wat handen tekort! Gelukkig wilde dochter Inge wel helpen en zo togen we vanmorgen naar Inge met wat “rommeltjes”de  camera en het plan vanmiddag nog even door te rijden naar de drijvende kerstmarkt in Leiden.

Wie hier al langer leest wéét dat tijdens de kerstdagen de méést vreemde kerstgerelateerde figuren  op film langs kunnen komen, zo werd  één van de eerste kerstboodschappen door een kaars uitgespr0ken.

Je begrijpt, Henk en Inge hadden het zwaar vandaag.
Moeders wilde eens relaxt, zonder tijdsdruk,  een filmpje maken en dat lukte zowaar…..nou ja niet in één keer natuurlijk maar toch!
Even het resultaat bekeken op de laptop van dochterlief en ja hoor, ik zit ieys bruikbaars bij. Nee wees niet bang, het is wéér niet volmaakt maar dat verwacht niemand toch?

Ik vraag Inge nog of ik het filmpje bij haal op de laptop zal zetten, maar zij wacht liever tot het op een logje staan, ook goed! Hoewel…… dáár krijg ik spijt van!
Wanneer ik de SD geheugenstick in de camera wil steken let ik even niet goed op en dan is leiden in last….ik stak de kaart per abuis ondersteboven in sleuf, múúrvast zit het kreng.
2gb-microsd-tf-cardcHet is zo’n modern piepklein kaartje dat in een houdertje zit op het oude SD formaat.
De boel zit klem, wil er niet in én er niet uit! Hád ik het bruikbare filmpje nou toçh maar op Inge’s laptop gezet, ik kan me wel voor m’n hoofd slaan!
We gaan tóch maar naar Leiden waar het oergezellig is op de drijvende kerstmarkt.
Wanneer we later in de Haarlemmerstraat lopen  zien we een fotowinkel. We stappen er binnen en vragen aan een vriendelijke jongedame of ze iets voor ons kan betekenen.

En jawél hoor, tot m’n grote vreugde lukt het haar de SD stick uit de sleuf te krijgen, ze controleert meteen of alles er nog op staat, jippy….. we hoeven niet te betalen maar een gevulde koek zou lekker zijn.
Omdat we de bus moeten halen vraag ik of ze die dan zelf  wil gaan halen, het geld dat ik achter laat is ruim voldoende  voor een paar gevulde koeken, want natuurlijk ben ik hélemaal in kerststemming bij zoveel vriendelijkheid.
Een uurtje later ben ik thuis en heb ik álle filmpjes, ook de bloopers voor de tweede kerstdag, veilig gesteld  en ben ik  dus écht vroeg dit jaar , oeps….. , gaat nog moeilijk worden om te wachten tot kerstavond!