nog problemen?

Vorige week schreef Jeroen nog dat hij vaak niet kan reageren op web-logs ,hij is zelf overgestapt naar “de Belg” wegens de toestanden met loggen na de vernieuwingen bij web-log.
Zoals jullie weten krijg ik “zeer grote vlekken” van veranderingen  en zo af en toe schrijf ik dat van me af .
Ik ben benieuwd of er meer lezers zijn die vaak lastig kunnen reageren , en dan bedoel ik niét dat je “nergens óp kunt komen” om te schrijven  omdat ik weer onzin schrijf , maar of je “erop kunt komen of niet ” en dan bedoel ik dus wél het reageervak!

Zelf merk ik dat web-log met vlagen een lichte vorm van Altzheimer heeft en dan mijn gegevens bij anderen niet heeft kunnen onthouden .Wanneer het wél en niét goed gaat is volkomen onvoorspelbaar !
Ook duurt het soms langer dan ik gewend was  voor de reactie uiteindelijk geplaatst is ,wat het reageren natuurlijk niet léuker maakt .
Het is wel normaal dat er in de zomertijd wat minder gereageerd wordt maar toch lijkt het deze zomer rustiger dan normaal ,misschien spelen dit soort problemen dus tóch een rol.

Nou ja voor zover veel reacties krijgen dan normaal is hé , want eerlijk gezegd ben ik  nog váák  verbaasd dat er zoveel mensen meelezen en de moeite nemen  een reactie te plaatsen .
Maar goed , mijn vraag is dus óf jullie problemen hebben , of hadden , om hier te reageren én welke problemen je nu zelf nog hebt ….. en dan bedoel ik natuurlijk  niét je relatie- financiele-politieke-gezondheids-en /of andere problemen …hoewel ….,bij nader inzien wil ik best een luisterend oor bieden …. misschien is een rubriekje aanmaken waarin mijn mening gevraagd kan worden over al jullie twijfels bést een goed plan , een rubriek  met deze titel bijvoorbeeld…..

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. rietje
    okt 09, 2010 @ 19:05:30

    hai Riet, ik heb nergens last van…..alles doet ’t normaal en ik kan bij jullie ook alles goed lezen……….liefs rietje

    @ Rietje
    Het gaat de laatste week ook weer wat beter gelukkig !

    Beantwoorden

  2. rietepietz
    okt 08, 2010 @ 07:25:12

    IK HEB HEM TERUG GEVONDEN , KIJK VANMIDDAG VERDER WAT ER MIS IS ….HOOP DAT HIJ ER DAN NOG STAAT 😉

    Zo,hier een reactie uit het Giessenburgse. Met reageren op Web-log,Superblogger of Blogger.com hebben wij geen problemen. Het reactieblok bij de Belgische Blog is daarin tegen wisselend. Dan weer groot/of klein. Wacht even er is één blog waar ik wel kan reageren, maar waar mijn reactie steeds weg is: Miss Marple. Het word geplaatst en als je later even terugkijkt is de reactie weg…. Zo ook met de felicitatie voor haar verjaardag. Dus… op die blog reageren we maar niet meer. Verloren tijd. Maar verder gee klachten. Reactie’s op onze “familie-blog” komen voornamelijk van de 3-J’s; te weten Jan, Joke en Jeroen. Onze familie en vrienden zijn vriendelijk verzocht om de reactie’s zoveel mogelijk te mailen. Mijn man heeft namelijk niet graag dat onze namen bekend worden, i.v.m. de privacy, zoals hij het omschrijft. Maar goed, ik , herstel wij hebben geen klachten over te weinig reactie’s, ik/wij reageren ook niet op iedere blog die gelezen wordt. Misschien niet netjes, maar het is voor ons een wat tijdrovend werkje om op alle blogs te schrijven. Niet alle lezers zetten ook een reactie bij ons neer. Onze nieuwe methode van iedere week werken vanuit een thema vind ik zelf een uitkomst. In het weekend ervoor. of in de dagen voor publicatie kan de log al geschreven worden, en dat is dan weer een voordeel van het vernieuwde web-log, voor die tijd moest alles in Word opgeslagen worden. Je ziet, vernieuweingen hebben hun voors en tegens. Nu ga ik maar eens stoppen, want er moet nog meer gebeuren vandaag. Het huishouden wacht niet. Vriendelijk groet, Ma Internepper. @ Ma internepper Ja zo zie je dat iedereen toch een eigen stijl van loggen heeft .Ik doe eigenlijk meestal maar een beetje wat m’n pad kruist óf wat er m’n kop opkomt 😉 Een beetje opletten met persoonlijke gegevens kan zeker geen kwaad ,ik zet dus zelf nooit volledige namen en al helemaal geen adres! Ik doe geen zaken per computer dus verder kan men geen belangrijke zaken op mijn pc vinden voor misbruik en “ik ben wie ik ben” óók op mijn web-log ! Ik mis nog wel wat van de oude dingen maar daarover zeuren heeft weinig zin .Er zijn ook wel enkele dingen die wél handig zijn verbeterd dus heft het éne voordeel het andere nadeel wel een beetje op ! Logjes in het vooruit maak ik nooit , ik zou dan nóóit meer een logje plaatsen ,als ik het niet direct plaats denk ik later meestal “kan wel weg want het is niets ” . Ik heb er geen probleem mee als mensen alleen maar meelezen en geen reactie zetten al is het natuurlijk wél leuk om een beetje te weten wie er meelezen !Zonder reactie is er een stuk minder interactie en juist dát maakt het loggen zo leuk .Maar ik houd je van de huishouding af dus ik stop ook 😉

