het laatste blad

Nou wij hébben natuurlijk helemaal geen herfstvakantie maar ik moet zeggen, het vóelde als vakantie vandaag, wát een weertje!
Marion en ik genoten, net als vorige week van de prachtige herfst kleuren die we onderweg tegen komen op onze “expeditie”.

herfst
Je hoeft écht niet naar een bos te gaan voor herfstkleuren, zowel Marion als ik wonen in een heerlijk groene omgeving dus de weg naar Marion toe is nu een feestje.
Héél veel verschillende boomsoorten onderweg, maar ook tuinen waarbij je je ogen uitkijkt.
Zodra Marion in de auto zit  wijs ik haar op van alles dat we tegen komen.
Bij nader inzien geniet zij  misschien toch iets minder dan ik,  ik onderbreek haar verhaal om de haverklap om alwéér iets moois aan te wijzen, misschien zóu ze liever hebben dat ik wat meer de oogjes op het verkeer houd…, uiteindelijk ben ik nou óók weer niet ’s werelds meest geweldige chauffeur.
2erfst
Zelfs als ik de rolstoel duw kan ik het niet laten! Dan zie ik een prachtige groene heg die met “de voetjes” op afgevallen blad staat en een “hoed draagt” van ander afgevallen blad……
…… en dan laat ik gewoon de rolstoel los om even snel een foto te maken.
Gelukkig is Marion slim genoeg om dan ff snel de remmen aan te trekken om te voorkomen dat ze “aan de rol gaat”, je weet maar nóóit waar ik haar anders weer terug zou vinden.
Maar ze houdt zich dapper en verbijt haar angsten dat is wel duidelijk te zien wanneer we op een terrasje neergestreken zijn.
Ondeugende MDuidelijk te zien  hé, die knijpt ‘m vreselijk!
Niet te geloven dat we eind oktober nog op een buitenterrasje kunnen lunchen, in alle rust want in het kleine winkelcentrum is weinig groen te bekennen dus ik val haar niet in de reden om mooie dingen aan te wijzen.
zijspantheeHet énige waar ik haar nog op wijs, en natuurlijk óók een foto van maak, is dat haar schotel een “zijspan heeft”, voor het theezakje ja, maar  dát heeft niets met herfstkleuren te maken!
Nadat ik Marion had thuisgebracht, waar we nog een lekker partijtje scrabble spelen, ga ik naar huis en maak even een slite show van alle herfstfoto’s want tja, nu wil ik jullie natuurlijk laten meegenieten! Snel hoor, want nog héél even  en alle blad is eraf, het ging hard vanmiddag!
Maar jullie hebben mazzel, ik zit nú niet achter het stuur, zó dapper is alleen Marion.