(ge)strand….

Laat ik beginnen met m’n allernederigste excuses aanbieden voor het slechte weer want dat is helaas mijn schuld.
DSCN3085Ja heus, na die eerste heerlijke zonnige stranddag begin mei  liet ik  het zonnescherm én de tas met de badlakens in de auto achter.
Met de gedachte  dat we dan álles bij de hand hebben als het onverwacht mooi strandweer wordt als we een dagje werken op Scheveningen…..! Ik had béter moeten weten natuurlijk want  het gebeurde al vaker, vanaf de dag dát het spul in de wagen “startklaar ligt te wezen”  wordt de zon een zéér zeldzaam verschijnsel en trekt zich terug achter grote, dikke grijze wolken.
DSCN3086Niet dat we dan helemaal niét meer  op het strand komen hoor, er ligt tenslotte óók standaard een hele grote paraplu in de auto, het blijft  hier wél Nederland  hé!
Wel ff jammer dat die paraplu vanmorgen op het strand van kijkduin van nét zo weinig nut was als het windscherm, er stond een stevig windje waardoor het doordringende miezerregeltje met vlagen de vergelijking met een  méér dan verfrissende douche royaal doorstond.
Oke, als je van para sailing houdt kom je met paraplu en windscherm samen nog wel érgens  maar wij kozen uiteindelijk voor , “we zien wel waar het schip strandt…….,dan maar nat”,  en dát had ik nou niet moeten zeggen!

DSCN3095Zodra we bij Kijkduin de boulevard opwaaien zien we dat er een schip wel héél dichtbij  in de branding vaart, sterker nog …, de vissersboot blijkt niet te varen maar vastgelopen te zijn leert een beetje inzoomen.

DSCN3092Tja… dát heb je d’r  nou van als Rietepietz zegt;  ” we zien wel waar het schip strandt”,  zie je nou  zélf hoeveel invloed mijn denken en handelen op m’n omgeving heeft … ?
DSCN3096Nee nee, ondanks dát blijft het windscherm in de auto liggen want ik zál deze negatieve weer-spiraal doorbreken en óóit gaat de zon schijnen terwijl ik m’n windscherm  in de auto heb!
Maar vandaag was het nog niet zover vraag maar aan Henk ….. als hij ontdooit is en weer iets kan zien door z’n  beregende brillenglazen……!
En laten we dan nog even medelijden hebben met de schipper van de vissersboot die úrenlang in de deining van de branding heeft liggen schommelen voordat hij rond een uur of één vlot getrokken kon worden nou ja ,  dein maar even met hem mee!

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Mei 24, 2013 @ 22:25:26

    Je had weer heel wat stof om op te laten waaien Rietepietz, of was het zand?! 😉
    Toch hoor je mij niet klagen. Gisteravond hebben we genoten tijdens de buitenrit en vanmiddag was het aangenaam wandelen met Sheila de sharpei. 🙂

    Rietepietz zegt;

    De laatste dagen is het ook redelijk weer, wel koud maar overwegend droog. Maar deze dinsdag goot het de héle dag van de regen , dat is toch minder vrolijk worden 😉 Kan me wel voorstellen dat je geniet vanaf je paardje tussen al dat frisse groen!

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Mei 24, 2013 @ 08:24:17

    We zagen het idd op het journaal voorbij komen. Vervelend voor die skipper hoor… Maar je maakt van de nood een deugd door een uitdrukking letterlijk te vertalen in woord en beeld. Knap!

    Rietepietz zegt:

    Vroeger werden de spreekwoorden en zegswijzen er nog ingerámd en ik kan ze niet wegdenken uit mijn manier van praten en schrijven, zó jammer dat de jeugd ze nog amper kent, ik mag er graag wat mee stoeien. leuk dat het je opgevallen is!

    Beantwoorden

  3. RenéSmurf
    Mei 22, 2013 @ 23:01:11

    Ik denk toch dat het wel goed gaat komen door dit logje zeker! We krijgen een zomer waar we nog lang van zullen genieten!

    Rietepietz zegt;

    Voor de schipper is alles al in orde gekomen, nú het weer nog. Maar ook vandaag zit dat er nog niet in heb ik begrepen , 10 graden en kans op hagelbuien…..en dan is het al bijna juni!

    Beantwoorden

  4. roadlaura1969
    Mei 22, 2013 @ 17:57:36

    Nou die zat mooi in de bonen, die Boot 😉
    Ik heb wel genoten ondanks het miezer weertje een warm log je waar ik toch wel smakelijk om kan glimlachen, je houd lekker de humor erin en dat is het beste medicijn voor als de zon niet schijnt en het regent 😀

    Rietepietz zegt;

    Duidelijk een gevalletje van”even Apeldoorn bellen” voor de schipper;-)
    Wij hebben óók genoten hoor, het strand is áltijd een fijne plek om te wandelen, zelfs als het regent.
    En natuurlijk schaffen we humor niet af omdat het een beetje regent, nee hoor , dan is die júist heel erg hard nodig!