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam / Interneppers
    okt 08, 2010 @ 04:40:41

    Ma zei dat ze geschreven had, willen we het lezen, staat het er niet!
    Kijk, dat soort probleme hebbeb wij dan weer!
    de oudste 2 Interneppers

    @ interneppers
    Hé … dát is inderdaad vreemd . Ik heb die reactie gisteren inderdaad van een tegenreactie voorzien maar zie het nú ook niet meer . dát is vreemd ! Ik zit nu krap in de tijd maar ik ga vanmiddag nog even verder zoeken .In ieder geval heb ik niets verwijdert dus z”ou die reactie er nog gewoon moeten staan .

    Beantwoorden

  4. Hartelijke Hulk
    okt 07, 2010 @ 20:26:32

    Kun je ook wat met sexuele problemen?

    @ de Hulk
    Hoe je een beetje opstandigheid de kop in moet drukken bedoel je …óf eh… een beetje potjeslatijn loslaten op de oprukkende herenliefde ,of eh…. hoe er op ieder potje een dekseltje moet passen ;-)?

    Beantwoorden

  5. Elmar
    okt 07, 2010 @ 20:00:34

    Je begint gewoon een nieuwe rubriek “Lieve Rietz”. 😉
    Ik heb weinig problemen met reageren en mocht het even lastiger gaan, de aanhouder wint! 😉
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    O ja ,zoiets als vroeger “lieve Lita “in een weekblad 😉
    Het zou me best lukken om wat vage correcte antwoorden te geven maar of dat nou hélpt ? 😉
    Gelukkig dat er nog loggers zijn die nergens last van hebben gehad !

    Beantwoorden

  6. Annemarie
    okt 07, 2010 @ 12:34:17

    Ik heb geen enkel probleem gehad op web-log met reageren.
    En die veranderingen? Kan me voorstellen dat jij er helemaal gek van wordt.
    Misschien iemand een keer weten te strikken die iets eigens voor je opzet? Waar je zelf kan bepalen of je wilt vernieuwen of niet?

    @ Annemarie
    Ik heb me gewoon voorgenomen niet meer te veranderen (dat hád ik al eens gedaan en viel toen hiér weer in de de veranderingen ) als ik er ooit niet meer uitkom verlos ik jullie gewoon van Rietepietz 😉 maar meestal kom ik er ( met kromme tenen) toch wel weer uit 😉
    maar eh….. kan ik je niet een beetje adopteren als dochter ?

    Beantwoorden

  7. Aukje
    okt 07, 2010 @ 11:02:32

    Zelf heb ik gelukkig nog nooit problemen gehad met reageren.

