Nee ik snap het écht niet. ik hoor nu al wekenlang gezanik over het dragen van armbanden in Qatar.
“One love” armbanden om een mensenrechtengebaar te maken….. wat een schijnheiligheid. (daar is de goedheiligman niets bij) .
Wist niemand iets van de toestanden in dat land vóór ze vertrokken? Wisten ze niets over hoe de mensenrechten aldaar in elkaar zitten?
Gewoon bedanken voor de “eer” en er niét heen gaan was natuurlijk hét ultieme gebaar geweest om te laten weten dat je het niet eens bent met hoe men daar met mensen omgaat.
Maar als je er dan tóch naar toe gaat doe je dat mét de wetenschap hoe daar de vlag erbij hangt. Je past je dan gewoon aan de daar geldende normen en waarden aan, ook al ben je het er niet mee eens, anders had je thuis moeten blijven. En haal a.u.b niet de schijnheiligheid van stal dat je iets doét aan de omstandigheden door met een lapje stof om je arm te gaan lopen.
En dan zelfs daar nog vanaf zien omdat het nadeel oplevert…. principes tot ze lastig worden, bah….!
Sorry, leuker kan ik het niet maken maar ja, ik heb makkelijk praten, ik houd niet van voetbal en erger me gruwelijk aan het geneuzel of, zonder nadelige gevolgen, wel een speldje gedragen kan worden i.p.v een armband. Ik zeg gewoon nóg een keer heel hartgrondig BAH…..!
Misschien kan ik dit keer maar beter de reactie afsluiten, ik weet er écht niets grappigs in te breien jij wel?
‘k snap ’t niet…
28 nov 2022 89 reacties
dec 04, 2022 @ 19:26:07
Ben het ook met je eens hoor Riet, maar ik denk dat de schoen ook wringt bij hoe het beleid hier met onze “gastarbeiders” is. Zolang veel buitenlanders hier het rotwerk komen doen en in kleine kamertjes worden gepropt en onderbetaald worden. Maar vooral hoe dat door ons land getolereerd wordt. Dat zou dan ook aangepakt moeten worden, en tja, die doet dan ons vuile werk he??
dec 04, 2022 @ 20:13:00
Alle reden dus om niet in dát land stampij te gaan maken als je er voor kiest om er heen te gaan. Wat niet weg neemt dat ik dat land nooit zo bezoeken om de manier waarop ze met vrouwen omgaan.
dec 04, 2022 @ 13:26:20
Helemaal ronduit honderd procent precies uit mn hart gegrepen. Gewoon allebei je poten stijf houden en níét gaan. Wat is daar moeilijk aan?
Ik weiger te kijken, al krijg ik wel het e.e.a. mee omdat mijn man vurig support. Hij juicht, roep OEOEHH! Zet ik de afzuigkap maar een standje hoger, want herrie.
Dikke liefs 💋
dec 04, 2022 @ 13:39:39
Het is gelukkig ook rustig bij mij in de straat, normaal wil ik nog wel eens “de wedstrijd kunnen volgen” door lawaai bij buren. Voor mij ieder z;n pleziertje hebben maar val me er niet mee lastig. En als je dan geen ruggengraat hebt om hiér een statement te maken ga dan niet in huichelen dat je het dáár wel zou willen doen als het mocht. Want zelf dát lef hebben ze niet . Maar behalve dat , je gaat er heen dus gedraagt je naar de daar gelden normen.
dec 03, 2022 @ 14:55:55
Valt me wel vaker op dat jij schrijft wat ik denk. Ik vind dat dus ook. Ze hadden gewoon niet moeten gaan. En als je er dan eenmaal bent, moet je ook niet zeuren.
dec 03, 2022 @ 16:08:49
Het lijkt zo simpel hé, misschien zijn wij wel te simpele zielen. Dát zal het zijn.
dec 01, 2022 @ 21:11:57
Amen! Niet zeiken over respect als je het niet hebt voor waar je bent.
dec 01, 2022 @ 21:24:37
Dat ze gaan moeten ze zelf weten, maar dan geen geleuter dáár. Ik zou als vrouw nóóit naar een dergelijk land gaan om hoe ze daar vrouwen behandelen. Maar dat moet ieder voor zich beslissen, maar áls je gaat gelden de regels van daar ook voor jou.
