óeps…..

Het gebeurt gelukkig niet vaak dat er iets mis gaat bij Rietepietz  eh…. nou ja niet écht fout bedoel ik , zo’n klein “oepsgebeurtenisje ” kennen we allemaal wel toch?
Iederéén legt toch wel eens de   memory stick van de camera even  weg op  een plekje dicht in de buurt ? De stick móet natuurlijk wel terug in de camera maar dat komt dan ff niet uit en dan is zo’n armleuning heel makkelijk en ter plekke !

dom

Ja duh….. ik heb natuurlijk nog wel een reserve stick anders zou ik déze foto niet gemaakt kunnen hebben , ga nou niet de slimmerik uithangen hé!
Vervelend was alleen dat ik misgreep toen ik de stick  later wilde oppakken!
De  stick verdween ,via de zitting, in  de kier  tussen zitting en leuning óeps….. dat werd dus grabbelen voor zover de ruimte dat toelaat ………

dom2
Na twee keer bijna ” beet hebben ” glipt het kwetsbare,  minimale stukje plastic  definitief  uit m’n vingers , reuze óeps dus want ik hoor niets op de grond vallen.
Met  behulp van Henk gaat de bank op z’n kant en het klopt , de onderkant is keurig dichtgemaakt  met een zwarte voeringtoestand en zorgvuldig met héél veel nieten bevestigd , tja…. , hoe vaak keer  jij  je bank op z’n kant……. !

dom2,5
De stof is niet van de soort die het gaat overleven als we de nieten gaan lospeuteren,  en we zaten tóch al niet zo te wachten op dat gepruts !
Grof geschut dan maar en de schaar erin ….. plakken we  wel weer dicht met tape… moet kunnen!

dom3
Op het moment dat ik een snee van 15 cm geknipt heb vraagt Henk me wat die lichte streep in de stof is … ja daar onderaan …

dom3,5
Ja dié…. hij loopt over de héle breedte en lijkt volgens Henk verdacht veel op een ritssluiting………  sterker nog het is een ritssluiting !!!!!
Kun je gerust aan Rietepietz over laten om in één logje twéé “oepsmomentjes”  te pakken ……….
Verder is het dan een fluitje van een cent om  de geheugenstick  te “redden” ….zitten we alleen nog met  aan de onderkant een” gat in de bank ” !
Maar gelukkig ….. even later  zit er alleen nog maar een  ” gat  óp de bank” !

dom4

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    jun 24, 2013 @ 15:01:10

    Whahaha Rietepietz, het is altijd bal daar bij jou thuis. 🙂
    Mocht het ons ooit gebeuren, onze bank heeft al gaten aan de onderkant. We verplaatsen hem wel eens en daarbij is het een paar keer gebeurd dat onze vingers door de stof schoten. 😉

    Rietepietz zegt;

    Bewijst maar weer dat het verstandig was van ons om niét aan de nieten te gaan peuteren,dat had het spul niet overleefd;-) Nu hoefden we alleen maar een keurige snee dicht te palkken!

    Beantwoorden

  2. Suske
    jun 23, 2013 @ 09:36:26

    zoiets zou me ook kunnen overkomen hoor. wie niet ?

    Rietepietz zegt;

    Dat stelt me toch gerust, ik begon al te denken dat ik wel héél erg klunzig bezig ben;-)

    Beantwoorden

  3. Leo's mening
    jun 22, 2013 @ 16:15:40

    Geweldig verhaal zeg. Knippen en dan ontdekken dat het ook anders kan..haha! Krijg je het wel weer netjes hersteld of hangen er nu flappen onder die stoel…..?

    Rietepietz zegt;

    Een reep ducktape doet wonderen Leo, en zo niet is het nog geen ramp want met slechts 5 cm open ruimte onder de bank zal niemand er ooit iets van zien!

    Beantwoorden

  4. datzalwel
    jun 22, 2013 @ 00:19:28

    Oehhh hahaha sorry hoor maar dit is echt geniaal, je hebt toch altijd baas boven baas hé! Daar kan een groen lokje niet tegenop :-)))
    Groetjes

    Rietepietz zegt:

    Nou … dat moet je niet zeggen hoor, ik zat toch met een smile van oor tot oor toen ik dat las! Blijkt maar weer dat we , op z’n tijd, allemaal wel eens de mist in gaan. Zolang we er zelf om kunnen lachen is er niets mis mee denk ik !

