bijna ramp…

Ja natúúrlijk had ik al een plannetje voor m’n kerstboodschap, alleen de uitvoering, tja, lastig ik kwam wat handen tekort! Gelukkig wilde dochter Inge wel helpen en zo togen we vanmorgen naar Inge met wat “rommeltjes”de  camera en het plan vanmiddag nog even door te rijden naar de drijvende kerstmarkt in Leiden.

Wie hier al langer leest wéét dat tijdens de kerstdagen de méést vreemde kerstgerelateerde figuren  op film langs kunnen komen, zo werd  één van de eerste kerstboodschappen door een kaars uitgespr0ken.

Je begrijpt, Henk en Inge hadden het zwaar vandaag.
Moeders wilde eens relaxt, zonder tijdsdruk,  een filmpje maken en dat lukte zowaar…..nou ja niet in één keer natuurlijk maar toch!
Even het resultaat bekeken op de laptop van dochterlief en ja hoor, ik zit ieys bruikbaars bij. Nee wees niet bang, het is wéér niet volmaakt maar dat verwacht niemand toch?

Ik vraag Inge nog of ik het filmpje bij haal op de laptop zal zetten, maar zij wacht liever tot het op een logje staan, ook goed! Hoewel…… dáár krijg ik spijt van!
Wanneer ik de SD geheugenstick in de camera wil steken let ik even niet goed op en dan is leiden in last….ik stak de kaart per abuis ondersteboven in sleuf, múúrvast zit het kreng.
2gb-microsd-tf-cardcHet is zo’n modern piepklein kaartje dat in een houdertje zit op het oude SD formaat.
De boel zit klem, wil er niet in én er niet uit! Hád ik het bruikbare filmpje nou toçh maar op Inge’s laptop gezet, ik kan me wel voor m’n hoofd slaan!
We gaan tóch maar naar Leiden waar het oergezellig is op de drijvende kerstmarkt.
Wanneer we later in de Haarlemmerstraat lopen  zien we een fotowinkel. We stappen er binnen en vragen aan een vriendelijke jongedame of ze iets voor ons kan betekenen.

En jawél hoor, tot m’n grote vreugde lukt het haar de SD stick uit de sleuf te krijgen, ze controleert meteen of alles er nog op staat, jippy….. we hoeven niet te betalen maar een gevulde koek zou lekker zijn.
Omdat we de bus moeten halen vraag ik of ze die dan zelf  wil gaan halen, het geld dat ik achter laat is ruim voldoende  voor een paar gevulde koeken, want natuurlijk ben ik hélemaal in kerststemming bij zoveel vriendelijkheid.
Een uurtje later ben ik thuis en heb ik álle filmpjes, ook de bloopers voor de tweede kerstdag, veilig gesteld  en ben ik  dus écht vroeg dit jaar , oeps….. , gaat nog moeilijk worden om te wachten tot kerstavond!

56 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beaunino
    Dec 20, 2015 @ 20:28:42

    Nou, ik ben weer reuze benieuwd. Ik werk kerstnacht, dus dan kun je me mooi gezelschap houden met je filmpje.

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Dec 20, 2015 @ 09:22:11

    O,o, wat heb ik indertijd toch altijd gelachen om die filmpjes van jou. Sweet memorties! Ik moest onlangs in de smart ook een micro-sd’tje vervangen. Toen ik zag hoe pietepeuterig dat dingetje was en waar het uit en in moest, dacht ik, dat laat ik aan een professional over. Die regelde dat in een nano-seconde. Gelukkig!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 20, 2015 @ 09:30:54

      Ja het verrassingseffect was toen nog heel groot, nu heb ik de verwachtingen natuurlijk alle ruimte gegeven en kán het tegenvallen, maar toch, ik gá er ook dit jaar weer voor.
      Die steeds kleiner worden spullen zijn een ramp, maar gelukkig wist deze handige dame m’n probleem op te lossen.

      Beantwoorden

  3. IngridMoorenBlogs
    Dec 18, 2015 @ 21:22:02

    Krijg je Inge nu ook al zo gek…ze moeten wel heel veel van je houden.

    Beantwoorden

  4. hanscke
    Dec 18, 2015 @ 16:46:33

    Ik vind het zo knap dat je elk jaar weer wat anders verzint. Ik ben reuze benieuwd. Ook vind ik het knap dat je de medewerking van anderen vraagt. Op de één of andere manier zou ik dat niet durven, bang dat ze me zouden uitlachen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 18, 2015 @ 17:03:36

      het begint ook knap lastig te worden om nog iets te vinden maar dit jaar is het weer gelukt.
      Ach man en kind kénnen me natuurlijk van haver en tot gort en weten wel dat ik toch niet te stoppen ben, mét hun medewerking wordt het allicht “minder erg”dan zonder zullen ze denken;-)
      Maar we hebben echt heel veel lol gehad en dat is natuurlijk toch de hoofdzaak.

