Kleindochter Jennifer werkt als onderwijsassistent op de school waar ook Levi en Amber “hun wijsheid opdoen”. Je wilt niet wéten hoe vaak Jennifer al een zelftest heeft gedaan want op de school vallen de kindertjes als rijpe appeltjes van de coronaboom. Er wordt regelmatig bij de GGD om richtlijnen voor de ouder gevraagd. Tot voor kort was het advies dat gevaccineerde ouders niet in quarantaine hoefde wanneer een kind Corretje op bezoek had.
Hele klassen thuis hoefde alleen als er veel zieke in één klas waren. Ook juffen werden ziek natuurlijk want tja, kinderen vergeten weleens een handje voor de mond te houden. En zo bleef onze ( gevaccineerde) Jen maar testen, ook af en toe bij de kinderen bij iedere snottebel of kuch. Tot voor kort steeds met negatief resultaat.
Maar eergisteren had Corretje dan toch onze Levi te pakken bleek uit de zelftest, (gelukkig niet echt ziek)….dus gooide Jennifer er nog maar een paar testen tegenaan….
En jawél ook (gevacineerde) paps test positief! In de oma app verschijnt een juichend plaatje met de tekst; ” eindelijk heb ik eens een test afgelegd met positief resultaat, en ik had er niet eens voor geleerd”!
Hij besluit nog even te wachten met zich ziek te gaan gedragen tot het héle gezin terecht kan voor een officiële test. Als de uitslagen binnendruppelen blijken de zelftesten het prima gedaan te hebben.
Alleen is Amber nu óók positief al had ze eerder nog totaal geen verschijnselen.
De enige van de vier die bij de officiële test een negatieve uitslag krijgt is……….. juist ja, jij hebt opgelet, Jennifer.
Ráádselachtig… de énige die al wekenlang tussen de kinderen doorloopt. Maar nu gaat ze toch even niet naar school om te werken. En morgen maar wéér testen ( al is er volgens de GGD weinig aan de hand) want natuurlijk kán ze ondertussen toch besmet zijn met drie Corretjes in huis. Het stel is 10 jaar getrouwd en nog langer samen dus ze zullen niet meer de héle dag “aan elkaar zitten” maar toch, ze hebben géén gescheiden slaapkamers zal ‘k maar zeggen en ook de kindjes houden geen anderhalve meter afstand.
Gelukkig hebben wij onderling weinig contact de laatste tijd, door de surprises kunnen we nergens zomaar binnen stappen en we knuffelen nog altijd niet áls we elkaar zien. Als de uitgelekte nieuwe maatregelen kloppen blijven de scholen open, wie moet er ánders nog het virus snel verspreiden als de meeste mensen gevaccineerd zijn! Precies, nog heel even en iederéén heeft Corretje op bezoek gehad, kunnen we éindelijk gaan aftellen! Nu maar hopen dat ze er niet echt ziek van worden, dat willen we natuurlijk van niemand, en zeker niet van leuke gezinnetje!
feiten en raadsels
26 nov 2021 111 reacties
hermanstel55
nov 28, 2021 @ 13:24:09
Ik kan het niet meer volgen, wat onze regering allemaal over ons heen stort. Iedereen weet, dat die QR code helemaal niets garandeert. Het bewijst alleen, dat je twee keer gevaccineerd bent of een keer ziek was en een keer gevaccineerd. Je kunt nog gewoon besmet zijn en anderen besmetten. En dat van die scholen begrijp ik al helemaal niet. We weten, dat daar de meeste besmettingen plaats vinden, maar we houden ze open en sluiten dan zoveel mogelijk andere locaties om dat te compenseren!? Dat is net zoiets als, we blussen de kerk, maar het stadhuis staat in brand.
rietepietz
nov 28, 2021 @ 15:35:51
Zucht…. ik snap héél goed dat men niet voorbereid was op dit soort problemen maar toch, het voelt alsof ik weer op school zit met een juf in de overgang voor de klas die haar klas niet aankan , geen overwicht heeft en klassikaal straft omdat een deel van de klas een loopje met haar neemt. .
Ik snap de huidige beslissing ook niet erg. Kortere openingstijden betekend méér drukte tijdens de tijden dat de winkel wél open mag.. En ondertussen tiert het virus welig op de scholen. . Wat ik trouwens niet eens helemaal afwijs want óóit heeft dan toch het grote merendeel antistoffen aangemaakt. Maar helaas was het dus ook een fabel dat je met vaccinatie niét in het ziekenhuis terecht komt als je toch ziek wordt. Anders zou ik nog zeggen. “laat álles maar vrij dan komen we er het snelst vanaf.
