hondenweer

droogInderdaad  HONDENWEER  weer vandaag , maar je hebt áltijd mensen die er niets van snappen. Neem nou mijn oppasteefje  bijvoorbeeld !
Die heeft geen nótie waarom een periode met aanhoudende regen hondenweer genoemd wordt ….  het heet zo omdat  honden bij dié weersomstandigheden helemaal in hun nopjes zijn , áls ze nopjes hebben dan … dat spreekt voor zich!
Ik heb natuurlijk royaal nopjes bij me   als ik met  mijn oppas- rue en teefje op stap ga  tijdens hondenweer  maar dat begrijpen ze niet erg !  Tjongejonge   omdat ik al 15 jaar oud ben gaan ze me  “vertroetelen”…alleen het wóórd al, ik kan wel janken!
Als ik even met iemand  wil praten zet ze me onder wat mensen  een paraplu noemen …..ik schaam me dood en durf  niemand aan te kijken !
Het regent inderdaad  lekker hard  dat is wel duidelijk ……..
nat2

Maar wat is er mis met lekker door de plassen banjeren als hond zijnde ? Wátjes zijn het die mensen die krampachtige pogingen doen om droog te blijven onder een paraplu  en zich zelfs nog uit gaan sloven om mij droog te houden … zou dat nou een vorm van “hondsdolheid” zijn?

nat3
Je begrijpt…. ik heb daarna even een flinke blaf opgezet want ik stel er prijs op om “honds”  behandeld te worden en moet  niéts van die mensenonzin  hebben…… ik heb toch niet voor niets een dikke vacht!
Om een lang verhaal kort te maken …….. uitéindelijk mocht ik van het hondenweer genieten zoals ik het wil maar ja ,  als je zó hard hebt moeten vechten om je zin te krijgen is de lol er toch een beetje af ! Nou ja , ik heb me, echt alleen maar om ze een lol te doen,  in een handdoek laten rollen én vertroetelen, leven en laten leven toch?

nat

 

 

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Jun 26, 2013 @ 09:51:01

    Onze Purdy vond regen nooit echt erg. Wij als baasjes keken daar wel anders naar. Zeker als je in de herfst of winter nog even dat laatste rondje van de dag moest maken in ‘stink weer’. Maar goed, de hond zat er niet mee. Die rook van alles, schudde zich soms eens lekker uit, en liep onverdroten en in stevig tempo door. Dit jaar krijg je als hondenbezitter/uitlater wel veel van het goede dat van boven komt volgens sommigen…

    Rietepietz zegt;

    Deze oude cairn terriër zit er óók niet mee, met wapperend staartje huppelt ze blij door de regen. Wij hebben dat iéts minder en kiezen dan toch voor een paraplu;-) Maar we zijn dan weer wél blij dat onze hardwerkende dochter er dan eens een keer niét in de regen uit hoeft!

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    Jun 24, 2013 @ 23:53:42

    Mensen opvoeden is een hondebaan 🙂

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij weet jij héél goed waar je het over hebt Glibber;-)

    Beantwoorden

  3. cornma
    Jun 24, 2013 @ 16:15:54

    Ons hondenleven is nog niet zo makkelijk, maar weet je, ik heb me aangepast aan het mens dat altijd met me naar buiten gaat. Hij vindt regen niet leuk, dus doe ik wat ik moet doen en trek hem dan meteen weer mee naar huis. Ik hou nl ook niet van regen, maar niet verder vertellen hoor….

    Rietepietz zegt;

    Dat is wel héél nobel van je medehond, je moet die baasjes niet zo verwennen hoor! Niets heerlijkers dan af en toe eens lekker door een plas baggeren en het állerleukst is het natuurlijk om je natte haren even lekker tegen de baas aan uit te schudden…dan zie je terugdeinzen hoor;-)

    Beantwoorden

  4. Truus
    Jun 24, 2013 @ 14:45:04

    Hahaha Eyra, je moet ze opvoeden hoor, die mensen. Al zie je er op de onderste foto wel een beetje uit als een verzopen kat. Oeps, sorry voor het woord ‘kat’. 🙂
    Je soortgenoot Sheila vond het vrijdag ook helemaal niet erg om door de regen te banjeren. Machtig juist, lekker stampen door de plassen. Ik deed voor de gezelligheid maar mee. Wel met regenlaarsjes aan natuurlijk, tenslotte ben ik een mens. 😉

    Rietepietz zegt;

    Sheila weet wat goed is voor een hondenbeest! Maar volgens mij is hier nu ook het dubbeltje wel gevallen, ze lopen nu weer zélf onder de paraplu…en zó hoort het!