nov 30, 2022 @ 14:15:43
Ik hou mij erbuiten. 🙂
nov 30, 2022 @ 14:42:54
Doe een dikke trui aan want het is koud buiten. 😉
nov 30, 2022 @ 09:03:31
Dat men zich in Qatar aanpast bij de strenge islamitische regels lijkt niet zo gek. Maar omgekeerd zien we dat diezelfde types dat wij ons hier ook aan hen aanpassen. Islam een dominante cultuur over de hele wereld. En daar gaat het fout. Nederlands heeft eeuwen lang een Christelijk/joodse cultuur. Vocht hele oorlogen uit over welk geloof hier dominant moest zijn en hing daar de democratische staatsinrichting aan op. En dan hoort daar respect bij. Respect dat in de grote steden bij de recente voetbalrellen weer met voeten werd getreden. Rara uit welke kring. En dat geeft een akelig dubbel gevoel. Daar is een armbandje niks bij…
nov 30, 2022 @ 14:41:38
Dat is ook wat nogal eens stoort, men buigt hier alle kanten op om maar niemand voor het hoofd te stoten. Politie mét hoofddoek moet kunnen, alsof er in Qatar ook maar iémand het in z’n hoofd zou halen zich aan te passen aan een andere landsaard.
Maar het meest stoort me toch de huichelachtigheid de voetballiefhebber en dáár z.n. naar toe ging om een statement te maken en dat eenmaal daar dan nog niet eens durft.( áls ze het al van plan waren. Nee er zijn zich die zich laten verwennen in ruil voor gunstige berichten. Wat een verraders.
dec 02, 2022 @ 09:31:30
Het is en blijft een volkssport en wie het volk brood en spelen verschaft krijgt al 2000 jaar geen last van demonstraties of afkeer. Dan tellen mensenlevens of principes niet. En onder linkse mensen is kritiek op de islam en haar wetten not done. Dus wat wil je met deze linkspopulistische regering onder Kaag???
dec 02, 2022 @ 11:43:30
Ik wil graag gezond verstand in de regering, maar dat lijkt daar een soort van verboden te zijn.
nov 29, 2022 @ 19:43:40
Helemaal met dit blog eens. We zijn behoorlijk hypocriet. Uiteindelijk gaat het om de poen. Overigens werkt het wel. Duitsland heeft nu ook voor 15 jaar gasleveranties binnengehaald. Eens kijken mof minister Helder met haar speldje ons nu niet in de kou heeft gezet. 😉
nov 29, 2022 @ 20:07:43
Als ze zeggen dat “we” gewonnen hebben bij voetbal zeg ik altijd ” laat mij er buiten, ik heb er geen aandeel in gehad” Ik zeg ook nu “laat mij er buiten” want ik heb niets met voetbal en voor mij hoeven ze al helemaal nooit een wedstrijd te spelen, wáár dan ook.” en in dit geval hadden ze niet moeten gaan.
Hoewel ik het me financieel wel kan permitteren om niet héél zuinig met energie om te gaan doe ik nog zuiniger met energie dan ik gewend was uit solidariteit.
nov 29, 2022 @ 21:06:55
Dat was wel oprecht een tikfoutje.. of moet het natuurlijk zijn.
nov 29, 2022 @ 21:14:20
😉 snap ik niets menselijks is mij vreemd hoor.
nov 29, 2022 @ 19:15:44
Ik denk er ook zo over, iedereen weet al jaren hoe de vork daar in de steel zit… maar het geld wint altijd en overal…
Dan een bandje dragen en janken over hoe slecht de werklui het daar hebben is ontzettend hypocriet.
nov 29, 2022 @ 19:18:47
Ik ben blij dat ik toch lezers met gezond verstand heb.
nov 29, 2022 @ 19:21:46
En dan zwijg ik nog dat ik onpasselijk werd als ik een zeer bekende Rode Duivel hoor zeggen dat zijn we 450000€ PER WEEK 😱😱helemaal niet veel is voor wat hij doet. Ik word daar een beetje lastig van.
nov 29, 2022 @ 19:55:39
Zet maar even een teiltje neer voor me……
nov 29, 2022 @ 10:59:12
Dat voetbal interesseert me geen bal. Ze doen maar.
nov 29, 2022 @ 11:01:42
Met wat minder gezeur zouden we het ook makkelijk kunnen negeren.
nov 29, 2022 @ 10:34:57
een gedoe wat niet te begrijpen is Riet
en in de media wordt dat nog eens uitvergroot..
voetballers worden rijkelijk betaald om te voetballen
en niet om er te gaan zeuren
nov 29, 2022 @ 10:39:48
In ieder geval niet om zinloze gebaren al dan niet te maken.
