muziekje dan maar?

Tjongejonge wat heb ik weer genoten van alle reacties op het vorige logje ,  zó is bloggen op z’n leuks , het was echt gewéldig hoe iedereen zich liet meenemen in de”beeldspraak !
Jammer  dat er veel bloggers naar andersoortige sites verdwijnen , maar dit terzijde , ik ben héél blij met m’n vrij hechte lezersgroep .dus laat ik niet merken dat je óók al plannen maakt om te stoppen. 
Om jullie ook eens te verwennen heb ik een miniconcert   georganiseerd .
Nou ja ik…. het kwám door  zoonlief, hij had beloofd een stukje te filmen tijdens het maandelijkse voorspelen van Sebastian  bij z’n muziekschool…… wat denk je……?

De oen vergeet de camera!!!!  Hij had wél een telefoon bij zich maar was zo in het spelende mannetje verdiept dat hij er niet aan dacht dat hij daarmee  óók had kunnen filmen .
Ik zei  het vroeger altijd al ,” Ruud hoeft alleen nog maar professor te worden”, verstrooid is hij al!

Maar oke, hij heeft het goedgemaakt en heeft Sebastian thuis spelend gefilmd en ondertussen oefent  Sebastian stukken waarbij hij  met beide handen een ándere partij speelt ( heet dat zo?)  Het eerste nummer speelde hij op de voorspeel avond , het tweede stuk oefent hij nog niet zo lang op .
Hij leest wel noten bij een nieuw stuk maar zodra hij het  een beetje in z’n hoofd heeft speelt hij liever uit z’n hoofd.
Als je zelf zo muzikaal bent als een krolse kat  deurknop lig je natuurlijk op apegapen van wat die 9 jarige kleine donder er daar even uit rammelt, en dat het “toevallig” onze kleinzoon is speelt natuurlijk hélemaal niet mee hoor , ik ben zo neutraal als eh…. een eh….de moeder van de vader van de pianist misschien?

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    jun 24, 2013 @ 15:15:09

    Echt knap hoor Rietepietz, een verdiend applaus voor het pianistje. 🙂
    En een goede leraar is zo belangrijk. Dat zie ik ook aan Frans (accordeon). De leraar die hij nu heeft voelt heel goed leerlingen aan en heeft engelengeduld. Dat maakt een wereld van verschil.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, vooral bij muziek maken is dat belangrijk. Een verkeerde leraar/res kan helemaal het plezier eruit halen. Vooral omdat de meeste muziekleerlingen er nooit hun beroep van zullen maken moet dat plezier toch nummer 1 zijn.

    Beantwoorden

  2. Zus
    jun 21, 2013 @ 23:17:54

    Wat is het fijn he als een kind zich zo kan verdiepen in muziek! Hij is echt vooruit gegaan sinds de vorige keer dat ik hem zag spelen.En gegroeid ook!! Ik heb ook zo’n talentvolle kleinzoon. Die speelt behalve piano nog andere instrumenten.Maar die is dan ook 22. Ik weet wat een trotse oma is. 🙂

    Rietepietz zegt:

    Leuk hé die muziek makende kleinkinderen,vooral als ze duidelijk talentvol zijn. Natuurlijk heeft iedere (klein)kind zo z’n eigen talenten en het is “oma’s eigen” om apetrots te zijn op kleinkinderen.
    Maar het belangrijkste is natuurlijk dat we er van kunnen en mogen genieten. Knap dat jouw kleinzoon meerdere instrumenten bespeelt, hij zal er dus misschien wel z’n beroep van proberen te maken? Ik hoop dat jij vaak van z’n spel mag genieten en dat hij wat dichter in de buurt zit dan Sebastian voor ons.

    Beantwoorden

  3. roadlaura1969
    jun 20, 2013 @ 16:51:50

    Geweldig vroeger had ik een vriendinnetje die piano speelde Richard Clayderman , ik vond en vind piano geweldig, zelf had ik het na de blokfluit gehad dat moest toen eerst blokfluit dan piano.

