gemaskerd bal

O ja, het vorige logje sloot ik ongeveer zo af; ” En zo af en toe plan ik leuke dingen, of wórden ze voor me gepland voor zover de corona regels niet dwars liggen.”.
Maar het logje werd te lang als ik het ook dáár nog over ging hebben, (je weet hoe breedsprakig ik ben)
Toeristische attracties hadden altijd een beetje afschrikkende werking op me , je weet wel, te druk, te ver rijden, te veel wachten.

Giethoorn…..Marken… Volendam..Kinderdijk …..allemaal nog nooit geweest. En de kinderen  óók niet en zelfs de kleinkinderen niet.
Nu zijn er  door de corona beperkingen véél minder buitenlandse toeristen en deed Inge met haar lief een inhaalslag. Een paar dagen Giethoorn, dat echt prachtig moet zijn, maar voor mij nog steeds te ver om “even te doen”.

Op de terugweg deden ze nog een dagje Volendam  wat natuurlijk allemaal foto’s in de oma-app opleverde, én veel appjes in de trant van; “goh leuk, ook nooit geweest, moeten we ook eens doen” enz….
Lang verhaal kort, veel data over en weer  en “oma ga je mee met ons (Jennifer Maikel en Annemarie) naar Volendam op 12 oktober?”.
Tijden veranderen hé, vroeger nam ik de kleinkinderen mee, nu nemen de kleinkinderen oma mee , moet kunnen hoor.

En  er staat zelfs  al eerder, op 1 oktober,  een afspraak met Neeltje. Veiligheidshalve “buiten” en ze is zo lief me tegemoet te reizen met de trein zodat we elkaar in Dordrecht ontmoeten.
Daar begin ik me toch een beetje zorgen over te maken nu Zuid-Holland grotendeels code rood is.
Al heb ik een prima mondkapje voor in de trein is het toch de vraag of dat volgende week wel door kan gaan. Neeltje had het er pas nog over dat ze slecht hoort, ik weet nog van Henk dat je dan meer lip leest dan hoort en tja…. dan is het mondkapje op houden ook niet echt handig. Zeker de mijne niet want dat is niét zo’n “niet medisch” kapje dat aan alle kanten open staat. lijkt me niet héél veel tegen houden als ik zou moeten niezen.
Nee het mondkapje dat ik bij voorkeur gebruik  sluit aan alle kanten goed af omdat het elastisch materiaal is (waar dan nog een filter in kan.)
De bril er overheen zetten  sluit de bovenkant helemaal af en scheelt ook in de “beslagen ramen”, al blijft het zaak om vooral niet opgewonden te raken van eventuele spannende heren die passeren.
Maar ook de zijkanten en het deel onder de kin sluiten echt goed af. Of het afspraakje desondanks door kan gaan?  We moeten daar nog maar eens over in conclaaf Neeltje, we hebben nog een week om af te wachten !

 

82 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Neighborhood Cat
    okt 13, 2020 @ 22:38:44

    I heard putting a thin layer of soap on the glass avoids the foggy windows effect. Is that true?

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    okt 01, 2020 @ 01:58:40

    Ik heb er een paar met naam er op, maar leuk om te hebben verschrikkelijk om te dragen. Heb nu een plastick kapje zonder naam maar wel een waardoor mijn bril niet beslaat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 01, 2020 @ 09:34:18

      Ja die bril is een ramp hé, ik haat het mondkapje én de valse veiligheid die het biedt.
      ( Kwam het virus niet overwaaien uit China waar mensen al heel vaak zo’n kreng dragen?) Maar goed als het moet draai ik het het, maar dat beperkt me dus wél vreselijk in mijn doen en laten en daar wordt ik niet echt vrolijk van. Wéér m’n herwonnen vrijheid ingeperkt.