nov 29, 2022 @ 10:29:53
3 dingen regeren kapitaal,kerk en k*t,uitspraak van mijn schoonvader ooit.🤣hij vergat voetbal,maar toen verdiende voetballers bv nog niet zoveel.Vind trouwens voetbal ook een soort van mensenhandel.
nov 29, 2022 @ 10:38:23
Dat is nog helemaal niet zo gek gezien. Er gaan belachelijke bedragen in om en de ziel wordt nét zo makkelijk verkocht.
nov 29, 2022 @ 09:52:39
Hoeveel landen zijn er niet waar wat op aan te merken valt Spanje de stieren van Pamplona, in Canada de originele bevolking waarvan er veel zomaar opeens vermist zijn, Landen waar vrouwen niets mogen en Nederland waar Artsen zonder grenzen moet komen in de asielcentra vanwege de tenhemelschreiende toestanden…. en zoveel mensen die naar de voedselbank moeten, werknemers uit het buitenland die op kleine kamertjes zonder veel comfort zitten. Natuurlijk is het vreselijk wat daar gebeurd is maar laten we ook eens om ons heen kijken. En ja ik geniet van het voetballen……. heb nog nooit zoveel voetbal gekeken als dit keer…… en ik blijf het doen zonder speldje of armband. Voor mij mag iedereen zijn eigen ding doen. Wat een gezeur allemaal.
nov 29, 2022 @ 10:11:36
Hélemaal eens, áls je een statement wil maken blijf dan thuis, Ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik reis niet graag maar zou dan weer nooit zélf naar zo’n land gaan, domweg omdat je er in de gevangenis kunt komen om dingen die ik hier gewend ben. Maar áls je dan toch naar zo’n land gaat zeur dan niet dat de regels er niet goed zijn, dat wist je , had je thuis moeten blijven.
nov 29, 2022 @ 08:46:48
Heeft allemaal met geld te maken, en corruptie. En al die zogenaamde bobo’s zijn bang dat ze aanzien verliezen. Dat daar homo’s hun leven verliezen, vergeten ze dan als sneeuw voor de zon.
Nee, mijn feestje is het ook niet. Ik kijk er geen seconde naar.
nov 29, 2022 @ 10:37:03
En dan zouden we het over volwassen mensen hebben…, te triest voor woorden.
Heel jammer dat ze niet het enige juiste statement gemaakt hebben, NIET GAAN.
nov 29, 2022 @ 10:41:03
Ja, en dan die flutminister van sport en welzijn die het debat afbreekt omdat ze een vliegtuig naar dat hypocriete gedoe moet halen.
nov 29, 2022 @ 10:43:33
Het zou héél fijn zijn als het elftal er zo snel mogelijk uit ligt dan hoeven dat soort beslissingen niet nógmaals gemaakt te worden.
nov 29, 2022 @ 10:45:20
Hear hear
nov 29, 2022 @ 11:00:50
Moeten we maar voor duimen, niet dat het helpt, maar waarschijnlijk zorgen ze daar zelf wel voor.
nov 29, 2022 @ 02:06:03
Uiteraard kan ik een heel relaas spuien … dit dezelfde ergernis bevat als de jouwe… hoeft dus niet meer
Dat we het hartgrondig eens zijn spreekt voor zich
Ps .. wist je dat 2 ministers erom vochten wie een privéjet moest huren en wie het regeringsvliegtuig mocht gebruiken daarheen? Zuchtttttttttttt
nov 29, 2022 @ 10:35:30
Ik wil het niét weten dus ik lees het gewoon niet. ;-(
nov 29, 2022 @ 01:21:24
Ik vind voetbal eigenlijk alleen leuk met EK en WK’s als we verder komen, maar dat is meer het WIJ gevoel denk ik. De Fifa is gewoon een grote corrupte geldwolf in mijn ogen.
nov 29, 2022 @ 10:34:42
Hoe bedoel je “we”, ik doe helemaal niet mee, zelfs niet als supporter. 😉 Ik heb altijd maar één wens, dat ze er zo snel mogelijk uit liggen want dat scheelt veel ellende.
nov 29, 2022 @ 00:45:14
Rietepietz, volledig met je eens! Geen letter teveel.
nov 29, 2022 @ 10:24:40
En naar ik hoop ook niet te weinig. Zo af en toe heb ik wel eens een maatschappijkritische oprisping.
nov 28, 2022 @ 22:13:13
Ik vind dat men rustig kenbaar mag maken dat homoseksuelen ook mogen leven. Niet daar heen gaan en dan hun normen respecteren, zoiets valt niet te respecteren, dus dat mag gezegd. En als een aanvoerdersband niet mag dan proberen ze iets met een speldje, en daar hebben ze groot gelijk in. Alles beter dan oogkleppen.
nov 29, 2022 @ 10:22:41
Dat zijn we niet met elkaar eens maar dat doet er niet toe. Wel er heen gaan voor je eigen nut of plezier terwijl je vindt dat ze het daar niét goed doen is hypocriet.