    Heerlijk Rietepietz dat jullie zo genieten van zijn piano spel en terecht hij kan er wat van *Applaus*

    Rietepietz zegt;

    Op muziekscholen moet je inderdaad meestal op blokfluit beginnen, een beetj logisch is dat wel want niet iedereen heeft natuurlijk een piano in huis en dan kun je thuis niet oefenen. Dan vallen als eerste de wat minder muzikale kinderen af want natuurlijk is niet iéder kind muzikaal. Die hebben dan gewoon een ander talent en gaan vanzelf voor een andere hobby!
    Sebastian was al jong gek op de piano en hij gaat goed vooruit dankzij de begrijpende leermeester die het ongeduldige mannetje heel goed weet te sturen! Dat is boffen want de verkeerde leraar kan ook het plezier van het kind verpesten. Gewledig toch om hem zo bezig te zien!

    Beantwoorden

  4. cornma
    jun 20, 2013 @ 12:23:08

    Kinderen en muziek, een mooiere combinatie is bijna niet denkbaar. Als het dan ook nog eens om je eigen kleinkind gaat, dan zouden bij mij de tranen rijkelijk vloeien. Dit is mooi, Riet.

    Rietepietz zegt;

    Lief hé, ik heb het wél “droog gehouden” want het scheelt natuurlijk dat het niet “live”is !
    maar geniéten is het wel natuurlijk!

    Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    jun 19, 2013 @ 22:32:38

    Ik vind het prachtig, daar kan geen facebook tegenop! Want archief aldaar zit vervelend in elkaar, en die sites ook en zo. Nee, dit is mooi!

    Rietepietz zegt;

    Helaas denker er toch vrij veel mensen anders over maar we zullen het er mee moeten doen natuurlijk want….. “ieder z’n meug”

    Beantwoorden

  6. isis45
    jun 19, 2013 @ 16:40:22

    Zo trots als een aap met zeven……. Ik kan het me voorstellen hoor.

    Rietepietz zegt

    Eh…. staarten bedoel je denk ik 😉 Maar inderdaad ik geniet heel erg als ik Sebastian zo bezig zie en vind het práchtig!

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    jun 19, 2013 @ 13:21:43

    Ik snap het helemaal hoor. Ik kan het nog heel goed herinneren hoe trots ik was op mijn kinderen toen ze een prijsje wonnen bij het synchroon zwemmen of een tekenwedstrijd. Of ik het zelf gedaan had 🙂

    Rietepietz zegt;

    Sterker nog… als je het zelf gedaan zou hebben maak je er veel minder drukte over;-)
    maar ik vind het zo fijn dat ik de muziek ook mooi vindt en dus echt kan genieten van wat hij doet.Nou ja , kinderen zijn gewoon vertederend bij wát ze ook doen!

    Beantwoorden

  8. Melody
    jun 19, 2013 @ 12:22:48

    Wees jij maar lekker onpartijdig (not) hoor, dat mag! Van mij in ieder geval wel!

    Liefde is nu eenmaal onverklaarbaar en gaat door merg en been net als het gevoel ‘trots’

    Elk kind heeft diens talenten en het is altijd hartverwarmend te zien dat het kind in kwestie er dan ook iets mee doet.

    Rietepietz zegt;

    Ja zo gaat dat met oma’s, ik háát voetbal uit het diepst van m’n hart maar stond wél aan de zijlijn toen de oudste kleinzoon zijn “ik ben de nieuwe Cruijf”periode ! Maar ik moet zeggen dat ik met méér plezier naar dit pianospel luister! Het is ook prettig dat ik nu niet hoef te jokken over hoe leuk ik het vind, bij voetbal kan ik hoogstens zeggen “wat schop je hard zeg” want ik heb geen idéé waar hij mee bezig was;-)

    Beantwoorden

  9. hanscke
    jun 19, 2013 @ 12:15:36

    Ik geniet altijd weer als ik zie of hoor dat kinderen zich met muziek bezighouden. Het is niet voor ieder kind weggelegd, maar gelukkig kent iedere generatie toch weer aankomende muziekliefhebbers. Eerlijk is eerlijk, ik mis het wat bij mijn kleindochter. Dochterlief heeft zelf dwarsfluit gespeeld, maar sinds dit instrument gestolen is, is zij er klaar mee. Ook na mijn aanbod om een andere voor haar te kopen. en zo blijft kleindochter helaas verstoken van muziek

