glazen muiltjes

Tjongejonge, zo’n koperen huwelijksfeest van een kleindochter gaat je niet in de koude kleren zitten.
Maar ja, het is bijzonder genoeg om dat als oma mee te mogen maken en dus kwam het niet in m’n hoofd op om af te zeggen.
Natuurlijk is de gemiddeldeleeftijd van de aanwezigen “jong tot jonger” en dat is aan het muziekvolume wel te merken. Maar goed, je bent (niet) jong en je wilt wat hé, en gek genoeg kan ik het dan op die avond best nog aardig bolwerken en kom zelfs nog op de dansvloer…..

Zeker weten, dat had ik niet willen missen, het werd een onwijs leuke avond met een stralend koperen bruidspaar. Er was een leuke en toepasselijke pubquiz in elkaar gezet die, hoe kan het anders, door het bruidspaar gewonnen werd. Het was te donker om met de telefoon veel te kunnen doen aan foto’s of filmen en eigenlijk gunde ook niemand zich er de tijd voor. Maar ik heb een klein stukje film van het stel mét hun kinderen, tijdens de quiz. Uiteraard met ” versierselen voor de gelegenheid” uit de feestwinkel. Krijg je toch een stukje van de stemming mee.

Maar aan alles komt en eind en dan stap in een taxi naar huis alwaar de superfijne schoenen uit gaan en ik op nog even met iets te drinken op de bank neerplof.
Als ik na een tijdje op wil staan vertoon ik een treffende overeenkomst met Assepoester. Zonder mijn op maat gemaakte muiltjes verander ik van een stralende mede feestganger in een strompelende oude vrouw met zeer pijnlijke voeten.
En natuurlijk nérgens een prins te bekennen die even die voeten in zijn handen neemt om de pijn weg te masseren. Ik kom nog net op eigen kracht boven al hád ik de traplift kunnen gebruiken. Dat geldt óók voor de andere morgen als ik op eieren lopend de trap weer af kom.
Alles stram en stijf en dus doe ik meteen m’n wonderschoenen aan en dat helpt direct voor de voeten, De rest van lichaam en geest moet ik in de loop van de dag nog een beetje bij elkaar rapen. Maar ik klaag niet hoor, had het niet willen missen.

79 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Nicky
    apr 24, 2024 @ 12:24:31

    Herkenbaar, hoor. Ik had dat laatst ook na een avondje stappen op hakken. Wel een heel geslaagd feest, zo te zien dus het is het waard.

    Beantwoorden

  2. Liesbethblogt
    apr 23, 2024 @ 16:02:29

    Brak zijn na een feest hoort gewoon dan was het een goeie! Hoewel ik wel een masseur in huis heb blijft hij van mijn voeten af ik ga door de grond en het plafond tegelijk als hij zijn duim draait.

    Beantwoorden

  3. leidseglibber
    apr 23, 2024 @ 03:14:28

    hahhahahahah ik ben gelukkig niet de enige die overdag/s’avonds heel wat is maar de volgende ochtend toch moeite heeft zichzelf bij elkaar te rapen

    Beantwoorden

  4. Ferrara
    apr 22, 2024 @ 14:24:03

    Er zijn van die feestelijkheden dat je de pijn achteraf voor lief neemt.
    Ik dacht bij jouw verhaal terug aan je schoenen waar je gaten had in had geknipt. Je hebt jezelf wel wat aangedaan door lang zonder dat aangepaste schoeisel te lopen. Geniet nog maar even van de familie voor ze vertrekken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 22, 2024 @ 16:21:19

      Ach ik was wel gewend om pijn te hebben en ben ook gewend om niet al te snel te mekkeren. Voordeel is wel dat ik nu héél veel aan die schoenen heb. Ik merk inderdaad wel hoé hard ze nodig waren want het verschil met en zonder is nu zó groot. Het kan me dus helemaal niéts schelen hoe ze er uit zien en gewoon aan gedaan onder m’n tamelijk geklede jurkje. Heb wel het modebeeld mee want ook Jennifer had een half hoog laarsje aan onder haar glitterjurkje. ( dat vond ik dan wel weer jammer)

      Beantwoorden

  5. willyfotoblog
    apr 22, 2024 @ 10:02:54

    wat een gebeuren Riet

    en die ongemakken , neem je er toch bij

    prettige dag

    Beantwoorden

  6. Janne1950
    apr 22, 2024 @ 09:50:34

    Wat ‘n leuk filmpje en wat bijzonder dat jij er bij kon zijn!
    Ach, zere voeten en stijve botten vergeet je wel, dit koperen huwelijk-, afscheidsfeest niet!

    Je bent een gezegend mens.

    Beantwoorden

  7. Matroos Beek
    apr 21, 2024 @ 19:30:06

    Achteraf is het lijden en afzien, maar die prijs was het beslist waard. Hopelijk gaat het ondertussen wat beter.

    Beantwoorden

  8. Kakel
    apr 21, 2024 @ 19:20:17

    Ze hadden jou óók niet willen missen. Je schoenen zijn onbelangrijk, het gaat erom hoe je er in staat (-; Ik had bets je voeten willen masseren.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 21, 2024 @ 19:23:32

      Nou de schoenen zijn wél belangrijk, ze stellen me in staat op de been te blijven, en vielen éigenlijk niet echt uit de toon,. Jennifer droeg bij haar schattige glitterjurkje óók half hoge laarsjes…. ( Dát is pas lelijk, maar wel modern dus ik ook modern)

      Beantwoorden

  9. waarloopjijwarmvoor
    apr 21, 2024 @ 19:12:17

    Riet wat heerlijk dat je dit mee mag maken. Al zou je een week niet meer kunnen lopen, dit heb je binnen. Je bent een zondagskind.

