goed uitgepakt

O ja, ik had dus een afspraak om, tegen heug en meug, een slimme energie meter te plaatsen omdat de oude kapot zou zijn!
Tussen 10 en 12 uur, maar al om 9 uur stond een monteur van stedin voor de deur… dié had er zin in zou je zeggen!
Ik laat zien waar de stroommeter zit in het (nog niet leeg geruimde want hij is te vroeg) kastje met een spiegeltje ervoor. En op zijn vraag waar de gasmeter zit wijs ik naar de andere kant van de gang naar boven, in de spiegel is de gasmeter nog net te zien……..

Dan doe ik m’n verhaal, dat ik helemaal geen slimme meter wil, deze meter is me slim genoeg, hij begint immers gewoon opnieuw te tellen als de nummertjes op zijn, maar dat de mensen aan de service balie snappen dat niet. En dat terwijl ik dat aan de hand van vorige standen duidelijk kon laten zien.
De man laat zijn blik omhoog gaan en weer terug naar het meterkastje, en ik lees ik op zijn gezicht “dat gaat een rotklusje worden, meer werk dan voorzien , daar gaat m’n vroege start” maar misschien verbeeld ik me dat.

In ieder geval verzekert hij me dat niemand mij die slimme meter op gaat dringen (dat wist de balie medewerker goed te verbergen) Omdat de slimme meters óók het gasverbruik door geven zouden dus beide meters vervangen moeten worden anders werk dat natuurlijk niet. De meters moeten na 40 jaar sowieso vervangen worden maar deze zijn nog niet zo oud, ik woon hier 36 jaar en in die tijd zijn ze nog een keer vervangen.

De man begrijpt me best, hij heeft ook een oude vader die niet graag veranderingen heeft en wil mij, (maar volgens mij vooral zichzelf) wel ter wille zijn. Het is maar de vraag of het kastje de juiste maten heeft en hoe dat met die gasmeter tegen het plafond moet. De man neemt de standen op en zegt dat als ik liever alles laat zoals het is hij dat gaat regelen…. eigenlijk precies wat ik gevraagd had aan een servicemedewerker volgens wie dat nou juist niét kon. Ik kan de man wel zoenen, maar dat dóe ik natuurlijk niet, vóór je het weet heb je een naam in straat.
Maar toch, mijn dag kon niet meer stuk, ik ga lekker verder met mijn domme meters al vind misschien niet iederéén dat slim van me.

73 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. leidseglibber
    apr 23, 2024 @ 03:04:26

    Toch slim dat je nu geen slimme meter hebt

    Beantwoorden

  2. Nicky
    apr 21, 2024 @ 15:20:27

    Het is gewoon je charme, joh! Daarom heb je je zin gekregen 😉

    Beantwoorden

  3. willyfotoblog
    apr 15, 2024 @ 14:46:26

    een vakman, dacht ik zo Riet

    je had het getroffen, want er zijn ook andere

    prettige dag

    Beantwoorden

  4. Suskeblogt
    apr 15, 2024 @ 14:21:40

    Hier zijn ze nog niet langs gekomen om onze oude terugdraaiende meter te vervangen. Ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten.

    Beantwoorden

  5. meninggever
    apr 15, 2024 @ 13:12:52

    In onze meterkast zit die gasvoorziening nu weer net onder de elektrakast. Intussen is die laatste uitgegroeid met diverse groepen en doorklapbare schakelaars, geen stoppen meer. Gas zit alleen nog op de CV hier, we koken elektrisch. Dus dat verbruik valt bijster mee…We krijgen wel elke maand een keurig overzicht van de leverancier voor beiden wat we dit keer hebben verbruikt en of dat anders is dan bijvoorbeeld vorig jaar… En omdat we zo milieubewust zijn (vooral ik..:)) valt het telkens aardig mee. Dat meegaan met de nieuwe tijd kent dus ook zo haar voordelen…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 15, 2024 @ 13:18:47

      Van de slimme meter op zich ga je niet minder gebruiken natuurlijk,, dat moet je zelf willen en ik ben altijd zuinig met energie.
      Maar hier is de laatste decennia niet veel vernieuwd dus ik heb lieve geen veranderingen omdat je dan vaak van het één in het ander valt.

      Beantwoorden

  6. Lot
    apr 15, 2024 @ 12:33:11

    Je gasmeter hang toch wel op een bijzondere plek zo hoog. 

    Bij ons zit die in de kast die door vorige bewoners in de brede gang hebben laten plaatsen. Heel onhandig af te lezen, zowel zelf erop kijken als een foto ervan maken moet eerst deel van de hangkleding worden weggehaald

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 15, 2024 @ 13:11:13

      Mijn gang is veel te smal om er een kastje in te maken maar hij zat aanvankelijk storend in de huiskamer.
      En heel laag is vaak net zo storend als heel hoog maar tegenwoordig is er met de telefoon wel makkelijk even een foto van te maken.

      Beantwoorden

  7. sandra
    apr 15, 2024 @ 10:53:47

    Gelukkig! Wat fijn dat jullie dezelfde mening hadden (het motief doet er toch niet toe 🤣)

    Beantwoorden

  8. saturnein
    apr 15, 2024 @ 10:49:48

    Schitterend!

    Beantwoorden

  9. Thomas Pannenkoek
    apr 15, 2024 @ 09:27:46

    jammer dat wij die monteur niet hadden toen drie jaar geleden onze terugdraaiende teller werd vervangen. Knap opgelost voor jou!