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam
    Mei 22, 2013 @ 14:56:37

    ……. Leg naast je strandspullen, de schaatsen dan maar vast in de wagen om de komende vorstaanval die ze voorspellen af te slaan. Daar zitten we nu echt op te springen zo eind mei!

    Rietepietz zegt;

    Goed plan, stom dat ik er zélf nog niet aan gedacht had ….. ik ben al weg om ze van zolder te halen;-)

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Mei 22, 2013 @ 14:53:45

    Riet leg alsjeblieft een stuk of 10 paraplu’s in je auto! Dan weten we zeker dat het mooi weer wordt!
    Mooi filmpje, lekker ruige zee!

    Rietepietz zegt;

    Nou tot voor kort lagen er drie paraplu’s in de auto,dus ik wás op weg! Twee van die inklaptoestanden en die zijn ondertussen ter ziele !
    De zee is eigenlijk áltijd de moeite waard hé, Ik denk dat jij , net als ik, het strand en de zee in iéder seizoen een bezoekje waard vindt!

    Beantwoorden

  7. ♫ M e l☺d y ♫
    Mei 22, 2013 @ 12:57:27

    pech en geluk gaan hand in hand….. de pech in dit geval leidt bij jou toch een prachtig logbericht met mooie foto’s.

    Het zij je meer dan vergeven hoor!

    Rietepietz zegt;

    O ja hoor, ik kan héél goed van een nood een deugd maken….natuurlijk wél fijn dat de “nood”niet voor mij was ,al zal de schipper daar anders over denken;-)

    Beantwoorden

  8. riet(je)
    Mei 22, 2013 @ 11:56:05

    hai Riet, ja wat heftig dit weer hé? laat je spullen nog maar even liggen in de auto hoor, er komt heel mooi weer aan, let op mijn woorden…..volgende week!!
    vandaag is het behoorlijk koud hier, maar ik vertik het om mijn winterjas weer aan te doen, hangt nu fris gewassen in de kast en dat wil ik zo houden tot de volgende winter…………heel misschien duurt nu de zomer wat langer, hopelijk tot en met november………….
    fijne week……………liefs van mij

    Rietepietz zegt;

    Het was vandaag gelukkig droog , dat is alvast wát!Maar die 12 graden mag van mij toch wel snel 20 worden;-) Ik heb lekker gewacht met de winterjas wassen,maar ja , jij hebt net een mooie nieuwe kast dus dié wil je nú inruimen natuurlijk!Een lang najaar kan voor mij tóch het gemis aan voorjaar niet goed maken,ik moet het van het voorjaar hebben om bruin te kleuren,jammer!

    Beantwoorden

  9. Wieneke
    Mei 22, 2013 @ 11:11:16

    Oh, dát is de IJmuiden 8. Een deinert van je welste 🙂

    Rietepietz zegt;

    Goed gezien, toch maar niét “inhaken en méédeinen hé” bbbrrr… !

    Beantwoorden

  10. greetje
    Mei 22, 2013 @ 09:56:14

    een heel leuk en mooi verslag Riet,
    ondanks het trieste weer wens ik je toch een fijne dag,
    groetjes Greetje

    Rietepietz zegt;

    Wat ik al niet dóe voor een logje hé! 😉
    Maar natuurlijk maken we er het beste van en … de aanhouder wint want ik zie op dit moment zelfs wat blauwe lucht!

    Beantwoorden

  11. Marion
    Mei 22, 2013 @ 09:18:15

    Nat avontuur maar wel met een leuk resultaat, voor de schipper pech.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Een behoorlijk koud avondtuur voor de schipper ook denk ik, we zagen af en toe grote waterwolken opspatten, maar natuurlijk weer net niét toen ik filmde!Ik zie nú een stukje blauwe lucht…. zóu het …..,ik zeg maar niets hardop!XXXX

    Beantwoorden

  12. Redstar
    Mei 22, 2013 @ 08:19:06

    Hier ligt het hele jaar door van alles in de auto. Handig voor als het lekker weer wordt, maar ook voor als ik aan het vissen ben en zo.
    Je kunt maar voorbereid zijn op de dingen die komen gaan 🙂
    Die kapitein was gewoon even de weg kwijt 🙂

    Rietepietz zegt;

    Wel zo handig toch? Maar de zomerspullen blijven, na een wasbeurt, in de winter binnen!
    We zijn nét iets te vroeg weggegaan las ik in de krant , de garnalenvisser werd rond 11 uur vlotgetrokken en achteraf hebben we de slepers aan zien komen ! Ik denk dat met alle kunstmatige ingrepen in de kuststrook ( zandverplaatsing en de zandmotor)
    er kort voor de kust ook veel verandert is.