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Jun 24, 2013 @ 09:34:33

    Hier ook 2 van die bikkels hoor, door weer en wind gaan we elke dag een flink stuk lopen. (lees rennen, vliegen, in sloot springen)

    Rietepietz zegt;

    En zo hoort het ook met gezonde dieren, genieten hé om ze zo bezig te zien. Rennen en vliegen heeft natuurlijk wel z’n beperkingen voor deze oude dame maar 15 of niet , ze trekt toch nog regelmatig een (bescheiden) sprintje en loopt nog makkelijk 3 kwartier tot een uur mee als het niet ál te warm is!

    Beantwoorden

  6. Mirjam Kakelbont
    Jun 23, 2013 @ 21:45:11

    Kun je ‘m de volgende keer geen jip en janneke laarsjes aantrekken? Okeej, okeej, GEEN jip en janneke laarsjes, ook goed 😉 Hij heeft zich in ieder geval honds kunnen uitleven, en dat is ook veeel waard.
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nee natúúrlijk wil deze bikkel gaan laarsjes aan.. dat is vér onder zijn waardigheid!
    Ook vandaag liep ze lekker door de plassen te banjeren, ach , we gunnen ieder diertje z’n pleziertje!

    Beantwoorden

  7. Renesmurf
    Jun 23, 2013 @ 21:10:23

    Ja, je hebt het al vaker meegemaakt he, maar wennen doet het nooit! Haha, maar evengoed, er komen vast nog prachtige dagen aan, dan is het troetel voor iedereen.

    Rietepietz zegt;

    Ondertussen ben ik wel vergeten hoe het ook alweer is bij mooi weer;-)
    Nou ja, een beetje troetelen is nooit weg natuurlijk!

    Beantwoorden

  8. Melody
    Jun 23, 2013 @ 13:52:02

    Zeg ehhhhh besef jij wel hoeveel mazzel jij hebt???
    Dat vrouw- & man- & kinder-mens waarmee wij het moeten doen blijven maar mopperen over onze voetafdrukken op hun witte plavuizen, kunnen wij er wat aan doen dat ze een kindermatje hebben ipv een volwassenmat? Maar breng hen dat maar eens aan hun verstand…. 2-voeters, moeilijk ras hoor!

    High-five van Noah en Brego

    Rietepietz zegt;

    Als jullie het zeggen zál dat wel zo zijn, ik weet niet beter, maar hier liggen ook geen witte plavuizen dat hélpt wel natuurlijk!Maar volgens mij hebben ze me dáárom eerst in een grote handdoek verwend! Maar ja , ik ben maar een klein droppie en dan past dat wel!Maar volgens mij hebben jullie het verder helemaal niet slecht getroffen hoor ,misschien moeten jullie proberen de pootjes te vegen ….. High/five terug hé!

    Beantwoorden

    • Melody
      Jun 23, 2013 @ 23:55:29

      Jahaaa halloooo begin jij nu ook niet ff nog met ‘voetjes vegen’, dat roept ons vrouwmens altijd…. allemaal leuk en aardig maar we snappen nog steeds niet wat ze ermee bedoelt (tuurlijk wel maar dat geven we niet toe, we kijken haar dan op ons schaapachtigst aan en leggen onze hoofden op haar schoot, we hebben haar zo om hoor…. net als die kaastoernee, weet je wel)

      Rietepietz zegt;

      nou nou… ik roep ook maar wat, maar uitéindelijk heeft jullie vrouwtje natuurlijk zelf voor witte tegels gekozen , tegels dan wel gelukkig die die zijn weer zó schoon. Mijn oppasteefje heeft in de keuken en serre oudhollandse boerentegels ….een uitkomst , die lijken áltijd vuil en versleten ,óók als ze nét gepoetst zijn;-)

      Beantwoorden

  9. powerpointgreetje
    Jun 23, 2013 @ 11:24:28

    Ben het helemaal met je eens.
    Mooie foto’s heb ik hier gezien.
    Wens je een pracht zondag toe Riet.