Karel
nov 28, 2021 @ 11:09:00
Het leest als een vrolijke boel daar maar een testje gooit snel roet in het eten en beslist niet omdat het Sint en Piet , zijn
Maak er een fijn weekend van
rietepietz
nov 28, 2021 @ 11:36:30
Dat is het toch wel een beetje, ondertussen is ook Jennifer nu echt positief, dat werd gemeld als “we hebben kwartet”.
meninggever
nov 28, 2021 @ 11:04:34
De echte bron van de huidige besmettingen toch vooral vanuit de jeugd. Scholen centra van overdracht. Maar die blijven open. De rest moet verplicht dicht. Ik snap dat niet zo. Net zo min als de wens van velen om in Zuid-Afrika rond te banjeren en dan verbaasd te zijn dat zo een niet gewenste variant onze kant op komt. In ieder geval gaat alles weer dicht of krijg je te maken met strenge maatregelen. Was het voorheen zo dat we de QR-code maar zelden hoefden te tonen, nu is dat echt anders geworden. En dat verrekte mondkapje weer overal op. De lol gaat er wel een beetje af zo….En die vrijheid die werd beloofd na twee prikken Pfizer is ook wel weer achterhaald…
rietepietz
nov 28, 2021 @ 11:33:58
In die vrijheid heb ik nooit zo geloofd, ben ook “voor de lieve vrede toch aan vaccinatie begonnen, ik had immer maar één prik nodig nadat ik corona had. Maar inderdaad, van dit beleid snap ik niet zo veel Het veroorzaakt méér drukte in de uren dat alles open mag . De QR code zegt ook al niet zoveel en wordt óók nog slecht gecontroleerd dus veel misbruik. Zolang er nog niét goedwillende mensen rondlopen is het virus niet uit te roeien.
meninggever
dec 03, 2021 @ 13:47:14
De tegenstand tegen die vaccinaties lijkt veel op een verzetsbeweging van hen die niks meer willen aannemen als het vanuit de overheid wordt gevraagd. Als dat voor alle maatregelen gaat gelden rijden we straks allemaal 110km/u in de stad, dwars door rood, parkeren asociaal, schelden en vloeken tegen iedereen die ons niet bevalt etc….. Maar…..uh….dat doen we ook al…zou het daardoor komen….?
rietepietz
dec 03, 2021 @ 16:25:57
Nou ergens heb ik ook niet zoveel op met die vaccinaties, en zeker niet met het zwabberbeleid dat iedere keer iets anders zegt en/of belooft. Daar wordt ik ook allemaal niet blij van, maar dat is natuurlijk géén reden om de boel zo te ontregelen als nu door sommige z.g. tegenstanders gebeurt.
Leonoras life
nov 28, 2021 @ 10:18:53
Klopt! En dat onderzoek zou ook wel mooi zijn.. maar misschien heeft ze het een jaar geleden wel gehad zonder klachten en heeft ze nu immuniteit opgebouwd.. ik vraag het mij echt af. Mijn jongste die ons vorig jaar heeft besmet had 0.0 klachten. Geen loopneus niets.. puur laten testen omdat ze bij haar vader was geweest en zijn vrouw corona bleek te hebben.. anders hadden we het nooit geweten.
rietepietz
nov 28, 2021 @ 10:31:27
ja dat zóu kunnen al test ze al sinds de scholen weer mogen 2x per week en was steeds negatief. Er had natuurlijk vooráf veel meer onderzoek gemoeten.
Zoals mijn dochter die na een allergische reactie naar een allergoloog werd gestuurd. Daar kwam uit de het vaccin in combinatie met een bloeddruk middel dat ze slikt de oorzaak was. Dus dát middel een week niet slikken áls er geprikt moet worden. Heel jammer dat dit soort dingen toen nog niet bekend waren. Nu maar hopen dat ook de voorschriften er melding van gaan maken.
Leonoras life
nov 28, 2021 @ 11:37:19
Ja dat is super belangrijk. Dit kan zoveel leed voorkomen
Leonoras life
nov 28, 2021 @ 09:59:13
Ohh wat een toestand. Hier ook veel testen.. en vanaf gr 6 nu mondkapjes.. we gaan het uiteindelijk allemaal krijgen.. en hoe wonderlijke dat sommige het niet krijgen in een totaal corona omgeving 💪 hopelijk wordt iedereen er een stuk minder ziek van met de vaccinaties
rietepietz
nov 28, 2021 @ 10:15:05
het is wel de vraag hoed goed kinderen daarmee omgaan als veel volwassenen er al heel slordig mee omgaan.
het kan best iets in het immuunsysteem zijn dat voldoende afweer kan bieden. Daar zou best onderzoek naar gedaan mogen worden.
