# knutselaars

Er werken bij WP waarschijnlijk een aantal knutselaars die niet van ophouden weten.
Iets is goed, of het is niet goed. Als het goed is moet je er vanaf blijven. Maar maak dát die knutselaars wijs.
het “reageren onder het belletje wás goed en simpel. reactie aanklikken en gewoon in hetzelfde venster blijvend menuutje extra om reactie te beantwoorden, reactie plaatsen en door in nog steeds hetzelfde venster……….

Maar er had blijkbaar een knutselaar slecht getafeld en dat moesten we weten……
Er werd dagenlang geknoeid, ineens bracht “het belletje” je op een beheer pagina, waren er veel extra handelingen nodig om een reactie te beantwoorden én zaten de knoppen nogal onhandig geplaatst waardoor je ongemerkt de reactie in de prullenbak gegooid kon hebben terwijl dat niét je bedoeling was.

M’n “streepjes-weblog syndroom” stak al aardig de kop op! Waarom blijven ze er niet áf als iets goed werkt, helaas kun je als gratis blogger niet klagen maar waarschijnlijk hebben betalende bloggers dat wél gedaan want……
……. gistermorgen was alles tot mijn grote vreugde weer zoals het was. Er moet iemand op de hoogte zijn van het spreekwoord; “beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald,”!
Het zou fijn zijn wanneer de “knutselaars”een ander hobby gaan beoefenen, legpuzzels maken of zo, daar kunnen ze voor anderen geen last mee veroorzaken!

Het ging ook al mis bij het blog “een blokje om” van “Matroos” (niet te verwarren met Matroos Beek). Haar site stond ineens “privé” en dat was niét haar bedoeling. Ik meld het meteen maar even omdat ze op dit moment met vakantie is en nog niet aan een oplossing kan werken. Je ziet daar nu dus dit………

Er hád ook bést iets naars aan de hand kunnen zijn waardoor ze zelf gekozen kon hebben de site te sluiten. Ik gooide er even een mailtje tegenaan en gelukkig bleek alles in orde, op de site na. En dus……….
……. Lieve overijverige medewerkers van WP, willen jullie, als je vingers wéér gaan kriebelen om in het beheer van WP te gaan knoeien, alsjebliéft een boekje met susoku’s gaan kopen, of de Rubic kubus, of ga voor mijn part je partner verleiden tot een stevige vrijpartij, maar stop álsjeblieft met “verbeteren” wat goed genoeg is voor eenvoudige bloggers.

94 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. leidseglibber
    jun 11, 2024 @ 00:41:09

    Ik word ook helemaal gek als ze dingen veranderen en nog erger ik heb geen idee hoe WP verder werkt behalve dat ik kan plaatsen

    Beantwoorden

  2. Toos van Holstein
    jun 09, 2024 @ 11:42:14

    ’t Is natuurlijk net als in de combinatie politiek/ambtenarij, als er geen nieuwe regels komen voor een niet bestaand probleem, wat hebben beleidsafdelingen dan nog te doen? Levensgezel vat dat dan altijd kort samen onder ‘van welke oplossing is dit het probleem?’.

    Beantwoorden

  3. Neeltje
    jun 08, 2024 @ 19:06:27

    Soms rommelde het hier ook wat, maar nooit voor lang.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 08, 2024 @ 19:52:19

      Soms wennen nieuwigheden snel, en dan is het geen probleem maar dit was reuze onhandig in elkaar gestoken. Ik verspeelde steeds reacties, en behalve dat waren het veel meer handelingen.

      Beantwoorden

  4. sandra
    jun 08, 2024 @ 10:41:08

    Ik heb er gelukkig niets van gemerkt, want ben niet van de handigste

    Beantwoorden

  5. MelodyK
    jun 08, 2024 @ 10:19:17

    gelukkig 😊😉

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    jun 07, 2024 @ 23:34:19

    Ik heb er gelukkig geen last van.

    Beantwoorden

  7. logbankje
    jun 07, 2024 @ 22:00:29

    Inderdaad bij WP zitten knutselaars die hun bijdrage vrijwillig aanpassen en niet altijd ten goede.
    Gelukkig is er vast een moderator die sommige knutselaars weer terug fluit. Hans

    Beantwoorden

  8. Spontanity
    jun 07, 2024 @ 21:45:50

    Inderdaad, laat het alsjeblieft zo blijven!!