Ik zou óók vinden dat men zich met z’n eigen zaken moet bemoeien als hier mensen die dáár vandaan komen hier gaan demonstreren dat ik een hoofddoek op moet of dat homo’s zijn je de kop kost. Dat kun je toch niet bedoelen. Er is geen uitzondering op ‘s-lands wijs ‘s-lands eer . Wie in een ander land de regels niet wil of kan respecteren moet niét naar dat land gaan, zo simpel is het.
nov 28, 2022 @ 21:56:07
De FIFA is een grote geldwolf, hoe meer binnen valt te slepen hoe liever het ze hebben.
Eigenlijk is het gemaakte verontwaardiging, de overheid heeft ook veel belang in Qatar door het vloeibaar gas en dan mag de minister in het regeringsvliegtuig er wel heen. Hans
nov 28, 2022 @ 22:00:27
Precies schijnheiligheid, dat kunnen ze beter achterwegen laten, het is niet geloofwaardig.
nov 29, 2022 @ 21:27:17
Zo is dat Riet, net als de reis van de minister van sport.
@ ik verzamel ansichtkaarten van plaatsen die ik ken.
En natuurlijk het verhaal over heden en verleden.
Er zijn ansichtkaarten die niet meer dan een naam en dorp bevatten, kwamen toen gewoon in de bus.
nov 29, 2022 @ 21:33:12
Ja klopt, een leuke hobby, vroeger stuurde je een kaartje vanaf je vakantieadres naar de familie, nu stuur je een appje met een foto.
nov 28, 2022 @ 21:12:32
De valse loting destijds was al zooooo fout.
nov 28, 2022 @ 21:22:25
Maar dan een écht gebaar maken…, en domweg niét gaan, ….. hó maar!
nov 28, 2022 @ 20:45:06
Het draait allemaal om geld en nergens anders om.
nov 28, 2022 @ 20:49:56
Het is te treurig voor woorden.
nov 28, 2022 @ 20:26:15
‘k Heb (ook nu weer!) gelukkig geen tv…
Lie(f)s.
nov 28, 2022 @ 20:39:55
Maar je komt ook op de radio, het internet en in de krant er niet omheen. Snel door als ik het tegenkom, dat wel.
nov 28, 2022 @ 20:24:25
Driehonderd procent mee eens! Maar met voetbal gaat veel geld gepaard….. En geld overspoelt het gezond verstand.
En nu hebben we er nog zoveel rellen bovenop. Ik begrijp er geen snars meer van. ..
nov 28, 2022 @ 20:38:45
Maar juist omdat ze allemaal geld zát hebben hadden ze een mooi statement kunnen maken. Principes kosten geld dat weet ik uit eigen ervaring, daar moet je niet over zeuren.
nov 28, 2022 @ 20:42:10
Voetbal is opium voor het volk.
nov 28, 2022 @ 20:49:15
Gelukkig ben ik niet verslaafd aan opium, niet aan geld ook al is het wel comfortabel als je genoeg voor je natje en je droogje hebt.
nov 28, 2022 @ 20:12:56
Maak dan een echt statement en blijf thuis…
nov 28, 2022 @ 20:16:19
Hélemaal mijn idee. Geen ruggengraad die lui!
nov 28, 2022 @ 20:11:57
Principes en moraal sneuvelen altijd wanneer het om geld draait. Dat is nu maar weer gebleken.
nov 28, 2022 @ 19:56:40
Ha eens een andere blogvulling…jammer ik hou niet van voetbal en ook niet van die relletjes en gezeur 😉
nov 28, 2022 @ 20:06:09
En ben inderdaad niet zo snel bezig met misstanden, maar ik snap dit écht niet, waarom zijn ze dan niet hier gebleven als je wilt protesteren. Een mislukt WK had ze daar wel onaangenaam getroffen.