    @ Aukje
    Je bent één van de weinigen ,waarschijnlijk spreek je de pc gewoon wat vaker dan ik bemoedigend toe 😉

    Beantwoorden

  8. marion
    okt 07, 2010 @ 10:25:50

    Wat een ellende allemaal maar het blijft een uitdaging hoe je daar weer uit komt, ze houden jullie in ieder geval wakker:-).
    Geniet van de zon vandaag, doe ik het ook.
    groetjes, Marion.xxxx

    @ Marion
    Het is gelukkig weer opgelost , zal wel iets met onderhoud te maken gehad hebben maar nog stééds moet ik soms weer de hele riedel invullen bij sommige weg-logs ,jammer dat men daar geen goede raad in kan geven …zucht !
    We hebben heerlijk gewandeld in Zoetermeer ,hondje ingeleverd en tóen ging de telefoon …klusje !
    Jij hebt vast ook genoten buiten XXX

    Beantwoorden

  9. lind@
    okt 07, 2010 @ 09:42:26

    Ik heb gelukkig geen problemen ervaren met bloggen.
    Nisschien iets voor je nieuwe rubriek “Ik wil erbij horen, hoe pak ik dit aan”.
    Lind@

    Lind@
    Whahaha , m’n éérste klant ? Grappige vraag hoewel die voor sommige mensen helemáál niet grappig is natuurlijk !
    Het hangt er een beetje van af “wie ” “waarbij”wil horen !
    Maar over het algemeen is “jezelf zijn ” de beste manier .
    Dan kom je in ieder geval onder mensen die bij je passen ,zodra je je anders voor gaat doen dan je bent om erbij te horen haken anderen vroeg of laat toch af en ben je weer terug bij af .
    Maar als zelfs volwassen mensen daar al moeite mee hebben hoe leg je dat dan kinderen uit !
    Als je serieus naar een antwoord zoekt op die vraag ( misschien wel voor een van je kinderen )is het misschien een oplossing daar inderdaad eens een logje over te maken zodat we kunnen vragen hoe anderen dat aanpakken .

    Beantwoorden

  10. Redstar
    okt 07, 2010 @ 07:47:01

    Ik lees een aantal web-log.nl weblogs, en bij allen moet ik regelmatig enige moeite doene r op te geraken. Ik denk dat het probleem is dat ze gewoon niet meer toegankelijk zijn voor alle browsers, wat een erg slechte zaak zou zijn.
    Het is jammer van de tijd want 4, 5 minuten wachten tot de log of het reageer vak geladen is, is best vervelend

    @ Redstar
    Ja precies , dit soort zaken zal dus zeker meespelen .Ik heb ook al eens zitten bedenken of ik niet eens wat ballast uit de zijkolommen zou moeten halen .Misschien van de winter toch eens naar kijken .
    Op dit moment heb ik wel de indruk dat er weer iets meer snelheid in web-log zit .In ieder geval hoef ik zélf niet meer zo lang te wachten dan de laatste maanden vaak het geval was .

    Beantwoorden

  11. Min
    okt 07, 2010 @ 05:48:52

    Nou kijk ik kon mijn vertrouwde logronde niet meer maken doordat mensen hun loggen verhuisden. Maar tja dat kwam omdat ik het linken aanpassen uitstelde. Ben benieuwd of het een NL / BE probleem is.
    Want dat BE reactieveld dien ik steeds opnieuw in te vullen. En tja een titel te vermelden…

    @Min
    ja dat klopt , bij BE moet je inderdaad steeds een titel invullen ,vervelend maar ik héb het voor mijn vaste loggers over hoor ,de namengegevens blijven wél bewaard .
    Ik heb inderdaad ook al enige linken aan moeten passen , dat soort dingen doe je dan te weinig en daardoor is het steeds weer zoeken …hoe ging het ook alweer …zucht !

    Beantwoorden

  12. tagrijn
    okt 07, 2010 @ 01:01:06

    Ook bij mij wordt de laatste tijd minder gereageerd maar ook het aantal bezoekers (met uitzondering van de laatste dagen) is in januari opeens van de ene dag op de andere gehalveerd. Haalde ik doorgaans zo’n 250 tot 300 bezoekers per dag, nu zij het er gemiddeld tussen 150 en 200. Nu met de 3/10-verslagen is dat wel meer. Maar de laatste dagen had ik geen tijd om ergens te reageren omdat ik druk in de weer was met foto’s maken, logjes maken en ook feestvieren. Het aantal reacties loopt dan enorm terug. Blijkbaar geldt: ‘lees jij niet bij mij, dan lees ik ook niet bij jou’. Wel jammer van de grote hoeveelheid tijd die ik juist nu in mijn weblog hebt gestoken.
    Maar ook voor jou geldt dat je de hand niet in eigen boezem hoeft te steken, want je logjes zijn altijd erg plezierig om te lezen en hebben niets aan kracht ingeboet. Ik vind dat jij meer verdient dat die 50 bezoekers die je bv gisteren had. (Heb je je wel aangemeld bij de zoekfunctie van Google?)
    Van de links die jij volgt (rechterkolom), had ik er ook elf die ik volgde, maar daarvan zijn er inmiddels vijf afgevallen omdat ze blijkbaar gestopt zijn.