    Beantwoorden

  9. Janne1950
    jun 07, 2024 @ 20:14:14

    Ik heb geen blog maar wel een dagboek! Ik verander in mijn dagboek nooit iets, het is goed zoals het is.

    Beantwoorden

  10. liesonderweg
    jun 07, 2024 @ 16:53:53

    Afblijven is inderdaad de boodschap, als ’t goed gaat…

    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  11. minoesjka2
    jun 07, 2024 @ 16:24:22

    Tja, heb het idee dat er op het www mensen zitten die zichzelf aan het werk willen houden, zonder dat de baas in de gaten heeft dat hun functie overbodig is.

    Of het word Innovatie genoemd, nou voor mij hoeft dat ook allemaal niet, maar goed dat schijnt overal in het standje turbo te staan als het om veranderingen gaat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 21:29:16

      Het zijn ook vaak “liefhebbers”hé! En die denken misschien wel écht dat iedereen blij zal worden van wat ze in elkaar knutselen. Moeten ze gewoon lekker op hun eigen site doen, dan heeft niemand er last van.

      Beantwoorden

  12. Ferrara
    jun 07, 2024 @ 14:23:51

    Gedoe op niks af. Fijn te weten dat Matroos en de Schipper met vakantie zijn. Het is ze van harte gegund!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 21:26:30

      Daar ben ik ook blij om, ik schrok dat ze ineens privé stond, ben enorm gaat spitten in de reacties om haar adres op te duiken want het hád natuurlijk gekund dat het niet goed ging met de schipper. Gelukkig zijn ze fijn op vakantie, ik neem aan lekker het water op.

      Beantwoorden

  13. Rebbeltje
    jun 07, 2024 @ 13:33:49

    Zo te lezen heb ik de veranderingen gemist…geeft niet ik heb vakantie en erna zie ik wel wat ik tegenkom en aan moet passen, als de knutselbrigade het niet gedaan heeft 😉

    Beantwoorden

  14. moois van mie
    jun 07, 2024 @ 13:08:34

    dito bij blogspot!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 21:22:15

      Ik snap best dat er wel eens iets aangepast moet worden, maar de laatste verandering werkte prima en dat dan vervangen voor nieuw dat heel omslachtig werkt lijkt me geen goed plan. Gelukkig zijn ze teruggekrabbeld.

      Beantwoorden

  15. Matroos Beek
    jun 07, 2024 @ 12:10:17

    Het is onnodig om daaraan te prutsen als het goed gaat, inderdaad.
    De problemen met de reacties had ik de laatste weken ook vaker.

    Beantwoorden

  16. Liesbethblogt
    jun 07, 2024 @ 10:56:51

    En wederom blij dat ik een flink bedrag betaal om die ellende niet te gebruiken. Maar ik snap het hoor, ze veranderen dingen zeker de verkeerde kant op.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 21:06:13

      Ik denk dat het betalen op zich niet het verschil maakt, maar meer dat je zelf wat weet van hoe je de site in kan richten. Ik heb geen zin meer me daar in te verdiepen, alles gaat zo snel dat ik dat niet meer bij kan houden. en kies voor makkelijk.

      Beantwoorden

  17. MyriamC
    jun 07, 2024 @ 10:50:07

    Het ijkt wel of het tegenwoordig alle dagen anders is hier op WP. Nu kan is het vakje om reacties uit te zetten weer weg. En dan te weten dat ik voor deze rommelsite 81 euro pe jaar betaal. Ik heb al zo vaak spijt gehad dat ik niet bij Blogger gebleven ben.

    Beantwoorden

  18. willyfotoblog
    jun 07, 2024 @ 10:32:10

    veranderen om te veranderen

    denk ik soms

    maar het nut er van ontgaat me ook

    prettige dag

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    jun 07, 2024 @ 10:26:42

    Op enkele blogs heb ik soms problemen om te reageren. Even chrome sluiten en opnieuw proberen lukt dan weer wel. Geen idee hoe dat komt. Ik ben ook grotendeels een digibeet op dat gebied.

    Beantwoorden

  20. Happy Hulk
    jun 07, 2024 @ 09:46:41

    Ik krijg om de haverklap een mail dat ik moet gaan betalen.
    En ook dat ik rijk kan worden met bloggen, terwijl ik al hartstikke rijk ben? Heb Treeske toch!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 20:50:55

      Ik zie wel eens mail langs gaan dat ik korting kan krijgen áls ik ….. enz.enz… meteen de prullenbak in is best makkelijk, ik lees ze niet eens. Geld verdienen met een site gaat echt niet zo makkelijk hoor.

