een lichtje

Daar had ik het laatst toch over? je weet wel, dat je lichtjes moet zoeken wanneer alles donker is?
Nou als je echt een groot licht zoekt moet je bij mij zijn, je hebt echt zelden zo’n groot licht gezien!
Zo kreeg ik vorige week van schoonzoon Peter 2 grote bakken met potjes bolletjes die al aan de groei waren. Wie appelen vaart appelen eet, en Peter rijdt met vrachtwagens vol planten, maar wie planten rijdt eet geen….. appelen….gelukkig ook geen bloembolletjes maar oke, hij kan dus voordelig inkopen.

Ik zet de bakken op het tafeltje in de serre, het zijn hyacinten, narcissen en blauwe druifjes heeft Peter gezegd want aan het groen is dat nog niet te zien voor “de leek”.
Maar als ik de andere ochtend m’n ontbijt wegwerk en vandaar naar de plantjes kijk verbaas ik me enorm dat een aantal plantjes blijkbaar in de nacht al in bloei zijn gekomen.
En verhip, dat zijn volgens mij viooltje aan het bloemetje te zien.

Pas als ik dichterbij kom zie dat er geen sprake van viooltjes is……

……… maar dat tegen het licht én……. de achtergrond van de rij grijze potje er achter, de kleur van de kaartjes een beetje wegviel.

Het helpt ook enorm als ik de bril opzet.

Je bent nog niet overtuigd dat ik (g)een groot licht ben?
Oke, had gisteren een leuke middag bridge bij een van de dames van ons “clubje”.
Met een van de dames stapte ik , samen druk kakelend, de lift in. Na vijf minuten kakelen vragen we ons af waarom het zo lang duurt eer we beneden zijn…….. kijken elkaar vragend aan en realiseren ons dán pas dat een lift helemaal nérgens heen gaat als er niemand via de knopjes opdracht geeft waarheen dan wel……….. ! Gelukkig kan ik wél wel om mezelf lachen……..!

69 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. leidseglibber
    mrt 07, 2024 @ 02:16:24

    hhahahahaha met die lift is herkenbaar heb ik hier regelmatig

    Beantwoorden

  2. Nicky
    mrt 06, 2024 @ 16:54:57

    Troost je; je bent in goed gezelschap. Bij de lift thuis gaan de deuren automatisch open en dicht. Bij mijn beste vriendin niet. Ik sta bij haar altijd zinloos te wachten tot de deuren van de lift open gaan. Maar dat doen ze niet. Moet ik zelf doen.

    Beantwoorden

  3. sandra
    mrt 05, 2024 @ 18:35:28

    Ook al moest ik lachen, het is mij ook al overkomen🙈
    Zo fijn om die plantjes te zien groeien en bloeien!

    Beantwoorden

  4. Liesbethblogt
    mrt 03, 2024 @ 08:55:04

    Hahaha nog even wachten op bloemen èn de volgende verdieping.

    Beantwoorden

  5. Kakel
    mrt 02, 2024 @ 19:14:11

    Jij bent je eigen licht en strooit het gul in de rondte. Heel hard gelachen om je lift verhaal. Waar zouden wij zijn zonde jouw.humor?

    Beantwoorden

  6. meninggever
    mrt 02, 2024 @ 15:37:07

    Dat laatste is wel een pre hoor… Dat missen veel mensen…..:) Maar we kennen je al wat jaartjes…met die humor zit het wel goed…

    Beantwoorden

  7. MelodyK
    mrt 02, 2024 @ 11:13:45

    Ach nou… .als jij op jouw leeftijd al niet af en toe even ‘geen lichtje’ mag zijn.. .wie dan wel?

    En ja gezelligheid kent geen tijd, zelfs niet met blauwe bloeisels 😉

    Beantwoorden

  8. John
    mrt 02, 2024 @ 09:24:17

    Hahaha die lift, Riet. Ik had het wel graag willen meemaken eigenlijk.
    Hoe lang stonden jullie daar wel niet? 😛
    En die bolletje en bloemetjes. Dat zal de tuin goed opsieren.

    Beantwoorden

  9. Naomi
    mrt 02, 2024 @ 09:20:14

    Haha, dit is echt weer heerlijk! Bij de bloemetjes moest ik ook even twee keer kijken, moet ik toegeven.

    Beantwoorden

  10. Janne1950
    mrt 02, 2024 @ 01:15:16

    🤣🤣🤣geweldig!
    Jouw viooltjes doen me denken aan mijn eerste zelf op gekweekte tomatenplant. Er zaten op een dag wel 19 bloemetjes in dus over een aantel weken (maanden?) zou ik verse tomaten eten. Iedere dag even kijken naar de kleine, groene bobbeltjes.
    Twee weken later hingen er wel 15 kleine, rode tomaatjes. Meteen een foto gemaakt maar toen ik goed keek bleken ze met een draadje aan de plant te hangen……..
    Mijn lieve echtgenoot……..

