zo fantastisch

O gottegot waar begin ik in hemelnaam! Het was zó’n geweldig fijne dag. In ieder geval zónder foto van het werkelijk prachtige en stralende bruidspaar, ze vragen op de kaart om de eer aan henzelf te laten die foto’s te delen en daar geef ik natuurlijk gehoor aan.
Weet je wat… ik begin gewoon met het eind van de feestelijke dag buiten, toen het feestje binnen nog even door mocht gaan met de +/- 20 gasten die ook bleven slapen. Met nog een drankje en een dansje hoewel dansen in mijn ogen tegenwoordig meer rek en strekoefeningen op muziek zijn en grotendeel solo worden uitgevoerd. Maar oke, mijn gevoel voor “ritmisch bewegen ” wint het dan toch van mijn gezonde verstand en zeker tegen de bruidegom zeg ik dan geen nee. Kijk en huiver……


Dat ik zondagmorgen m’n voeten even niet meer meer kon vinden was niet écht verbazingwekkend, toen ik ze terugvond weigerden ze in eerste instantie álle dienst. Maar een warme douche verricht dan toch weer een klein wondertje. Ook m’n stem laat het een beetje afweten. De combinatie van een tochtige buitenlocatie, veel rook van het, overigens voortreffelijke, op houtskool gegaarde vlees en vis, én de vergeten puffer. (Mijn stem is erg kwetsbaar gebleven na de zware overbelasting van een jaar of 5 geleden).
Oke, mezelf even volkomen vergetend ja, maar niet één keer omgeslagen op m’n “klompen” en de rok duchtig laten zwaaien met iedereen of alleen! Wat zou Henk genoten hebben want natuurlijk waren we vroeger samen meestal de laatste die van de dansvloer af gingen bij feestjes.

Héél veel complimentjes gehad over m’n outfit, zelfs de fotografe kwam even zeggen “wat heeft het bruidspaar een ontzettend leuke en hippe oma.
O ja en de speech natuurlijk, ook daarover veel complimentjes over de geslaagde combi van grappige herinneringen verbinden aan een huwelijksboodschap.
Ik ga niet de hele speech hier neerzetten maar één stukje om de sfeer ervan te laten zien.

Of die keer dat we tijdens een wintersportvakantie gingen rodelen en Maikel perse bij oma op het sleetje wilde.  Niet omdat ze  zo goed kon rodelen, maar “oma kon zo  lekker gillen“ als hij de slee harder liet gaan dan zij prettig vond.
 We sloegen natúúrlijk om met het sleetje wat op zich goed afliep.
 Alleen dacht Maikel  dat ik het touw van de slee  vast had, ik dacht  dat hij het vast had …. we hadden het allebei mis…… de rodelroute kwam samen met  het eind van skipiste en we holden samen, gierend van het lachen tussen de skiërs door om de slee in te halen, achteraf niet helemáál zonder gevaar
Om er maar een beetje huwelijksmoraal in te gooien, “ kijk altijd of de ander  de touwtjes in handen heeft vóór je ze zelf loslaat.”


Maar ook de oom van de bruid, die speciaal voor deze gelegenheid zijn BABS bevoegdheid had gehaald, tekende het bruidspaar humoristisch voor ons uit. Er was ook ontroering door de de zus van de bruid en hun beider moeder.
Ik ga het maar opgeven alles in één blog te proppen, dat gaat me niet lukken, oftewel…. volgende keer méér!

105 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    aug 08, 2021 @ 15:39:11

    Wow, wat een energie in dat filmpje. Je danst nog een flink stuk weg hoor, doen veel jongere mensen je echt niet na.
    Fijn dat je het zo leuk gehad hebt.

    Beantwoorden

  2. Beaunino
    aug 06, 2021 @ 12:38:59

    Een echte bruiloft, dat zijn mi de leukste feestjes. Je hebt het toch maar aardig gered op je pijlers😄. En wat kun je goed dansen Riet, fijn om je zo te zien genieten

    Beantwoorden

  3. meninggever
    aug 06, 2021 @ 09:47:13

    Voor jou is dit feestelijke onderdeel van het leven wel een mooie afleiding denk ik. Zeer gegund. Herstel van de fysieke inspanningen ook natuurlijk….:)

    Beantwoorden

  4. groengenot
    aug 04, 2021 @ 12:54:59

    Oh ze zien jou graag! Wat een hartverwarmend log dit!!!