    @ Tagrijn
    Ja het is mij ook opgevallen dat bij veel bloggers de reactie aantallen een stuk omlaag gegaan zijn .Het zal wel een samenloop van omstandigheden zijn van afhakers ,overstappers naar hyves en face book én niet in de laatste plaats de problemen op web-log.
    Ik lig er niet écht wakker over want ik schrijf voor m’n plezier en lees ook voor m’n plezier bij anderen .
    Ik doe helemaal niéts aan “promotie” , dus heb ook niet aangemeld bij Google , omdat ik wil blijven loggen zoals ik nú doe en met tevéél lezers gaat dat niet meer lukken .
    Ik ga na ieder logje ál mijn linken af , óók bij hen die tijdelijk niet loggen waarbij ik soms even een reactie achterlaat .
    Loggen is natuurlijk wél een beetje wisselwerking met de lezer maar zoals je uit mijn logje over Fred weet “leven “mijn linken” voor me !
    In ieder geval heel veel dank voor je compliment , uit jouw mond …eh.. toetsenbord waardeer ik dat bijzonder want jouw logjes zijn altijd zeer de moete waard !
    Ik denk dat , na vertrek naar hyves e.a. alleen de échte bloggers overblijven en voor mij gaat “kwaliteit boven de kwantiteit ” en dan bedoel ik dus niet dat een blogger volmaakte logjes moet maken … nee , ik ga voor de échte blogger 😉

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    okt 06, 2010 @ 21:28:10

    Off topic. Pffff 3 octoberdrukte nu een beetje voorbij.
    Ben alle logs aan het bijlezen en ga vanaf morgen weer reageren bij iedereen hahah.

    @ L.Glibber
    Doe rustig aan , eerst maar eens lekker bijslapen zou ik zeggen !

    Beantwoorden

  14. Jeroen
    okt 06, 2010 @ 20:56:23

    Het lijkt erop dat elke provider van weblogs ons zo af en toe met problemen opzadelt. De ene keer bij “de Belg” de andere keer bij Weblog.nl, dan weer bij anderen. De problemen lijken zichzelf na een paar dagen ineens weer op te lossen.

    @ Jeroen
    Het is gewoon jammer dat men niet even in seint als er onderhoud gepleegd wordt , dat zou al veel schelen .
    De vaste lezers proberen het meestal wel nét zolang tot het lukt maar het is jammer dat het soms daardoor zoveel tijd vraagt .

    Beantwoorden

  15. Renesmurf
    okt 06, 2010 @ 20:09:28

    Af en toe komt het voor ja.
    Maar dan is dat nog vaker bij dat blogspot.
    Op de een of andere manier verdenk ik gratis sites er van dat ze dat moeten inbouwen.

    Ik heb zelf overigens ook wel eens een storing.

    @ Rensmurf
    Ik kén web-loggers die een “betaalde site” hebben maar daar zelfs méér problemen mee hebben dan ik , daar zal het dus niet aan liggen .Nou ja , we zijn toch al een beetje “gestoorden” onder elkaar dus een storing meer of minder doet er blijbaar weinig toe !

    Beantwoorden

  16. rietepietz
    okt 06, 2010 @ 18:01:00

    Ik kan ondertussen weer in het beheer , bij één poging stond er een berichtje dat “de site in onderhoud “was ,

    DIT LOGJE WAS VAST DE GODEN VERZOEKEN ,OP DIT MOMENT KAN IK NIET INLOGGEN OP RIETEPIETZ EN DUS …. KAN IK EVEN GEEN TEGENREACTIES ZETTEN ,IK HOOP DAT HET IN DE LOOP VAN AVOND WEER GAAT LUKKEN ,GEEN IDÉÉ WAT ER MIS IS .KUNNEN JULLIE WÉL INLOGGEN OP JE WEB-LOG?