De berichten zijn daar ook verdeelt over, er zijn ook gevaccineerde mensen die op de IC terecht komen. Bij m’n kleindochter is niemand echt héél ziek maar het éne kind heeft er iets meer last van dan het andere. In hoofdzaak nog verkoudheid
Mrs. T.
nov 27, 2021 @ 19:13:34
Ik heb hier in de omgeving inmiddels ook weer een boel Corretjes op bezoek. Het blijft een gedoe. Het is lastig om opgewekt te blijven vind ik.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 19:27:20
Dat is wel eens lastig al hangt dat ook een beetje van je omgeving en je instelling af. Blijven proberen er , desnoods tegen heug en meug, het beste van te maken. En toch maar aan de surprises werken ook al is het nu nog even niet te voorspellen of het feestje misschien uitgesteld moet worden. Als Jennifer in de loop van de week alsnog positief test gaat 5 december niet meer lukken.
Ferrara
nov 27, 2021 @ 16:52:40
Beterschap voor het gezin van Jennifer en hopelijk blijft zij buiten schot, zodat jullie toch gezellig Sinterklaas kunnen vieren. Vorig jaar lukte dat toch ook goed?
We zijn nog lang niet van dat virus af en het duurt ook nog wel een tijd voor het in de categorie griep valt. Ik weet zo onderhand ook niet meer wat wijsheid is. Eerlijk gezegd sluit ik me af voor al die verschillende meningen. Het een komt te laat, het andere te vroeg. En dat virus gaat gewoon zijn gang en brengt een nieuwe variant op de markt.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:17:58
Vorig jaar hebben we het deel digitaal gevierd, dat zijn we dit jaar eigenlijk niet van plan. Maar inderdaad, als Jennifer alsnog achteraan komt corona zullen we het uit moeten stellen tot het wél kan.
Nee wie weet wél wat wijsheid is, het is een grote puinhoop waar ik ook niet blij van word.
waarloopjijwarmvoor
nov 27, 2021 @ 15:58:51
Misschien heeft Jennifer het zonder te merken al gehad. Je weet maar nooit.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:13:14
Of alleen maar antistoffen aan gemaakt. Ze heeft al langer tijd minstens 2x per week getest ( omdat ze met kinderen werkt) maar er was nooit een positieve test .
waarloopjijwarmvoor
nov 27, 2021 @ 18:31:15
Ze zal ondertussen wel een rauwe neus hebben
rietepietz
nov 27, 2021 @ 19:23:53
Ze is er heel geroutineerd in geworden.
Ze dus mooi bij mij, als onvolwassen, toezicht houden als ik een test wil doen. 😉
Liesbethblogt
nov 27, 2021 @ 15:41:31
Toen ik hoorde dat ze die kinderen van 9 een mondkapje wilde gaan laten dragen vroeg ik me toch even af of zij gek waren of dat ik dat was. Uiteraard wil niemand besmette kinderen noch volwassenen maar dat gedoe met een schoon mondkapje en die goed opdoen wordt helemaal niks. Zouden ze elkaar in de klas of op het speelplein niet besmetten? Ik hoop van harte dat alles goed blijft gaan Rietepietz.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:11:37
Inderdaad, veel volwassenen kunnen al niet omgaan met een mondkapje, je ziet ze vaak onder de kin hangen. Nou ja, als alle schoolkinderen het gehad hebben zullen zij in ieder geval antistoffen hebben dat is het enige pluspuntje aan huidige stroom van besmettingen. Het gaat goed met de “patiënten” Amber werd het laatst ziek dus is nu een beetje koortsig en moe. , dat had Levi eerst ook. Papa rolt er nog wat beter door.
schrijfselsvanmij
nov 27, 2021 @ 15:13:58
Gelukkig maar milde klachten in dat leuke gezinnetje. Beterschap! In Duitsland zijn de maatregelen strenger dan in Nederland: op veel plekken alleen toegang met 2G plus, dwz gevaccineerd of genezen PLUS een negatieve test. Ook (nog) lagere besmettingscijfers, tenminste hier waar wij wonen, en zeer zeker in vergelijking met Zuid-Limburg
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:05:32
Als je toch moet testen heeft vaccinatie eigenlijk weinig zin. Het is allemaal een beetje dubbelop en dan nóg helpt het niet..