      Beantwoorden

  21. meninggever
    jun 07, 2024 @ 09:34:33

    Bij sommige bloggers moest ik in het recente verleden constant opnieuw inloggen. Is nu weer verdwenen. Het blijft soms klooien. Soms zie ik ook de menustructuur ineens andere dingen doen. Zoals verplaatsen van mij bekende vakjes (afbeeldingen plaatsen) en dergelijke. Zit je weer te zoeken naar hoe het nu moet. Zonder enige uitleg van diezelfde beheerders…Als het goed werkt, laat het zo. Maar het kan nog erger. Daarover heb ik al een blogje in de planning staan. Want meneer Windows gaat nog zorgen voor veel ellende….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 20:44:08

      Ja ook met dan inloggen is veel geknoeid , en het is er zeker niet simpeler op geworden. Ik geloof dat er ook veel dingen door elkaar lopen sinds dat jackpack . Ik heb me daar ook niet ingestort . Ja ook bij Windows is niet iedere vernieuwing verbetering.

      Beantwoorden

  22. djaktief
    jun 07, 2024 @ 09:16:40

    Bij mij gaat het belletje nooit meer uit. Ook al heb ik alle reacties bekeken en beantwoord en aangevinkt al allemaal gezien. Het moet iets in de communicatie tussen Jetpack en WP zijn. Ik stop er geen energie meer in en probeer me niet te ergeren.

    Ik begrijp dat de knutselaars die zich overigens happiness engineers noemen bij WordPress bezig moeten blijven om problemen op te lossen ivm mogelijke hacks en veranderingen die er sowieso zijn in de IT. Ik denk dat ze de opdracht hebben om ons zo lang mogelijk op WP aan de praat te houden in de hoop dat je op advertenties klikt, maar die ik gelukkig niet zie in de reader.

    Beantwoorden

  23. MelodyK
    jun 07, 2024 @ 08:27:42

    Jah….. web-streepje-log-drama….. we krijgen niet écht de kans dat volledig los te laten en ver weg te stoppen in onze geheugens hè…

    Zo moest ik een tijdje terug aukje mailen omdat ik ineens niet meer bij haar naar binnen mocht.

    Overigens… wat reageren betreft… je kunt altijd ‘gewoon’ op de titel van een blog klikken om bij de reacties te komen, ongeacht welke layout./thema men ook gebruikt of bij welke provider men ook zit.
    Een 2e optie is klikken op het ‘aantal reacties’ dat er al staat of (indien aanwezig) de tekst ‘geef een reactie’ of iets van die strekking….

    En verder doe ik het er maar zuchtend toe want wp is nog steeds niet (ondanks dat je dat toch eigenlijk wel zou mogen verwachten) een geoliede machine. Ik kan bijv niet op elk blog reageren als ik op mijn telefoon zit (als ik dus geen pc/flap bij de hand heb) maar hoe dat nou komt? Geen idee.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 20:23:15

      Ze hoeden zich blijkbaar liever bezig met dingen die wél goed in elkaar zitten overhoop gooien.. De nerds onder de bloggers die graag zélf knutselen ( ik ken er wel 1 ) doen dat héus wel op een eigen domein, die nemen geen genoegen met “voorgekauwde”opties. maar voor bloggers zoals ik is alleen het gebruikers gemak belangrijk en die hoeven niet zo vaak nieuwigheden.

      Beantwoorden

      • MelodyK
        jun 07, 2024 @ 20:47:55

        ja inderdaad… gelukkig (ik zal t afkloppen) heb ik sinds 25 maart geen last meer van die ongein

        Beantwoorden

        • rietepietz
          jun 07, 2024 @ 21:43:31

          Ik heb dan wel last dat af en toe m’n google account eruit gegooid wordt. Dat gebeurt wel vaker bij blogspot. Meestal is het na een paar dagen weer terug en kan ik weer reageren.

          Beantwoorden

          • MelodyK
            jun 07, 2024 @ 22:05:17

            reageer dan gewoon als anoniem… en zet je naam er in de reactie bij… daarom staat anoniem bij mij ook open

            Beantwoorden

            • rietepietz
              jun 07, 2024 @ 22:32:59

              Maar dat doet hij dan ook niet, ook niet op naam en site. Komt op alle blogger sites af en toe voor.

