“over” zeikers

Zo’n eerste zondag met prachtig weer zoekt iedereen een plekje in de zonnige  natuur, véél te druk voor ons! Wij zijn verwend want we kunnen vaak op weekse dagen leuke dingen doen.
Natuurlijk deden we wél iets leuks deze zondag en ook daar was de temperatuur héérlijk  we zaten nl. in de sauna!
Omdat we nóg twee goedkope treinkaartjes hadden kozen we voor een sauna die op loop afstand van station Haarlem ligt.
Zowel de heen-als de terugreis per trein verliepen deze keer vlekkeloos…….. Goh… dan heb ik helemaal niéts te “zeiken” dit keer en is het logje  af hé!

Whahahaha, dat dácht ik niet! Alsof er in de trein niet “gezeken” kan worden over de wc en dat “over” bedoel ik dan nog letterlijk. We staan nog stil op  de trein op Den Haag Centraal  als de eerste “zeiker”zich al in het kleine kamertje frommelt.
Mag helemaal niet want hij kan dan eigenlijk nét zo goed rechtstreeks tussen de rails gaan staan plassen.
Wij zitten toevallig op een bankje in de buurt van de wc en zien als de deur open gaat dat de vloer droog en schoon is.
Als we gaan rijden dient zich de volgende met hoge nood aan. wc oudWij bezoeken  zelf altijd nog even de stations toiletten  vóór we de trein instappen, kost  €o,50 maar dan héb je ook wat, zeker als je op het prachtige oude station in Haarlem bent.
Maar nee, mannen lijken zich daar de tijd niet voor te gunnen want in snel tempo melden zich een man of 6 bij de wc, er moet zelfs gewacht worden. We zien de vloer natter en natter worden en er liggen snippers nat papier  op de grond, en dat is alleen nog maar het stukje dat wij kunnen overzien als de deur open gaat!
Ik maak me maar geen voorstelling van hoe  de wc zélf eruit ziet.
Een klein beetje snap ik het wel, tenslotte wéét ik dat mannen gewend zijn om met, hun daartoe aangeboren, “instrument” op grotere hoogte mogen richten en voeg daar nog de schommelende bewegingen van een trein bij….. ik kan me de wanhopige pogingen om “niet te zwabberen met de boel” wel voorstellen maar de overstromingen zijn toch geen gezeik… eh … o ja, juist wél! wc ous1
Wanneer uiteindelijk  de dames aan een inhaal actie beginnen  moet je al héél hoge nood hebben wil je die ruimte betreden. De dames zijn dan ook zwaar in de minderheid, wanneer dit een officieel onderzoek zou zijn kán ik niet anders dan  concluderen  dat ruim 2/3 van de mannen zeikers zijn tegen krap 1/3 vrouwen.
Die gebruiken hun verstand kiezen blijkbaar massaal voor éérst even de toiletten op het station bezoeken, net als wij gelukkig deden!
Op de terugreis zoeken we een plekje vér van het ongetwijfeld nog véél viezer geworden toilet .
Ik realiseer me ineens dat we langs de route van de bloembollenvelden rijden als ik een stukje geel veld zie…..het moet niet gekker wórden op 9 maart………!

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. isis45
    Mrt 16, 2014 @ 12:21:55

    Ik ga ook liever niet op openbare toiletten, voordat ik wegga doe ik de boodschap wel thuis of in de gelegenheid waar ik op dat moment ben. Ik moet er niet aan denken om op zo’n vieze wc te moeten gaan.

    Rietepietz zegt;

    In ieder geval kun je die in de tréin zeker beter overslaan. In m’n eigen omgeving weet ik natuurlijk onderweg wel “de betere” toiletten te vinden maar onderweg moet je altijd maar afwachten.

