wie fopt wie..

Weet je nog dat ik de nieuwe slimme energie meter afwees? Natuurlijk weet ik heel goed dat zo’n organisatie dat wel af kan dwingen maar ik wil het toch niet te makkelijk maken voor ze, de meter werkt nog prima en dat weten ze heel goed.

Ze zetten dus een volgende stap en sturen een brief aan “de bewoner van adres Rietepietz” , géén naam nee, alleen m’n adres en dan neem ik aan dat het een envelop is die reclame bevat.
Sinds ongeadresseerde reclame niet meer mag sturen bedrijven dus met enige regelmaat hun reclame “aan de bewoner van” met het adres, zonder naam want die wéten ze niet en is ook niet belangrijk. Dat soort post gaat mij vrijwel altijd ongeopend in de oud papierbak.

Had ik in eerste instantie nu ook met de Stedin brief gedaan, zij wéten immers mijn naam dus als die niet in het adres staat is het niet specifiek voor mij bedoeld. Maar goed, de nieuwsgierigheid wint, Ik héb natuurlijk wel een vermoeden en dus diep ik de brief weer op uit het oud papier……..

Uiteraard met het verzoek om een afspraak te maken wanneer men terecht kan om de meter te vervangen. Oke, ik wil nog wel even kat en muis spelen, de brief gaat alsnog bij het oud papier en ik ga me zeker niét aanmelden om een afspraak te maken. Post die niet op naam geadresseerd is zal wel reclame zijn toch, en die verdwijnt tussen het oud papier.
Wordt vervolgd natuurlijk.

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Nicky
    jun 13, 2024 @ 08:16:23

    Heerlijk dit! Precies mijn gedachte.

    Beantwoorden

  2. leidseglibber
    jun 11, 2024 @ 00:36:56

    Ze blijven het proberen he 🙂

    Beantwoorden

  3. Liesbethblogt
    jun 07, 2024 @ 11:00:22

    Lekker onpersoonlijk weer, maar laat ze maar ze kunnen je niet verplichten een slimme meter te nemen.

    Beantwoorden

  4. Toos van Holstein
    jun 05, 2024 @ 22:36:24

    Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Beantwoorden

  5. Ximaar
    jun 05, 2024 @ 09:02:54

    Stedin is een netbeheerder zoals Liander. Die weten wel iets over hun apparaten (meters) op jouw adres, maar niet je naam. Je naam is bekend bij de leverancier, die het deel van Stedin aan je doorberekend. Vanwege privacyredenen mogen leveranciers niet je naam of bankrekeningnummer aan de netbeheerder doorgeven.

    Beantwoorden

  6. Ferrara
    jun 04, 2024 @ 21:21:07

    Oh heerlijk dit. Heel blogland onder spanning van jouw eventuele slimme meter. Pootje maar even strak houden, ze sturen maar keurig post op naam aan mevrouw Rietepietz. ’t Is de vriendenloterij niet! …

    Beantwoorden

  7. meninggever
    jun 04, 2024 @ 09:02:13

    Juist in de tijd dat veel aanbieders op omvallen staan krijgen wij veel ongeadresseerde post over zonnepanelen en zo meer. De leukste blijven de schoonsteenvegers die onze schoorsteen willen schoonmaken. Wij hebben helemaal geen schoorsteen….:)

    Beantwoorden

  8. omabaard
    jun 03, 2024 @ 23:51:32

    Ook hier slaagden we er tot vandaag nog in die slimme meter buitenshuis te houden, wij verkiezen blijkbaar ‘dom’. Benieuwd hoe het bij jou gaat aflopen.

    Beantwoorden

  9. logbankje
    jun 03, 2024 @ 22:25:50

    Heel vreemd, men zou jou als klant toch netjes met je naam kunnen benaderen.
    Zo gebeurd het hier wel en als het niet gebeurd gaat de post ook hier bij het oud papier.
    Krijg genoeg rommel voor de bewoners van dit pand.
    Terwijl ik de enige bewoner ben. Hans

    Beantwoorden

  10. Janne1950
    jun 03, 2024 @ 22:18:21

    Ook wij hebben lange tijd de slimme meter geweigerd maar toen we zonnepanelen kregen werd er ook een slimme meter geplaatst. Wij waren zelf in Australië en de huisoppas had toestemming gegeven. We hebben het maar geaccepteerd.

    Beantwoorden

  11. Matroos Beek
    jun 03, 2024 @ 21:42:50

    De aanhouder wint. Dat hoop ik voor jou, maar ik vrees ervoor. Hou ze voorlopig maar wat aan het lijntje.

    Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    jun 03, 2024 @ 21:33:52

    Ja, dat wordt zeker vervolgd, de tijd zal het leren.