    Beantwoorden

  10. Suskeblogt
    apr 21, 2024 @ 18:36:21

    Het was een leuk feest. Achteraf neem je de ongemakken maar voor lief.

    Beantwoorden

  11. sandra
    apr 21, 2024 @ 16:34:57

    Die pijnlijke voeten neem je er toch met alle plezier bij!

    Beantwoorden

  12. Neeltje
    apr 21, 2024 @ 14:46:44

    Inderdaad, heel bijzonder. Fijn dat je er bij kon zijn. En ik kan me voorstellen dat je er een krakkemikkige zondag voor over hebt. Morgen zal het vast weer beterder gaan.

    Beantwoorden

  13. meninggever
    apr 21, 2024 @ 14:06:20

    Als ik niet echt hoef doe ik aan de feesten en partijen niet meer mee. Ik heb in de vriendenkring al eens aangegeven dat ze niet van mij moeten verwachten dat ik nog op de dansvloer te vinden ben bij gelegenheid. Dat scheelt me veel pijnlijke voeten of de schaamte voor mijn best wat strammere danspassen. Die had ik al op jongere leeftijd, maar nu nog meer…IK vind jou buitengewoon dapper dat je het toch deed…. Maar hoort ook bij je,…..

    Beantwoorden

  14. Spontanity
    apr 21, 2024 @ 12:10:00

    Mooi feestje Riet!!
    Schoenen en voeten kunnen heel vervelend zijn.

    Beantwoorden

  15. MyriamC
    apr 21, 2024 @ 09:55:38

    Een koperen bruiloft en tegelijk een afscheidsfeest. Toch wel heel dubbel. Blij dat je genoten hebt.

    Beantwoorden

  16. staartje
    apr 21, 2024 @ 09:27:27

    Wat leuk Riet! En wat een leuk stel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 21, 2024 @ 11:08:38

      Het was ook te zien dat alle collega’s het stel gaan missen, zij hadden er werk van gemaakt om dat te laten merken. Maar je hebt gelijk, het is een leuk stel dat me altijd erg aan mezelf doen denken.

      Beantwoorden

  17. Naomi
    apr 21, 2024 @ 08:58:20

    O, wat heerlijk dat je erbij kon zijn! Het is de ‘prijs achteraf’ vast en zeker waard.

    Beantwoorden

  18. Sjoerd
    apr 21, 2024 @ 07:24:00

    Je moet er uiteraard wel wat voor over hebben. En dat was het zeker waard, toch…

    Beantwoorden

  19. omabaard
    apr 20, 2024 @ 22:56:04

    De naweeën van een schitterende avond neem je er voor lief wel bij. En nu tijd om voetjes omhoog te leggen en lekker na te genieten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 21, 2024 @ 09:23:51

      Dat is precies wat ik gisteren overwegend gedaan heb. Heb eigenlijk alleen maar boodschappen gedaan. Gelukkig liggen er geen hu7ilende kindertjes meer die verschoont moeten worden. 😉

      Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    apr 20, 2024 @ 22:38:12

    Je moet er wat voor over hebben, en dat heb je.

    Beantwoorden

  21. logbankje
    apr 20, 2024 @ 22:21:54

    Dit koperen huwelijksfeest van een kleindochter maak je maar een keer mee, dus daar ga je dan ook voor.
    Thuis is het goed rusten. Hans

    Beantwoorden

  22. Karel
    apr 20, 2024 @ 22:16:31

    een mooi feestje dus , met dank aan een paar geweldige schoenen
    en natuurlijk de feestvarkens en de visite 🙂
    de zere voeten morgen maar rust gunnen als je maandag er weer de hele dag op moet staan

    Beantwoorden

  23. djaktief
    apr 20, 2024 @ 21:40:47

    De herrie op het filmpje was me teveel.

    Fijn dat jij je ondanks de decibellen het fijn vond om mee te doen. Misschien toch wel een dubbel gevoel nu zij ook naar het buitenland trekken. Ik hoop dat je vandaag een beetje kom uitrusten en nagenieten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 20, 2024 @ 21:49:55

      Nou de muziek stond niet eens zo héél hard maar erg schel afgesteld. Téveel hoge tonen, er was een DJ en ik denk dat veel jonge mensen uit de muziekwereld als flink wat hoge tonen uit het gehoor kwijt zijn.
      Henk draaide óók altijd de hoge tonen veel hoger dan ik. Maar mijn gehoor is goed en dan is dat vervelend.
      Ja best wel dubbel maar ik zal er mee moeten dealen.
      Heb vandaag lekker rustig aan gedaan.

      Beantwoorden

  24. Rebbeltje
    apr 20, 2024 @ 20:59:22

    Stram en stroef…ja dat krijg je als je de beest uit hangt 😉
    Snap heel goed dat je dat niet had willen missen…en ach weekendje rust en je kan weer…toch?

    Beantwoorden

  25. gewoonanneke
    apr 20, 2024 @ 20:41:36

    Leuk dat het nog gevierd wordt ik hoor dat zelden meer…. Maar natuurlijk wil je daar bij zijn en die pijntjes neem je dan maar op de koop toe toch….

    Beantwoorden

  26. Happy Hulk
    apr 20, 2024 @ 20:37:19

    “Ik wil met oe wel dansen maor mien voet’n doen zo zeer”.
    Aan dat liedje moest ik denken bij het lezen van je blog.
    Wens je een spoedig herstel.

    Beantwoorden

  27. liesonderweg
    apr 20, 2024 @ 20:30:57

    Moet grandioos mooi/leuk geweest zijn! Zoiets wil je voor geen goud/koper(!) missen! Die voeten, da’s wat anders natuurlijk. Gelukkig wachtten er thuis ideale schoenen…

    Lie(f)s.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.