    Rietepietz zegt;

    Altijd een plus als kinderen muziek kunnen en mogen maken. Niet ieder kind is muzikaal natuurlijk maar áls ze het zijn zou het moeten kunnen. Sebastian boft wel héél erg met thuis een babyvleugel maar er zijn natuurlijk altijd wel andere mogelijkheden om met muziek bezig te zijn. Onze jongste kleindochter speelde heeft ook jarenlang dwarsfluit gespeeld en deed dat reuze leuk, maar is gestopt nadat ze van school ging, héél jammer!
    Ik snap dus wel dat je het jammer vind dat je kleindochter de kans niet krijgt om iets met muziek te doen, als jij zeker weet dat het meiske het wél graag zou willen kun je misschien tóch iets voor haar regelen door bijv. als verjaarscadeau lessen cadeau te geven en/of een instrument. Dat kan natuurlijk alléén als ze echt aangeeft dat graag te willen want “iets opdringen” is uiteraard niet “des oma’s”;-)

    Beantwoorden

  10. Petr@
    jun 19, 2013 @ 10:17:08

    Je mag terecht trots zijn op zo’n muzikale kleinzoon!
    Het klinkt en ziet er heel professioneel uit!

    Rietepietz zegt;

    Hoewel je natúúrlijk wel kunt horen dat hij nog leert vind ik het inderdaad al heel aangenaam om naar te luisteren. Ik hoop dat hij altijd zoveel plezier in muziek maken zal houden als nu het geval is.

    Beantwoorden

  11. Marion
    jun 19, 2013 @ 09:52:48

    Heerlijk om naar te luisteren, je kan toch ieder keer een stukje vooruitgang horen, mag je best trots op zijn.
    Waar is die beloofde warme dag?
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik kan er ook niet genoeg van krijgen, heb het zéker al 5 keer gehoord. Heel stiekem ben ik een beetje jaloers want wat móet het leuk zijn om zelf zulke muziek te kunnen maken.
    Ik zie hier nu héél voorzichtig soms een kleine doorbraak van de zon maar het is wel héél minimaal! XXX

    Beantwoorden

  12. Wieneke
    jun 19, 2013 @ 09:20:05

    Jeetje, wat knap. Ik zie hem niet op het papier kijken, dus alles gaat uit het hoofd.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, hij speelt het liefst uit het hoofd, maar bij een nieuw nummer in eerste instantie toch wel van het blad.Hij moet ook wel aardig bijdehand zijn in naspelen wat hij hoort zonder muziek te lezen , gewoon “een liefhebber”denk ik 😉

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    jun 19, 2013 @ 00:38:33

    wat een talent Riet, hier mag je apetrots op zijn, geweldig……..

    Rietepietz zegt;

    Ik geniet er erg van, en het is prachtig dat hij er zoveel plezier in heeft!

    Beantwoorden

  14. VoorHetBlogGezet
    jun 19, 2013 @ 00:17:55

    En met recht mag jij opscheppen. Ik weet nog een van de eerste filmpjes van onze toen nog zeer pril pianistje. Wat leuk om hem weer te zien en wat is ie gegroeid!

    Rietepietz zegt;

    Er staan in de loop der jaren nog wel hier en daar wat filmpjes (in jouw logloze periode) waaronder zelfs zijn eerste zelf gecomponeerde “stuk”(je) . Er is al veel veranderd sinds “de kippen in het water lagen hé!

    Beantwoorden

  15. Hanny
    jun 18, 2013 @ 23:38:54

    Hij speelt hartstikke leuk. Vooral het laatste nummer, waarin de melodie met de linkerhand wordt gespeeld en de begeleiding door de rechter. De omgekeerde wereld. Knap hoor!

    Rietepietz zegt;

    Ja waanzinnig mooi hé dat Allegronontropo , het spreekt me enorm aan .Ik kende het niet en zocht even op internet. Het blijkt de titel te zijn van een film over klassieke muziek , een persiflage op Disney ’s Fantasia .Ik zou dit stuk wel eens door bijv. een Lang Lang gespeeld willen horen , maar ondertussen hoor ik het natuurlijk héél graag door Sebastian spelen ;-)!