      Beantwoorden

  3. Leonoras life
    sep 26, 2020 @ 14:01:04

    Hier aan de grens met Duitsland hebben we ook vaker dan ons lief is een mondkapje op.. blijft behelpen. En benauwd

    Beantwoorden

  4. Nicky
    sep 26, 2020 @ 13:46:02

    Ik heb pas één keer een mondkapje opgehad. Dat was toen je weer met meerdere mensen in één auto mocht. Toen heb ik meteen mijn moeder opgehaald met de auto. We hebben toen allebei een mondkapje opgedaan. Hoefde niet maar dat vond ik raar. Dus voor de zekerheid toch maar gedaan. Ik vond het niet fijn maar ik had het er graag voor over. Ik duim voor je dat je uitstapjes gewoon door kunnen gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 26, 2020 @ 14:58:24

      Voorzichtigheid kan nooit kwaad. Vooral als je niet weet of de ander (soms noodgedwongen) toch minder voorzichtig moet zijn.
      Als het niet lukt dan moet het maar wachten, Veiligheid gaat voor.

      Beantwoorden

  5. Suskeblogt
    sep 25, 2020 @ 18:20:08

    Hier was het een tijdlang kiezen tussen mondkapje dragen of boete betalen. Dan is de keuze voor de meesten rap gemaakt.

    Beantwoorden

  6. minoesjka2
    sep 25, 2020 @ 17:10:53

    Juist vanwege die mondkapjes ga ik bijna niet meer opstap. Ik vind het zo waardeloos zitten, en dan gebruik ik alleen stoffenkapjes……. die weggooidingen vindt ik helemaal waardeloos.
    Tja, we zitten er voorlopig aan vast………

    Beantwoorden

  7. meninggever
    sep 25, 2020 @ 15:14:13

    Wij zijn tripjesmakers. Ik zal er in de komende weken nog wel gewag van doen op het blog. En laten ons door dat corona-gedoe niet afremmen. Natuurlijk houden we ons aan de regels, en wat ik in Dordrecht onlangs zelf zag, doet men dit daar ook. Kapjes kunnen gewoon af als je aan een tafeltjes zit ergens hoor, anders wordt ook eten en drinken erg lastig. Daarbij moet je maar bedenken dat als 100.000 mensen met COVID19 zijn besmet, er 18 miljoen rondlopen die dat niet zijn. Beetje zoals bij griep (al pakt daar de besmetting vaak ernstiger uit qua verspreiding) of andere overdraagbare aandoening. Lekker weg gaan, in de open lucht geen tot minimale kansen op besmetting en vreemden op 1,5 meter afstand houden. Komt het vast goed. Behalve dan met die ene ‘spannende man’…..tja, dan moet je die aangeslagen brillenglazen maar op de koop toe nemen…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 16:38:39

      Natuurlijk ga ik ook weg hoor, maar inderdaad alleen als dat redelijk veilig kan en ik niemand in problemen kan brengen. Ik houd dus wel rekening met mensen waarvan ik weer dat ze kwetsbare mensen in hun nabijheid hebben, dan blijf ik liever weg al ben ik vrij zeker dat ik geen zieken in mijn omgeving heb. Je gaat heel makkelijk ongemerkt de fout in . Zo realiseerde ik me na dat “kampioensfilmpje” ook pas achteraf dat we op dat feestje dus even gezongen hebben, heel kort dat is waar en we zaten ver uit elkaar en dicht bij openstaande balkondeuren maar toch, zingen kán problemen geven al ging het die keer gelukkig goed.
      Ben nog geen spannende mannen tegen gekomen, maar ik zoek er ook niet echt naar ,dat zal de oorzaak wel zijn;-)

