wel/niet te missen

Menig blogger zal zich, net als ik , groen en geel ergeren aan het geknoei van WP in de reactie mogelijkheden. Ze blijven maar dingen veranderen en de laatste weken krijg je in veel gevallen deze pop-up te zien wanneer je de reactie wilt plaatsen.

Het is een aanmoediging om je te abonneren op de site maar áls ik dat al zou willen weet ik dat heus wel te vinden zonder een dwingende pop-up. Na hem op het kruisje weggedrukt te hebben volgt een tweede pop-up om te melden dat de reactie geladen wordt….. óók al volkomen overbodig want ik ga er zonder meer van uit dát die reactie geplaatst wordt en ik die niet voor Jan Doedel heb zitten schrijven. .
Kort geleden had John (van naast mijn schoenen) er ook al (klik) een logje over en, héél fijn, hij had een oplossing die ik natuurlijk graag doorgeef.
Omdat John een eigen domein heeft werkt het op zijn site natuurlijk weer net even ander dan bij mij.

Maar met wat zoeken en nauwkeurig lezen kon ik het ook bij mij oplossen.
Heel simpel maar je moet even weten waar je het “knopje” je kunt vinden dat je even uit moet zetten. Ik heb er 2 screenshots tegenaan gegooid zodat het makkelijk te vinden is!
Je klikt ( als je ingelogd bent) op “mijn sites” links bovenaan. Je scrolt in het menu naar beneden tot je “instellingen” ziet, die aanklikken en dan rolt er rechts naast een menuutje uit waarin je “nieuwsbrief”kunt vinden.

Nieuwsbrief aanklikken en dan even goed lezen (ik weet niet meer of ik de pijl bij de juiste knop het gezet)
Maar in ieder geval kun je dáár dus de pop-up uitzetten. De bedoeling zal zijn meer lezers te genereren maar ik vrees dat het alleen maar irritatie opwekt en waarschijnlijk een vals beeld van het aantal volgers als men zich aanmeldt zonder dat in de gaten te hebben en dus misschien wel 15 x dezelfde volger tegenkomt.
Nee dat klopt, ik weet helemaal niet of dat zo werkt maar het zóu me niet verbazen. Dus toch nog een nuttig logje op de valreep van dit jaar denk ik, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich ergert aan pop-up.

148 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Bas van Vuren
    feb 06, 2024 @ 12:07:24

    Yes! Gevonden, dankzij de screenshots. Dus mensen hebben er bij mij nu geen last meer van. Nu zoek ik nog een knopje om het uit te schakelen bij de blogs waar ik reageer. Zal wel niet bestaan. Zucht.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      feb 06, 2024 @ 12:17:03

      Was fijn dat je er iets aan had. Nee dát knopje is er niet en het lastige is dat veel bloggers zich helemaal niet bewust zijn van die pup up, die was er ineens gewoon en zie je niet bij jezelf. ( tenzij je bij jezelf reageert) Maar zo helpen we af en toe elkaar, dat is fijn.

      Beantwoorden

  2. Trackback: Adembenemende Luchten - Choices, Changes, ChancesChoices, Changes, Chances
  3. Nicky
    jan 03, 2024 @ 20:53:22

    Geen idee of dat bij mij ook is… Ik zie nergens ‘nieuwsbrief’ staan… Ik zie het wel bij andere blogs maar ach… ik klik dat gewoon weg.

    Beantwoorden

  4. Yova
    jan 02, 2024 @ 09:15:22

    Dit is inderdaad een heel vervelende situatie die wij ook elders tegen komen. Wij hebben dit gelukkig geen last van, omdat wij geheel los van WordPress.com afgekoppeld zitten en dit geeft voor ons wel enige rust in ons blog systeem. De reactie venster is bijvoorbeeld anders dan anders. Dit komt waarschijnlijk door de pluging onderdeel met de naam Jetpack. Wij gebruiken deze niet, behalve de “boost” functie, iets wat nog prima werkt voor ons blog systeem. Verder willen we daar niks mee te maken hebben met Jetpack.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jan 02, 2024 @ 13:40:09

      Het vervelende is dat bloggers er zélf geen last van hebben op het eigen blog, alleen bij anderen en dan wéét je gewoon niet dat die knop aanstaat. Ik weet veel te weinig van het beheer om daar dingen zelf te kunnen regelen.

      Beantwoorden

  5. meninggever
    dec 31, 2023 @ 12:05:41

    Dat je deze popups niet zou zien als je een betaald abonnement hebt is niet waar. Ik zie ze ook en bij iedereen met een WP-account. Ik ben jou dankbaar dat je dit hebt uitgezocht. Ga straks even kijken of ik dat gedoe kan uitzetten…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 31, 2023 @ 13:52:28

      Nou ik heb het niet uitgezocht, dat was John, maar omdat we niet dezelfde blogkring hebben,, én het bij hem iets anders werkt dan bij mij heb ik er ook maar een logje tegenaan gegooid. Het vervelende is dat de meeste bloggers zélf niet weten dat het knopje aan staat en dus helemaal ongewild voor ergernis zorgen.