    Beantwoorden

  10. Happy Hulk
    apr 15, 2024 @ 09:16:53

    Wij hadden precies hetzelfde verhaal in Zeist.
    De huurwoning was 100 jaar oud en er was geen ruimte in de kast voor een slimme meter, dus hielden wij de ‘domme meter’. 😜
    En waren wij net zo blij als dat jij ermee bent.
    Wat zijn wij toch gelukkige mensen! 😊

    Beantwoorden

  11. Koen
    apr 15, 2024 @ 08:43:39

    Wat goed !!!

    Beantwoorden

  12. Naomi
    apr 15, 2024 @ 08:22:29

    Prima oplossing zo! En die man zal blij zijn geweest dat hij niet een hele hoop werk had;).

    Beantwoorden

  13. logbankje
    apr 14, 2024 @ 21:38:08

    De monteur zag de bui al hangen.
    De slimmenmeter moeten ook met elkaar communiceren, kan dat wel op afstand?
    Zo zijn jullie beide mooi uit de brand gered. Hans

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    apr 14, 2024 @ 21:09:40

    Zo zie je maar weer dat praten door een telefoon toch anders is dan als je elkaar aan kan kijken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 14, 2024 @ 21:20:10

      Tegenwoordig zitten er aan zo’n service telefoon geen mensen uit het vak, dat werk wordt allemaal extern uitbesteed en deel door robots gedaan. Ze weten nergens iets van en kunnen niet doorverbinden met mensen die er wél iets vanaf weten.

      Beantwoorden

  15. gewoonanneke
    apr 14, 2024 @ 20:09:49

    Ach het is je eigen keuze. Mijn slimme meter hoefde helemaal niet met mijn gasmeter gekoppeld te worden die zit nog steeds op een heel andere plaats in mijn kelder. Ik vind het wel gemakkelijk dat ik in principe dagelijks kan zie wat ik verbruik dan kom ik nooit voor verrassingen te staan.

    Beantwoorden

  16. Janne1950
    apr 14, 2024 @ 19:43:03

    Nou, dat heb je, samen met de monteur, tot beider tevredenheid opgelost! Geen slimme meter, wel slimme mensen.

    Beantwoorden

  17. Sjoerd
    apr 14, 2024 @ 19:42:18

    Ga jij maar lekker door. Die slimme meter is er niet voor jou, maar voor het gemak van de leverancier.

    Beantwoorden

  18. hanscke
    apr 14, 2024 @ 19:31:52

    Ja hoor, ik vind dat heel erg slim, maar at wist je al. Ik laat de terugloopmeter ook net zo lang zitten als het kan. Huis is dertig jaar oud dus kan nog wel even

    Beantwoorden

  19. liesonderweg
    apr 14, 2024 @ 19:01:43

    Heel slim van je! En…, twee gelukkige mensen!

    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  20. Liesbethblogt
    apr 14, 2024 @ 19:00:08

    Nou als je die meter boven op moet nemen is het nogal een dingetje maar voor de rest geen slimme meter, heel slim van je!

    Beantwoorden

  21. Neeltje
    apr 14, 2024 @ 18:33:51

    Slimme zet! 😂

    Beantwoorden

  22. Spontanity
    apr 14, 2024 @ 18:31:51

    Soms, heel soms heb je mensen die met je meedenken!!

    Beantwoorden

  23. Matroos Beek
    apr 14, 2024 @ 18:31:08

    Wat aardig van die man. Blij dat er nog zulke mensen rondlopen!

    Beantwoorden

  24. minoesjka2
    apr 14, 2024 @ 18:30:54

    Mooi dat die monteur van St.ed.in meedacht met je en dat hij je niets opdrong. Want ja, daar zijn ze soms best wel goed in.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 14, 2024 @ 18:50:40

      Ze hebben natuurlijk het heft in handen omdat ze eigenaar van de apparatuur zijn dus als ze perse willen zal ik wel móeten anders kunnen ze de boeel afsluiten om me te dwingen.

      Beantwoorden

  25. djaktief
    apr 14, 2024 @ 18:28:52

    Fijn opgelost zo. Ik hoop dat het volgend jaar geen problemen meer geeft.

    Beantwoorden

  26. Kakel
    apr 14, 2024 @ 18:11:22

    Heel goed, je hebt je niet van het kastje naar de gasmeter laten sturen. Bij twijfel jezelf het voordeel geven. Je hebt je eigen slimme meter gehouden,en maakt in gedachten een lange neus naar de baliemedewerker. Kan jou het schelen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 14, 2024 @ 18:44:18

      Ik had nog gevraagd om te door te verbinden met iemand die er mer van wist maar dat kon toen niet. Nu ging deze man van hieruit bellen , minstens 4 nummers die opgenomen zouden móeten worden maar kreeg nergens gehoor, toen heeft hij zelf maar beslist in mijn voordeel.

      Beantwoorden

  27. omabaard
    apr 14, 2024 @ 17:41:52

    Jij bent de man én de meter duidelijk te slim af geweest.

    Beantwoorden

  28. Rebbeltje
    apr 14, 2024 @ 17:41:50

    Jawel hoor ik vind dat heel slim…heerlijk om te lezen hoe het zo opgelost word door de te vroege werknemer 😉 Die had best een klapper verdiend 🙂

    Beantwoorden

  29. Karel
    apr 14, 2024 @ 17:13:09

    goed uitgepakt zo lees ik
    maar je had beter gelijk gezegd
    ik heb die monteur mooi ingepakt 🙂
    🤣😂🤣

    Beantwoorden

  30. staartje
    apr 14, 2024 @ 16:58:09

    👍🏽👍🏽👍🏽

    Beantwoorden

  31. MyriamC
    apr 14, 2024 @ 16:55:17

    Heb je toch je slag thuis gehaald. Goed zo!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.