Ja klopt, hátschie….. ik ben behoorlijk verkouden…háááschie….! Gelukkig hoef ik nu even niet te werken want ik wil eerst wel even zeker weten of het écht alleen een verkoudheid is of misschien toch weer Corona. Zaterdag nog getest en voor alle zekerheid een wandelafspraak afgezegd. Morgen nog maar een keertje “neuspeuteren” en wanneer dat nog stééds negatief is laat ik mezelf weer los.
Kwam natuurlijk wel goed uit dat ik mezelf even huisarrest opgelegd heb, na al die weken buiten de deur werken is er wel hier en daar wat in te halen.
Daarom deed ik vandaag wat zeemwerk, en terwijl ik moest wachten tot een gordijntje droog was haalde ik wat oude bank administratie door de papierversnipperaar.
O.a. het jaar 2002 . M’n KPN internet abonnement kostte toen wel 7 hele Euro’s. Maar waarschijnlijk was dat nog een inbel abonnement en kwamen daar nog belkosten bij.
Voor het toenmalige “ziekenfonds” betaalde ik 20 jaar geleden 56,– Euro p.m. voor ons samen, voor zover ik me herinner zonder een eigen bijdrage (nu 385,– Euro p.j.) Per maand betaal ik nu voor mij alleen ruim 150,– Euro , alles bij elkaar bijna het driedubbele voor mij alleen als 20 jaar geleden voor Henk en mij samen.
De krant kom ik ook tegen, van 49, — Euro per kwartaal in 2002 naar ruim 130, — Euro nú!
Dat ik nu alleen de krant lees heeft men natuurlijk geen boodschap aan wat prijs betreft, dat snap ik.
Zo ook bij de energie leverancier, die merkt helemaal niet dat ik tegenwoordig alleen onder de lampjes zit, en het duurt net zo lang eer mijn één persoonsmaaltijd gaar is als destijds die voor twee personen.
Dat de verwarming minder hoog staat merken ze wel maar zóveel scheelt dat nou ook weer niet.
In 2002 betaalde ik per maand 122, — Dat is nu 134,– Euro (en dat is ongeveer 25,–Euro minder dan toen Henk nog leefde)
Eigenlijk best wel vreemd dat juist de energie prijs weinig scheelt met 20 jaar geleden. Dat zal het effect zijn van eerdere prijzenoorlogen in die branche die nu weer ingelopen moeten worden. Toch best jammer dat mijn inkomsten niet evenredig met krant en zorgverzekering omhoog gingen. Integendeel, pensioen (wat zelf gespaard geld is) wordt al jaren niet meer geïndexeerd. En ja, nu moet óók de AOW nog losgekoppeld worden van het minimum loon. Ach, niemand hoeft medelijden met me te hebben. Dankzij ons koophuis, (wat men ook zo graag extra wil gaan belasten) zal ik er allemaal geen boterham minder om eten, maar ik kan minder weggeven en dat is wel jammer.
Toch wel raar dat bijv. de zorgverzekering in 20 jaar meer dan 5 x zo duur is geworden en er ondanks dat steeds minder kan. Nou ja, ik heb er niet voor doorgeleerd, dát zal het wel zijn.
Wat een middagje opruimen al niet duidelijk kan maken.
snuf snuf
17 jan 2022 101 reacties
jan 26, 2022 @ 00:32:28
Het is echt niet normaal meer hoe die prijzen gestegen zijn en de lonen achtergebnleven. Over onze aow maar helemaal te zwijgen
jan 26, 2022 @ 08:35:43
En de pensioenen niet te vergeten, daar is al jarenlang op ingeleverd en dat is zelf gespaard geld.
jan 22, 2022 @ 20:50:30
Ik zag donderdag het programma ‘Sander en de Kloof’. Goed dat hij hier aandacht aan besteed. Was de eerste aflevering. Interessant..