    Beantwoorden

  2. kakel
    Mrt 13, 2014 @ 21:19:02

    Ik ben een vreselijke ouwe zeikerd en weet werkelijk overal waar openbare toiletten te “verkrijgen” zijn. Jaren geleden al had ik de hoop opgegeven per trein te reizen, want als je hoge nood hebt, blijf je daar in de trein verplicht mee opgescheept zitten. En nu lees ik dat je gewoon kan gaan. Nou ja, gewoon: ik doe maar net of ik boven een Franse wc hang 😉

    Rietepietz zegt;

    Op de nieuwe sprinters na zitter er inderdaad toiletten in de treinen, voor héél hoge nood gevallen kun je dat als vrouw inderdaad maar beter op z’n Frans overbruggen.
    Je moet wel héél veel geluk hebben wil je een relatief schone aantreffen maar ook dát gebeurd wel eens;-)

    Beantwoorden

  3. Leo's mening
    Mrt 12, 2014 @ 09:21:23

    En ik maar denken dat in de Sprinters helemaal geen toiletten meer zitten ingebouwd…:) Naar ik me herinner van alle treintripjes die ik maakte zijn alle toiletten meestal sterk vervuild. Niet alleen door mannen, ook door vrouwen die ook al schommelend niet op maar boven de bril gaan zitten plassen. Resultaten voor het onderliggende zijn gelijk. Mooiste toiletten vonden we ooit aan boord van een Intercitytrein van British Rail tussen Edinburgh en Londen. Zo’n supersnelle broeder, maar met toiletruimten die er zijn mochten. Zelfs een grote wasgelegenheid en waar nodig babyluiersverschoning. Ruim en schoon. Men had een ploeg aan boord om de properheid te garanderen. Los van de restauratiewagen vol heerlijke thee en lekker veel eetwerk. Die geweldige jaren negentig…..

    Rietepietz zegt;

    Klopt wel hoor, nieuwe sprinters hebben geen toilet meer maar wij hadden een intercity en die hebben dat nog wel. Het kán dus wel, maar ja , dat zal voor Nederland wel teveel geld kosten om er een schoonmaak ploeg in te zetten . Op zo’n lange afstandstrein, met relatief dure kaartjes, kan dat er misschien beter vanaf!

    Beantwoorden

  4. ria
    Mrt 11, 2014 @ 22:03:48

    Ik ben nog droog maar moet nu nodig zeiken van het lachen.
    Groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Ja dat kán hier gelukkig, in de trein vergaat je het lachen wel als je hoge nood hebt;-)

    Beantwoorden

  5. Hartelijke Hot Hulk
    Mrt 11, 2014 @ 21:05:35

    WAT EEN VERSCHRIKKELIJK GEZEIK ! ! !

    Ik lees hier dat er mensen zijn die een vreselijke hekel hebben aan openbare toiletten om vervolgens hun honden te laten ………..!

    De HHH heeft nergens last van.
    Hij is groot geschapen en hangt hem zo in het ‘glazuur’.

    Rietepietz zegt;

    Je neemt”hem” na gedane arbeid toch wel even af met een antiseptisch doekje hé, lijkt me niet gezond om ‘m d’r in te laten hangen;-)

    Beantwoorden

  6. Rebelse Huisvrouw
    Mrt 11, 2014 @ 20:17:45

    Ik vond station Haarlem altijd een van de mooiste stations van Nederland. Ben er lang niet geweest maar zo te horen is het nog steeds een mooi station. De toiletten in elk geval wel. Ik heb ooit eens op het toilet daar (in de stationsrestauratie) een briefje van 25 gulden gevonden. Twijfelde even – breng ik het nu naar de meneer die hier werkt of niet? Ik besloot het te houden…

    Rietepietz zegt;

    Dat is het inderdaad nog steeds, echt práchtig! Met geld vinden heb ik ook altijd een probleem, niemand kan bewijzen dat het geld van hem of haar is maar kán makkelijk zeggen dát het zo is en ook dán grijpt de rechtmatige eigenaar ernaast.

    Beantwoorden

  7. roadlaura1969
    Mrt 11, 2014 @ 20:17:29

    Ik gruwel van elk openbaar toilet, ook al ontkom ik er ook niet altijd aan . Brrr o en vrouwen zijn soms nog erger dan mannen (heb het in onze kroeg meegemaakt jakkie ba)

    Rietepietz zegt;

    Ja soms wel, maar toch waren het in de trein de mannen die er een zooitje van maakten want de eerste 8 mensen waren allemaal mannen 😉 Mannen gaan ook makkelijker op een vreemd toilet dan vrouwen denk ik.

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Mrt 11, 2014 @ 19:16:59

    Ik ben benieuwd want het schijnt volgende week toch weer heel ander weer te worden. Tja, maart en staart en roeren en zo.