      Beantwoorden

  8. Regenboogvlinder
    sep 25, 2020 @ 13:51:07

    Er zijn dingen die een mens niet mist, omdat je niet weet wat het is. Maar er zijn idd heel veel plekken in Nederland die ik nog zou willen zien. O.a. Kinderdijk, Zaanse Schans. Nog een keer naar het Openluchtmuseum in Arnhem. Valkenburg is al zo lang geleden. Maar we nemen ons vaak voor… dat gaan we doen en uiteindelijk blijven we dan toch thuis. Hartstikke leuk dat de kleinkids je meenemen! Mijn dochter was ook altijd met opa en oma en oma in de weer. Ik vind het geweldig en op haar trouwdag werd dat ook nog speciaal benoemd. Dat ze daar zoveel plezier aan heeft beleefd. Dus het werkt naar 2 kanten Riet.. ze hebben ooit, net als aan Henk, een supermooie herinnering aan al die leuke dingen! Ik heb vandaag in de Lidl ook weer een mondkapje opgedaan. Het voelt toch wat veiliger op de een of andere manier. Ik heb ook een lunch met een vriendin volgende week, maar die is ook heel voorzichtig. Dus dat gaat vast wel lukken. Mooi logje weer hoor!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 15:48:43

      Openluchtmuseum Arnhem ben ik een jaar of 98 geleden geweest, is erg mooi en zeker een tweede bezoekje waard. Het meeste dat ik niet gezien heb mis ik inderdaad niet. Maar evengoed heel leuk om met de kids op stap te gaan. Gaat zeker leuk worden.
      In de supermarkt voel ik me meestal prettiger met handschoenen aan , dat is raar in de tram, wél een mondkapje maar géén handschoenen terwijl iedereen alles aanraakt en er géén ontsmettingsspullen zijn. Heel jammer dat het weer oplaait want ik was net weer aan het plannen maken.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        sep 26, 2020 @ 13:44:04

        Ik de laatste keer in 2016, toen hielp ik mijn schoonzus en broer met hun ‘fudge’ kraam tijdens de winterfair. Was leuk, maar veel heb ik toen natuurlijk niet gezien.
        98 jaar klopt niet denk ik Riet.. 🤔 hoeveel was het dan pas ik het even aan.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          sep 26, 2020 @ 14:53:19

          Whahaha, nee dát klopt niet , was een jaar of 8 á 9 denk ik. O wacht , ik zoek het ff op, want we waren er in de buurt voor een meeting in Burgers zoo en dáár is natuurlijk een logje van. Het was oktober 2013 , nog maar 7 jaar geleden dus. Toen kon dat soort dingen nog met Henk al reed hij al niet meer zelf.

          Beantwoorden

  9. willyfotoblog
    sep 25, 2020 @ 10:53:24

    de kleinkinderen nemen oma mee..

    prijs je gelukkig Riet..

    bij die stijgende cijfers,zou ik slechts zo laat mogelijk beslissen

    en je laatste foto is veelzeggend

    groeten

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 12:12:31

      Het waren mooie tijden toen het andersom was, maar dit is natuurlijk ook héél mooi.
      We wachten inderdaad nog een paar dagen af, als de cijfers wat stabieler worden kan het misschien nog doorgaan.

      Beantwoorden

  10. saturnein
    sep 25, 2020 @ 09:58:36

    Ik moest lachen met het zinnetje dat de kleinkinderen nu de oma op sleeptouw nemen 🙂

    Wel of niet, niet of wel… afwachten tot een dag voor de afspraak, en dan zien hoe je je erbij voelt. Voelt het niet lekker? Niet doen dan. Want je moet vooral doen waar je je goed bij voelt hè.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 12:10:36

      Leuk is dat hé! Zó lief dat ze me nog overal bij willen betrekken.
      Dat gaan we doen, zo laat mogelijk beslissen want we moeten wél voorzichtig met elkaar zijn, zelfs als het voor jezelf niet zo belangrijk is.

