poepgoed

eyrahoek SStt.., ja klopt in ben  Eyra maar ik kijk jullie even liever niet recht aan want ik heb een beetje onfris  verhaal .
Je zit toch niet te eten hé , want we gaan het over poep hebben !
Voor honden bést een gewoon onderwerp ,wij “poepen ” ook gewoon  terwijl het mensenras er allemaal mooie namen voor heeft .
Hebben ze het bijv. over uitwerpselen … ….alsof  wij honden met  onze poep lopen te gooien , zó misleidend want wij leggen dat altijd héél zorgvuldig direct onder onze staart neer !

Ik kom hier ook mensen tegen die  het hebben over “zitting houden ” of “een hoop doen ”  tja, wat moet je d’r mee als hond  .
Zitting houden doet een rechtbank volgens mijn hondenverstand  , en al kunnen daar óók behoorlijk onfrisse zaakjes voorkomen , met mijn poep heeft dat niets te maken .
En een ” hoop” … tja , als je een Sint-bernardshond  bent misschien ….. o ja , grote boodschap hoor ik mensen ook wel zeggen . Nou dáár zit misschien nog iéts in , wij honden snuffelen altijd graag aan “die boodschap” van een ander en halen daar heel veel informatie uit …. met wat goede wil kun je dat dus wel een boodschap noemen !

Natuurlijk , poep hoort bij het normale  hondenleven maar een héél enkele keer  kom ik toch in een gênante situatie , zoals deze week nog !
In de stikdonkere vroege morgen ziet mijn oppasteefje alleen aan mijn houding dat ik een boodschap achter laat op een daartoe geschikte plaats , ze ziet ook dat ik  na  enige aarzeling nóg een keer door de achterpootjes ga , en nóg eens .

Wat zij niét weet is dat ik  er die dag wat moeite mee heb om van m’n boodschap af te komen ….en eh… nou ja , honden zijn nou  eenmaal harig ter plaatse,  dan kán er wel eens iets mis gaan !knuffel Mijn oppasteefje  vraagt zich pas een uurtje later af waarom ik mijn staartje zo netjes over mijn achterkant drapeer …. ach , hondenbezitters hoef ik niets uit te leggen  natuurlijk  …. ik bespaar jullie de gênante details van wat er dáárna aan mijn “achterkant ” geknoeid werd , wil je niet wéten ….. laat ik het zo zeggen ,  je hebt katjes die je niet zonder handschoenen aan kunt pakken maar soms ook hondjes …. en dan bij voorkeur  plastic handschoenen …. !
Nou ja , je snapt ,  ik ben nu weer bij m’n eigen vrouwtje terug !

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. kwan
    dec 30, 2012 @ 16:45:39

    Heerlijk vies! 😀 Maar wel weer wat geleerd, mocht er ooit een hond op logeren komen hier!

    Rietepietz zegt;

    Poep en pies blijven altijd een beetje lachwekkend geloof ik ,vooral kinderen kunnen er onbedaarlijke pret om hebben !Ik zal dan nog wel iets kinderlijks in me hebben ben ik bang 😉

    Beantwoorden

  2. ♫ M e l ☺ d y ♫
    dec 30, 2012 @ 16:17:50

    Nou Eyra…jij hebt in ieder geval 1 ding bereikt op de voorlaatste dag van 2013….
    Dat ik na een dag hard klussen (waaronder ook poep opruimen waarbij ik me niet zo fris voelde) en na een heerlijk verfrissende en verschonende douche…. nu dubbel lig van het gieren en brullen om jouw poepverhaal.

    Oh enne je mag best vaker inbreken op deze weblog, van mij althans 😉
    Kom maar op, ik lust je verhalen rauw (behalve als ze over poep gaan natuurlijk)

    Eyra zegt;

    Ik ben heus meestal blij dat ik geen mens ben hoor , als ik al dat gedoe over schoonmaken hoor ….laat mij dan maar hond zijn 😉 Om in te breken krijg ik niet vaak de kans want ik wóón natuurlijk bij m’n eigen vrouwtje !
    maar als zij op vakantie is , of héél veel moeten werken zoals voor de feestdagen neem ik het hier altijd ff waar ,vind ik best leuk hoor 😉

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      dec 31, 2012 @ 11:28:26

      Je doet wat je kan Eyra…. en dat is al heel mooi, blijf jij maar lekker hond en laat je vooral veel verwennen… lijkt me heerlijk overigens, wel verwend worden en niet hoeven werken

      Eyra zegt;

      Ja precies maar uiteindelijk dus toch geen beter leven dan een hondenleven ,alleen hebben jullie mensen meestal een verkeerd beeld van een hondenleven en gebruiken die naam daarom meestal verkeerd 😉

      Beantwoorden

  3. depetvantruus
    dec 29, 2012 @ 18:54:49

    Nou Eyra, ik vond het een poepgoed verhaal hoor. Dat oppasteefje van jou moet ook een zaklampie meenemen als het donker is. Dan kun je kakken al naar behoefte. 🙂