    Beantwoorden

  13. gewoonanneke
    jun 03, 2024 @ 21:08:29

    Ja de woningbouw stuurt ook brieven zonder naam aan de bewoner van dat en dat nummer. Jij vindt het een soort sport om zo te reageren haha. Succes er mee.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 04, 2024 @ 08:40:01

      Nou in dit geval misschien wel een beetje maar in het algemeen is het natuurlijk zo dat het vrijwel altijd reclame is om te omzeilen dat ze niet ongeadresseerd post mogen sturen, Ik vind het niet netjes om die naam niét in het adres te zetten in het geval van dit soort serieuze zaken word ik wel graag persoonlijk aangesproken.,

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        jun 04, 2024 @ 21:30:57

        Ja dat kan ik me voorstellen. Heel eerlijk let ik er nooit zo op, krijg nog steeds post met de naam van mijn ex er op.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          jun 04, 2024 @ 21:34:43

          Ik dus éigenlijk ook , maar dat is op mijn eigen verzoek, ik wilde wel graag de naam van Henk blijven dragen, dat ben ik na bijna 60 jaar zó gewend dat m’n meisjesnaam me bijna niet uit de strot komt.

          Beantwoorden

          • gewoonanneke
            jun 04, 2024 @ 21:37:39

            Ja na 35 jaar een heel makkelijke achternaam te hebben gehad was het ook gewoon wennen aan mijn eigen Friese naam…. Voor jou ligt dat natuurlijk anders. Ik kon destijds ook zelf kiezen bij de gemeente om zijn naam te houden maar dat wilde ik niet. Ik word nu nog steeds regelmatig aangesproken met mijn vroegere naam.

            Beantwoorden

  14. Naomi
    jun 03, 2024 @ 18:25:02

    Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. En als het echt zo belangrijk is, is het wel heel stom dat ze de post niet op naam sturen. Bij mij gaat ‘aan de bewoner(s) van…’ ook áltijd zonder te openen bij het oud papier.

    Beantwoorden

  15. willyfotoblog
    jun 03, 2024 @ 17:43:20

    ik ben benieuwd naar het vervolg Riet

    hier stond men plots ongevraagd met een nieuwe meter aan de deur

    bij heel wat mensen verliep het plaatsen niet probleemloos

    nu zoekt men nieuwe techniekers

    prettige dag

    Beantwoorden

  16. liesonderweg
    jun 03, 2024 @ 17:41:49

    Jouw naam vinden ze, hoe-dan-ook…, maar hoedje af dat je volhoudt!

    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  17. Kakel
    jun 03, 2024 @ 15:56:57

    Goed gedaan. Als je als mens nog niet dwars bent, word je het er wel van. Zonder naam kunnen ze je niets maken. Jij bent slimmer dan de meter.

    Beantwoorden

  18. Suskeblogt
    jun 03, 2024 @ 15:47:36

    Daar zou ik ook niet op reageren. Er komst sowieso een vervolg.

    Beantwoorden

  19. djaktief
    jun 03, 2024 @ 15:46:13

    Jij bent slimmer dan de meter 😉

    Beantwoorden

  20. MelodyK
    jun 03, 2024 @ 15:26:34

    😛 wordt vervolgd segt suh hahaha

    Beantwoorden

  21. waarloopjijwarmvoor
    jun 03, 2024 @ 15:18:36

    We wachten af

    Beantwoorden

  22. Sjoerd
    jun 03, 2024 @ 14:32:05

    de rijksoverheid zegt: Wilt u geen slimme meter? Dan kunt u bij uw netbeheerder de slimme meter weigeren. U behoudt uw huidige energiemeter. Dan kunt u geen gebruik maken van nieuwe diensten en toepassingen om energie te besparen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 03, 2024 @ 14:59:50

      De meter zélf bespaart natuurlijk geen energie, het stelt je alleen in staat om te zien wát je verbruikt en dat eventueel bet te reguleren. Misschien handig wanneer je zonnepanelen hebt , dan kun jee zien welk apparaat je beter niet gebruikt als je geen zon energie hebt.
      Voor mij maakt het niets uit, ik ben zo zuinig mogelijk maar wat ik gebruik heb ik ook gewoon nodig. Ik ga het zien wat ze “in de aanbieding hebben” want volgens de brief moet deze serie meters vervangen worden. Zodra ze maar persoonlijk op aanschrijven ga ik daar wel eens achterheen, ik neem nu aan dat de brief reclame was.

      Beantwoorden

  23. Spontanity
    jun 03, 2024 @ 13:35:35

    Slim!!!
    Ben benieuwd.

    Beantwoorden

  24. Karel
    jun 03, 2024 @ 13:35:25

    schitterend , spek naar mijn bekkie 😁

    Beantwoorden

  25. Rebbeltje
    jun 03, 2024 @ 12:45:09

    Dat kat en muis spelletjes gaat je goed af

    Heerlijk eigenwijs 🙂

    Beantwoorden

  26. MyriamC
    jun 03, 2024 @ 12:32:55

    Heel benieuwd naar het vervolg …

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.