      Beantwoorden

  5. Spontanity
    Dec 18, 2015 @ 13:40:16

    Drijvende kerstmarkt?
    Ga gelijk googelen.

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Dec 17, 2015 @ 22:47:16

    Ik vind deze ook al leuk, wat een mooie ogen heb je en die lange wimpers! Om jaloers op te worden 😉
    Ben benieuwd naar je filmpje van dit jaar.
    Je legt de lat wel hoog Riet!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 18, 2015 @ 16:18:21

      Dankjewel voor het compliment, de winpers komen uit de verkleedkist natuurlijk maar doen het altijd leuk 😉
      Vertel mij wat, de lat ligt inderdaad erg hoog omdat al vrij veel dingen gedaan heb, de een wat beter geslaagd als de ander maar toch, de makkelijkste dingen had ik er natuurlijk al uitgepikt! In ieder geval hebben wij wél weer veel plezier gehad met het filmpje maken, nu maar hopen dat het ook leuk overkomt.

      Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Dec 17, 2015 @ 21:39:42

    Ik verheug me er nu al op!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 21:45:17

      Ik eigenlijk óók;-) toch altijd weer een beetje spannend of het is geworden wat ik dacht, dat is het natuurlijk nóóit maar zolang niemand daarover wakker ligt doe ik dat ook niet!

      Beantwoorden

  8. Suskeblogt
    Dec 17, 2015 @ 20:52:54

    Dit optreden van je is nieuw voor me. In 2008 kende ik jou nog niet. Gelukkig is het nog te bekijken.

    Beantwoorden

  9. Mrs. Brubeck
    Dec 17, 2015 @ 11:39:55

    Fijn, ik lees altijd met een grote glimlach mee 🙂
    Fijne feestdagen! X

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Dec 17, 2015 @ 11:39:38

    Als het de klok niet is zal er straks wel weer iets anders zijn, maar gezellig is het straks dus gegarandeerd weer, ik kijk er naar uit. 😉

    Beantwoorden

  11. cornma
    Dec 17, 2015 @ 11:21:45

    We hebben dus weer iets moois om naar uit te kijken. Zou je misschien voor de ongeduldige mens (ik niet hoor) niet vast elke dag een filmpje uit voorgaande jaren kunnen plaatsen?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 17:17:24

      Dat is best wel een goed idee, al ben ik toch wel bang dat ik dan een beetje ga overvoeren. En de grootste lol is vaak het logje ná de kerstwens waarin de alles dat er mis ging aan elkaar plak. de bloopers van de kaars, zijn helaas verloren gegaan destijds bij weblog.
      De kaars vond ik zelf de grappigste , de mooiste vond ik de ster uit 2012 die zet ik hier dan wel voor je neer omdat die qua tekst zo mooi te combineren was.
      Ik probeer ook altijd een oogje op het blog te houden tijdens die dagen want er zijn natuurlijk toch aardig wat mensen die alleen zijn en zo’n blooperlogje op de tweede kerstdag kan dan goed zijn voor een ontspannen moment.
      https://rietepietz.wordpress.com/2012/12/23/kerstwens-2012/

      Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Dec 17, 2015 @ 10:49:22

    Ohhh ik ben heel erg benieuwd, dit filmpje vind ik al zo leuk!
    Ik ga me verheugen, de hele week! 😀

    Beantwoorden

  13. Marion Schütte-de Brabander
    Dec 17, 2015 @ 10:10:31

    We wachten af, zal best wel leuk worden.
    XXX

    Beantwoorden

  14. Mammalien
    Dec 17, 2015 @ 09:14:14

    Test

    Beantwoorden

  15. Mammalien
    Dec 17, 2015 @ 09:13:51

    Haha, briljant, die kaars!

    Ik zou als vlogger verder gaan 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 09:31:09

      Je wilt niet weten met hoeveel lol zoiets maken gepaard gaat. Ik doe het al jaren , op kerstavond een kerstwens door een kerstgerelateerd iets of iemand en op tweede kerstdag het blooper filmpje want zoiets gaat natuurlijk nóóit in één keer goed.
      Een beetj mijn bijdrage voor de mensen die het met kerstmis niet makkelijk hebben en wel even een wat andere stemming kunnen gebruiken.
      Na de kaars kwam de engel, de sneeuwpop, de kerst man(vrouw) de kerstster enz… nou ja, je berijpt de spoeling werd dun maar ik héb voor dit jaar toch weer iets gevonden dat er op kerstavond op gaat.

