kerstboom

Ja lekker bijtijds hé, ik wéét het, de echte zomer moet nog beginnen! Maar toch ben ik even met de kerstboom bezig. Ik weet nú al dat mijn kerstboom dit jaar iétsje grote is dan vorig jaar. Tenminste, als ik er aan denk om hem water te geven.

De conifeer die hier vorig jaar voor de tweede keer dienst mocht doen als kerstboom overzomert ook dit jaar in de tuin. Gewoon in z’n pot natuurlijk want steeds in en uitgraven zie ik niet zo zitten. Nadeel is dan wel dat ik ‘m in de gaten moet houden met water geven, zelfs al regent het bijna dagelijks wel even, in een pot verdroogt de grond dan toch makkelijk.

Ik zag vroeg in het voorjaar al dat er mooie lichtgroene uitlopertjes aan het boompje kwamen en heb dus goede hoop dat m’n kerstboom dit jaar dus weer nét even groter uitpakt dan vorig jaar. Help me af en toe even onthouden dat ik er even een gietertje water bij leeggooi.
Eh…. komkommernieuws? Nou en? Ik kan niet altijd even diepgravend en literair bezig zijn hoor.

71 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. leidseglibber
    jun 11, 2024 @ 00:38:47

    Met dit regenachtige weer groeit alles als kool, pas maar op eerdaags komt hij boven je dak uit 🙂

    Beantwoorden

  2. Liesbethblogt
    jun 07, 2024 @ 10:57:59

    Tot onze grote verbazing doet onze kerstboom het nog, ziet er niet uit maar heft het wel overleefd.

    Beantwoorden

  3. Kakel
    jun 07, 2024 @ 05:10:44

    De natuur bespaart je handenvol werk. Leuk, die groene uitlopers aan je ‘kerstboom.’ Volgens mij valt je blog in de categorie zomernieuws. Hahaha, je antwoord op meninggever (-;

    Beantwoorden

  4. sandra
    jun 06, 2024 @ 15:08:33

    Wat goed, jij hebt echt groene vingers! Ik zou nooit gedacht hebben dat hij in zijn pot zou overleven

    Beantwoorden

  5. Janne1950
    jun 06, 2024 @ 14:30:29

    Gek is het misschien maar ik hou niet van kerstbomen. Wel van beuken, eiken, populieren, elzen etc. maar niet van kerstbomen. Wel van kunst maar niet van kunstkerstbomen.
    Wij houden het maar bij een kerstbakje en een kaarsje!

    Beantwoorden

  6. Rebbeltje
    jun 06, 2024 @ 14:15:41

    Wat goed van jou…dat scheelt zeker een slok op de borrel en is nog eens natuur vriendelijk ook
    We hebben de regen gelaten voor wat het is en genieten lekker van de zon…moesten er wel een stukje voor vliegen haha

    Beantwoorden

  7. MelodyK
    jun 06, 2024 @ 08:37:11

    Misschien in een grotere pot, handjevol perliet door de aarde roeren… en er een lange veter inhangen die met diens uiteinde in een schaal ligt zodat je altijd kunt zien of er nog water genoeg is of niet?
    En dan op een hondje? Dan kun je hem gemakkelijker verplaatsen.

    Beantwoorden

  8. logbankje
    jun 05, 2024 @ 22:02:58

    Het is goed mogelijk om de kerstboom in de tuin te laten overleven.
    Ik deed het vroeger ook wel, boompje blijkt toch sterk te zijn.
    Maar ja de kinderen miste wel het boompje uitzoeken in het bos bij de kweker. Hans

    Beantwoorden

  9. RenéSmurf
    jun 05, 2024 @ 21:52:18

    Mijn kerstboom leeft niet meer, dus die blijft nu altijd buiten.

    Beantwoorden

  10. Ferrara
    jun 05, 2024 @ 19:50:01

    Tja, als jij met Kerst een mooie boom wil, dan je moet daar in de zomer goed voor zorgen.

    Beantwoorden

  11. willyfotoblog
    jun 05, 2024 @ 18:55:42

    beter op tijd dan te laat Riet

    groeten

    Beantwoorden

  12. liesonderweg
    jun 05, 2024 @ 18:19:08

    Een pottentuintje vraagt inderdaad meer water, maar dan krijg er ook wat voor!

    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  13. Naomi
    jun 05, 2024 @ 18:09:42

    Zeg, hou eens op over de kerstboom. Ik wil zomer! Geen kerst(boom)! Doet me er wel aan denken dat ik m’n plantenbakken misschien ook eens moet inspecteren of het spul dorst heeft.

    Beantwoorden

  14. Sjoerd
    jun 05, 2024 @ 15:23:15

    Je kunt hem ook met de pot ingraven, dan is die niet zo kwetsbaar

    Beantwoorden

  15. djaktief
    jun 05, 2024 @ 14:18:51

    Hij doet het prima zo.

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    jun 05, 2024 @ 14:06:00

    Het is zes maanden geleden dat we kerst vierden en binnen zes maanden is het weer zover. Je bent dus aardig mee met de tijd.

    Beantwoorden

  17. omabaard
    jun 05, 2024 @ 13:15:50

    Ik zie vooral de mooi gelakte nageltjes! Passend.

    Beantwoorden

  18. Happy Hulk
    jun 05, 2024 @ 12:56:01

    Geeft niks Rietzie dat je in juni met een kerstboom bezig bent.

    Ik wens het hele jaar door iedereen “de beste wensen”!

    Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    jun 05, 2024 @ 12:04:46

    Bij mij precies hetzelfde. Hij groeit en bloeit in een pot ook trouwens. En mijn zoon vertelde ook al dat de twee boompjes die naast zijn deur staan en het op leken te geven weer tot leven waren gekomen. Zal wel door het vochtige weer komen denk ik.

    Beantwoorden

  20. staartje
    jun 05, 2024 @ 11:30:07

    Heerlijk blogje, heerlijk boompje!
    Ik zal je eraan herinneren.
    Eerst maar zomer dacht ik zo

    Beantwoorden

  21. Karel
    jun 05, 2024 @ 11:18:58

    wat ben ik dan toch weer blij dat al mijn bomen , voor paas – pinkster en kerst en wat al niet gewoon hier achter in het bos staan 😁

    Beantwoorden

  22. Spontanity
    jun 05, 2024 @ 11:07:52

    Keer onzin spuien mag ook 🙂
    Fraai kleurtje, lekker zomers.

    Beantwoorden

  23. meninggever
    jun 05, 2024 @ 11:00:56

    Ik ben bijster blij met onze twee kleine kunstboompjes. Inclusief ballen en lampjes. Intussen hebben we twee voormalige kerstboompjes in de tuin staan die het prima doen en groeien als kool…..

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.