    Beantwoorden

  11. terrebel
    mrt 01, 2024 @ 22:47:49

    Zo gaat dat met vrijwel alles in het leven, Riet: als je niets doet is dat ook precies wat er gebeurt.

    Beantwoorden

  12. omabaard
    mrt 01, 2024 @ 22:43:06

    Jij hebt voldoende aan de kaartjes. Schoonzoon Peter zal het onthouden voor de volgende keer!😉. Dat belooft een bloemig festijn!
    Ik heb nog even snel de definitie van ligt opgezocht😉

    Beantwoorden

  13. gewoonanneke
    mrt 01, 2024 @ 22:32:25

    Dat zou wel een wonderbaarlijke groei geweest zijn. Ik had het ooit met een collega we waren naar een cursus geweest en stonden zo te kakelen dat we in de trein stapten de verkeerde kant op. we dachten vroeg thuis te zijn maar helaas……..

    Beantwoorden

  14. logbankje
    mrt 01, 2024 @ 22:10:06

    Wat lief dat Peter aan je denkt, dat verdiend een compliment.
    Het is genieten van de bloemetjes een serre is wel de plek voor ze.
    Een lift moet je inderdaad een opdracht geven. Hans

    Ot. Heb een plaatje voor jou een Mirjam gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    mrt 01, 2024 @ 22:03:28

    Ja, dat is lang wachten tot die stopt, als die nog niet eens beweegt. Te druk met kletsen.

    Beantwoorden

  16. staartje
    mrt 01, 2024 @ 21:29:56

    Dat is dubbel genieten ☺️ En van de viooltjes en van de blauwe druifjes of wat er dan ook als verrassing uitkomt!
    L
    O
    L

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 01, 2024 @ 21:34:49

      Ik moet er nog wél even op wachten, de hyacinten zijn zo te zien het eerst aan de beurt en die herken ik wel aan het blad. Viooltjes gaan er niet uitkomen al kijk ik met drie brillen.

      Beantwoorden

  17. liesonderweg
    mrt 01, 2024 @ 21:29:54

    Ons grootste ‘blog’licht! Zeker weten! Je krijgt bij deze zo’n lint om…! 😉
    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  18. Sjoerd
    mrt 01, 2024 @ 20:56:55

    Je hoeft geen groot licht te zijn om plezier in je leven te hebben.

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    mrt 01, 2024 @ 20:41:45

    Goed dat we eens kunnen lachen.

    Beantwoorden

  20. djaktief
    mrt 01, 2024 @ 20:38:14

    Jij bent een lichtend voorbeeld hoe overal de humor van in te zien.

    Beantwoorden

  21. Happy Hulk
    mrt 01, 2024 @ 20:07:24

    Heerlijk zoiets!
    En dan is blogster KAKEL er nog niet eens bij. 🤭

    Beantwoorden

  22. MyriamC
    mrt 01, 2024 @ 20:02:27

    Haha Riet toch! Had je je bril wel op toen je ’s morgens naar de plantjes keek?

    Beantwoorden

  23. Rebbeltje
    mrt 01, 2024 @ 19:46:59

    Blauwe druifjes hou ik niet van maar laat de andere maar bloeien.
    Straks wel in de tuin zetten als ze uitgebloeid zijn…
    Haha niet op een knopje gedrukt…ja dan doet de lift het niet 😁

    Beantwoorden

  24. Matroos Beek
    mrt 01, 2024 @ 18:09:17

    Ik mag er dan wel om lachen, het zou mij ook kunnen overkomen, zeker het verhaal in de lift.😂

    Beantwoorden

  25. Neeltje
    mrt 01, 2024 @ 18:02:59

    Een oogverblindend licht ben je! Daar kan ik mijn wasmachine, droger, kookplaat en strijkijzer geheel lodteloos op gebruiken. En ik zet mijn zonnebril op. 🤣😂🤣😂

    Beantwoorden

  26. Karel
    mrt 01, 2024 @ 17:46:38

    🤣😂🤣
    je weet het weer mooi te brengen Riet

    Beantwoorden

  27. petrasparkblog
    mrt 01, 2024 @ 17:43:03

    Zo’n leuke blog! Jij lijkt me een supergezellig mens om in de buurt te hebben. Ik kom je kidnappen

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 01, 2024 @ 21:47:14

      Maar ik láát me natuurlijk niet kidnappen, ontmoeten is prima maar ik ga zonder losgeld gewoon terug. 😉 Dat is natuurlijk de mysterieschrijfster in je die meteen aan kidnappen denk. 😉

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.