jan 22, 2022 @ 21:20:32
Dat programma ken ik niet, ik volg ook eigenlijk weinig op dit gebied maar deed nu iets met m’n eigen ervaringen. 😉
jan 21, 2022 @ 09:36:04
De komst van de Euro heeft een turbo gezet op de prijzen. Daar komen dan de verhoogde BTW bij (zeker onder PvdA-er Bos), de loskoppeling van bepaalde sectoren als OV en zorg zodat de markt zelf kon bepalen wat iets kost. De gemeentelijke belastingen zijn door het plafond gegaan. Energiekosten stijgen dramatisch, al was het maar door alle heffingen die men nu weer op weet te leggen vanuit het ‘klimaat’. Benzine gaat richting de 2 euro per liter Euro 95, dat is omgerekend Fl. 4.45 per liter. Met dank aan #Klaver en #Kaag en de volstrekt achterlijke achterban. In elke liter benzine nu E. 1,45 heffingen en accijnzen. En komt nog meer bij. Het huis wordt in een andere box belast, waardoor je extra moet gaan betalen voor die stapel stenen die je niet kunt benutten bij de kruidenier… Al die door jou en mij genoemde prijsverhogingen zitten in kabinetsbeleid en linkse politieke keuzes. Ergens moet natuurlijk de financiering van #massa-immigratie of #windmolenparken vandaag komen. En bedenk je ook maar dat het #OV alleen rijdt op subsidies en niet op kosten/baten-analyses….
jan 21, 2022 @ 13:38:57
Maar dan blijft het toch opmerkelijk dat de energie volgens mijn gegevens relatief weinig gestegen is terwijl dáár nou juist iedereen de mond vol van heeft. Over de benzine heb ik helaas de prijs niet van 20 jaar geleden maar die zal zonder meer schokkend omhoog gegaan zijn
jan 20, 2022 @ 16:16:53
Ja, grappig hé wat er dan met zo’n opschoon actie naar boven komt. Maar volgens mij ging waar jij het over hebt geleidelijk omhoog. Als ik nu zie zijn de hekken helemaal van de dam. Kreeg bericht dat ik voor stadsverwarming van 23 naar 47euro per eenheid gaat. Verduurzaming gaat qua kosten gelijk op met gas blijkt!
jan 20, 2022 @ 18:31:51
In de meeste gevallen wel ja, maar bij energie speelt wel mee dat het eerst juist goedkoper werd iets dat nu met grote sprongen ingehaald gaat worden.
jan 19, 2022 @ 20:54:02
Ik heb mijn oude kasboeken ook nog. En ik zit er ook wel eens in te neuzen. Aangezien ik nooit een huis gekocht heb, kan ik de huurprijzen vergelijken. Mijn eerste flatje kostte in 1991 711,- gulden (wat zat dat florijn-teken ook al weer). Dat is € 322,- euro! Wat een feest was dat, zeg! 🙂
Terwijl ik het toen best duur vond.
jan 19, 2022 @ 21:03:05
Dat was ook best wel “geld”, ook in die tijd. Volgens mij waren flatjes toen duurder dan oude woningen. ik denk dat je die prijs nu ook wel mag verdriedubbelen.
jan 28, 2022 @ 20:04:53
Oeh!!!! Ik heb net mijn huur omgerekend naar guldens! 2000 gulden! Bizar!!!
jan 28, 2022 @ 20:25:58
Ja erg hé, Dan kun je eigenlijk beter kopen. Met de huidige lage rente kun je met een hypotheek van die hoogte een aardig huisje kopen… áls er iets te koop was dan hé!
jan 19, 2022 @ 18:11:38
Heel opvallend allemaal ja. Ik vind het belachelijk dat de zorg zo duur is het weerhoudt mensen alleen maar om te gaan en dan wordt het duurder. Ze verdienen er vast enorm op. Ik heb de voorgaande winters een aantal erg lekkere teddytruien gekocht en geniet samen met alle harige en minder harige huisgenoten, enorm van de dubbele dekens die een laag fleece en een laag schapenvacht hebben. De kachel gaat hier niet hoger met zulke prijzen;)
jan 19, 2022 @ 18:27:35
En toch blijkt de energieprijs dus juist niet zo heel veel gestegen in de loop van die 20 jaar al heeft iedereen het dáár het meest over.
De zorgverzekering is echt 5x zo duur geworden en dan is alles nog zover afgeschaald dat je niet eens aan de beurt komt al zou je wél willen. Hier in de regio zijn alleen al drie ziekenhuizen gesloten, vandaar dat er nu te weinig ICbedden zijn.
jan 19, 2022 @ 12:16:43
We horen om ons heen de mensen juist klagen dat ook de energie onnoemelijk stijgt met alle andere stijgingen wat je benoemd.