schrijfselsvanmij
nov 27, 2021 @ 17:15:51
Is niet waar: aangezien ook gevaccineerden drager kunnen zijn van het virus zonder het te merken is testen de enige manier om te zorgen dat iemand niet ergens binnen komt waar hij/zij anderen kan asnsteken
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:19:15
Precies, net als bij ongevaccineerde , dat bedoel ik, waarom zou je nog vaccineren.
schrijfselsvanmij
nov 27, 2021 @ 17:58:10
Alleen worden gevaccineerden minder erg ziek, hebben ze veel minder kans om in zh te komen en nog veel minder kans op opname op ic
rietepietz
nov 27, 2021 @ 18:10:14
Zelfs dat blijkt soms achterhaald. maar gelukkig was ik ook zónder vaccinatie nauwelijks ziek en gelukkig geldt dat voor de meeste mensen. Als je onderliggende kwalen hebt is het natuurlijk belangrijk om te vaccineren. Maar ja, dát weet je natuurlijk nooit vóórdat je corona oploopt
schrijfselsvanmij
nov 27, 2021 @ 18:11:44
helaas zijn er ook jonge mensen héél erg ziek geworden, met en zonder vaccin ….
rietepietz
nov 27, 2021 @ 19:22:08
Ja klopt, ik begrijp ook dat het vertrouwen wegebt, ik hád al niet veel twijfels en dat wordt er ook niet beter op. ;-(
Evengoed was ik wél braaf.
Thomas Pannenkoek
nov 27, 2021 @ 14:43:26
Mag ik hopen dat alles spoedig overgaat…
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:03:42
In ieder geval voor het Sinterklaas feest als het even kan. Niet slim van jou om nu naar Spanje te trekken, nu loop je die oude baas net mis.
Thomas Pannenkoek
nov 27, 2021 @ 20:57:56
Ik krijg toch nooit iets…
rietepietz
nov 27, 2021 @ 21:00:27
Dan zal je het niet verdienen denk ik. 😉
Thomas Pannenkoek
nov 27, 2021 @ 21:53:49
Klopt, ik ben heel stout!
rietepietz
nov 28, 2021 @ 09:16:43
Goh… dat me dát nou niet opgevallen was. 😉
willyfotoblog
nov 27, 2021 @ 14:06:27
hopelijk worden ze niet ziek Riet
een heel vervelende toestand zowel voor de kinderen als voor de ouders ..
de vaccins blijken wel te helpen, maar toch niet in de mate zoals ze voorspeld hadden
en dat roept veel vragen op
hoe je gezond
groeten
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:02:30
Ja best wel vervelend allemaal, je weet gewoon nóóit waar je aan toe bent.
ze kwakkelen maar echt ziek zijn ze niet gelukkig.
Spontanity
nov 27, 2021 @ 12:02:28
Tsja, het is een dingetje zeg ik altijd maar.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 12:13:15
Zeker weten, en ook nog een slijtageslag.
majaer
nov 27, 2021 @ 10:45:33
Onze drie kleinkinderen tussen de 6 en 12 en onze schoondochter hebben ook corona gehad.
Onze zoon eerst niet maar heeft het nu ook.
De kinderen hadden er weinig last van maar hun ouders iets meer.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 12:07:54
Het blijft allemaal een beetje afwachten want volgens mij weet eigenlijk niemand wat wel en niet goed is.
Neeltje
nov 27, 2021 @ 10:31:23
Gelukkig zijn de klachten bij veel kinderen en volwassenen inderdaad mild, maar opgelucht adem halen kunnen we nog niet. Er liggen nog steeds te veel doodzieke mensen door covid op de IC’s. Daar moét verandering in komen.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 12:04:27
Dat gaat met dit zwabberbeleid voorlopig niet lukken vrees is. Maar ja we kunnen niet meer doen dan door roeien met de riemen die we hebben.
Neeltje
nov 27, 2021 @ 13:08:31
Ben het deze keer niet met je eens. Het is niet eenvoudig om in Nederland een beleid neer te zetten die iedereen behaagt. Ik ben in ieder geval blij niet in hun schoenen te staan.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 13:28:29
Nee dat het niet eenvoudig zal zijn ben ik met je eens. Maar ik heb toch sterk de indruk dat het wel béter zou kunnen , ik begrijp de besluiten niet altijd helemaal, of soms helemaal niet. Maar dat kan héél goed aan mij liggen. 😉
Neeltje
nov 27, 2021 @ 13:37:50
Het zou werken wanneer gewoon iedereen zich aan de maatregelen zou houden.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 13:46:39
Ook niet helemaal, als ik nú met een QR code ergens binnen ga, en dat is volgens de regels kan ik tóch een besmetting bij me hebben en die over brengen. Zelfs al zou ik ook nog testen, ergens is een omslagpunt en we weten helaas nooit wanneer dat is. Zo was Amber gisteren eergisteren nog negatief maar een paar uur later dus toch positief.