      Beantwoorden

  6. Janne1950
    dec 30, 2023 @ 17:33:27

    Bij veel blogs komt die pop-up in beeld. Ik erger me niet, druk ze weg!

    Beantwoorden

  7. Happy Hulk
    dec 29, 2023 @ 22:20:16

    Ik ben meer van de pin-ups dan van de pop-ups. 😜

    Beantwoorden

  8. Matroos Beek
    dec 29, 2023 @ 19:56:51

    Ik heb een betaald abonnement genomen omdat ik anders geen foto’s meer kon plaatsen en alles eraf moest halen en dat vond ik geen optie. Het voordeel is dat ik nu veel minder last heb met al die rare verschijnselen van pop ups etc. WordPress dwingt een mens helaas wel tot betalend abonneren op die manier.

    Beantwoorden

  9. Beaunino
    dec 29, 2023 @ 16:40:16

    Nee, het wordt er zeker niet makkelijker op, ik zit iedere keer weer te klunzen. Dank je wel.

    Beantwoorden

  10. Kakel
    dec 29, 2023 @ 16:05:28

    Je bent een topper! Ik erger me groen en scheel aan die pop-up. Raar: in mijn instellingen staat geen Nieuwsbrief. Heb Joris’ ogen even geleend maar die ziet het ook niet. Ik durf niet aan Jetpack te komen. Eén verkeerde klik en dingen zijn foetsie. Zal het aan Melody vragen want bepaald lezersvriendelijk is de pop-up niet.

    Beantwoorden

  11. Toos van Holstein
    dec 29, 2023 @ 15:58:31

    Ik heb eens even gekeken wat je bedoelt omdat ik deze pop-up niet heb. Onder Instellingen staat die inderdaad uit. Bij mij is dit dus niet automatisch aangezet.

    Beantwoorden

  12. willyfotoblog
    dec 29, 2023 @ 14:23:40

    duidelijke taal Riet

    prettige dag

    Beantwoorden

  13. sandra
    dec 29, 2023 @ 09:23:25

    Er zijn inderdaad de laatste tijd heel wat veranderingen bijgekomen 😣 maar deze ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen

    Beantwoorden

  14. Naomi
    dec 29, 2023 @ 07:56:24

    Ik ben ‘m ook al tegengekomen en ik vind het bloedirritant. Ik dacht dat mensen dat zelf ingesteld hadden, maar het zou dus kunnen dat het bij mij ook aan staat. Ga gelijk kijken en het zo nodig aanpassen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 29, 2023 @ 09:44:59

      In ieder geval staat de pop-up nu uit bij jou. Gewoon fijn dat er nu toch weer aardig wat bloggers het uit gezet hebben. Het was heel vervelend dat het zonder ons medeweten ineens “aan”stond waardoor je het vaak zelf helemaal niet wist.

      Beantwoorden

      • Naomi
        dec 29, 2023 @ 10:05:52

        Ik heb het net gewijzigd ja. Was me er niet eens van bewust dat het aan stond, dus blij met deze blog.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          dec 29, 2023 @ 10:10:02

          Dat is precies het probleem, je weet het zelf meestal niet en ziet het alleen bij andere, van geen “kwaad” bewust dus. En wie het juist wél prettig vindt moet het natuurlijk aan laten staan maar ik betwijfel of je er één lezer meer door krijgt.

          Beantwoorden

  15. Liesbethblogt
    dec 28, 2023 @ 22:58:51

    Misschien ten overvloede maar als het deze weg niet is, dan via de jetpack plugin.

    Beantwoorden

  16. Neeltje
    dec 28, 2023 @ 22:36:46

    Maar helder uitglegd!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 29, 2023 @ 09:58:59

      En toch zit ook bij jou die pop-up, wie een reactie plaatst moet hem wegwerken als hij/zij niet wil abonneren. Dat is het vervelende, we weten gewoon niet dat het kreng aangezet is door WP.

      Beantwoorden

  17. Neeltje
    dec 28, 2023 @ 22:36:28

    Ik zie ook niks langs komen, zal wel liggen aan het feit dat ik een abonnement heb.

    Beantwoorden

  18. logbankje
    dec 28, 2023 @ 22:22:28

    De pop-up krijg ik niet bij iedereen te zien als ik reactie wil plaatsen.
    Maar het is geen positieve verbetering bij WP.
    Ik hoop dat men wat voorzichtiger wordt met deze onzin. Hans

    Beantwoorden

  19. djaktief
    dec 28, 2023 @ 21:56:48

    Ik ga het eens bekijken. Ik lees bijna alles op de smartphone. Ik klik via mijn verzamelpagina op de blog en dan krijg je op je smartphone rechts onderaan 3 puntjes. Daar kies ik dan site in reader weergegeven en dan kan ik gewoon onderaan mijn reactie typen. Ik word hierdoor geen volger van dat blog. Het gaat alleen bij WordPress blogs.

    Beantwoorden

  20. Ferrara
    dec 28, 2023 @ 21:07:00

    ZUCHT! Ik zie dat scherm ook al tijden en klik het weg, maar het stoort wel. Net als veel anderen zie ik na jouw instructies niet de zaken die jij aangeeft. Ik heb wel een WP-account, maar geen site want ik zit bij Blogger, mogelijk dat er tussen die twee ook het nodige misgaat. Ik blijf proberen en anders ga ik op de oude voet verder. GGGRRR!!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 28, 2023 @ 21:29:03

      Nee zit bij blogger dus kunt er niets mee, alleen de beheerder van de site kan de instellingen veranderen. maar weten vaak zélf niet dat ze die pop-up hebben. Blogger heeft dat niet volgens mij dus hoef jij niets te doen. Maar er wat meer bekendheid aan geven helpt dus wel. Ik heb er hier nu ook weer een paar gezien die het nu uit konden zetten. Zo komen we er op den duur toch wel vanaf.

      Beantwoorden

  21. gewoonanneke
    dec 28, 2023 @ 20:17:48

    Ja ik heb een abonnement dus hier geen last van heb ze tenminste nog nooit gezien.

    Beantwoorden

  22. Spontanity
    dec 28, 2023 @ 19:34:51

    Dank!!
    Ik heb hem uitgezet!
    En inderdaad erger ik mij er ook aan.
    Gedoe elke keer.

    Beantwoorden

  23. liesonderweg
    dec 28, 2023 @ 19:23:11

    Na John hielp ook MIzzD me verder op weg…?!
    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  24. Suskeblogt
    dec 28, 2023 @ 19:15:22

    Ik heb de raad van John opgevolgd en hoop nu dat niemand meer gehinderd wordt door zo’n pop-up.

    Beantwoorden

  25. omabaard
    dec 28, 2023 @ 17:52:18

    Daar ik vaak op de smartphone werk en lees, zie ik dit niet staan, ik bekijk het later als mijn laptop aan staat.
    Maar ik kreeg dit bericht nog niet? Ik haat die eeuwige wijzigingen ook, misschien houdt het ons brein jong!? Dank voor de tip.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      dec 28, 2023 @ 18:00:54

      Nee dat is het vervelende , WP zegt er niets over, vraagt niet of we datwillen . Ik had geen idee waarhet ineens vandaan kwam tot John er over schreef én hoe het op te lossen is.

      Beantwoorden

  26. Trackback: Hoe dan bloggen #9 | Melodyk
  27. staartje
    dec 28, 2023 @ 17:44:45

    Ja, dat vernieuwen is vreselijk! Ik denk dat ik op een gegeven moment afhaak. Ik word daar net als jij ook zo zat van.
    Ik geloof dat ik er (nog) geen last van heb. Mocht het komen, dan weet ik je log te vinden.

    Beantwoorden

  28. MelodyK
    dec 28, 2023 @ 17:42:26

    Ik was al aan het overwegen dit ook uit te schrijven en toe te voegen aan mijn WP_tips-Categorie… lekker fijn dat jij dat al even voor me deed, dank u zeer mevrouw 😉 Ik ga dit blogbericht linken zodat het er wel bij staat…

    Beantwoorden

  29. Karel
    dec 28, 2023 @ 17:41:08

    heb ff gekeken , dacht het al , staat bij mij al uit

    Beantwoorden

  30. Rebbeltje
    dec 28, 2023 @ 17:37:05

    Zo nu nog even testen want had na het bij john gelezen te hebben al uitgeschakeld, maar bleef komen.
    Denk dat ik vergeten was om het op te slaan 😉
    Blijf een muts haha
    Fijne avond

    Beantwoorden

  31. MyriamC
    dec 28, 2023 @ 17:33:44

    Ik krijg niet zo’n pop-up. Stond bij mij blijkbaar automatisch uitgevinkt want ik heb er niks aan veranderd. Ik blijf liever ver weg van die instellingen.
    Ik zou al lang graag eens een andere layout (thema) proberen, maar daar durf ik al helemaal niet aan te beginnen.

    Beantwoorden

  32. Thomas Pannenkoek
    dec 28, 2023 @ 17:29:10

    Het wordt de mensen zonder abonnement (zoals ik) niet gemakkelijk gemaakt. Dank voor de tip!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.