Is het niet frusterend dat je inderdaad bij een verkoudheid al moet denken “o jee zal toch niet “… Hier ook vd week bezoek geannuleerd nu heb ik voorhoofdholte ontsteking kwam naar buiten. Hopelijk bij jouw ook gewoon verkoudheid, beterschap 🍀🍀🍀
jan 19, 2022 @ 17:56:45
het verbaasd mij ook dat de energieprijs volgens mijn gegevens veel minder gestegen is dan die van de zorgpremie.
We weten als niet beter inderdaad, en gelukkig bleef ik hartstikke negatief.
jan 21, 2022 @ 09:57:12
Gelukkig negatief 👍
jan 21, 2022 @ 13:41:55
En de verkoudheid nu ook op z’n retour.
jan 21, 2022 @ 14:40:49
Goed zo 👍Er vliegt momenteel vanalles door de lucht , mijn zus longontsteking, ik voorhoofholte en bijholten. Normaliter sta je er niet bij stil, nu is het eerste afspraken afzeggen omdat je aan Covid denkt, ondanks vaccinatie. Gelukkig dat laatste niet .
jan 21, 2022 @ 15:39:41
Ik hoor in mijn omgeving ook vrij veel long ontstekingen, ook niets om blij van te worden.
jan 21, 2022 @ 20:42:17
Nee precies kan maar beter ver weg blijven.
jan 18, 2022 @ 23:27:32
Marktwerking brrr.
Ik hoop dat het weer beter met je gaat.
jan 19, 2022 @ 09:12:05
Ja slechte zaak in de zorg.
Gaat wel weer de goede kant op, blijft bij een verkoudheid.
jan 18, 2022 @ 22:17:04
He wat vervelend weer hoop niet dat het corona is zeg…. beterschap er mee in ieder geval.
jan 19, 2022 @ 09:15:32
Ik heb om de andere getest en ga er nu maar van uit dat het een gewone verkoudheid is. Ben ook niet heel beroerd geweest maar ik ben wel voorzichtig omdat ik geen andere wil besmetten.
jan 18, 2022 @ 20:35:51
Die prijzen zijn vandaag de dag niet normaal! Ik maak me wat dat betreft ook best zorgen om de jongere generatie die huisje-boompje-beestje-plannen hebben.
Het boompje en beestje zijn nog te bekostigen maar voor een standaard huisje ben je tegenwoordig 3 ton of meer kwijt … áls je al een huis kunt vinden.
Beterschap met je snufjes!
jan 18, 2022 @ 21:32:00
Nee het rijst echt de pan uit en helaas blijven de salarissen daar toch bij achter. Maar jongelui die verstandig zijn komen er nog altijd wel uit hoor. In mijn tijd was het ook niet makkelijk en wij zijn met heel weinig begonnen.
Het snuffen moet gewoon ff de tijd hebben.
jan 18, 2022 @ 20:23:01
O ja, een versnipperaar, die wil ik ook nog eens aanschaffen.
jan 19, 2022 @ 09:20:41
Die verkopen ze nérgens, heb me destijds rot gezocht … maar ze hadden wél een “schredder” ;-(
jan 18, 2022 @ 20:19:16
Gezondheid!
jan 18, 2022 @ 21:25:52
Hááçhoe……!
jan 18, 2022 @ 20:01:58
Waarom zou je ook in hemelsnaam jezelf testen. wie ziek is blijft thuis, tot die beter is. Dat gepeuter is nergens goed voor. Ach ja, en geld is steeds minder waard, dat gaat ook almaar door.
jan 18, 2022 @ 20:16:56
Ja daar denk ik iets anders over, ik ben niet ziek maar flink verkouden en dan bestaat de kans dat het dat virus is en dat wil ik dan weten. Ten eerste omdat ik dan antistoffen heb als het wél het virus is en ik dan ook echt niemand moet binnenlaten. Als die test negatief is kan ik wél gewoon naar buiten en wél bezoek ontvangen. Dat maakt toch nogal wat uit vind ik.
jan 18, 2022 @ 19:44:13
Interessant. We hebben het er hier regelmatig over hoe de prijzen gestegen zijn. Bijzonder wel dat dat juist met de energie niet lijkt te gelden nu.
jan 18, 2022 @ 20:13:05
Volgens mij was er een tijd lang een prijzenslag in energie om elkaar klanten af te snoepen en onder invloed van de gasbel in Groningen kon dat ook. Maar nu lijkt het allerlaatste beetje rek eruit te zijn en loopt de prijs ineens op. Maar inderdaad , lang zo hoog niet als de zorgkosten, die zijn écht schrikbarend hoog geworden in die 20 jaar..
jan 18, 2022 @ 15:05:23
Met de komst van de euro zijn de prijzen de hoogte in gegaan. Sommigen beweren dat dit louter toeval is, maar ik zie het zo niet. Vergelijk de prijs van het brood maar 20 jaar terug in gulden of BF met wat we nu betalen.
