niet gekoeld

Maar soms wordt de warmte niét gekoeld, gisteren was er alleen maar warmte! Bijna 30 graden buiten maar nog veel meer graden in “de menselijke relaties” want wat hád ik een heerlijke dag met en bij Neeltje.
Helemaal passend bij de buitentemperatuur verpoosden we, rond het middaguur n.b., in “de Sahara” wat niet iedereen even logisch zal vinden. Ouderen moeten immers met de voeten in teiltje koud water in een donkere kamer zitten als het warm is! Maar ja, nog geen hitte waarschuwing van de overheid gehoord en dus wisten wij van niets.

Evengoed voelden wij alleen maar menselijke warmte, genietend van het werkelijk práchtige uitzicht kakelden we zó druk dat die andere warmte ons volledig ontging. Maar geen zorgen hoor, uit mijn tasje kwam niet alleen een zonnehoed maar ook een portie gezond verstand. We maakten géén kilometers en zochten beschutting over de bomen die in déze Sahara geen fata morgana zijn.

Nou ja, Neeltje schreef er zelf al uitgebreid over en dus stap ik hier alweer in de trein terug…. die kwam keurig op tijd….
…..maar had een technisch mankement… ogenblikje geduld…
….. gelukt, na 5 minuten tóch in beweging……
….. halte Breda, herhaling van de voorstelling…..
……halte Rotterdam geeft de trein het echt op…..
……overstap op boemeltje lukt, haringen in een ton…..
……veel stops… kort voor halte Delft staan we weer stil……
……speaker… we moeten wachten, er staat kapotte trein op de rails…
……ik geef het op , stap uit bij halte Delft en pak daar de tram naar Rijswijk.
Met uiteindelijk maar een half uur vertraging stap ik thuis de deur in. Tijd om me op te frissen, voetjes op de bank en na te genieten van een prachtige dag! Neeltje héél veel dank en eh…. roept U maar hoor!


.

88 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    jun 29, 2024 @ 22:00:20

    Leuk toch zo’n uitje. Heb op deze dag juist de langste afstand sinds lang gelopen en ook nog in een heel warme stad boven de 30 graden. Maar heerlijk hoor… Zo te zien hadden jullie een mooie dag. Wij hadden gelukkig geen last van verstoringen bij NS dit keer heen en terug niet.

    Beantwoorden

  2. Veendammerman
    jun 28, 2024 @ 20:19:27

    Een waar paradijs! En die hoed staat te goed! 🙂

    Beantwoorden

  3. Kakel
    jun 28, 2024 @ 12:19:01

    Het ov had meer last van de warmte dan jullie. Met goede wil kom je natuurlijk overal. Fantastisch idee om naar de koele Shara te gaan. Toppers!

    Beantwoorden

  4. meninggever
    jun 28, 2024 @ 09:27:23

    Je was naar de Beekse Bergen als ik het zo inschat????

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 28, 2024 @ 09:47:46

      Nee zeker niet, ik was in Tilburg op bezoek bij een medeblogster die me meenam naar de Drunense duinen. Een gebied dat zomaar in de Sahara had kunnen liggen, zeker bij de temperaturen van die dag. 😉

      Beantwoorden

  5. waarloopjijwarmvoor
    jun 28, 2024 @ 08:10:44

    Als je met leuke dingen bezig bent merk je niet dat het zo warm is. Fantastische dag en natuurlijk tref jij het weer met de trein. Nu weet ik van inside information dat ze dat er om doen want dan heb jij weer wat om over te schrijven.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 28, 2024 @ 08:54:52

      Ja zo werkt dat blijkbaar, heb er écht niets van gemerkt, al hebben we dan weer wél gezorgd dat we overwegend schaduw op zochten.
      Dat móet haast wel. Het overkom me maar heel zelden dat ik zowel heen als terug zonder storing op stap was. Maar toevallig was dat gisteren (op en neertje naar Houten) maar dan valt er niets over te schrijven dat is gewoon waar. 😉

      Beantwoorden

  6. ingehulspascee0b38026
    jun 28, 2024 @ 07:33:53

    Prachtige foto’s….prachtige mensen! wens jullie nog veel gezellige bezoekjes samen xx

    xxSweetlake

    Beantwoorden

  7. San | Koningskrabbels
    jun 28, 2024 @ 07:26:04

    Wat een leuke foto’s, heerlijk zo samen!

    Beantwoorden

  8. djaktief
    jun 27, 2024 @ 22:03:30

    Reizen met het ov is voor echte avonturiers. Fijn dat jullie het zo goed hadden samen

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 28, 2024 @ 09:12:29

      Het gaat ook wel eens goed hoor, maar bij toch vaker mét hindernissen dan zonder. Gelukkig ging de heenreis wél goed want als er iemand op je staat te wachten is vertraging heel vervelend.

      Beantwoorden

  9. logbankje
    jun 27, 2024 @ 21:45:21

    Naar de Sahara zonder een fata morgana, maar echt plonsen.
    De trein nu al last van de warmte! Hans

    Beantwoorden

  10. Suskeblogt
    jun 27, 2024 @ 20:12:07

    Met de trein weet je maar nooit tegenwoordig. Een half uur vertraging valt nog mee. Het had erger kunnen zijn.

    Beantwoorden

  11. omabaard
    jun 27, 2024 @ 20:03:00

    Het openbaar vervoer is dus blijkbaar niet enkel in België ‘een probleem’. Treinen zonder airco die stil vallen in de hitte, vind ik vreselijk.
    Indrukwekkend mooi is het daar, met hoed en boom én vrolijk gezelschap heerlijk.
    Julie stralen op de foto’s. De vrolijke dame met zonnehoed spant de kroon.

