nazorg

Hé hé, allemaal uit het museum gekomen? Natuurlijk kom ik ook nog wel eens ergens anders, bijv. bij dat geel/blauwe warenhuis. Ik schreef daar hier al eens eerder dat men er zó slecht voor de dieren zorgt dat ik er niet weg weg kwam zonder één van die apen een nieuw tehuis te bezorgen.

Als je dat soort dingen doet het je een zorgplicht, en dus ging ik op controlebezoek om te zien of de dieren er nu beter aan toe waren……. nou niét dus. Ook dit keer stak één van de aapjes z’n “handje” naar me uit en smeekte me om hem mee te nemen. Je kent me, ik ben niet van steen en nam de lieverd mee.
Een pleeggezin was al snel gevonden, kleinzoon Maikel (met zijn zwangere Rose) wilde het beestje wel asiel verlenen en zo is er weer een gelukkig aapje!

Dat was ook een goede reden om eens te gaan zien hoe het gaat met de vorige aap die ik kon redden uit het geel/blauwe warenhuis en dat onderdak kreeg bij Elise.
Samen met Inge stak ik een controlebezoek af om te zien of de aap wel goed verzorgd werd. De ondertussen 7 maanden oude Elise was natuurlijk niét het doel van ons bezoek, we gingen écht om te zien of de aap het goed heeft.
Maar vooruit, we maakten dan ook maar een trotse oma/ overgrootje foto met de jongedame, dat verwacht iedereen toch een beetje.
Echt, de hoofdzaak was hoe het met aapje gaat en dat kon ik er filmen.
Ze moeten nog een beetje met elkaar leren omgaan maar dat komt heus wel goed.

64 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Liesbethblogt
    jun 01, 2024 @ 21:07:09

    Heerlijke als ze zo lachen, ik denk dat apie heel goed terecht komt.

    Beantwoorden

  2. Nicky
    mei 30, 2024 @ 17:14:59

    Ik vind het goed dat jij je taak zo serieus neemt. Dat je ondertussen nog wat vage bekenden tegenkomt is mooi mee genomen. Maar daar gaat het je natuurlijk niet om.

    Beantwoorden

  3. Kakel
    mei 29, 2024 @ 20:13:55

    Nee, natuurlijk ging je niet om Elise te zien! Zij was daar toevallig ook.
    Probeer dan maar eens een slecht omagrootje te zijn. Lukt je niet. Wat een schatje ♥

    Beantwoorden

  4. Ferrara
    mei 29, 2024 @ 14:03:11

    Wat is ze leuk! En dat fonteintje op haar hoofd. Ik zie het vaker. Hoe doen moeders dat toch.

    Beantwoorden

  5. Karel
    mei 29, 2024 @ 07:24:47

    altijd een goed begin

    Beantwoorden

  6. Naomi
    mei 29, 2024 @ 07:16:33

    Heerlijk filmpje! En speelgoed hoef je inderdaad niet te kopen voor die kleintjes. Ze trekken het liefst je kasten leeg om met pannen(lappen) en dat soort dingen te spelen;).

    Ben blij dat er weer een aapje gered is, maar ik zie dat er nog heel veel op zoek zijn naar een pleeggezin.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mei 29, 2024 @ 07:41:54

      Er is ook wel speelgoed dat kraakt voor die kleintjes , maar juist de interactie met mama is zo goed voor die kleintjes.
      Ja er zijn er nog genoeg… maar ja, ik kan in m’n eentje natuurlijk niet álle aapjes redden.

      Beantwoorden

  7. saturnein
    mei 29, 2024 @ 04:42:33

    Hahaha zalig filmpje, daar wordt een mens toch vrolijk van he.

    Baby’s/kinderen en krakend plastic, lege plastic flessen en kartonnen dozen, eigenlijk hebben ze geen ander speelgoed nodig 😀

    Beantwoorden

  8. logbankje
    mei 28, 2024 @ 22:27:07

    Je hebt een goede daad gedaan een appje te kiezen.
    Daar zijn de kleinkinderen wel heel blij mee.
    Wat een lief filmpje, oma is wel blij met beide. Hans

    Beantwoorden

  9. Sjoerd
    mei 28, 2024 @ 22:03:28

    Ik dacht even de hele familie aap bij elkaar, maar dat durfde ik toch niet te schrijven. Die twee zijn in ieder geval in een goed huis terecht gekomen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mei 28, 2024 @ 23:37:17

      Las laatst ergens dat apen heel intelligente dieren zijn dus misschien is het zelfs wel een compliment. 😉 Heerlijk toch die kleintjes. Jij zult wel hetzelfde hebben wat ik bij Henk ook zag toen hij opa werd, Hij genoot er mateloos van omdat hij van z’n eigen kinderen niet zoveel meekreeg toen die zo klein waren, het werk riep immers altijd.

      Beantwoorden

  10. Toos van Holstein
    mei 28, 2024 @ 19:59:53

    Toch wel een verschilletje, de Lakenhal en dat geel-blauwe gebouw dat je in meervoud door heel Europa tegenkomt. Niks mis trouwens met bepaalde spullen daar die meestal van goeie kwaliteit zijn.