nov 28, 2022 @ 21:32:05
Er spelen nog andere dingen mee toch?
nov 28, 2022 @ 21:35:29
Mwah… ik denk nogal rechtlijning in dit geval. Je maakt óf een statement en blijft thuis, óf je gaat er heen, doet je ding en bemoeit je nergens mee..
nov 28, 2022 @ 22:39:25
Dan deed van Gaal nog wat goed 😉
nov 29, 2022 @ 10:23:28
Geen idee wat van Gaal deed, ik volg het niet echt en zie niet álle journaals.
nov 29, 2022 @ 12:54:56
Een potje gevoetbald met de arbeidsmigranten
En verder was het klaar…verder geen statement op het voetbalveld maar voetballen.
nov 29, 2022 @ 15:19:39
O dat heb ik niet gezien, ik sluit me makkelijk af voor dat soort indo.
nov 29, 2022 @ 15:34:21
Ook niet gezien maar hij melde dat bij de persconferentie
nov 29, 2022 @ 19:17:15
Vandaag, je dacht toch niet dat ik een persconferentie over voetbal volg hé! 😉
nov 29, 2022 @ 19:42:20
Krijg ik vanzelf mee op de achtergrond 😉
nov 29, 2022 @ 20:16:17
Ik sluit me af zodra ik het voor voetbal hoor. 😉
nov 29, 2022 @ 22:55:55
Zo erg heb ik het niet
nov 28, 2022 @ 19:54:47
Tot op heden is het bandje belangrijker dan de voetbal.
De journalistiek geeft hier aandacht aan en……….alles wat je aandacht geeft groeit!
Maar we weten allang dat we in een rare wereld leven.
nov 28, 2022 @ 20:03:42
Ik vind het ook vervelend als mensen met een andere achtergrond onze regels willen veranderen. Dus als je dáár heem gaat weet je waar je aan begint en dat je dus niet zoals in Nederland de kans rijgt ze dáár jouw zienszwijze op te leggen.
nov 29, 2022 @ 13:16:07
Juist!
En het zit in de Nederlandse cultuur om zich overal mee te bemoeien. Want wij weten het!
nov 29, 2022 @ 15:23:47
Er zijn daar bést wel dingen erg mis hoor, en om te laten weten dat je het er niet mee eens bent kun je hier in Nederland genoeg doen om mensen uit andere culturen te laten weten dat we dat we veel dingen hier anders gewend zijn.
nov 28, 2022 @ 19:34:09
ha die Riet
ik volg het niet dat voetbal toen nu en nu niet
je ontkomt er bijna niet aan want ook in het nieuws komen ze voorbij
en als er een land wint daar , dan zijn er hier randdebielen die hele steden slopen , tuig is het 😦
en die z.g statements met speldjes en bandjes zijn als onze regering , pappen en nathouden , BAH
nov 28, 2022 @ 19:42:37
KLopt, ik heb helemaal niéts met voetbal maar je ontkomt er nooit helemaal aan. Niet de pit hebben om dan maar niet te gaan en daar z.g. “iets doen” om hun verblijf daar goed te praten. Van mogen ze gaan maar dan niét zeuren daar, .
nov 28, 2022 @ 19:51:40
juist niet lopen jammeren omdat daar andere regels gelden , dat wisten ze , maar ja als je dan plots geen biertje mag drinken zijn de rapen gaar
wat zouden de agenten doen als ze zo zouden relschoppen als hier , ik denk heel lang in een streng gevang midden in de woestijn keihard werken in de brandende zon , en terecht
nov 28, 2022 @ 20:00:55
Daar zou ik dan weer wél voor zijn, wat een tuig.
nov 28, 2022 @ 20:51:43
absoluut , dat is echt tuig 😡
nov 28, 2022 @ 20:56:41
eens!
nov 28, 2022 @ 21:47:18
👍
nov 28, 2022 @ 19:13:19
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal maar heel zijdelings mee heb gekregen. Het komt op mij allemaal zó hypocriet over.
nov 28, 2022 @ 19:20:46
Ik krijg ook alleen het journaal mee en de krant, maar dat vind ik al héél veel.
nov 28, 2022 @ 19:10:29
Ik denk er net hetzelfde over Riet. Ze wisten op voorhand dat er daar andere wetten en regels gelden. Niet gaan was pas een statement geweest.
nov 28, 2022 @ 19:12:24
Hélemaal met je eens. En dan niet zeuren als je er bent.