Beterschap gewenst. Hopelijk geen corona.
jan 18, 2022 @ 11:27:02
dat je die admin. nog hebt joh… jeetje ..hier ligt helemaal niks in die zin… nooit gehad ook… alleen maar een mapje met wat verzk.papier in geval van overlijden zodat we onder de grond / door de pijp kunnen
En ja die prijzen… ik weet og dat ik grote oorlog met mijn ouders had in het jaar dat we overgingen van gulden naar euro want ik werkte toen nog … en als bankmedewerker moesten we oudjaarsavond werken om van alle zakelijke klanten de kassavoorraad om te willen … nieuwjaarsdag waren alle bankfilialen open zodat winkel-chefs langs konden komen om hun kassa-inhoud aan euro’s op te halen … pinnen gebeurde toen nog maar mondjesmaat
jan 18, 2022 @ 14:29:47
Nou ik had ook al eens eerder een hoop weggedaan, maar vond nu nog strookjes van acceptgiro’s die ik altijd bewaarde van rond de invoering van de Euro. De afschriften van de bank had ik al eerder weggewerkt tot aan 2014 , daar kon nu dus ook weer 2 jaar van weg want 5 jaar bewaren is verplicht.
jan 18, 2022 @ 09:42:08
Wat bizar als je het zo naast elkaar legt! Natuurlijk realiseer ik me ook dat alles steeds duurder wordt (ik zag dat mijn brood sinds 1/1 ook gewoon even veertig cent duurder is…), maar dit maakt het wel heel concreet.
En succes met neuspeuteren. Hopelijk is het alleen een verkoudheid.
jan 18, 2022 @ 14:22:15
Ja ook hier is m’n halve broodje fors duurder geworden. En natuurlijk nóg wel het één en ander.
het was vruchtbaar neuspeuteren, zo negatief als maar kan. dus echt verkouden durf ik na drie x testen wel aan te nemen.
jan 18, 2022 @ 19:04:45
Ja hoor, van mij mag je naar buiten. Niet dat ik er iets over te zeggen, maar toch.
jan 18, 2022 @ 20:06:48
Na drie x testen vind ik het welletjes, dan is het echt een verkoudheid.
jan 18, 2022 @ 09:09:03
Mijn zusje had vannacht gehoest en blijkt na een zelftest corona te hebben. En dat ondankt twee vaccinaties en een booster….
jan 18, 2022 @ 14:38:57
Balen dan , heb je alles gedaan om het te voorkomen en gaat het nóg mis. Ik ga ook zeker voorlopig nog geen booster halen, daar zie ik op dit moment geen voordeel in. Ook mét booster zou ik mezelf bij twijfel toch testen als ik onder de mensen kom omdat je het virus ook dán kunt overdragen. Maar nu ben ik dus echt verkouden, dat heerst blijkbaar ook. Ik hoop dat je zus er niet al teveel last van heeft.
jan 18, 2022 @ 08:18:58
Niet echt iets om vrolijk van te worden. En het zinnetje ‘pensioen = zelf gespaard geld’ is natuurlijk pijnlijk waar.
jan 18, 2022 @ 14:19:39
Dat men aan de AOW morrelt kan ik me dan nog iéts bij voorstellen, dat moeten de werkende onder ons ophoesten, maar pensioen is gewoon geld dat je zélf in de pensioen pot hebt gestopt, een soort uitgesteld loon dus waar men al j die jaren rente over heeft kunnen trekken.
jan 18, 2022 @ 08:10:47
Ik betaalde met mijn ex voor energie 120 gulden per maand. Nu hebbe we hier allerlei energiebesparende maatregels doorgevoerd, en betaal ik officieel 60 euro per maand. Dit heb ik verhoogd naar 115 om op safe te spelen. Energie is duur, net zoals de zorg. En die laatste is eigenlijk gewoon schandalig.