    Rietepietz zegt;

    Vandaag in ieder geval een “droge”wandeling ,als we de plassen niet meetellen;-)
    Alles is door de regen wél heel helder groen hé!

    Beantwoorden

  10. Marion
    Jun 23, 2013 @ 10:04:22

    Ach Eyra, is het weer zo ver, ik heb met je te doen hoor, maar ik ga er van uit dat ze het goed met je menen, sterkte.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ach je kent m’n oppasteefje goed ,dus je weet dat ze maar wat graag mag vertroetelen!
    maar ja als stoere hond is dat toch een aanslag op je imago! XXX

    Beantwoorden

  11. Suske
    Jun 23, 2013 @ 09:34:53

    mijn katten laten zichzelf uit als ze daar zin in hebben en de laatste tijd worden ze duidelijk allergisch voor regendruppels.

    Rietepietz zegt;

    Ja lógisch, het heet ook niet voor niets hóndenweer, over katten wordt niet gesproken;-)
    Hoewel… in het Engels hebben ze het dan weer over ( vrij vertaald) ” het regent katten en honden” !

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Jun 23, 2013 @ 00:10:39

    Het is totaal nutteloos om over het weer te mopperen. 😉

    Rietepietz zegt

    Mij hóór je niet hoor, ik loop vrolijk kwispelend in de ….eh.. hoe noemen mensen dat ,o ja, zeikregen! Maar moet jezien wat m’n oppassen er voor drama van maken

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Jun 22, 2013 @ 23:54:28

    Inderdaad, wat een watjes!
    Van wat regendruppeltjes is nog booit iemand gesmolten.
    Ik ben het volkomen met je eens!

    Rietepietz zegt

    Je bent een man naar m’n hart mensenJ@n, dat gemeut van dat stel hier is ergelijk, ik denk zelf éigenlijk dat ze gewoon liever geen hond met een dikke drijfnatte vacht in huis willen maar ze dénken dat ik dat niet door heb …. ik laat het maar zo!

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Jun 22, 2013 @ 23:01:40

    Goed dat je mijn hondje niet bent ik was in staat je een regenjasje aan te doen. Ik weet dat kinderen ook graag in plassen lopen maar zelf nat worden van de regen is toch weer wat anders. Weer wat geleerd.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt

    He jakkes , een regenjas moet ik als hond zijnde niéts van hebben, ik mag graag even dwars door de plassen lopen te banjeren al lopen m’n oppasmensen er dan keurig omheen!

    Beantwoorden

  15. Zus
    Jun 22, 2013 @ 21:48:53

    Lief logeerhondje, Ik ben een logeerkater. Gompie Aangenaam! En heb met je te doen. Ik krab altijd aan de pasgeverfde deur. dan moet je eens kijken hoe snel de deur opengaat!!! Ga ik lekker alleen op stap.

    Rietepietz zegt;

    Aaangenaam, ik ben Eyra ! Wat een grappige naam heb jij zeg….. Gompie!Bedankt voor de tip maar ik mag nóóit alleen naar buitenwant ik moet een riem om ! Ik mag altijd een paar keer per dag mee maar ja , je ziet het, soms is het afzien al doen ze echt hun best hoor.Ik loop dan maar kwispelend mee want dát willen ze graag zien,daar worden ze blij van …en daar doe je het toch toch voor als hond zijnde! Jij hoeft natuurlijk niet naar buiten om te plassen enzo want jij hebt vast een plas en poepbak, lijkt me reuze makkelijk! Veel plezier bij je oppasbaasjes XXX

    Beantwoorden

  16. Marja
    Jun 22, 2013 @ 20:02:11

    Hier spreekt de ware held (op sokken). ;o)

    Rietepietz zegt;

    Nee nee, aan sokken heb je niéts met dit weer 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