    Beantwoorden

  5. Zus
    jun 21, 2013 @ 23:31:21

    OOO wat is dat lachen.Ik had dat nooit gedurft!! knippen in zo’n mooie stoel het is wel de onderkant maar toch. Maar je hebt er veel voor over om je ouwe bes ,oh nee je trouwe kers aan het typen te krijgen. XXX

    Rietepietz zegt:

    Whahaha… je hebt héél nauwkeurig de reacties gelezen dat zié ik 😉 En zeker weten ik doe álles voor m’n lezertjes. Maar gelukkig zijn Henk en ik samen redelijk bijdehand en zóuden ,als het echt moet, die ondervoering best wel in z’n geheel kunnen vervangen, vandaar dat we niet zo bang uitgevallen zijn !
    fijn weekend XXX

    Beantwoorden

  6. RenéSmurf
    jun 21, 2013 @ 17:21:01

    ja, ik lees het zo van boven naar beneden en dacht al bij dat knippen, he, zit daar dan geen rits in? haha, dus toch!

    Rietepietz zegt;

    Dat dacht Henk dus ook maar helaas… ik handel sneller dan Henk kan praten;-)

    Beantwoorden

  7. isis45
    jun 21, 2013 @ 11:41:46

    Nou, dat recht van oeps heb jij niet alleen hoor. Dat zou hier ook zomaar kunnen gebeuren, maar je weet er een leuk verhaal van te maken.

    Rietepietz zegt:

    Goh…. ik dacht toch écht dat ik een uitzondering was…. misschien ben ik wel een stuk normaler dan ik denk 😉

    Beantwoorden

  8. Melody
    jun 21, 2013 @ 11:29:12

    Ik kan het niet helpen….en nee ik lach je echt niet uit, echt niet, maar…..zit hier wel te schuddebuiken…. mede doordat het een herinnering ophaalt naar een sleutelbos waar met man en macht om gezocht is…totdat ik in een poetsbui de stoel omkeerde en klittenbandflapjes lostrok en er vervolgens iets rinkelend en wel tussenuit op het vloerkleed viel.

    Rietepietz zegt:

    O héérlijk dAt soort toestanden, je kunt jezelf gék maken met zoeken en dan toch het meest voor de hand liggende “zoekgebied”over het hoofd zien. Maar lachen mág natuurlijk, zéker als er niets onherstelbaars gebeurd is . Dat geplakte onderkantje ziet uiteindelijk niemand …nou ja ,misschien een muisje maar die komt zich vast beklagen!

    Beantwoorden

  9. Petr@
    jun 21, 2013 @ 10:04:21

    Haha Riet ik zit hardop te lachen in m’n eentje!
    Zoiets zou mij ook kunnen gebeuren hoor, eerst doen en dan denken 🙂

    Rietepietz zegt:

    Als ik éérst ga dénken voor ik iets doe kan ik de blog wel opdoeken, dan wordt het een reuze saaie bedoening hier!;-)

    Beantwoorden

  10. cornma
    jun 21, 2013 @ 09:59:33

    Oeps, zo leer je nog eens wat. Volgende keer een bank met losse kussens of anders eerst checken voor een rits. In ieder geval zijn jouw oepsmomentjes voor ons heerlijk om te lezen.

    Rietepietz zegt:

    Dit zijn wat duurdere bankjes dan we normaal gesproken altijd kochten, ( ik ben toch een beetje van niet te lang tegen dingen aankijken) en dan is de onderkant óf niet afgewerkt óf gewoon met voering dichtgetimmerd zónder rits, dis was dus écht een verrassing. Je snapt, áls we ooit nog een nieuwe kopen kruip in in de winkel éérst onder de bank door om te zien of hij”stommiteitbestendig”is 😉 Zou wél jammer voor m’n lezertjes zijn;-)

    Beantwoorden

  11. J@n.
    jun 21, 2013 @ 00:14:00

    Prachtig hoe je een stommiteit om weet te dopen tot een heel leuk blogje Riet!
    Ik blijf genieten van je schrijfkunst en dat ook nog opgeleukt met foto’s.