Neeltje
nov 27, 2021 @ 16:30:45
Hoe dan ook, het is ingewikkeld.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:13:48
Ja zeker weten. én ontmoedigend.
Naomi
nov 27, 2021 @ 09:50:08
Foei, Rietepietz, kinderen vergeten een handje voor de mond te doen? Ze horen in hun elleboog te proesten;).
Balen van de besmettingen in het gezin. Hopelijk worden ze er allemaal niet al te ziek van.
Het blijft inderdaad raadselachtig wie er wel of niet besmet wordt. Ik heb drie weken geleden een hele avond naast iemand gezeten die de volgende dag positief testte (en haar dreumes heeft haar én mij lekker geknuffeld). Volgens de GGD ben ik dan een nauw contact. Ik heb me na vijf dagen keurig laten testen. Na acht dagen nog een keer, want ik was extreem moe. Negatief. Mensen zijn daar heel verbaasd over, want ik was toch wel héél nauw in contact geweest. Tja, geen idee. Maar ik was blij dat ik niet slaagde voor de test;).
Naomi
nov 27, 2021 @ 09:52:20
Bij de teststraat overigens beide keren vooral kinderen en complete gezinnen.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 09:58:52
O ja, dát was ik even vergeten, zelf hoest en nies ik natuurlijk keurig in de elleboog. 😉
Ik heb ergens ook wel iets van “laat het virus nu maar uitvieren. Uiteindelijk is iedereen die dat wil gevaccineerd en zal er volgens de inzichten niet héél ziek van worden. Alleen al om te weten hoe het werkt zou men bloedtesten moeten doen om te zien of mensen ook anti stoffen ontwikkelen zonde zelf ziek te zijn. Men weet nu gewoon bijna niets zeker en lijkt maar “iets te roepen”.
Het is natuurlijk mogelijk dat jouw dreumes op dát moment nog niet positief was, er zal toch érgens een omslagpunt zijn van niet naar wel positief. Maar wáár dat punt ligt weet ook nog niemand.
John
nov 27, 2021 @ 08:44:04
Misschien heeft Jennifer een berg antistoffen juist vanwege haar werk, maar ik weet het niet, ik ben geen deskundige en je schijnt het ook te kunnen oplopen als je antistoffen hebt.
Beterschap en hopelijk blijven ze van ernstige klachten gespaard.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 09:27:34
Dat is ook mijn gedachte, zoals artsen zelden griep hebben juist omdat ze altijd met grieppatiënten te maken hebben.
Ja precies, haar man én zij zijn gevaccineerd maar dat schijnt tóch minder bescherming te bieden dan natuurlijke antistoffen. Gelukkig zijn de patiënten niet echt ziek en is het grootste probleem, net als bij mij toen ik Corretje op bezoek had, de quarantaine. De kindjes willen buiten spelen maar dat kan nu even niet.
Koen
nov 27, 2021 @ 08:16:01
Deze reageerder (ik dus) heeft vanochtend de eerste zelftest gedaan. Cross fingers …
Koen
nov 27, 2021 @ 08:36:05
Oef. Negatief.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 09:23:41
Vooral houden zo, al dat gezeur om toch vooral positief te blijven moeten we vanaf.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 09:21:55
Werkt dat niet lastig met die gekruiste vingers? 😉
staartje
nov 27, 2021 @ 06:29:42
Trouwens wel goed om te horen dat de zelftesten een juiste uitslag geven.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:51:36
Ja tot nu toe hebben we , voor zover we weten, geen valse uitslagen gehad. Maar het valt of staat natuurlijk met of je de test goed uitvoert.