jan 18, 2022 @ 08:11:24
Beterschap trouwens. Hopelijk echt maar een verkoudheid.
jan 18, 2022 @ 14:17:45
De zorgkosten zijn relatief gezien véél meer gestegen dan de energie kosten blijkt uit mijn giro strookjes en toch is er over de energiekosten meer paniek. Dat snap ik dan weer niet helemaal. Dat komt waarschijnlijk omdat de energie kosten eerder een aantal jaren alleen maar omlaag gingen, maar dat is iedereen blijkbaar al vergeten.
jan 18, 2022 @ 07:50:59
De prijzen schieten omhoog, maar onze aow word relatief gezien straks steeds minder. Daarvoor heb je dan meer dan 42 jaar gespaard bij de overheid.
jan 18, 2022 @ 14:14:28
En zeker Henk’s en mijn generatie heeft nog een flink aantal jaren AOW mee betaald voor een generatie die zelf nooit meebetaald heeft omdat die regeling niet eerder bestond. Dan is het wel dubbel wrang dat men zo aan het “uitkleden” is.
jan 18, 2022 @ 07:40:32
Je vraagt je soms af hoe jongeren er vandaag in slagen om een eigendom te verwerven én daarnaast nog eens mee te doen aan de moderne grillen (om de x jaar een nieuwe smartphone/I-phone, een paar keer per jaar op reis gaan, elk een eigen auto,…).
jan 18, 2022 @ 14:10:49
Bij een aantal is dat gewoon “in het rood” leven. Dar wordt door de banken ook erg aangemoedigd, Maar er zijn er gelukkig ook wel die het goed doen de tering naar de nering weten te zetten. Maar inderdaad, sommige van de mensen die in de categorie “arm” vallen lijken royaler te leven dan ik. Dat is me een raadsel.
jan 18, 2022 @ 16:00:31
Dat dit financieel uitbundig leven door banken wordt aangemoedigd durf ik tegenspreken (toch als je Vlaanderen bekijkt). Zelf heb ik 40 jaar in een bank gewerkt, en enkel mensen die een kredietkaart verdienden (lees: die konden aantonen dat ze de last financieel konden dragen) kregen die. Wel is het zo dat warenhuizen, computerwinkels,… (buiten de bank, dus) ook kredietkaarten aanbieden, en hen kan het geen fluit schelen of de consument kan terugbetalen of niet.
jan 18, 2022 @ 18:41:48
Maar áls je dan alles een beetje op de rails hebt bestoken ze je aanbiedingen om makkelijk geld te lenen of manieren waarop je “goedkoop” rood kunt staan. En het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen en zo komen soms tóch mensen in zwaar weer. Daar komen dan inderdaad ook de door jou genoemde opties bij.
Ik weet niet hóe erg de lobby om te lenen hier ondertussen nog is, ik heb op enig moment de bank gevraagd mij geen aanbiedingen meer te sturen en géén “rood staan “toe te staan.
jan 19, 2022 @ 17:16:19
Ook dat eerste moet ik (voor Vlaanderen dan toch) tegenspreken. Bij ons geldt het principe van ‘bankiersaansprakelijkheid’. Als een bank krediet (in welke vorm dan ook) aanbiedt aan iemand die het niet kan betalen, kan de bank opdraaien voor de ‘schade’ bij niet betalen van de schuld.
Wanneer verhuis je nu eindelijk naar Vlaanderen???
jan 19, 2022 @ 17:51:16
Weinig kans, ik huldig het principe dat je oude bomen niet moet verplanten. Het best zou ik natuurlijk dicht bij de grens gaan wonen zodat ik van beide landen de voordeeltjes mee kan pikken.
jan 18, 2022 @ 00:14:44
Wij waren altijd al duur met de particuliere ziekenkosten verzekering als je iets chronisch mankeerde(diabetes 1 van de schipper) was je zo wie zo de pineut.Nog denk ik bij veel mensen die iets mankeren vanaf hun jeugd zoals de schipper.Wij zijn eigenlijk goedkoper uit nu met de ziektekosten verzekering,incl die 385 euro.Ben wel benieuwd hoe het met de energie gaat.
jan 18, 2022 @ 11:31:03
Er waren vroeger inderdaad grote verschillen tussen particuliere en ziekenfonds patiënten. Die zijn er nu veel minder al kunnen de minima zich meestal geen aanvullende pakketten veroorloven.