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    aug 04, 2021 @ 01:08:33

    Het gaat nog mooi soepeltjes in het filmpje, maar heerlijk dat je zo genoten hebt

    Beantwoorden

  6. Nicky
    aug 03, 2021 @ 22:44:26

    Wat kan jij goed dansen! Ik doe het je niet na. En wat fijn dat je zo genoten hebt. Heerlijk om te zien. En je zag er prachtig uit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 04, 2021 @ 13:02:26

      Ik zei het al eerder, dit is de categorie “ritmisch stampen met rek en strak oefeningen”, en daar blijk ik me dus ook redelijk mee te kunnen redde. Maar liefst zou ik een fijne Engelse wals of Tango dansen, maar wie kán dat nog! Ik heb nog een “ballroom dansverleden” . 😉

      Beantwoorden

  7. Liesbethblogt
    aug 03, 2021 @ 22:28:59

    Ik heb genoeg trouwerijen gefotografeerd om te beamen dat je bij far de hipste bent! Super dat het een topfeest was.

    Beantwoorden

  8. Ferrara
    aug 03, 2021 @ 21:12:28

    OT: Naar aanleiding van een reactie van jou elders. Als je Adblockplus installeert zie je geen advertenties meer.

    Beantwoorden

  9. willyfotoblog
    aug 03, 2021 @ 20:23:40

    prachtige filmbeelden met jezelf in de hoofdrol Riet

    en wat een feest

    groeten

    Beantwoorden

  10. saturnein
    aug 03, 2021 @ 20:01:22

    Je verhaal in stukjes lossen, lijkt me een ontzettend goed idee. Zo kan je zelf ook lang nagenieten. Kan jij een potje dansen zeg! 🙂

    Beantwoorden

  11. Regenboogvlinder
    aug 03, 2021 @ 14:13:37

    Het moet een geweldige dag zijn geworden! Van ❤e gefeliciteerd met het huwelijk van je kleinzoon. Je zag er echt heel zwierig uit en dat je kon dansen wist ik natuurlijk wel, en met die jongelui die het niet kunnen moet je gewoon maar meedoen. Mij ook overkomen, als moeder van dan… Een enig filmpje hoor Riet!
    Gek hè dat je denkt met die schoenen niet echt uit de voeten te kunnen en op zo’n lukt dat gewoon wel. Ik had dat ook altijd… Lekker nog aan het nagenieten?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 03, 2021 @ 14:38:34

      O zeker nog aan het nagenieten, krijgen af en toe wat foto’s doorgestuurd en dan komt alles weer terug. Ik voelde me heerlijk vrouwelijk in m’n outfitje. (dat zal niet deugen in deze gender neutrale tijd)
      Ja heel wonderlijk dat het lukte op die schoenen, zelfs op het ongelijke grasveld en de grindpaden niét omgezwikt.
      Ik ben zó blij dat ik de knop om heb kunnen zetten en geen schaduw over het feest heb gegooid.Inge en de kleinkinderen waren zo trots op me, en ik op hun natuurlijk. Iedereen zag er ook geweldig uit.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        aug 04, 2021 @ 18:46:31

        Zo fijn voor iedereen dat jullie allemaal hebben kunnen genieten. Je bent er gewoon naartoe gegaan om te kunnen meegenieten met iedereen en dat is fantastisch gelukt!
        Wij hadden vorig jaar een heel klein gezelschap, maar echt allemaal genoten. Diana kon de volgende dag alleen maar huilen, het was zo mooi geweest en precies zoals ze het zich hadden voorgesteld en gehoopt. En natuurlijk waren ze trots op hun moeder en oma.
        Was Ruud er ook bij, nee zeker?

        Beantwoorden

        • rietepietz
          aug 04, 2021 @ 19:00:39

          Wij hadden dan toch nog r40 gasten, zodat er ook van allebei vrienden en vriendinnen bij konden zijn.
          Wel sneu dat die niet tot de late uurtjes konden blijven want voor jongelui begint dan pas het feest.
          Nee helaas, Ruud en Sebastian( Sebastian moet natuurlijk ook zijn moeder bezoeken) konden niet gelijktijdig genoeg vrij regelen om het de moeite waard te maken. Vroeger viel het vaak te combineren met een congres maar die gaan tegenwoordig allemaal via zoom.
          .