      Beantwoorden

      • saturnein
        sep 25, 2020 @ 14:14:43

        Heel leuk. Mijn buurman wist me te vertellen dat kleinkinderen afstand nemen van hun grootouders als ze groter worden, maar kijk, er is nog hoop 🙂
        En ik hoop dat je geplande uitstapje kan plaatsvinden. We moeten inderdaad voorzichtig zijn.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          sep 25, 2020 @ 15:55:52

          Ach, zowel grootouders als kleinkinderen zijn allemaal anders. Maar je buurman heeft in zoverre gelijk dat in de puberleeftijd het contact wél minder wordt . Ze hebben dan zóveel andere zaken aan het hoofd en gaan op liefdespad. Je moet dan als grootouders een stapje terug willen doen en zelf zorgen dat je een beetje bij hun doen en laten betrokken blijft. Zodra ze zelf hun leven op de rails hebben en aan huisje boompje beestje toe zijn verandert dan weer .
          Het valt niet mee want we gaan toch ongemerkt makkelijk uit de bocht dus soms maar beter niet doen.

          Beantwoorden

  11. Happy Hulk
    sep 25, 2020 @ 09:33:16

    Cor Ona is een rem op het leven.
    Maar daar kunnen wij mee omgaan.
    Het leven is net als fietsen.
    Altijd maar doorgaan (doortrappen)
    Maar er zit ook een rem op een fiets.
    Helemaal niet verkeerd om die te gebruiken.

    Beantwoorden

  12. Naomi
    sep 25, 2020 @ 09:10:19

    Dat mondkapje ziet er ‘gedegen’ uit, om maar eens een mooi woord te gebruiken;). Ik hoop dat je uitjes door kunnen gaan, maar het is inderdaad allemaal wat onzeker.

    Beantwoorden

  13. Nicole Orriëns
    sep 25, 2020 @ 09:03:58

    Het ene mondkapje is inderdaad het andere niet. Ik heb nu aan katoenen die mijn favoriet is en die ook goed aansluit net als die van jou.

    Beantwoorden

  14. Spontanity
    sep 25, 2020 @ 09:03:14

    Als slechthorende heb ik echt een hekel aan die mondkapjes!!!
    Uitjes zijn leuk, drukte niet.
    Het is en blijft een dingetje.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 12:05:26

      Ja dat snap ik natuurlijk.
      Drukte zoveel mogelijk mijden is het beste maar kan niet altijd helemaal. We kunnen niet meer dan “ons best doen” en als iedereen dat doet komt het wel goed.

      Beantwoorden

  15. John
    sep 25, 2020 @ 07:44:41

    Ik heb een mondkapje, daar past zelfs mijn baard in. De meeste mondkapjes kunnen mijn baard niet herbergen en ik heb het idee dat dat beter wel het geval is.
    Trouwens maak ik me buiten, als het niet te druk is, niet te veel zorgen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 08:24:54

      Tjee ja, dat is een apart probleem natuurlijk waar je niet bij stel staat als je geen baard hebt;-) Ik maak me voor mezelf ook geen zorgen, ik let wel op , maar zou het wél erg vinden als ik door onoplettendheid van anderen tóch zelf iets over kan dragen aan mensen met kwetsbare mensen om zich heen. Dan wil ik best extra voorzichtig zijn.

      Beantwoorden

  16. San | Koningskrabbels
    sep 25, 2020 @ 07:29:36

    Het blijft beladen en brengt het ons ook mooie dingen.
    Dingen waar we anders aan voorbij gaan, geniet ervan!

    Beantwoorden

  17. terrebel
    sep 24, 2020 @ 23:38:45

    Leuk hoor, toerist zijn in eigen land. Staat je leuk, Riet, dat mondkapje. En het probleem is mij wel een beetje bekend. Ben zelf namelijk ook een beetje doof en nu ik soms de lippen van mensen niet kan zien bewegen moet ik vaak een tweede of derde keer vragen of zij willen herhalen wat zij net gezegd hebben. Maar dat is dan maar zo.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 08:18:39

      Als toerist ben ik een laatbloeier, was al in de 60 toen ik voor het eerst ( en waarschijnlijk het laatst) naar de Efteling ging. Als ik al de toerist uithing was dat meestal naar de Wadden of natuurgebieden. Dus ik heb nog wel wat in te halen.