    Beantwoorden

  11. Neeltje
    mei 28, 2024 @ 19:51:29

    Heerlijk filmpje, ik heb me een aap gelachen! Gelukkig heeft ze een staartje, anders zaten haar lange lokken toch behoorlijk in de weg!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mei 28, 2024 @ 23:29:39

      Ja klopt, geen dóen met de haren los. 😉 Gelukkig was haar oma vroeger kapster dus kan het opgelost worden. Ik kreeg er vandaag 1 die nóg “schattigerder ” maar met haar papa en die krijg niet zo gek dat ik het mag plaatsen. Probeer ik niet eens want ik wil m’b credits niet verspelen.

      Beantwoorden

  12. Happy Hulk
    mei 28, 2024 @ 19:09:53

    Hulk verliefd op kleine Elise!

    Kan er niks aan doen, klom als klein jongetje al op de toentertijd hoge kinderwagen wielen om babytjes te kijken. En ik heb daar nog steeds last van. 😍🥰

    Beantwoorden

  13. Karel
    mei 28, 2024 @ 18:23:35

    Wel ja vrienden door dik en dun voor het leven

    Beantwoorden

  14. staartje
    mei 28, 2024 @ 17:46:22

    Wat een mooi plekje heeft aap. Hij kan lekker klimmen. Leuk filmpje! Fijn dat je een lief beest gered hebt.

    Beantwoorden

  15. staartje
    mei 28, 2024 @ 15:54:28

    Oh wat ziet dat babykamertje er leuk uit! Wat goed dat je weer een aap hebt gered! Die hebben een goede plek!

    Beantwoorden

  16. Karel
    mei 28, 2024 @ 15:50:46

    O prachtig Riet , die 2 zijn goed aan elkaar gewaagd , het is maar goed dat het aapje goed tegen wat pijn kan 😁

    Beantwoorden

  17. meninggever
    mei 28, 2024 @ 15:01:44

    Tja, als zo’n diertje wordt bedreigd bij die Zweden dan is het goed om hem te adopteren en onderdak te gunnen. Voor je het weet is het verwerkt in de bekende balletjes….

    Beantwoorden

  18. Rebbeltje
    mei 28, 2024 @ 13:10:17

    Wat lief de aap kreeg een kus op de snuit 😉
    Dat ritselen is herkenbaar, kleinzoon lag in een deuk iedere keer weer.
    Elise oh wat is dat mooi om te zien 🙂 en idd meelachen

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    mei 28, 2024 @ 12:22:01

    Elise heeft gevoel voor humor, dat zit nu eenmaal in jullie familie.

    Beantwoorden

  20. liesonderweg
    mei 28, 2024 @ 12:18:14

    Gelukkig kleintje, gelukkig aapje, trotse oma!

    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  21. MelodyK
    mei 28, 2024 @ 11:33:00

    om de aap ja ja ja maak datr de kat (aap bedoel ik) wijs

    Beantwoorden

  22. Janne1950
    mei 28, 2024 @ 11:02:24

    De eerste geredde aap is in elk geval goed terecht gekomen, dat moeten we voor de tweede nog maar even afwachten. Komt dat wel goed?

    Wat ‘n schattig kindje is je achterkleindochter. Inge en jij zullen wel apetrots zijn!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mei 28, 2024 @ 13:45:38

      Met nummer twee komt het vast ook wel goed, hij heeft nu al een leuk plekje in afwachting van zijn toekomstige bazinnetje in augustus.
      Ze zijn zó schattig op die leeftijd, dat lachen is dan zó aanstekelijk.

      Beantwoorden

  23. omabaard
    mei 28, 2024 @ 10:25:34

    Ik ben zo heerlijk opgelucht dat de aapjes een goede thuis hebben gevonden. Maar dan komt de aap uit de mouw en loopt het kleine meisje met mijn interesse weg. Het was niet de bedoeling, ik weer het, maar mea culpa, ze moest maar niet zo schattig lachen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mei 28, 2024 @ 13:43:41

      Aanstekelijk hé dat schaterlachje, en de aap vind dat helemaal niet erg , ik weet het zéker. Heel stiekem steelt Elise ook bij ons de show maar dat heeft vast niemand door. 😉

      Beantwoorden

  24. djaktief
    mei 28, 2024 @ 09:54:59

    Ze kunnen het goed met elkaar vinden zo te zien en wat een prachtige familiefoto met al die generaties.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mei 28, 2024 @ 10:07:39

      Ze verkennen elkaar op hun manier, niet altijd zachtzinnig maar dat komt wel goed. Erg leuk om nóg een generatie te mogen zien opgroeien. Jammer dat ze op een klein uurtje auto rijden wonen maar ik kom er toch met enige regelmaat.

      Beantwoorden

  25. Sabine Verburg
    mei 28, 2024 @ 09:36:02

    Oh wat een fijne adressen heb je gevonden voor deze lieve aapjes
    Wat leuk dat er zelfs een klimladder is

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.