              Beantwoorden

              • MelodyK
                jun 08, 2024 @ 09:37:53

                Aha oké dat wist ik niet.

                Ik doe alles in google chrome… maar controleer wel alles via firefox en tegen wat jij hier benoemt was ik nog niet aangelopen. Mede daarom had ik ook heel bewust dus dat ‘anoniem reageren’ als mogelijkheid open gelaten. Dat laat ik ook zo omdat ik het iedereen zo gemakkelijk mogelijk wil maken te reageren als vind ik het zelf dan niet altijd heel fijn want ik herken niet ieders schrijfstijl dus in veel gevallen is en blijft het de vraag wie die anonieme reageerder is. In tegenstelling tot bij WP toont Blogger helaas niet in beheer wat het emailadres van die reageerder is.

                Beantwoorden

  24. waarloopjijwarmvoor
    jun 07, 2024 @ 08:26:57

    Het is overal zo. Bij Adobe zijn ze ook aan het vernieuwen, al mijn gemaakte materiaal weg. Dank u.

    Beantwoorden

  25. Koen
    jun 07, 2024 @ 08:25:15

    Ik had het nog niet opgemerkt maar ook deze jongen vindt al dat ‘geknutsel’ waardeloos en volstrekt overbodig.

    Beantwoorden

  26. Naomi
    jun 07, 2024 @ 08:08:19

    Helemaal mee eens. Tegenwoordig moet ik ook allerlei omslachtige dingen doen om vanuit de reader weer terug te komen bij het ‘knutselgedeelte’. Vind ik ook al zo irritant. Ik houd ook niet van al die zogenaamde verbeteringen.

    Beantwoorden

  27. omabaard
    jun 07, 2024 @ 08:05:01

    Als er iets verandert, schiet ik ook vaak in een kramp ‘oh help’…. Net als jij blog ik gratis, maar de miserie valt nog mee. Hout vasthouden!
    Wel lukt het me niet altijd overal te reageren en doe ik soms drie pogingen op drie verschillende manieren om vervolgens ontgoocheld mijn inventiviteit op te geven. Ik en de digitale wereld….niet altijd koek en ei.

    Beantwoorden

  28. staartje
    jun 07, 2024 @ 07:59:18

    Ik werd er ook gek van. Ik betaal graag mee an een doos lego voor deze overijverige prutsers. Bah wat een onnodig gedoe.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 08:07:30

      Misschien moeten ze wat vaker buiten spelen, maar ja, ze blijven die kriebelende vingers houden. Ik heb uiteindelijk goed leren werken met die blokken maar de boel werkte daarvoor óók prima al geef ik toe dat er nu wat meer mogelijkheden zijn. maar dat gedoe met die reacties was écht heel lastig en zeker géén verbetering.

      Beantwoorden

  29. Thomas Pannenkoek
    jun 07, 2024 @ 07:58:35

    Ook ik heb zo’n gratis weblog bij WP. Sinds meer dan een jaar wordt met de reacties geknoeid, komen ze voor de mensen die niet met de WP-reader werken kriskras door elkaar te zien. Nergens te vinden hoe dit kan opgelost worden. Ik steek er geen energie meer in…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 08:04:32

      Nee dat snap ik, hoewel ik snap dat er weinig tot geen service is voor de gratis “leden”, is het toch jammer dat men energie steekt in de verkeerde dingen. Steeds weer goed werkende zaken veranderen. De nerds onder ons gaan zélf wel aan de slag dus laat de boel voor de gratis bloggers gewoon simpel goed werkend.

      Beantwoorden

  30. Karel
    jun 07, 2024 @ 07:41:23

    mogge Riet
    waar spreekwoord , laat die knutsellaars , gaan knutselen , met figuurzagen ofzo

    geniet de dag

    Beantwoorden

  31. Sjoerd
    jun 07, 2024 @ 07:18:46

    Ik heb er gelukkig geen last van volgens mij. Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik de site in eigen beheer heb en niet bij WP.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      jun 07, 2024 @ 07:48:39

      Ja dat zal zeker verschil maken, voor mij zou dat natuurlijk alleen maar méér problemen geven want ik ben nog altijd halfdigibeet!
      Je moet een beetje lol hebben in dat gepruts, maar lekker alleen voor jezelf prutsen en niet alle bloggers er mee lastig vallen zoals nu bij WP toch net even te vaak gebeurt.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.