          Beantwoorden

  12. Koen
    aug 03, 2021 @ 09:40:16

    Mooi, mooi, mooi

    Beantwoorden

  13. Nicole Orriëns
    aug 03, 2021 @ 08:54:25

    Wat heerlijk dat het zo’n fijne dag was! En wat zie je er mooi uit inderdaad, en ik zie je echt swingen. Mijn man en ik zitten ook op dansles, en ik herinner me dat ik in een filmpje op je blog jou de ‘heel turn’ zag doen in de Engelse was : )

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 03, 2021 @ 14:44:15

      Wat de jeugd doet is over het algemeen niet meer dan ritmisch stampen met rek en strekoefeningen maar gelukkig heb ik ook zoveel ritmegevoel dat ik dan toch niet kan blijven zitten. Maar écht dansen is natuurlijk geen sprake van op zo’n avond.
      Lijkt me héérlijk om weer eens écht een Engelse wals te kunnen dansen maar ja, dat gebeurt vrijwel nergens meer.

      Beantwoorden

  14. John
    aug 03, 2021 @ 06:55:13

    Ja, als ik de film bekijk kan ik niet anders voorstellen dan dat het een gewelidg feest is geweest. En je hebt behoorlijk bewogen volgens mij.
    Dat van die foto, dat snap ik helemaal. We zien hem hier vast verschijnen als het kan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 03, 2021 @ 08:38:08

      Ik had het me niet zo voorgesteld dat ik überhaupt zou dansen, maar het overkwam me gewoon.
      Hoewel ik natuurlijk in een heel ander internet circuit zit dan de jongelui voelde ik me er ook wel aan gehouden dat niet te doen. Heb wél gevraagd of het filmpje hier mocht en dat was prima. Maar ondertussen hebben ze zelf al iets geplaatst dus heb ik ook toestemming om iets te laten zien.

      Beantwoorden

  15. gewoonanneke
    aug 02, 2021 @ 22:51:35

    Ik lees het al het is een geweldige dag geworden en je kan nog steeds goed uit de voeten hoor, dan voel je toch die schoenen niet he….. fijn hoor.

    Beantwoorden

  16. Mrs. Brubeck
    aug 02, 2021 @ 21:08:20

    Dat komt natuurlijk door die supermooie, versgelakte teennagels! Hippe Riet! 💙

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    aug 02, 2021 @ 20:19:50

    Wat een prachtige dag is dat geweest. En je swingt de pan uit! Een dag om in te lijsten. ❤

    Beantwoorden

  18. Karel
    aug 02, 2021 @ 19:47:19

    wat een prachtige dag is dat geweest , en het gaat nog ff door in mooie herinneringen en over en weer vliegende foto’s en terechte complimentjes
    een prachtige jurk en een heel goede speech

    Beantwoorden

  19. Happy Hulk
    aug 02, 2021 @ 19:11:44

    Wat een indrukken hou je dan over met zo’n bruiloft.
    En zo moet het ook!
    Vierend vieren en door de zaal zwieren.

    Beantwoorden

  20. Jeanne van Sjannesblog
    aug 02, 2021 @ 18:51:34

    Wat heb jij genoten, heerlijk voor je!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2021 @ 19:17:01

      Het klinkt misschien wat overdreven maar ik ben een gezegend mens met al die liefde om me heen want je kunt je óók heel eenzaam voelen in een groep, maar dát overkwam mij niet!

      Beantwoorden

  21. Matroos Beek
    aug 02, 2021 @ 18:34:01

    Schitterend Riet! Ik geniet mee vanop mijn stoel. Wat had ik daar ook graag op de dansvloer gestaan. Je outfit is inderdaad prachtig het stond je echt leuk. Ja wat een oma! Amai!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2021 @ 19:15:22

      Ik zat zó goed in m’n vel danzij alle lieve zorgen om me heen, zat óók lekker in m’n outfit. Lang naar gezocht maar heel succesvol Bohemien en dat herken ik nog van vroeger natuurlijk. Ik heb ook echt genoten!

      Beantwoorden

  22. MelodyK
    aug 02, 2021 @ 18:13:05

    Heerlijk, ik zit helemaal mee te genieten, wat ben ik blij voor jou en jullie dat eht zo fijn was want als ik iemand dit gun ben jij het wel . Geniet maar lekker lang na hoor !!!

    Beantwoorden

  23. schrijfselsvanmij
    aug 02, 2021 @ 16:41:09

    Wat gaaf Riet, zo lekker op de dansvloer met je kleinzoon! Je zag er prachtig uit trouwens!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2021 @ 17:53:14

      Ik voelde me helemaal thuis in de “voorgeschreven” Bohemien Chique , droeg ik graag in de jaren 70 dus was een leuke hernieuwde kennismaking met de stijl die toevallig deze zomer in de mode is. Was wél een zoektocht omdat niet álles bij m’n leeftijd zou passen.