    Rietepietz zegt;

    En ze hééft een ideaal lampje liggen maar dát vergeet die muts dan weer !Nou ja , ik heb haar vergeven dat ze me zó aan m’n edele delen heeft zitten knoeien 😉

    Beantwoorden

  4. Redstar
    dec 28, 2012 @ 22:41:23

    Een keer met een van de honden gehad dat hij een lang stuk gras had doorgeslikt en dit er de dag uit poepte.
    Dan heb je dus een poep slinger aan zo’n hond hangen die er uit moet hahaha LOL

    Rietepietz zegt;

    Tja , dit zijn toch de momenten dat ik blij ben zelf géén huisdieren te hebben 😉 maar natuurlijk moet je het beestje van z’n “versierselen” afhelpen en we houden van het lieve beest dus verstand op nul en aan het werk 😉

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    dec 28, 2012 @ 18:57:53

    Ach gossie, arm hondje. Ik heb het ook regelmatig aan de hand gehad. Mijn hond had ooit nogal wat gras gegeten, een drol gedraaid en daar zat dus een lange sliert gras aan die nog uit zijn achterwerk hing. 😉

    Rietepietz zegt;

    ” Aan de hand gehad hé “, toch maar plastic handschoenen aan dan 😉 Maar ik snap het wel natuurlijk , dat zijn toch de mindere puntjes van een huisdier hebben.Mijn oppasteefje heeft zich dapper geweerd hoor maar ik zag haar denken “heb ik dat “?

    Beantwoorden

  6. RenéSmurf
    dec 28, 2012 @ 17:47:47

    Bij Duitse Herders gaat het altijd wel goed, is mijn ervaring.
    Maar ja, niet elke hond kan een Duitse Herder zijn he!

    Rietepietz zegt;

    Misschien zijn er bij honden ,net als bij mensen , ook wel onderlinge verschillen in dit soort dingen !
    De één heeft vaak last van verstoppingen en de ander nooit, dat soort dingen !Bij zo’n grote hond zóu er best aardig “wat”aan eh… de strijkstok kunnen blijven hangen als het misgaat 😉

    Beantwoorden

  7. Leo's mening
    dec 28, 2012 @ 16:15:43

    Onze Purdy kwam ook wel eens niet goed af van dat wat zijn darmen afscheidden. Er bleef wel eens iets plakken. Maar als goed opgevoede (…) hond ging ze dan op haar kontje over de grond glijden, staartje naar achteren en maar schoonmaken. Kortharig ras, ging eenvoudiger, maar wij hebben ook wel eens wat genante momenten meegemaakt. IK zal ze de lezer maar onthouden, smerig komt in vele vormen…..

    Rietepietz zegt;

    Ja hondenbezitters herkennen dit natuurlijk direct ,het overkomt iedere hond wel eens !
    Ik denk dat je ,net als bij kinderen, je grenzen makkelijker verlegt naarmate je meer van het beestje gaat houden 😉
    Het geknoei met luiers bij kinderen is óók niet altijd een pretje ….,nou ja nooit een pretje ,maar het went !
    Nou ja , voor een logje is het natuurlijk weer een zegen als je zoiets meemaakt maar je hebt gelijk ,toch maar niet ál te uitgebreid beschrijven 😉

    Beantwoorden

  8. Marion
    dec 28, 2012 @ 12:12:52

    Tja, Eyra, gelukkig had ze het op tijd door, je moet er tocht niet aan denken dat dat aanhangsel je dag had verknald, ze moet voortaan maar een zaklantaarn mee nemen. Prettig weekend. xxx

    Rietepietz zegt;

    Ik zie het logeerteefje zich voor het hoofd slaan , er ligt hier n.l. een perfect geschikte kleine “schijnwerper om uitwerpselen ” op te sporen ,denkt zo’n muts natuurlijk niet aan ! Nou ja , ik heb het haar vergeven want ze heeft het héél netjes schoongemaakt 😉 XXX

    Beantwoorden

  9. Blog Zonder Naam
    dec 28, 2012 @ 04:35:58

    ……Ach Eyra, wees blij….. Je kunt tennminste nog doen wat je moet doen zonder alles op te schrijven wat je ‘gedaan’ hebt. Andere dieren moeten er een hele boekhouding van bijhouden….. Een hele klus hoor voor al die baasjes en vrouwtjes, ze zijn er maanden per jaar mee bezig, en moeten het, net als een normale boekhouding, afsluiten en vlogend jaar weer overnieuw mee beginnen.
    Nee…. Ongestoord poepen is voor geen enkel dier meer mogelijk tegenwoordig.
    Sterkte ermee Eyra!

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat we het dan over die grote gevlekte koeiebeesten hebben , daar heeft geen hónd weet van natuurlijk !
    Wat een ellende voor die koeiebazen lijkt me dat , alsof die nog niet genóeg aan hun hoofd hebben !Maar eh…. zou men dát bedoelen als er ergens een boekhouding ontdekt is waar “een luchtje aan zit “?