    Rietepietz zegt;

    Dat kán ook bijna niet anders, ik verwacht ook nog wel een plaagstootje van de winter!

    Beantwoorden

  9. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Mrt 11, 2014 @ 16:42:54

    Als je een ‘altijd-hoge-nood-zeikster’ bent zoals ik ontkom je niet aan de noodzaak om die openbare ‘potten’ te gaan ‘behangen’.
    Ik reis standaard met een fles dettol ontsmettingsgel in mijn tas, hoef dus niet die ogenschijnlijk schoon maar toch intens vieze kranen etc aan te raken….

    Heb geen smetvrees ofzo hoor maar kies in dit geval toch liever voor meer zekerheid

    Rietepietz zegt;

    Ja dan heb je in de trein toch een beetje probleem 😉
    Dat vergeet ik meestal als we per trein gaan want in de auto heb ik wel altijd iets van”droogschoonmaakspul” liggen! Maar onderweg probeer ik toiletten altijd te mijden al lukt dat nooit helemaal!

    Beantwoorden

  10. ingridblogs
    Mrt 11, 2014 @ 13:45:18

    Nou,dat heeft niks met een schommelende trein te maken hoor……..

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, ik kan me voorstellen dat als je zélf een beetje heen en weer geschud wordt het toch wat lastiger is om “precies de pot raken” ,ik geef de mannen dan toch graag énige verontschuldiging, ze zijn óók maar zo geschapen;-)

    Beantwoorden

  11. Blog Zonder Naam
    Mrt 11, 2014 @ 12:51:39

    Dat doet me denken aan dat raadsel:
    Wat doet een man staand, een vrouw zittend en een hond met zijn poot omhoog??
    Nou gewoon………….. een hand (poot) geven!
    Maar nu even door zeiken over het gezond plassen.
    Maar zonder dollen: ik heb een heleboel geleerd over het menselijk lichaam enook een paar boeken aangeschaft bij Corpus, het één en ander na te zoeken.
    Nu blijkt dus staand plassen is ongezond. Voor mannen en vrouwen. Waarom? Simpel, je blaas leegt zich beter wanneer je zit. Bij ieder mens bevindt zich van stuitje tot schaambeen de bekkenbodemspier. Die fungeert als een soort schokdemper voor de organen van het kleine bekken: blaas, darmen en baarmoeder. Om te plassen, poepen en baren moet de bekkenbodem zich ontspannen want er moet iets uit. Staand kun je je bekkenbodem minder goed ontspannen, dus leegt de blaas zich minder goed. Dat kan tot problemen leiden, zoals het bekende ’nadruppelen’ en blaasontsteking. Je moet wel rechtop zitten, handpalmen op de knieën. Dan hangt de blaas als een trechter met de uitgang recht naar beneden en loopt de urine zo de pot in.
    En wat te denken van blaasontsteking, iets waar vrouwen sneller last van hebben dan mannen. Bij het ontstaan van blaasontsteking speelt een darmbacterie een belangrijke rol en bij vrouwen is de afstand tussen anus en blaasingang nu eenmaal korter dan bij mannen.
    Nu is het zo dat vrouwen ook vaak staand plassen, zeker in openbare gelegenheden met smerige wc’s,hangen ze in een gewrongen half-hurkhouding boven de pot. Zeg maar in de zweefststand. Wat is dan gezonder zou mijn vraag zijn?
    Antw.: Het kan helemaal geen kwaad als vrouwen bij café- of treinbezoek af en toe eens boven de pot hangen, maar ze kunnen er beter geen gewoonte van maken. Die hurkhouding leidt er bij veelvuldig gebruik toe dat je je bekkenbodem niet meer goed kunt ontspannen en dan plas je niet goed uit, ergo, blaasonteking!