    Beantwoorden

  16. J@n.
    jun 18, 2013 @ 23:35:58

    Als ‘neutrale’ rietepietzvolger kan ik je zeggen dat ik het geweldig vind.
    Gelukkig is het niet mijn kleinkind 😉 Nee, daar bedoel ik niks mee hoor!

    Rietepietz zegt;

    Ik ga sowieso geen ruzie met je maken J@n, 😉 Maar eigenlijk is het natuurlijk totaal niet mijn verdienste wat hij doet, maar het is muziek die ik erg mooi vindt en dát zou ik waarderen wie er dan ook achter de piano zit ….maar natuurlijk heeft déze pianist toch een streepje voor;-)

    Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    jun 18, 2013 @ 22:32:11

    OH jeee trbbels in de familie over het opscheppen 🙂 Maar het is en blijft knap wat hij doet en daar gaat het om.

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig is alles weer goed gekomen , het is uitgesproken;-)
    Maar zeker weten, het is een knap stukkie pianospel voor zo’n dreumes! Zijn muziekleraar heeft ook een bijzondere keus in te spelen stukken , helemaal in mijn straatje!

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    jun 18, 2013 @ 21:23:53

    Zit hier te applaudiseren.
    Sinds de piano hier binnen staat wordt er volop gepingeld. En binnenkort gaat jongste op les. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop dat ze les krijgt van iemand die haar kan motiveren en stimuleren, Sebastian heeft al vanaf z’n zesde jaar les maar had een periode dat hij het plezier verloor door een juf die “drillen” belangrijker vond dan zijn muzikaliteit. Nu heeft hij les van een praktiserend jazz musicus en dat klikt héél erg. Hij krijgt alles voor elkaar dat de juf niet lukte omdat hij het joch begrijpt en hem begeleidt in zijn ongeduld!

    Beantwoorden

  19. Marja
    jun 18, 2013 @ 21:14:27

    Geweldig! Ik zie dat Mirjam al over je schoenen schrijft en wilde eigenlijk zeggen dat je de temperatuur mee hebt. Wij zijn ook niet muzikaal en van zo’n kleinkind kun je alleen maar dromen. Van wie heeft hij dit talent?

    Rietepietz zegt;

    leuk hé!Zijn moeder speelt ook piano en in Henk z’n familie zitten ook wel wat muzikale mensen. Ook de jongste kleindochter speelde niet onverdienstelijk dwarsfluit maar is daar mee gestopt toen ze van school ging, jammer!
    Maar Sebastian is heeft van het hele spul het meest talent volgens mij ,hij is muziek en ritme !

    Beantwoorden

  20. Mirjam Kakelbont
    jun 18, 2013 @ 21:04:32

    Opscheppen? Laat dat maar aan mij over: ik lust wel drie borden 😉 Je hebt zonder meer een bijzonder getalenteerde kleinkind, en dat zeg ik heus niet omdat ik toevallig verstand heb van piano spelen! Trek je schoenen nou maar uit, Rietepietsz, want je loopt er toch naast…

    Rietepietz zegt;

    Hij heeft het in ieder geval niét van mij al hóór ik natuurlijk wel graag muziek.Vooral dat tweede stuk spreekt me heel erg aan!Maar eh…. je zit toch niet stiekem in mijn laptop alles af te loeren hé…. maar hoe wéét je dan dat ik nu zonder schoenen zit;-) ach ja , zo gaat dat bij oma’s, zó jammer dat hij in Amerika woont want zóu ik graag bij zo’n voorspeel avond aanwezig zijn! Hij is nog zo heerlijk verlegen bij al die aandacht!

    Beantwoorden

  21. i
    jun 18, 2013 @ 19:53:53

    wow dat is toevallig wel ffies mijn neefje!!!!!!!!!!!! Hij heeft het talent van zn neef en nichten dat kan niet anders :))

    Rietepietz zegt;

    Ja hallo….. gaan we opscheppen…, als er hier iémand oopschept ben ik dat zelf natuurlijk!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.