    Beantwoorden

  10. J@n.
    dec 28, 2012 @ 00:31:53

    En ik kan het je nog anders vertellen: Er zijn zelfs mensen………

    Rietepietz zegt;

    Je méént het …. !’t zal toch niet wáárzijn dat mensen zo onder habdeb genomen worden als ik ,ze hebben mijn diepste sympatie !

    Beantwoorden

  11. ɐpuıןǝɯɯǝ
    dec 27, 2012 @ 22:47:31

    Oh Eyra, dan is het maar goed dat JIJ deze log even maakt want de mensen zouden je nog graag te kakken zetten óók ;-).

    Rietepietz zegt;

    Jij hebt me hélemaal door , als mijn oppasteefje hierover was gaan schrijven had ze beslist een foto gemaakt van de klont “dinges” die onder m’n staart hing en een filmpje van hoe dat losgeweekt werd geplaatst , dat kun je de lezers hier toch niet áándoen , nee ,ik was precies op tijd met ingrijpen 😉

    Beantwoorden

    • VoorHetBlogGezet
      dec 27, 2012 @ 23:41:34

      Hee Eyra, je bent dus weer thuis. Poepgoed he! Ja dat oppasteefje is natuurlijk ook niet meer de jongste en dan kan er wel eens wat aan de aandacht ontsnappen. maar je hebt toch wel weer mooi een blog gevuld.Poepgoed!

      Rietepietz zegt;

      Ach ,het mens bedoelt het allemaal goed natuurlijk maar ja , ze kijkt éigenlijk alleen maar naar de leuke kantjes van een hondenleven.Van dit soort “probleempjes” heeft ze gewoon geen weet .Nou ja , het was toch weet tijd om “naar huis te gaan” maar nu duik ik natuurlijk in de slachtofferrol en dóe alsof ik weggestuurd ben !

      Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      dec 28, 2012 @ 10:27:13

      Juistem, soms moet je gewoon iets sneller zijn want ik heb ook zo’n DONKERBRUIN vermoeden dat de camera dan uitgehaald zou worden hahaha 😉

      Rietepietz zegt;

      Uitéindelijk stonk mijn oppasteefje nog harder dan ik ,zij had op haar knie in de drap gelegen en begreep maar niet waarom ze óveral poep rook ,vandaar dat ik de kans kreeg haar voor te zijn ,ze moest zich omkleden 😉

      Beantwoorden

  12. roadlaura1969
    dec 27, 2012 @ 21:33:11

    Hey Eyera die “mama” en “papa” van ons die kijken altijd onder onze staart *volgens ons een beetje inbreuk* nou ja wat zich soms nestelt wordt gelijk verwijderd en bij thuis komst een koude douche,tssss alsof hun het poepertje altijd even schoon hebben, maar ja daar mogen wij hondjes niet bij 😉

    Rietepietz zegt;

    Bofkonten zijn jullie , ja thuis weten ze dat wel natuurlijk maar dat oppasteefje is hoofdzakelijk lief, maar niet zo thuis in de” hondenpoepwereld ” ! je voelt je dan inderdaad wel héél erg een “klok” ze staren naar je sterretje en weten dan hoe laat het is ;-)Over die poeperts van de baasjes doe ik inderdaad maar geen uitspraken ,daar wil in niet aan snuffelen !

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      dec 28, 2012 @ 19:55:03

      Zeg Eyera sinds het toch in onze hondenkransje blijft *breek me de bek niet open* die “mama” en ”papa” van ons die trekken soms van leer het scheelde niet veel of eentje van ons viel er bij neer, sjonge jonge en dan ook nog klagen als wij er eens eentje laten 😉 😛

      Rietepietz zegt;

      Goh…. doen ze dat écht….? En dan zeker beschuldigend naar jullie kijken …. tttjjjsssss, Het moet niet gekker worden hé !

      Beantwoorden

  13. Mirjam Kakelbont
    dec 27, 2012 @ 21:30:12

    Oh oh, ik heb de tranen uit mijn ogen gewist. In gedachten zag ik al iemand met uitwerpselen naar ene meneer Bram M. in een rechtbank gooien, …
    Poep en drol is altijd lol 🙂

    Rietepietz zegt;

    Maar “drol en poep geeft ook heel veel troep” leerde ik met scha en schande op eerste Kerstdag !En die meneer Bram M staat tegenwoordig te vaak in het verkeerde bankje, daar ligt al was poep waar hij doorheen gehaald wordt !

    Beantwoorden

  14. ram1955
    dec 27, 2012 @ 21:04:09

    Ach, arm kind. Wij noemen dat drollen met heimwee. Wat een leed.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha ,drollen met heimwee, gewéldig ! En dát op eerste Kerstdag !
    Maar ik begrijp dat jij ervaringsdeskundige bent 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.