    Beantwoorden

  12. willyfotoblog
    jun 27, 2024 @ 19:51:28

    trein perikelen.. zou ik er ook bijnemen Riet

    prettige dag

    Beantwoorden

  13. Janne1950
    jun 27, 2024 @ 18:48:46

    Leuke foto’s. Ik dacht even dat jullie in de Sahara bij Ommen waren maar er zijn blijkbaar meer hondjes die Fikkie heten.

    Gezellig zo’n dagje samen. Goed dat je een zonnehoed draagt, als je haren erg blond of grijs zijn kan je hoofdhuid wel verbranden. Ik spreek uit ervaring en draag nu ook een zonnehoed!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 27, 2024 @ 19:18:21

      O wat grappig dat er nog meer Sahara is in Nederland, ik zoek duinen altijd alleen aan de kust en dat blijkt dus een misvatting.

      Ik draag niet vaak zonnehoeden maar ik weet wanneer ik het beter wél kan doen. heb nogal dun haar tegenwoordig en je hoofdhuid verbranden is dan nog niet zo heel erg maar je kunt dus heel makkelijk een zonnesteek oplopen zonder iets op je hoofd als je geen dikke haardos hebt.

      Beantwoorden

      • Ferrara
        jun 27, 2024 @ 21:08:30

        Wat zie je er weer geweldig uit. Die hoed staat je goed. Ik dacht ook even aan de Sahara bij Ommen waar ik als kind heerlijk in het warme zand speelde, maar het leek me een zotte onderneming en kwam dus tot de conclusie dat er meer van die zandvlaktes moeten zijn.
        De NS en Rietepietz altijd goed voor oponthoud, maar jij bent niet voor één gat te vangen.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          jun 27, 2024 @ 21:50:51

          Roeien met de hoeden die je hebt…. of was het nou anders. 😉 Maar een zonnesteek is ook niet alles dus dan doe ik braaf een hoed op m’n dunne vlaskoppie. Ik leer weer veel bij, zelfs twee onvermoede Sahara’s die ik niet kende, het moet niet gekker worden.
          Ik ben het natuurlijk aan m’n Koninklijk status verplicht om me een beetje hebbelijk aan te kleden, óók als de kraaien van het dak vallen.
          Gelukkig vind ik dat leuk om te doen maar dat heeft gelukkig niemand in de gaten. 😉

          Beantwoorden

  14. Naomi
    jun 27, 2024 @ 18:37:24

    Wat een heerlijke zomerse foto’s! Fijn, zo’n warm dagje in alle opzichten;).

    Beantwoorden

  15. Neeltje
    jun 27, 2024 @ 18:32:49

    Wat een leuk verslag van ons dagje samen. Ook ik heb zo genoten. Fijn dat je er was Riet en dat ik een ander stukje van mijn woonomgeving heb kunne laten zien. ❤️

    Beantwoorden

  16. liesonderweg
    jun 27, 2024 @ 18:25:00

    Een heerlijk dagje, met een ‘Sahara’eind!

    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  17. Rebbeltje
    jun 27, 2024 @ 18:13:51

    Gezellig dagje…ook al was het warm.

    Oosten van brabant nog warmer pffttt

    Die zonnehoed en portie gezond verstand dan zit je goed 😉

    Beantwoorden

  18. Sjoerd
    jun 27, 2024 @ 18:12:06

    Och ja, die machinisten kwamen op school ook altijd te laat…

    Beantwoorden

  19. MelodyK
    jun 27, 2024 @ 18:05:21

    Zulke dagen heb je nooit genoeg, laat staan dat je er ooit genoeg van krijgt, toch

    Beantwoorden

  20. Spontanity
    jun 27, 2024 @ 17:41:52

    Wat een fijne foto’s van jullie samen!!!!

    Beantwoorden

  21. Happy Hulk
    jun 27, 2024 @ 16:58:25

    Haringen in een ton.
    Dat paste wel bij je blog vlaggetjesdag.

    Beantwoorden

  22. Yova
    jun 27, 2024 @ 16:51:50

    Het is zeker warm weer. Veel drinken meenemen. Dat hebben jullie goed gedaan. Prachtig dat jullie even nemen in de natuur wandelen. Echt lieve foto’s om laten zien van der. Fijne dagen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 27, 2024 @ 18:57:59

      Meestal zeul ik geen drinken mee, hoogstens een pakje appelsap of zoiets. Er is altijd wel ergens iets waar ik iets kan drinken, desnoods aan de kraan bij de toiletten. Maar hier was een mooi restaurant waar we fijn geluncht hebben .

      Beantwoorden

  23. Matroos Beek
    jun 27, 2024 @ 16:37:24

    Mooi! Wat een hartverwarmend relaas, tenzij de treinperikelen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 27, 2024 @ 18:55:27

      Ach, een half uur vertraging op is nog wel te pruimen, al wil iedereen na zo’n warme dag natuurlijk graag naar huis om zich op te frissen.
      En het deed aan de heerlijke dag niets af.

      Beantwoorden

  24. Sabine Verburg
    jun 27, 2024 @ 16:34:25

    Wat een leuke safaritrip hebben jullie gemaakt

    Beantwoorden

  25. Karel
    jun 27, 2024 @ 16:25:41

    mooi verslag van een fijn en warm samenzijn in een heel toepasselijke en mooie omgeving
    ik moest gister ook in Rotjeknor de trein uit , is ook kapot gegaan , ach het viel mee met de vertraging

    Beantwoorden

  26. MyriamC
    jun 27, 2024 @ 16:16:53

    Wat een leuke foto’s van een heerlijke dag, dat las ik ook al bij Neeltje.

    Beantwoorden

  27. staartje
    jun 27, 2024 @ 16:03:32

    Wat een heerlijk vrolijk verslag. Wat jammer van de trein, maar je blijft positief.. super

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.