      Beantwoorden

  18. liesonderweg
    sep 24, 2020 @ 22:18:55

    Spannend afwachten!
    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  19. Rebbeltje
    sep 24, 2020 @ 22:16:28

    Hou wel rekening met de herfstvakanties dan gaat het overal weer veel drukker worden. Maar leuk dat je kleinkinderen oma mee uit nemen.
    Zie het al voor me Riet in klederdracht…
    En die mondkapjes ik vind het ondingen.
    Groetjes en geniet je weekend

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 08:14:35

      Goed dat je het zegt, die vakanties ontgaan me meestal maar in dit geval weet Jennifer natuurlijk wel wanneer het kroost vakantie heeft.
      Ik betwijfel of die foto’s gemaakt gaan worden, daar hangt een flink prijskaartje aan begreep ik van Inge die het dus óók niet gedaan heeft.
      Mondkapjes zijn inderdaad ondingen maar ja soms ontkom ik er niet aan want ik wil toch mijn nieuw verworven vrijheid niet helemaal stil zetten.

      Beantwoorden

  20. bvision
    sep 24, 2020 @ 22:12:17

    het loopt inderdaad de spuigaten uit met al die besmettingen, al zou je dat niet zeggen met betrekking tot opnames of doden zoals in het begin.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 08:10:54

      Misschien dat de ziekte nu een minder heftig verloop heeft omdat veel mensen al iets van antistoffen opgedaan hebben. Dat gis ik maar natuurlijk maar ook bij griep zie je dat mensen die veel zieken in de buurt hebben en soms wonderlijk goed doorrollen. Wat zeker meespeelt is dat men het virus nu iets beter kent en dus ook betere behandeling te bieden heeft.

      Beantwoorden

  21. Lot
    sep 24, 2020 @ 22:07:51

    Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het enerverend is als je getest moet worden, niet de handelingen zelf. Maandagmorgen na eenmaal geen contact door geen telefoonlijnen beschikbaar heb ik de tweede keer 17 minuten gewacht, gesprek verliep rustig en duidelijk. Gistermiddag getest om 2 uur en daar liep ook alles gesmeerd, de auto voor ons reed weg en na ons kwam er ook weer een. Vanmorgen de uitslag al om 8 uur, beiden negatief.
    Maar het waren spannende dagen, meer dan ik had verwacht eigenlijk, over het algemeen ga ik er vrij rustig mee om, maar partner was best ziek, zeer waarschijnlijk een flinke kou die hij zondag dooor 2 uur in flinke wind buitenzitten opgelopen.
    Maar we zijn ons weer meer bewust van het opletten en zijn nog voorzichtiger, ga minder boodschappen doen ook.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 08:07:22

      Zolang je er niet mee te maken hebt realiseer je je niet hoeveel stress zo’n “mogelijke besmetting” met zich meebrengt. Voorzichtig blijven is niet verkeerd. Achterkleindochter Amber was ziek, aanvankelijk waterpokken maar nog een keel ontsteking er achteraan . Daar zou ik normaal gesproken wel even langs gaan, maar nu helaas niet. Nu de kleintjes weer naar school gaan zie ik ze ook minder en dat is ook beter.

      Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    sep 24, 2020 @ 21:52:08

    De voorpret is natuurlijk al leuk, maar nu is het wel heel spannend allemaal. We proberen allemaal vol te houden.

    Beantwoorden

  23. Neeltje
    sep 24, 2020 @ 21:50:19

    Je zet het toch wel af voor de koffie en zo? Of heb je daar trucjes voor? 😂😂😂😂😂😂 En elkaar soms verkeerd verstaan levert vaak hilarische gesprekken op, is mijn ervaring. We kunnen altijd nog heel de tijd whatsappen, want gebarentaal leren in die paar dagen zal niet lukken. Maar net wat je schrijft, wanneer de getallen mbt besmettingen zo blijven stijgen kunnen we beter even wachten. Wat in het vat zit verzuurt niet. We hebben nog even om definitief te beslissen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 07:59:36