Als je zoals ik ( boven de 70ger, ) de test niet onder toezicht van een “volwassene”doet moet je maar afwachten of het goed gedaan is.. 😉 Maar bij klopte het bleek uit de bloedtest met antistoffen.
staartje
nov 28, 2021 @ 18:51:46
Ja, die zin met 70-er is een volkomen misser. Jammer, jammer. Ik zal mijn kinderen voorbereiden op het feit dat ze over drie jaar klaar moeten staan voor controlerende taken. 🙃😟😉
rietepietz
nov 28, 2021 @ 19:11:50
Er zijn vast wel 70 + ers die het niet snappen, maar ook veel jongere mensen snappen er soms niets van. De formulering is gewoon héél slecht.
staartje
nov 28, 2021 @ 19:19:56
Nou heel slecht: Heel erg super verschrikkelijk slecht. 🥱
rietepietz
nov 28, 2021 @ 19:27:39
Eigenlijk schandalig kunnen we wel stellen in deze maatschappij waar we “woke” moeten zijn en zéker geen ouderen mogen schofferen.
staartje
nov 27, 2021 @ 06:27:36
Beterschap voor de zieken! Ik hoop dat de klachten meevallen.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:48:20
Dankje, ze zijn op dit moment geen van alle echt ziek, je kent het wel, snotterig,beetje hoesten en soms lichte verhoging.
omabaard
nov 26, 2021 @ 23:48:14
Ook hier hoor je niet veel anders meer dan quarantaine omdat je zelf ziek bent of omdat iemand het uit je naaste omgeving heeft. Je kan alleen maar hopen dat ze er niet te ziek van zijn én dat ze nu meer immuniteit opdoen.
Hier was de zoon ook een week thuis omdat zijn zoontje in een klas met een paar besmette kinderen zit en dus de ganse klas in quarantaine moet. Zelf waren ze niet besmet.
De maatregelen worden hier weer strenger, bij jullie nog meer. Houdt het ooit op??
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:45:14
Op zich zijn er , verhoudingsgewijs, veel minder mensen die héél ziek zijn. Maar de druk op de zorg is toch wel heel erg voor al die mensen met een ándere aandoening . Door verkeerde keuze in het verleden zijn er nu gewoon te weinig ziekenhuisbedden en personeel beschikbaar.Daar zou het demissionair kabinet toch wel het boetekleed voor aan mogen trekken.
dat de scholen nu open mogen blijven zal ook niet echt helpen. Weliswaar lopen kinderen veel achter maar met al die zieke kinderen en quarantaines is er ook geen sprake van een inhaalprogramma.
omabaard
nov 27, 2021 @ 08:48:26
Ik las dat Nederland amper de helft van ziekenhuisbedden op intensief heeft van België voor een groter bevolkingsaantal. En hier panikeren ze al zo.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 09:30:20
Precies en dat komt allemaal op het conto van de laatste kabinetten. Alleen al hier in de regio zijn de laatste jaren drie ziekenhuizen gesloten en veel personeel dat op straat stond zocht een andere beroep , daardoor is er nu schreeuwend gebrek aan zorg personeel. Maar dáár horen we het demissionair kabinet niet over.
Nicky
nov 26, 2021 @ 23:10:34
Beterschap! Hopelijk vallen de klachten mee. Je hoort het nu wel heel veel, zeg.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:36:54
De klachten zijn op dit moment bij groot en klein heel mild. Laten we maar zeggen dat het goed is voor de groepsimmuniteit.
djaktief
nov 26, 2021 @ 22:38:41
Beterschap gewenst voor de zieken.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:35:45
Dankjewel, gelukkig zijn ze niet echt ziek, maar dan kán natuurlijk nog komen.
gewoonanneke
nov 26, 2021 @ 22:17:53
Ja dat is echt heel vervelend hopelijk worden ze er niet hard ziek van. Maar vervelend is het wel hoor. Hoor het bij Yenthe op school ook wel dat er kinderen zijn die hoesten e.d. Blijft lastig.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:35:09
Aanvankelijk mochten hoestende kinderen ook gewoon naar school blijven gaan. je zou bijna in complotten gaan denken als ik van Jennifer hoor welke adviezen de school van GGD kreeg.
gewoonanneke
nov 28, 2021 @ 11:41:02
Ja die scholen is best lastig natuurlijk. Je kan kinderen niet stil in een bankje of stoeltje op afstand laten zitten. Dat maakt het zo moeilijk. Weet nog toen Peter klein was hij altijd met een groepje kinderen speelde voor de schooltijd nog en als er dan een wat had zoals de waterpokken kregen ze het allemaal achter elkaar. Zo werkt het bij kinderen.
rietepietz
nov 28, 2021 @ 15:39:08
Ja en dat was zo gek nog niet, dan hadden ze het maar gehad en dat was goed voor hun afweersysteem. Bast mogelijk dat juist de kinderen een zekere immuniteit op bouwen voor de rest van hun leven. Niet dat ik dat kán weten, maar het zou best kunnen.
gewoonanneke
nov 30, 2021 @ 16:45:54
Ja dat zou zomaar kunnen hoor er zullen ook kinderen zijn die het virus meedragen en geen last hebben. Het blijft gewoon een lastig onderwerp.
rietepietz
nov 30, 2021 @ 17:36:50
Heel lastig kunnen we rustig stellen.