    Rietepietz zegt;

    Haha, nou ik geef eigenlijk ook nooit zittend een hand hoor, dan sta ik toch even op!
    Klopt allemaal, wat een boel wetenswaardigheden. Maar als zo’n plee eenmaal vies is ben ik toch jaloers op de mannen die het karwei toch makkelijker op “enige afstand”kunnen verrichten best wel een plus.Aan de andere kant is dat nou juist grotendeels de oorzaak van “de rommel”!
    Gelukkig maak ik vrijwel nooit erg lange treinreizen en dus kom ik altijd wel “droog over: 😉

    Beantwoorden

  12. John
    Mrt 11, 2014 @ 09:51:26

    Het valt niet mee om een echt schoon toilet te vinden in een openbare gelegenheid. Ik kom zelfs wel eens echt ranzige toiletten tegen in een eetgelegenheid. We zoeken meestal dan een ander restaurant, want wie zijn wc niet schoonhoud zal vast ook geen schone keuken hebben.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, ik heb altijd de beste ervaringen met de toiletten bij V&D en de HEMA. Altijd brandschoon en heel vriendelijk personeel. Ik denk dat je dat goed ziet,wie z’n plee niet schoonhoud zal ook op ander gebied niet zo nauw kijken.
    Ik heb de pest aan de huishouding en stel van alles uit behálve het sanitair en alles dat met eten te maken heeft ,dát moet oke zijn!

    Beantwoorden

  13. Marion
    Mrt 11, 2014 @ 09:26:53

    Tja, die trein wc zijn bij mijn weten altijd al vies geweest, maar ja, je zal maar hoge nood hebben. Mooi al dat geel.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    En we moeten natuurlijk juist blij zijn dat de mogelijkheid er is,en er dáárom een beetje netjes mee omgaan! Nou ja, jij gaat tóch nooit met de trein dus hebt er geen last van;-) XXX

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Mrt 11, 2014 @ 01:08:47

    Waar het hier over gaat kan ik even niet plaatsen, ik reis nooit met het openbaar vervoer.

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij mis je daar niéts aan.Hoewel het voor mij als “anti lange autoritmaker” soms toch een optie is.

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Mrt 11, 2014 @ 00:21:23

    Ik heb het hoe dan ook niet op wc’s in de trein, zorg altijd dat ik al geweest ben. En ja mooi he die eerste bolllenvelden in bloei

    Rietepietz zegt;

    En dan heb jij nog de keus om niet te gaan zitten (hoewel dát meestal de oorzaak is van de knoeiboel) zodat je niet in aanraking hoeft te komen met de zooi, maar ja , lekker fris ruikt het allemaal niet natuurlijk.
    Wat vroeg hé, als dat maar goed komt met het corso. wát een contrast met vorig jaar toen alles véél te laat was.

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Mrt 10, 2014 @ 23:52:47

    Nou ik ga op lange reizen in geval van nood wel eens naar zo’n toilet en inderdaad ze zien er altijd smerig uit. Dat ze nat worden ala maar je kan toch wel je papiertjes in de prullebak gooien lijkt me zo. Maar het alternatief, niet gaan, lukt ook niet altijd.

    Rietepietz zegt;

    Op lange reizen heb je inderdaad niet altijd de keus om “het op te houden” Ik zag ook de dames terugdeinzen naarmate we langer onderweg waren, en dat wás niet eens haal lang!Het zou al veel helpen wanneer mannen niet zouden proberen staand op doel te richten, dat is ábsoluut een verloren missie in een schommelende trein;-)

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Mrt 10, 2014 @ 23:50:33

    Het is een erg vroeg voorjaar. En de wc`s worden overal continu schoongehouden en vies gemaakt, hoewel ik die ervaring dan meer langs de snelwegen heb. Treinen vind ik niet fijn, dit weer wel, echt genieten.

    Rietepietz zegt;

    Ik vertrouw zo’n vroeg voorjaar niet helemaal, vóór je het weten zitten we alsnog in de sneeuw!Maar natuurlijk geniet ik óók van het mooie weer!
    Voor schone toiletten moet je inderdaad niet in de trein zzijn, maar volgens mij óok niet bij de meeste benzinestations langs de snelweg.

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Mrt 10, 2014 @ 23:09:27

    Heb nog nooit een schoon toilet gezien in de trein,
    mijn nood moet dan wel verschrikkelijk hoog zijn wil ik hier van gebruik maken,
    niets is smeriger dan de toiletten in de trein bah…bah….
    Ik heb te doen met de mensen die deze allemaal schoon moeten maken.

    Rietepietz zegt;

    Noodgedwongen heb ik wel eens gebruik moéten maken van dit soort smerigheid, in de nachttrein naar Oostenrijk heb je gewoon geen keuze…bbbrrr… en toch zijn het de mensen zélf die er zo’n zooitje van maken. als iedereen z’n eigen troep opruimt is er geen vuiltje aan de lucht.
    Dat schoonmaakpersoneel is inderdaad niét te benijden;-(

    Beantwoorden

  19. terrebel
    Mrt 10, 2014 @ 21:54:50

    Erg mooi inderdaad, station Haarlem! Fijn dat je zo genoten hebt! Binnenkort gaan wij ook naar de sauna want ik won een sauna-bon voor twee!

    Off topic: zelf hou ik absoluut niet van die paparazzi blaadjes maar ik vraag mij af hoe het komt dat die zo goed verkopen want echt niemand die ik spreek leest ze graag. Dus óf een handjevol mensen koopt al die bladen óf een heleboel mensen zijn bang de waarheid te vertellen. Dat was een beetje mijn punt in mijn eigen blogje. Wat denk jij?

    Rietepietz zegt;

    De sauna is alt5ijd heerlijk,ik ben er gék op maar ga tegenwoordig mninder vaak dan ik zou willen omdat we geen prettige sauna maar in de buurt hebben. Doodzonde dat alle oude stations overhoop gegooid werden en worden, ze zijn meestal 100 x mooier dan de nieuwe!

    Ik ken genoeg mensen die gewoon voor hun voorkeuren uitkomen,leven en laten leven! Ik ben al sowieso geen patat eten en bij MC Donald kom ik hoogstens om naar het toilet te gaan. Heel vroeger ooit eens geweest met een (klein)kinderverjaardag en dat zou ik natuurlijk nog doen als het nodig was, dan eet ik wel thuis wat.
    Eerlijk gezegd maak ik me niet zo druk over “wie wat” leest, dat moeten ze helemaal zelf weten zolang men mij niets opdringt.

    Beantwoorden

  20. Marja
    Mrt 10, 2014 @ 20:59:50

    Sinds mijn vader en broer van mijn moeder hebben geleerd om zittend te plassen, heb ik die wijze les aan manlief en zonen meegegeven. Hier piest dus niemand naast de pot of het moet visite zijn.
    Overigens heeft mijn broer als tiener nog nachtelijk schoonmaakwerk gedaan op de lijnwerkplaats van NS in Leidschendam. Die verhalen komen niet door de blogcensuur.
    Wij gaan nooit met het OV alleen al om die reden. Ik kan niets plannen door mijn eigenwijze, beschadigde darmen en moet binnen 2 minuten een (schoon) toilet in de buurt hebben. Gelukkig staat er zo’n ding achter in de auto.
    Mooie, gele bollenvelden trouwens. 😉

    Rietepietz zegt;

    Grappig, ook Henk is “een zitter”geworden na z’n operatie van 12 jaar geleden en heeft vaker een wc nodig dan gemiddeld (te weinig opslag omdat de endeldarm weg is) Ook wij moeten dus altijd “plannen” als we weg gaan. Maar ondertussen weten we ongeveer welke tijden we de gok kunnen nemen en Henk heeft er gelukkig geen moeite mee om op ieder willekeurig toilet te gebruiken mits het énigszins schoon is.
    Ja die bollenvelden waren een verrassing , had ik nog niet op gerekend!

    Beantwoorden

  21. tagrijn
    Mrt 10, 2014 @ 20:42:59

    Ik had het voornemen woensdag een eind te gaan fietsen, maar moest nog een doel bedenken. Door jou weet ik het nu: naar die heerlijke bollen! WC’s in de trein zijn een ramp. Ik pers er eerst alles tot de laatste druppel uit voor ik in de trein stap.
    (Ik had van jou eigenlijk een totaal anders logje verwacht vandaag! ING gaat gegevens klanten doorgeven voor commerciële doeleinden. Dacht onmiddellijk aan jou!)

    Rietepietz zegt;

    Er is nog niet veel variatie hoor, alleen narcissen maar het gaat hard dus wie weet wat er woensdag al te zien is.
    Het zou hélpen als mannen hun “beperkingen” zouden kennen en dan desnoods maar gaan zitten,scheelt een hoop nattigheid!
    Ik hoorde het sowieso te laat maar ik denk dat hier genoeg mensen zich druk om gaan maken,althans dat hoop ik. Maar omdat ik niet pin heb ik er zélf geen last van wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik ermee akkoord ga dat ze dit willen doen.Zou fijn zijn als er méér mensen wakker worden en gaan weigeren om te pinnen.

    Beantwoorden

  22. Petr@
    Mrt 10, 2014 @ 20:19:56

    Wat een gezeik Riet!
    Je zal die wc schoon moeten maken! Een hels karwei lijkt me dat!
    Ja de bollenvelden staan al gedeeltelijk in bloei, veel te vroeg want het bloemencorso is laat dit jaar nl. het weekend van 2 en 3 mei. Dus dan is alles allang uitgebloeid!
    Was het trouwens wel lekker in de sauna?

    Rietepietz zegt;

    Niet aan denken hoor… dan ga je over je nek, misschien maar een tuinslang opzetten!
    Dat gaat inderdaad lastig worden voor het bloemencorso, maar op dit moment zijn er alleen nog maar narcissen in bloei, de rest komt later gelukkig en dan is het nmisschien toch weer minder warm…. hoop ik!

    Beantwoorden

  23. hanscke
    Mrt 10, 2014 @ 20:19:19

    Ik probeer zo weinig mogelijk naar openbare toiletten te gaan. Ik vind het zo vies…Maar vond je het niet jammer om met dat mooie weer in de trein en in de sauna te zijn? Ik wil dan eigenlijk alleen maar buiten zijn. Ik ben vanmorgen dan ook een extra rondje met de honden gaan doen in plaats van naar het zwembad.

    Rietepietz zegt;

    Nou daar waar ze schoon gemaakt worden heb ik er geen probleem mee.
    Nee hoor , het was maar een half uurtje in de trein en op zondag vind ik het overal véél te druk op zo’n mooie dag, we kunnen dan weer weg op dagen dat veel mensen moeten werken.
    Een sauna heeft trouwens ook meestal wel een zonneruimte buiten,ook in dit geval!In de randstad is op zo’n dag iédereen op stap naar groen en strand en dan sta je in de file.

    Beantwoorden

  24. gewoonhanny
    Mrt 10, 2014 @ 20:13:52

    Niets viezer dan de toiletten in de trein. En ik kan het weten. Ik moest van de cardioloog plaspillen gebruiken. Gevolg: ’s morgens zeker 6x naar de toilet. Als we dan van onze ‘gratis’-reizen kaarten gebruik maakten, had ik een probleem. Maar ja, uitstellen was geen optie. Was er toiletpapier in de wc aanwezig, dan kon ik de bril daarmee beleggen. Was dat er niet, wat regelmatig voorkomt, dan moest ik boven de pot hangen. Niet handig in een wiebelende trein. Naar de vloer keek ik al niet eens. Thuis maakte ik mijn schoenen altijd goed schoon met wat alcohol. Gelukkig heb ik de cardioloog kunnen overtuigen dat ik genoeg vocht loos, zodat ik die pillen in ieder geval niet meer hoef te slikken en dus rustig met de trein op stap kan.

    Rietepietz zegt;

    O ja… ik ken het probleem, ik kies er dan voor de pillen wat later in te nemen, halverwege de reis bijv. dan redt ik het wel totdat ik in”bewoond gebied ben”. Gelukkig maken wij zélden echt lange reizen!

    Beantwoorden

  25. marjak
    Mrt 10, 2014 @ 19:56:16

    Ja, snap je dat nou, dat die “zeikerds” zo nodig staand moeten plassen???? In zo’n schommelgebeuren. Ik knijp het wel af tot ik een schoon toilet vind, de nood moet wel VERSCHRIKKELIJK hoog zijn, wil ik in de trein naar de pl… gaan.
    Leuk logje!

    Rietepietz zegt;

    Het lijkt me in ieder geval godsonmogelijk om in een rijdende trein die afstand “netjes”te overbruggen!
    Ja wij ook hoor, het moet wel héél heftig moeten wil ik “daar in trappen” 😉
    Dankjewel, altijd goed om om je heen te kijken als je blogt;-)

    Beantwoorden

  26. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Mrt 10, 2014 @ 19:55:51

    Einen schönen Abend. LG. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Wolfgang, en van harte hetzelfde

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