      Zie je dat gaatje niet in het mondkapje, daar steek ik dan een rietje door;-) !!!!!
      Ben ik met je eens, zolang de getallen om extra voorzichtig te zijnblijven stijgen zijn er redenen genoeg om het even uit te stellen. Hoewel ik niet direct wakker lig over m’n eigen gezondheid heb jij meerdere redenen om extra voorzichtig te zijn. Ik wil niets op m’n geweten hebben. Maar wie weet, stabiliseren de cijfers nu snel want dit was natuurlijk de vakantiepiek die door de incubatietijd nú pas te zien is.
      Wie vertel je het hé, die hilarische gesprekken door doofheid, Henk kon er ook wat van. Maar het zou écht heel jammer zijn als het moet wachten, ik heb me er al zo op verheugd.

      Beantwoorden

  24. Ferrara
    sep 24, 2020 @ 21:37:22

    Giethoorn in rust is prachtig. Wij waren er jaren geleden toen Japan het nog niet ontdekt had. Zoals het er nu uitziet blijven die toeristen nog wel even weg. Zorgelijk dat Corona een nieuwe aanval is begonnen. Groot gelijk dat jullie voorzichtig zijn, daar kunnen heel wat landgenoten een voorbeeld aan nemen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 25, 2020 @ 07:52:22

      Mijn dochter vond het óók prachtig en ze heeft ervan genoten. Niet echt een wachtrij voor de puntertjes is natuurlijk al een feestje.
      Het is me te ver rijden dus het gaat er ook nu niet van komen want ik heb ook helemaal niets daar in de buurt in de planning om het “op doorreis”mee te nemen. We overdrijven niet hoor maar het gezonde verstand blijft wel z’n werk doen.

      Beantwoorden

  25. Matroos Beek
    sep 24, 2020 @ 21:01:47

    Het zijn onzekere tijden. Ik heb hier al een heel vracht mondkapjes liggen in alle mogelijke uitvoeringen. Het is lastig omdat ik moet lesgeven met een mondkapje op als brildraagster. Dat voortdurend bedampen hé… Vorige week heb ik mij speciaal daarvoor lenzen laten aanmeten, maar de lens in mijn linkeroog voel ik zitten en daar zie ik wazig door. Het is me wat. Zaterdag weer naar de opticien.
    Ik moet goed articuleren want mijn leerlingen zijn anderstaligen. Je krijgt het moeilijk uitgelegd met een mondkapje op. Dan heb je zin om die mondkap af te rukken, maar neen, het mag niet.
    Jouw foto’s zijn geweldig… vooral die laatste!
    Veel succes met het mondkapje. En ik hoop dat de uitstap kan doorgaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 24, 2020 @ 21:09:06

      Ach hemel, dat is wel een extra probleem. Zou in jouw geval zo’n scherm voor je gezicht , als gebruikt door schoonheidsspecialisten, geen oplossing zijn? Hoewel die ook wel warm zijn zitten ze minder dicht op je gezicht. En je mond blijft zichtbaar. Het is duidelijk te zien dat het écht goed afsluit hé!;-) Was nog best lastig om er zélf foto’s van te maken!

      Beantwoorden

      • Matroos Beek
        sep 24, 2020 @ 21:16:57

        Als je constant praat krijg je op zo’n scherm nog meer damp. Die drupt dan naar beneden… is ook niet al te fris. Mijn collega probeerde zo’n mondmasker met ruit erin. Het was niet om aan te zien na een half uur. Al de damp liep onder haar mond naar beneden in de stof… alsof ze enorm kwijlde. We hebben er ook al mee gelachen hoor… Velen hebben ook echte mooie mondkapjes aan die passen bij hun outfit. Je maakt er maar beter het beste van.

        Beantwoorden

  26. djaktief
    sep 24, 2020 @ 20:44:53

    Grappige foto’s van een beladen onderwerp. Ik woon ook in code rood ten zuiden van Rotterdam, maar in ons dorp is weinig aan de hand. Gewoon gezond verstand blijven gebruiken.