MyriamC
nov 26, 2021 @ 22:17:24
Corretje zit nu echt overal. En er is ook alweer een nieuwe variant. Wanneer houdt dit eens op?!
Beterschap voor de familie!
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:33:45
Het goede daaraan is dat er dan ook overal antistoffen aangemaakt worden maar ja, dat virus is ook niet gek en muteert.
Ik hoop dat het jouw operatie niet in de weg gaat zitten.
MyriamC
nov 27, 2021 @ 09:35:22
Mijn operatie was donderdag en is goed verlopen. Volgende week dinsdag nog een ‘kleine’ ingreep en die gebeurt in de tandartsstoel als het goed is. Je weet maar nooit …
rietepietz
nov 27, 2021 @ 09:44:44
Fijn om te horen dat het goed gegaan is, en vooral ook dóór kon gaan. Wachten geeft maar onnodige stress. toi, toi, toi, maar weer voor de bij de tandarts, mondkapje zal dan zeker geen optie zijn. 😉
Matroos Beek
nov 26, 2021 @ 22:16:03
Dit is echt naar Riet. Ik weet er alles van. In mijn team op school werken acht leerkrachten, twee ervan liggen nu ziek te bed met corona. Ook tussen de leerlingen zijn er verschillende ziek en positief getest. En toch gaat het feest gewoon door, we moeten naar school. We voelen ons als soldaten in de loopgraven. Ik zie het eerlijk gezegd niet meer zitten… Voor volgende week weet ik nog niet wat ik ga doen. Ik test mezelf constant, want ik moet ook denken aan mijn moeder bij wie ik mantelzorg en ik wil ook mijn echtgenoot die een stukje ouder is dan mij niet besmetten. Wat een zorg! Ik ben eerlijk gezegd wat wanhopig. De school is een énorme verspreider momenteel, neem dat maar van mij aan. De mondkapjes zullen daar weinig aan veranderen. Bezorgde groet en sterkte daar!
omabaard
nov 26, 2021 @ 23:49:18
Ik begrijp je angst goed. De scholen mogen zelf knopen doorhakken bij teveel besmettingen. Hopelijk reageren ze bij jullie intijds?
Matroos Beek
nov 27, 2021 @ 07:38:43
Ik twijfel… de knoop op mijn afdeling had men al moeten doorhakken… waar wachten ze op?
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:52:49
Snap ik, het is wel duidelijk dat op dit moment de kinderen de grootste verspreiders zijn.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:47:20
Het is al weken een bron van besmettingen daar op die school ( en vele anderen) en er zijn géén eensluidende adviezen, en dan meestal nogal richting. “ach het loopt zo’n vaart niet.”
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:32:14
Ja dat hoor ik van Jennifer ook, dal vallen al weken lang leerkrachten uit en zijn veel leerlingen besmet. De huidige maatregelen lijken dan ook totaal op verkeerde zaken gericht al begrijp ik heel goed dat de kinderen veel achterstand op lopen.
Aan de andere kant, iedereen die de ziekte doormaakt maakt antistoffen en als dat kan zonder dat ze er heel ziek van zijn is dat een pluspunt waar geen vaccinatie tegenop kan. Misschien is het een soort van “uit laten razen”in een groep waar het minder kwaad kan. Maar dan moeten de kinderen helaas bij ouderen weggehouden worden . Het blijft allemaal erg onvoorspelbaar. Het is toch heel vreemd dat Jennifer niet de éérste is in haar gezin die besmet is . Misschien heeft ze ondertussen tóch antistoffen opgebouwd. Zoals artsen zelden griep hebben omdat ze veel met patiënten in aanraking komen.
Ik snap best dat het ook voor de beleidsmakers nieuw is maar ze handelen toch wel heel vaak te laat en verkeerd.
Matroos Beek
nov 27, 2021 @ 07:49:39
Het kan allemaal. Maar als 60+ leerkracht ben ik er toch niet gerust in. Mijn collega’s die nu zo ziek zijn, zijn nog maar 35 en 44… én twee keer ingeënt! De jongste collega van 26 had ook al corona.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 08:01:32
Als er iéts duidelijk is dan wel dat men er nog steeds te weinig vanaf weet en te vaak beslissingen neemt om “te behagen” in plaats van zo nodig adequaat op te treden.
Behalve dat is er ook te veel onwil om de regels na te leven en er “vals mee te spelen”. Dat maakt het bijna onbeheersbaar.
Matroos Beek
nov 27, 2021 @ 11:07:02
Mocht iedereen bij zichzelf beginnen en gewoon super voorzichtig zijn… het zou al veel schelen. Ik kocht speciale FPP2 maskers. Baat het niet dan schaadt het niet. Het kost wat meer, maar toch liever wat extra beschermd voor de klas. Nu nog duimen dat we geluk hebben…
rietepietz
nov 27, 2021 @ 12:11:06
Je en voor de wat ruimere winkels kiezen omdat ik mobiel ben loopt inderdaad voor de klas behoorlijk meer risico dan mensen als ik. Ik hóef nergens heen als ik niet wil. Kan rustige tijden zoeken om te winkelen en ruimere winkels zoeken omdat ik mobiel genoeg ben en de tijd heb. Maar een besmetting is evengoed niet altijd te ontwijken is ook mij gebleken. Ik hoop dat je er door heen rolt.
Sjoerd
nov 26, 2021 @ 22:06:14
Met angst en beven passen we bijna iedere weekend op onze kleindochter op. Natuurlijk wordt er een sneltest uitgevoerd voordat ze komt, maar toch…
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:24:03
Dat snap ik. Het valt duidelijk niet helemáál te voorkomen, ook met vaccinatie dus voorzichtigheid kan nooit kwaad. Maar het blijft lastig omdat het virus nou eenmaal op een onbekend moment z’n invloed doet gelden. Wie in de ochtend negatief test kan in de avond een positieve test hebben.
liesonderweg
nov 26, 2021 @ 21:51:45
Hopelijk blijven ze gespaard van het zware ziek zijn!
Lie(f)s.
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:21:27
Dat hopen we natuurlijk van harte, gelukkig blijft het tot nu toe bij wat verkoudheid en lichte verhoging.
Renske
nov 26, 2021 @ 21:13:31
Beterschap voor het gezin. Wel apart dat Jennifer nog vrij is. Nu duimen dat het meevalt bij paps.
rietepietz
nov 26, 2021 @ 21:20:17
Dankje, ik geef het door.
Ja vreemd natuurlijk dat juist zij er meer mee in contact is geweest dan de andere. . Je zou bijna denken dat ze op die manier antistoffen heeft opgebouwd.
Rebbeltje
nov 26, 2021 @ 20:22:18
Ha hier is het ook volop aanwezig…2 gezinnetjes in quarantaine van de 3
Robin positief (van 1 gezin) en Vera (ander gezin) zit thuis omdat er 3 in de klas positief waren…
Ons weekend was niet kompleet doordat Marijn (broer van R) Corona had..maar dat is intussen 27 dagen terug….intussen testen ze zich rot en bellen met GGD…wat een toestand waarin we nu leven.
Hopelijk komen ze er goed doorheen…zowel bij jullie als hier
rietepietz
nov 26, 2021 @ 20:34:52
De scholen zijn echt de grote verspreiders. Ja dat hopen we natuurlijk voor iedereen.
Rebbeltje
nov 26, 2021 @ 23:30:58
Sint zal zich ook aan moeten passen 😉 Alweer
rietepietz
nov 27, 2021 @ 07:38:59
We hopen dat het hele gezinnetje nog tijdig uit quarantaine mag . Alleen Jennifer kan nog roet in het eten gooien als zij alsnóg het virus op bezoek krijgt , dan ligt ze minstens drie dagen achter op de rest.
Rebbeltje
nov 27, 2021 @ 12:34:23
Hier is het al zover 2 gezinnen in quarataine…dus dat wordt morgen videobellen en hopelijk is de sint op tijd 😉
rietepietz
nov 27, 2021 @ 13:24:39
Balen hoor, er wordt al zóveel gedaan om het feest kapot te maken, en dan komt dit er ook nog allemaal bij om roet in het eten te gooien.
Rebbeltje
nov 27, 2021 @ 13:54:00
Ja op de gezichten mag het niet meer 😉 Och we hebben vorig jaar al kunnen oefenen
rietepietz
nov 27, 2021 @ 17:01:01
We gaan het zien. Desnoods uitstellen, dan moet Sinterklaas maar een latere boot nemen.
Rebbeltje
nov 27, 2021 @ 17:40:28
Nu wij hebben besloten wij met 1 dochter en de kinderen en de andere thuis met videoverbinding…anders is de teleurstelling nog groter als ze moeten wachten.