      Beantwoorden

  16. John
    Dec 17, 2015 @ 09:02:32

    Ja Riet, die dingen kunnen er maar op een manier in. Net als de usb stick en zo. Oké, die laatste duw je er niet snel helemaal in 😀 Je bent goed geholpen iig en een gevulde koek of wat is dan wel verdient. Ik kan het kaars filmpje nog herinneren. Leuk 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 09:26:12

      Ja klopt en natuurlijk wéét ik dat wel maar dan ben je even snel bezig en gaat het fout. Was nooit een probleem maar ik heb nu zo’n mini sd kaartje dat , om in de camera te passen, in een oud model sd immitatie geschoven moet worden, dat steekt dan een heel klein randje uit en juist dat randje was het probleem, dat bleef ergens achter hangen waardoor het niet meer heen of weer kom.Gelukkig wist de dame in de winkeldat en kon de boel voorzichtig los krijgen .
      Dat die kaars nog steeds brandt he al vanag 2008;-)

      Beantwoorden

  17. Marja
    Dec 17, 2015 @ 08:56:14

    Ik ben heel benieuwd wat je nu weer hebt verzonnen. Nog 7 nachtjes slapen …..

    Beantwoorden

  18. Tessa | 52druppels.nl
    Dec 17, 2015 @ 06:55:21

    haha! heerlijk gek mens! vind je het niet jammer dat je familie het nu al ziet op je blog?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 09:00:10

      Nee dat heb je verkeerd begrepen, dit is al een heel oud filmpje en de kerstwens uit 2008 , daarna werd het een soort traditie, en ieder jaar op kerstavond heb ik dus zoiets, zo kwam er al een kerstengel voorbij, de kerstman, een sneeuwpop een kerstster , waarin ik áltijd “de hoofdrol”speel en Henk de camera bedient. als je je verveelt…. ze zijn in het archief allemaa te vinden in december. Voor dit jaar staat m’n kerstwens dus nog veilig geblokkeerd op you tube en komt pas op kerstavond op m’n logje. Op tweede kerstdag steevast gevolgd door een filmpje met alles dat mis ging. Dat is eigenlijk mijn bijdrage voor hen die tijdens de Kerstdagen slechts het internet als grote vriend hebben.

      Beantwoorden

  19. Blog Zonder Naam
    Dec 17, 2015 @ 04:29:05

    Zozo…. Dat is een intiem tafreeltje: Manlief die je zomaar en vuur en vlam zet, en dat nogwel online!
    Ik heb nog wat aanvullende informatie geschreven bij het ‘kaaslogje’. Misschien dat het dan iets duidlijker wordt dat ik steeds minder tijd heb om op blogs te antwoorden. Ik doe mijn bedrijf namelijk zelf en mijn man zijn bedrijf met zijn broers. Hij verwerkt dus alle kaas van zijn eigen bdrijf en niet van het mijne!

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    Dec 17, 2015 @ 00:20:16

    Pfff dat is schrikken inderdaad, gelukkig goed afgelopen. Leuk dat je het naar je zin had op de kerstmarkt, was qua drukte goed te doen he gisteren.Vrijdag komen Emmelinda ( ken je die nog) en haar man een weekendje naar Leiden en gaan we ook naar de markt en ’s avonds lekker uit eten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 09:06:35

      O wat mjámmer , we hadden ook de vrijdag in de planning, ik had Emmelinda graag even gedag gezegd.Dat doe jij dan wel voor me hé.
      Lief personeel daar in die fotowinkel, het goede mens weet nietwát ze gered heeft…. mijn kerstwens! Je moet er toch niet aan dénken dat die verloren gegaan was;-)

      Beantwoorden

  21. Melody
    Dec 16, 2015 @ 22:36:37

    Er zijn nog wel meer vriendelijke mensen op de wereld dan jij alleen 🙂
    Ik ben benieuwd ….kom maar op.

    Beantwoorden

  22. ria
    Dec 16, 2015 @ 22:29:01

    Hahaha Prachtig

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  23. Renesmurf
    Dec 16, 2015 @ 22:08:57

    Nog een heel avontuur om het geheel online te krijgen! Voor hetzelfde was het mislukt. Evengoed, gevaarlijk genoeg, zo`n brandende kaars!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 09:13:33

      Ik herinner me dat ik nog het meest last had van het gewicht van de kaars die Henk met een té harde klap op m’n hoofd had gezet. Maar dit oude filmpje uit 2008 stond natuurlijk nog online dus daar had ik geen werk aan. Voor dit jaar staat alles nu startklaar…. pppffftt, dat was inderdaad weer een heel karwei.

      Beantwoorden

  24. gewoonanneke
    Dec 16, 2015 @ 22:02:54

    Hij is mooi had je daar kunstwimpers voor aangeschaft haha meer dan een paar gevulde koeken waard en natuurlijk voor jullie ook goede kerstdagen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 17, 2015 @ 09:17:05

      Dit filmpje is uit de kerstwens van 2008, van voor jou tijd dus;-) de kerstwens voor dit jaar komt er pas op kerstavond op, dat doe ik altijd omdat ik dat zo sfeervol vind.
      Die wimpers heb ik al jaren in de verkleedkist. de lijm moert af en toe vervangen worden maar ze komen vaak van pas voor dit soort ongein. Had ze ook dit jaar willen gebruiken maar de lijm was weer verdroogd…. nou ja, mag wát aan mankeren want volmaakte filmpjes zijn gewoon véél minder leuk.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