jan 18, 2022 @ 11:45:53
Er zijn wel regelingen voor minima maar dat is een druppel op een gloeiende plaat.En dan moet je ook nog weten hoe dat werkt.Voor minima zou eigenlijk weer een soort van ziekenfonds moeten gelden,premie naar draagkracht.
jan 18, 2022 @ 14:33:25
Je moet de weg een beetje weten want er zijn inderdaad wel regelingen voor zorgtoeslag maar die werken dan weer héél lastig. Wanneer je het aanvraagt krijg je dat ook maar men gaat pas laten berekenen of, en zo ja, op hoeveel je recht hebt.
Dat betekent dat je na een jaar vaak een deel, of soms alles terug moet betalen en dat geld is dan vrijwel zeker al uitgegeven.
jan 17, 2022 @ 23:44:44
Gelukkig dan maar dat je niet in Amerika woont, Riet! Daar betaalt men per week aan premie wat wij per maand neertellen én er wordt een stuk minder vergoed. Maar inderdaad erg raar dat de prijzen zo enorm gestegen zijn. Het enige dat dit jaar níet in prijs werd verhoogd, was de prijs van een postzegel. Maar ja, na jarenlang elk jaar vijf procent duurder te zijn geworden dan het jaar daarvoor, mocht het ook wel eens.
jan 18, 2022 @ 09:32:22
Mijn zoon zegt altijd dat het fijn zou zijn met zijn Amerikaanse salaris in Nederland te leven. Behalve dan de benzineprijzen, die liggen daar op ongeveer een kwart van hier.
jan 17, 2022 @ 23:21:27
ha die Riet
ja de verschillen in prijs zijn gigantisch met zeg een 20 jaar terug , en je krijgt minder waar voor je geld
ik hoop dat je geen corona krijgt en door de zelfde molen moet als ik pppfffttt
beterschap groet
jan 18, 2022 @ 09:33:35
Ik heb al een keer corona gehad en had er nauwelijks last van dus ik maak me geen zorgen. Vanmorgen een negatieve test dus ik denk dat het inderdaad alleen een verkoudheid is.
jan 18, 2022 @ 11:46:55
nu ik had er veel last van , op sterven na dood , dus het had nog 1 graadje erger gekund
jij geluk gehad , en ook nu weer negatief , houden zo
jan 18, 2022 @ 14:34:32
Ja ik had erg veel geluk want zit toch ook wel 2x in een risicogroep en ik was destijds nog niet gevaccineerd.
jan 17, 2022 @ 23:07:35
Je schrikt je een ongeluk als je die cijfers ziet!
Ik duim voor een negatief resultaat van je coronatest.
jan 18, 2022 @ 09:47:03
Ik ben niet alleen negatief over de prijsverhogingen maar gelukkig óók voor wat betreft corona.
jan 18, 2022 @ 20:43:40
Goed zo!
jan 17, 2022 @ 22:49:01
Hopelijk negatief Riet!
De zorgverzekering in NL is verschrikkelijk duur. Helemaal mee eens.
jan 17, 2022 @ 23:21:18
In België is het ook fors meer dan je bijdrage aan de mutualiteit hoor, maar je merkt het niet zo direct want het gaat deels via de inkomstenbelasting (bedrijfsvoorheffing). Vandaar ook dat wij in België het meeste loonbelasting betalen in Europa.
jan 18, 2022 @ 09:07:09
Inderdaad, klopt helemaal.
jan 18, 2022 @ 09:48:02
Dat was hier vroeger ook bij het oude zorgstelsel.
jan 18, 2022 @ 09:35:07
Ja gelukkig weer negatief vanmorgen dus ik kan bezoek ontvangen dat niet bang voor een verkoudheid is.
jan 18, 2022 @ 16:21:32
Oef!
jan 18, 2022 @ 18:42:20
Wel zo prettig ja.
jan 17, 2022 @ 22:35:16
Oh en wat zou je besparen als je de papiertroep in de open haard zou gooien 😉
Weinig zo te zien wat dat is het enige wat niet veel duurder werd 😉
Ja af en toe wat ruimen geeft ruimte…volgende x niet alles doorlezen haha…schrik je niet zo snel 😉
Groetjes
jan 17, 2022 @ 22:36:18
Vergeet ik de beterschap en hopelijk negatief
jan 18, 2022 @ 09:35:33
Ja ik ben weer vreselijk negatief vandaag. 😉
jan 18, 2022 @ 12:26:05
Fijn kun je weer lekker je eigen dingen doen.