      Beantwoorden

  24. MyriamC
    aug 02, 2021 @ 14:36:55

    Wat een heerlijk logje. En wat zie je er inderdaad hip uit met je zwierende jurk en je sleehakken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2021 @ 15:43:51

      Het was ook zó’n heerlijk feest. Voelde helemaal thuis in de kleding die ik ook in de jaren70 wel droeg. De (touw) sleehakken hebben wel geleden van het grasveld, de klonten blubber zitten er nog aan. Maar het was dus extra fijn dat ik wat hoger van de grond was. 😉

      Beantwoorden

  25. AnneMarie
    aug 02, 2021 @ 14:36:24

    Een heerlijke dag en oma doet gewoon mee tot in de late uurtjes. De voetjes weer gevonden en nu lekker nagenieten. Die speech zal vast hilarisch geweest zijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2021 @ 15:41:14

      Ja en dát had ik niet verwacht, ben tegenwoordig altijd blij als ik om 10 uur naar bed kan. Nu was het 1 uur eer ik erin lag.
      De speech was een mix van grappige herinneringen met hier en daar een goede raad.

      Beantwoorden

  26. Rebbeltje
    aug 02, 2021 @ 14:18:00

    Wat een feest en Oma dansend op de klompen op de vloer.
    Heerlijk hè…zie zo mijn pa nog dansen met alle kleinkinderen op hun huwelijk en de man was toen al ruim 80. Ook zong hij altijd een lied Bruidje met je witte sluier…Hoezo oude mensen…die stelen de show
    “ kijk altijd of de ander de touwtjes in handen heeft vóór je ze zelf loslaat.”
    Een mooier advies kan je niet geven…geweldig.
    Aan alles is te zien dat je genoten hebt…ook van de pijnlijke voeten haha
    Groetjes

    Beantwoorden

  27. Suskeblogt
    aug 02, 2021 @ 14:12:30

    Ik vind het reuze dat je het zo goed gesteld hebt.

    Beantwoorden

  28. Lies
    aug 02, 2021 @ 14:02:38

    *S*c*h*i*t*t*e*r*e*n*d*! Het allesomvattende woord!
    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  29. Thomas Pannenkoek
    aug 02, 2021 @ 13:28:37

    Wat heb je hard genoten, en wat een ster was je op de dansvloer!
    Toen alles aan mijn lichaam nog min of meer normaal was, was het een gesel voor mij om een dansvloer te moeten betreden (behalve dan die dans op één tegel met mijn schat). Nu zal men mij gerust laten…
    Ben al benieuwd naar het vervolg van je avontuur van vorig weekend.

    Beantwoorden

  30. Ferrara
    aug 02, 2021 @ 13:17:19

    Op zo’n dag steelt het bruidspaar natuurlijk de show, maar daarna is hippe en charmante oma goede tweede. Het plezier spat er aan alle kanten af. Geen wonder dat je voeten een dag later dienst weigerden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      aug 02, 2021 @ 15:29:11

      Ja uiteraard was de hoofdrol voor het bruidspaar ,maar er was zoveel lieve aandacht voor mijn welzijn dat ik het feest tot het eind toe heb meegemaakt i.p.v. rond m’n normale bedtijd stiekem naar m’n kamer te glippen.

      Beantwoorden

  31. Sjoerd
    aug 02, 2021 @ 12:54:49

    Zo te lezen was het in ieder geval een memorabel feest…

    Beantwoorden

  32. djaktief
    aug 02, 2021 @ 12:16:07

    Gefeliciteerd Riet. Klinkt geweldig die feestdag.

    Beantwoorden

  33. Neeltje
    aug 02, 2021 @ 12:07:26

    Wat een heerlijk blog van een fantastische dag met heel schappelijke weergoden en allemaal lieve mensen. Wat zal ik er meer over zeggen, is genoeg toch? ❤

    Beantwoorden

  34. omabaard
    aug 02, 2021 @ 11:54:28

    Wat heb ik hier ontzettend hard met je mee genoten! En dat jij soepel én veel ritme hebt is hier een bewezen feit.
    De fotograaf ziet het perfect, een hippe oma in een prachtige outfit!

    Beantwoorden

  35. staartje
    aug 02, 2021 @ 11:23:07

    Oh en dat compliment van de fotograaf is helemaal totaal waar! 👵

    Beantwoorden

  36. staartje
    aug 02, 2021 @ 11:21:21

    Wat een heerlijke dag Riet! Verdiend plezier.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.