    Beantwoorden

  17. Truus
    okt 06, 2010 @ 16:44:40

    Whahaha Rietepietz, hoe jij toch weer van een redelijk simpele vraag een heel log kunt maken. 😉
    Ik lees monenteel weinig, dus reageer ook haast niet. Gevolg, (bijna) niets gemerkt van problemen. Behalve toevallig van de week bij een weblog waarbij ik en code in moest typen. Er bleef maar een kringetje ronddraaien dat ie bezig was mijn antwoord te verwerken. Dat duurde zo lang dat ik maar weggeklikt heb.

    @ Truus
    Tja , breedsprakigheid is mij geloof ik aangeboren , whahahaha ! weaarom zou ik tien woorden gebruiken als ik het ook met 25 woorden kan zeggen 😉

    Beantwoorden

  18. Zus
    okt 06, 2010 @ 15:35:59

    Maandenlang kon ik niet op 2 van mijn favoriete weblogs.(Nu weer wel)Toen ben ik maar eens wat verder gaan kijken, en vond ik Jou!Dus ieder nadeel heb idd. zijn voordeel.Ik ben er tenminste blij mee!! groetjes Zus

    @ Zus
    Ja dát is een leuke bijkomstigheid voor mij 😉 ,ik merk dat er in de zomerperiode méér mensen wat rondzoeken omdat véél loggers dan geen nieuwe logjes zetten .Ik heb ik de vakantie juist vaak méér logjes an anders omdat mijn linkenrondje dan korter is doordat er veel stilliggen !

    Beantwoorden

  19. Leo
    okt 06, 2010 @ 15:07:26

    Het reageren was tot nu toe slechts af en toe bij de Belg een probleem. Soms zit het reactieveld van bloggers die daarheen migreerden vol informatie die spontane reacties tegenhielden. Maar voor de rest is mijn grootste ergernis dat ik ondanks alle beloften en toezeggingen domweg afscheid heb moeten nemen van drie bestaande weblogs bij weblog.nl en opnieuw moest beginnen. Men wuift het weg, doet net of er bij de mensen die daar werken ook heel veel last op de schouders rust, maar laat het verder aan de gebruikers over om het ‘uit te zoeken’. Dat steekt me nog steeds. Maar goed, ik benal blij dat er nog een weblog goed draait. Dat is beter dan niets…

    @ Leo
    Ik geloof ook bést dat ze bij web-log zelf ook een beetje voor het blok gezet zijn met de nieuwe soft-ware … maar zég dat dan en help mensen individueel verder.
    Ik kan ondertussen weer in het beheer , bij één poging stond er een berichtje dat “de site in onderhoud “was , waarom staat dat er niet metéén , dat blijf ik niet vruchteloos proberen .

    Beantwoorden

  20. Gisella
    okt 06, 2010 @ 11:42:32

    Ik heb gelukkig nergens geen last van gehad tijdens de veranderingen bij weblog.

    @ Gisella
    Jij hebt zelf ook geen weblog , maar je zóu last gehad kunnen hebben bij het reageren ,maar dat was dus niet zo gelukkig !

    Beantwoorden

  21. J@n.
    okt 06, 2010 @ 10:06:17

    De problemen die ik had en vooral de manier waarop ze ermee omgingen bij ‘Web-log.nl’ zijn je volgens mij wel bekend en ondanks dat ze Melody ingehuurd hebben is er nog niets veranderd.”Den Bels”, waar ik nou zit heeft ook zijn problemen en volgens mij is er gewoon geen weblog te vinden die dat niet heeft, maar de manier waar er mee wordt omgegaan, dat doet het hem bij mij.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ze zijn inderdaad véél te makkelijk met zeggen dat bij hén alles goed werkt en het dus bij óns ook goed moet werken .
    Bovendien zijn de antwoorden voor oudere loggers vaak niet compleet genoeg , meestal hebben we niet genoeg als men zegt “je kunt het dáár en daar instellen ” ,gewoon omdat we vaak niet weten hoe alles genoemd wordt …zucht ;-(

    Beantwoorden

  22. Hanny
    okt 06, 2010 @ 09:57:54

    Tot nu toe heb ik bij geen enkele web-logger moeite gehad om te reageren. Hopelijk stoppen ze nu bij web-log eens met alle zogenaamde verbeteringen.

    @ Hanny
    Ik heb zelf de indruk dat men nog steeds bezig is foutjes weg te werken want ook de indeling van het schrijfvlak is ondertussen weer veranderd .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.