gekoelde warme dag

Al is er veel veranderd in hóe de vis in Scheveningen terecht komt, er wórdt nog steeds in vis gehandeld en dat gebeurt rondom de binnenhavens. Ter gelegenheid van vlaggetjesdag had één van grote gekoelde magazijnen zijn grote deuren wagenwijd open. Het moge duidelijk zijn dat het daar ijs-en-ijskoud moet zijn. Een beetje ijsbeer zou zich er prima thuis voelen, de koude wolken kwamen je tegemoet, dat is nog eens iets anders dan met je adem een wolkje de lucht in blazen.
Gelukkig kon ik buiten weer snel opwarmen bij een orkestje dat er zin in had.

Om niét te hoeven parkeren op Scheveningen, ik ben helaas geen miljonair, ging ik met de tram. Dat is voor mij prima te doen maar wie van verder weg komt moet soms wel met de auto komen.
Tot mijn verrassing was er ondertussen ineens een parkeergarage uit de grond gestampt op het meest Zuidelijke stuk boulevard.

Ik had natuurlijk wel gezien dat er werkzaamheden waren de laatste 2 jaar (de foto die ik er van had is onvindbaar) Er was sinds jaar en dag op dat gedeelte een grote “bult” van dezelfde soort keien die daar in de keerwanden van de boulevard zitten. Je kon er met een trap naar boven waar bankjes stonden om over het strand en de zee uit te kijken. Tussen de keien groeide wat karig spul waaraan de meest waaghalzerige kinderen probeerden zich naar boven te trekken langs de steile wanden. Ik kan het geen verbetering vinden wat er nu boven de grond uitsteekt van de nieuwgebouwde parkeergarage.
Weer een stukje oorspronkelijk Scheveningen verdwenen. Maar goed, er is dus parkeerruimte bijgekomen, en dat heeft z’n prijs, in alle betekenissen van het woord. Niet alleen de vis wordt duur betaald op Scheveningen.