    Rietepietz zegt;

    Ik doe het gráág voor je J@n , en dan mag het desnoods wat kosten ….een nieuwe bank bijv.;-) Mensen die reageren zónder zelf logjes te schrijven zijn natuurlijk extra waardevol …. zij hebben geen énkel eigenbelang of soort morele dwang bij reageren . ( dat zie ik niet als negatief hoor maar zo wérkt het systeem nou eenmaal wél een beetje) dié reacties zijn dus een beetje de kers op de taart van m’n ego;-)

    Beantwoorden

  12. Spinnetje
    jun 21, 2013 @ 00:00:59

    hahahaha…ik lach niet hoor – proest. Maar…het zou mij ook kunnen gebeuren, misschien een troostende gedachte 😉
    Hier van de week ook een geheugenkaart incident, maar dan van het vervelende soort. Kaart gaf foutmelding en enige optie…formateren. Nu maar hopen dat ik alle foto’s die erop stonden op de computer gezet heb.

    Rietepietz zegt;

    Ik dácht een beetje gesmoorde lach te horen en wilde je al vermanend toespreken …maar gelukkig wás het niet zo!
    Het is natuurlijk prachtig dat de kaarten tegenwoordig zoveel info kunnen opslaan ,maar tegelijk is dat een lelijke valkuil .
    Ik heb eigenlijk liever twee wat minder grote kaarten die afwisselend gebruikt kunnen worden maar ja , echt klein is niet meer te koop .Ga maar snel nakijken of alles erop staat !

    Beantwoorden

  13. tagrijn
    jun 20, 2013 @ 23:50:26

    Het wachten is nu toch zo langzaam aan op het verschijnen van je bundeltje ”Oeps!”. Nou ja, bundeltje… Zal best een lijvig boekwerk worden.

    Rietepietz zegt;

    Je zóu bijna zeggen dat ik een beetje klunzig,onhandig,slordig en impulsief vrouwtje ben ….. maar dat is natuurlijk helemáál niet zo….. in werkelijkheid weet ik gewoon wat m’n lezers willen lezen en daar zórg ik dan ook voor;-)

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    jun 20, 2013 @ 22:11:06

    Dit zo’n herkenbar oeps moment 🙂 Had mij zomaar kunnen overkomen.

    Rietepietz zegt;

    De stick op de foto is ook al zo’n bedrijfsongevalletje , ooit op getrapt en daardoor alleen nog af te lezen, maar had dus nu nog z’n momentje van glorie 😉

    Beantwoorden

  15. Mirjam Kakelbont
    jun 20, 2013 @ 21:39:14

    OMG! Hoe is het mogelijk! Zoiets krijg je met de beste wil van de wereld niet bij elkaar verzonnen. Alhoewel…jij toch wel, bij nader inzien.
    Wat een heerlijk oeps-verhaal 😀
    De dubbele wet van Murphy bij jou Rietepietz. Ik heb mijn buik weer vastgehouden van vanwege het schudden, dankje.

    Rietepietz zegt;

    Zóveel fantasie heb ik nou óók weer niet hoor! Je begrjpt, de hr. Murphy had me in zijn wurgende greep , dat misbaksel moet áltijd mij hebben. Ik kan daar natuurlijk niets aan doen!

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    jun 20, 2013 @ 20:51:50

    Strakke actie Riet. 😉

    Rietepietz zegt;

    Kun je rústig aan me overlaten hé!;-)

    Beantwoorden

  17. Marja
    jun 20, 2013 @ 19:59:01

    Een oeps in het kwadraat. Ongelooflijk. Dit meen je toch niet. Het lijkt wel candid camera. Kijk, ik zit ook wel eens verlegen om een logje, maar om daar nou je hele bank voor te slopen ….. Het moet niet gekker worden, Rietepietz.

    Rietepietz zegt;

    Kun je nágaan wat ik allemaal voor m’n lezers overhoop haal!
    Je moet wát als blogger om je lezers aan je te binden en als je er even geen gat in ziet máák je je er gewoon één, zo simpel is het …..Whahahaha,, !

    Beantwoorden

  18. Marion
    jun 20, 2013 @ 19:37:29

    Hahaha, dat vind ik een goeie, ik geloof dat ik, net als jij, ook eerst de schaar er in had gezet, een heleboel oepsjes.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig is het van dat spul dat niet rafelt 😉 Nooit geweten dat dáár een rits zit maar wél reuze handig natuurlijk!
    Toen ik bij jou wegging begon het nét weer te regenen , hebben wij even geboft met een droge middag;-)XXX

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.