    Beantwoorden

  27. omabaard
    sep 24, 2020 @ 20:43:58

    Die spannende mondkapjes snoeren me te hard de mond én adem. Dan lijkt het of ik stik.
    Ik heb alles reeds bezocht wat je hier beschrijft, stuk voor stuk de moeite. Vooral van Giethoorn ben ik vurige fan, als het er wat rustig is. Voordeel van corona?
    Ik ben niet slechthorend, maar begrijp de woorden achter de witte of gekleurde lapjes toch ook een pak minder goed. Ik denk dat we allen toch onbewust ook een stukje liplezen

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 24, 2020 @ 21:01:00

      Ik beperk het ook zoveel mogelijk maar heb er áltijd 1 in mijn tas voor als het onverwacht nodig is, net als een paar handschoenen. en een flesje “troep”. Dochter Inge vond Giethoorn ook geweldig mooi, vooral omdat het er niet niet heel druk was. Inderdaad toch ook een voordeel van Corona.
      Je mist inderdaad toch veel mimiek in een gesprek met een mondkapje op en we “lezen” inderdaad allemaal wel een beetje mee. Maar we kunnen nog even afwachten of het volgende week weer wat afvlakt, we zijn zelf natuurlijk allebei wel bedacht op de regels in acht nemen en zullen elkaar niet in de armen vallen, al vind ik dat wél een gemis.

      .

      Beantwoorden

  28. Karel
    sep 24, 2020 @ 20:24:37

    ja dat rottige virus is me wat gggrrrr
    van dat mooie lijstje heb ik alleen Giethoorn nog open staan
    ja als je van liplezen afhankelijk bent is het eigenlijk geen doen om nu af te spreken
    maar Volendam met de kleinkinderen moet kunnen lukken dacht ik , toch
    suc6 met plannetjes smeden

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 24, 2020 @ 20:35:36

      We gaan bewust op een doordeweekse dag, want in het weekend is het toch best nog druk. Wel jammer dat de touwtjes weer wat strakke aan getrokken worden in onze regio.
      Maar ik blijf gewoon wél zelf m’n verantwoording nemen. Met Neeltje moeten we dat volgende weer maar eens bekijken.

      Beantwoorden

      • Karel
        sep 25, 2020 @ 07:26:27

        ja dat zijn ook mijn favoriete dagen om op pad te gaan
        inderdaad het wordt hier en daar weer wat strenger , als ik het goed heb komt deze regio hier er ook nog bij
        plannetjes die op de plank liggen , lopen niet weg 🙂
        fijne vrije vrijdag groet

        Beantwoorden

        • rietepietz
          sep 25, 2020 @ 08:21:03

          Gepensioneerden ontdekken altijd snel dat je op weekse dagen overal véél meer rust ( en parkeerplek) kan vinden dan in het weekend.
          Het weekend gebruik ik al jaren om klusjes in huis te doen, dan kan ik rest van de week lekker op stap.

          Beantwoorden

          • Karel
            sep 25, 2020 @ 20:57:35

            kijk jij snapt het ook 🙂
            ik had de laatste 34 jaar 1 weekend vrij om de drie weken , nu haal ik ze allemaal in 🙂 , leef in 1 lang weekend 😁

            ja er is aardig wat verwende jeugd , en nog hoor ik steeds , ik verveel me
            ik weet niet eens wat dat is pppfffttt
            ja er is altijd al goede en slechte jeugd geweest , of het leger die laatste beter maakte , nou ik betwijfel het
            ik deed 18 maanden , leuke tijd , maar zonde van de tijd , is mijn mening

            rustig weekend groet

            Beantwoorden

            • rietepietz
              sep 25, 2020 @ 21:06:27

              Ja ze vervelen zich juist omdat ze nergens iets voor hoeven te doen. Wij hebben altijd alles moeten “verdienen” en moesten ook al vroeg werken omdat doorleren , zeker voor meisjes, meestal niet nodig gevonden werd. Jij was waarschijnlijk al braaf vóór je in dienst ging.

              Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: