geen geraniums

Weer niet gelukt van de week om achter de geraniums te gaan zitten. Al is er wel een soort zomerstop in de bridgelessen, we spelen toch zo mogelijk wekelijks bij elkaar thuis wel een keer. En toen ik hoorden dat bridgeclubs in die periode vrije inloop hebben ging ik de uitdaging aan bij de club bij mij “om de hoek”.. Ik meldde me mét een van de lesdames op dinsdagmiddag aan om mee te doen. Nou we hébben het geweten.

De avonden dat we begeleid bridge spelen bij de lesclub spelen we vier rondes van 4 spellen in 3 uurtje. En dan zijn er nog koppels die het niet helemaal halen en er 1 of twee rondes bij hebben van maar 3 spellen. Op de club, waar we hartelijk verwelkomd werden mochten we gerust meespelen ook al hádden we gezegd dat we nog beginners zijn en misschien nog niet zoveel tempo hebben.

Er werd deskundig de vloer met ons aangeveegd, écht wel, aan het eind van de middag bungelde we in de stand opzichtig onderaan . Niemand vond het gelukkig vreemd of hinderlijk en troostte ons (voor zover dat nodig was) dat het logisch was, iedereen speelt dáár als minimaal 20 jaar, maar 40 jaar komt ook voor. Dan kom je met nog geen jaar les pas kijken natuurlijk. Bovendien spelen we altijd “onder elkaar” dus allemaal mensen die ongeveer op het zelfde niveau toe zijn, daar kun je je niet aan optrekken.

Evengoed hebben we tóch iets heel goed gedaan, ook daar speelt men 3 uur maar doet dan 6 rondes van 4 spellen….. de helft méér dan we gewend zijn in die tijd, en dat deden we toch maar, zonder de boel op te houden. Dat het ten koste ging van ons spel moge duidelijk zijn, we zijn gewend om langer na te kunnen denken. Maar dit was natuurlijk “grote mensen bridge” dat begrepen we wel!
Véél geleerd, vooral dat we nog veel te leren hebben. Maar léuk dat we het vonden!!!
Volgende week ga ik nog een keer, dit keer met één van de heren van de clublessen, leuk hoor dat “grote mensen bridge.”