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Mei 22, 2013 @ 00:12:14

    Hoe een klein landje toch groot kan zijn.
    Wij hadden vanmiddag nog een heel ‘leuk’ fietstochtje met droog weer en heel weinig wind, nee echt!!!
    Maar jou verhaal herken ik wel hoor, zo krijgt Joke ook altijd de schuld als het gaat regenen als ze de ramen heeft gewassen, want dat gaat het dan doen, daar kan je donder op zeggen. 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat zeg je alléén maar om mij te pesten, ik geloof er natuurlijk niéts van! Maar het is je gegund hoor, ondanks de kou en de regen heb ik toch óók genoten van het strand, ik denk dat Henk dat toch iéts minder had;-)
    Ook hier altijd regen als de ramen gezeemd zijn maar daar offer ik me dan wel op ,dat doe ik dan gewoon maar wat minder vaak, ik kan niet áltijd het weer voor iedereen verpesten;-)

    Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    Mei 21, 2013 @ 23:35:04

    Nah ja zeg, dus het is gewoon jouw schuld! Tsssss!!!

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij is er maar één die het bonter maakt dan ik, dat is een zekere “niemand”, wat dié niet allemaal op z’n geweten heeft ! 😉

    Beantwoorden

  15. VoorHetBlogGezet
    Mei 21, 2013 @ 23:24:06

    Ik wist wel dat het ergens een oorzaak moest hebben. Zucht…

    Rietepietz zegt;

    Ik dacht “”ik moet er nu maar eens eerlijk over zijn” 😉

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Mei 21, 2013 @ 22:38:42

    Ik moest gelijk aan je denken toen ik het op het journaal zag.:-)

    Rietepietz zegt;

    Dat heb ik óók vaak als ik op radio West een onderwerp over Leiden hoor,dan denk metéén , “dat is iets voor Glibbertje”;-)

    Beantwoorden

  17. hartelijkehothulk
    Mei 21, 2013 @ 20:52:47

    Gelukkig was ie vlot vlot!

    Rietepietz zegt;

    Nou zó vlot nou ook weer niet, ik hoorde op de regionale radio dat het een eerdere poging een slepende zaak werd!

    Beantwoorden

  18. hanscke
    Mei 21, 2013 @ 20:49:56

    Het heeft in ieder geval een paar prachtige foto’s opgeleverd. Die ingezoomde kan zo model staan voor een prachtig schilderij. Trouwens, ik las ergens, slecht weer bestaat niet. Dit is prachtig weer om te lezen, of om kleinkinderen voor te lezen, of om mooi te knutselen. Elk weer is goed werd daar geschreven.

    Rietepietz zegt;

    Mooi hé, ik ben ook gék op marinestukken, en inderdaad, deze foto is best mooi gelukt!
    Grappig , dat heb ik óók ergens gelezen dus het zal wel bij een medelogger geweest zijn;-)
    het is ook perfect weer om te puzzelen maar ,hoe vreemd het ook klinkt< óók perfect weer om uit te waaien o het strand. Ach er is voor alles een tijd en ik hoop dat de tijd dat ik achter m'n windscherm op het stand kan liggen óók weer snel komt!

    Beantwoorden

  19. Mirjam Kakelbont
    Mei 21, 2013 @ 20:16:33

    Geef mij toch maar liever het schip van de Efteling 🙂

    Rietepietz zegt;

    Maar dan wel met droog weer hé! Jij liever dan ik hoor, ik wil je wel aanmoedigen maar verder ga ik niet !

    Beantwoorden

  20. Annespike
    Mei 21, 2013 @ 19:54:17

    Ik zou zo ziek worden daar op die boot…
    brrr!!!

    Rietepietz zegt;

    Ik moet er óók niet aan denken hoor , die man op de achterplecht is een héld 😉
    Hij is gelukkig door slepers rond 1 uur vlot getrokken hoorde ik op de regionale zender, maar zaten wij alweer lekker warm thuis!

    Beantwoorden

  21. datzalwel
    Mei 21, 2013 @ 18:18:18

    Mijn eerste gedachte was, als de bliksem die spullen uit de auto. Maar ik geef je het voordeel van de twijfel, misschien eenmaal de spiraal verbroken krijgen we nog een geweldige zomer. Ach die arme schipper, deinen en deinen en geen meter opschieten daar word je toch moedeloos en zeeziek van dunkt mij.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ik dacht zaterdag óók heel even “ik gooi ze eruit” en je ziet…. alleen het dénken eraan bracht al een mooi bescheiden zonnetje paraat;-)
    Het windscherm ligt sowieso meestal voor niets in de auto, als het écht warm is heb ik het niet nodig op het strand,dan is een windje zálig! Je ziet de schipper inderdaad op de achterplecht staan, misschien toch niet helemaal lekker in de maagstreek, ik kán me er iets bij voorstellen!

    Beantwoorden

  22. Marja
    Mei 21, 2013 @ 18:00:22

    Ik word al zeeziek van dat filmpje. Nou, bedankt voor het fijne weer. Zo maak je vrienden.

    Rietepietz zegt;

    Excuses niet aanvaardt dus? Hé tóe nou….! ** knippert razendsnel met de blauwe oogjes om Marja te vermurwen **

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