jan 18, 2022 @ 14:35:25
Vandaag doe ik nog lekker rustig aan en voor donderdag ben ik alweer opgeroepen om te werken, misschien zelfs morgenmiddag al.
jan 18, 2022 @ 14:35:53
Werken is geen eigen dingen doen haha
jan 18, 2022 @ 14:40:03
Ja hoor, voor mij wel, ik vind het erg leuk en mag altijd nee zeggen als geen zin heb. dan is werken echt wel leuk onder mensen zijn.
jan 18, 2022 @ 15:03:12
Vooruit dan…als je het leuk vind 🙂
jan 18, 2022 @ 09:37:33
Het waren er zomaar een paar die me opvielen, ik vind het dan wel leuk om te hoe duur alles wérkelijk is geworden want alleen maar roepen dat alles zoveel duurder wordt is een beetje vrijblijvend.
jan 17, 2022 @ 22:21:35
Ja de prijzen stijgen de pan uit maar toch
Klaag ik niet. We kunnen nog steeds
Een stapje terug. Jij klaagt trouwens ook niet.
jan 18, 2022 @ 09:39:11
Nee hoor, ik kan nog altijd goed rondkomen, we hebben altijd voor “later”gezorgd. Alleen wordt dat in Nederland dus vaak afgestraft en kun je beter niets hebben want dan zijn er ineens allerlei potjes voor je.
jan 17, 2022 @ 22:19:05
Met de Euro is alles veel duurder geworden. Dat leek aanvankelijk niet zo, want zeg nu zelf ‘wat is 1 euro?’😉. Toen kwam Corona en schoven we weer met zijn allen de duurdere kant op.
Voor die energieprijzen ben ik toch op mijn ongemak als je al die verhalen rondom leest en hoort?
Duimen voor niet-terug-corona🤞
jan 18, 2022 @ 09:41:22
Toch is energie relatief het minst gestegen in 20 jaar. Dat komt waarschijnlijk doordat het éérst jarenlang goedkoper werd onder invloed van het aardgas. Maar de inhaalslag van nu valt dan wél ineens erg op. De zorg is véle malen duurder geworden dan de energie.
jan 18, 2022 @ 10:28:46
Ik herinner me nog dat ik een vrouw kocht voor 3 frank, nu is het 3 Euro 🤢
jan 18, 2022 @ 14:24:27
Een “vrouw” kocht? Was dat in de slavernij tijd? 😉 Zou nog te geef zijn om voor 3 Euro een vrouw te kunnen kopen. 😉
jan 18, 2022 @ 17:10:50
Haha moest een brood zijn. 😉😉
Je kent het wel…
jan 18, 2022 @ 18:43:41
Ja zeker wel, alleen kon ik er dit keer echt niet anders dan een vrouw uithalen en dacht héél even dat in België nog slavenhandel bestond. 😉
jan 18, 2022 @ 09:41:43
p.s. ja lekker negatief hoor vandaag.
jan 18, 2022 @ 10:27:59
Super!
jan 17, 2022 @ 22:12:46
Uh en beterschap
jan 17, 2022 @ 22:12:19
Die prijzen is echt erg…. Vooral de zorgverzekering en de energie. Het zou allemaal goedkoper worden als de boel vermarkt werd. Nu mooi niet. Nu ja, je hebt weer lekker opgeruimd.
jan 18, 2022 @ 09:44:23
Dat was vooraf wel te voorspellen, “de markt” is een verdienmodel van hebberige mensen die nooit tevreden zijn. Alleen is de energie dus in die 20 jaar op geen stukken na zoveel duurder geworden dan de zorg, die zó schandalig meer is gaan kosten.
jan 17, 2022 @ 22:07:13
De prijzen…, het gaat van kwaad naar erger…
‘k Haalde vorige maand 2011 door de versnipperaar, en dat was al zo erg…
Lie(f)s.
jan 18, 2022 @ 09:45:33
En al die corona ellende kost ook veel geld , daar draaien we natuurlijk ook met z’n allen voor op dus we zijn er nog lang niet.