max (imale) inzet

Tja, als Jan Slagter laat weten  dat
……
verandering in de zorg voor dementerenden niét de taak van omroep Max is,
……dat hij normaal gesproken mijn brief doorgestuurd zou hebben naar de redactie van het programma ” tijd voor Max”
……maar dat niét doet omdat men in de zomerstop zit …..
….. ram ik zélf wel even een brief uit mijn toetsenbord naar de redactie………..

Geachte redactie van omroep MAX

Naar aanleiding van 10 november “de dag van de mantelzorger “ graag Uw aandacht voor het volgende.
Mijn ervaringen als (thuis) mantelzorger voor mijn dementerende (inmiddels ook thuis overleden) echtgenoot leerde me dat  “de mantelzorger die 24/7 voor een partner zorgt een andere mantelzorger is dan  die met een partner of ouder in een tehuis.

Deze groep lijkt niet te bestaan, wordt niet gehoord of gezien, zij  hebben immers  geen tijd of energie zich te láten zien en overlijden niet zelden vóór de dementerende partner. De huidige zorg sluit totaal niet aan op juist déze groep patiënten  én hun mantelzorgers

Omdat ik uit ervaring weer waar dan wél behoefte aan is probeer ik daar belangstelling voor vinden, helaas vinden organisaties als mantelzorg.nl, Alzheimerstichting, WMO, zorginstellingen politiek enz…. dat niet hun taak. Zij houden zich in hoofdzaak bezig met fondsenwerving en/of bestaande regels doorgeven of uitvoeren.

Er is veel belangstelling voor dementie maar de “24 uurs mantelzorger “ die in de praktijk  leert in oplossingen te denken lijkt niet te bestaan. Ook Jan Slachter maakt zich drukker over ouderen in Moldavië  dan iets te doen met een brief die ik eerder schreef en hier bij insluit.

Iedereen roept dat er een golf dementeren op ons af komt maar  de thuiszorg blijft gericht op  mensen die hun hoofd nog redelijk bij elkaar hebben en verzwaard soms eerder de taak van de mantelzorgen dan die te verlichten.  Wat zou het mooi zijn als op de dag van de mantelzorg er aandacht zou zijn voor de ( wat ik noem) 24 uursmantelzorgers, die geen lintjes krijgen, geen gehoor vinden in de zorg en geen boeken  promoten.

Bij de bijlages vind U  enkele willekeurige  pagina’s  van mijn ervaringen die ik noteerde om de kinderen  op de hoogte te houden ( géén boek dus) maar de rauwe werkelijkheid  uit jarenlange 24/7 mantelzorg waarbij  mijn eigen leven totaal ondergeschikt was.
Er zijn bétere oplossingen dan er nu zijn, misschien niet voor iedereen ( zie briefd.d.1  juli j.l.)
maar als er een kwart geholpen kan worden gaat het al om héél veel mensen die dan, zoals de regering wil,  langer thuis kunnen blijven wonen.

Hélp U mij . Léés  de bijlages en besef dat dit géén uitzonderingen zijn maar een paar jaar  de dagelijkse werkelijkheid van een 24 uursmantelzorger
U heeft de connecties die misschien iets kunnen bereiken en het spreekt vanzelf dat ik me hiervoor in wil zetten  nu mijn man overleden is en ik er wél tijd en energie voor heb.

met hoopvolle groet, Rietepietz

114 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: schrijven… | van koninklijk tot knettergek
  2. minoesjka2
    sep 06, 2020 @ 17:53:33

    Riet, mijn complimenten zeg …….. wat een stoer mens ben jij. En wat een goede brief heb jij geschreven ………. ik zou zo wensen dat jou acties nu eindelijk eens beloond worden. Niet meer voor jullie maar voor al die andere partners die met het zelfde bijltje moeten hakken als jij gedaan hebt.

    Beantwoorden

  3. Spontanity
    sep 05, 2020 @ 17:38:43

    Ik hoop echt dat we door jou mee gaan maken dat hier aandacht voor komt!!!

    Beantwoorden

  4. Regenboogvlinder
    sep 04, 2020 @ 15:37:31

    Goed van je Riet dat je toch nog een lans probeert te breken voor mensen die in dezelfde situatie zitten als jij zat. In mijn ogen gaat alles over veel te veel schijven. De mensen die een vinger in pap hebben zien zelf door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat het inderdaad helpt. Dat je je eigen ervaringen laat horen. Ik hoop het echt. Wie weet waar wij en andere stellen nog een voor komen te staan… 👍🏼😘

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 04, 2020 @ 15:49:59

      Precies, 1 op de 5 mensen wordt dement , het wordt echt de hoogste tijd dat ze eens hun oog te luisteren leggen bij mensen die er middenin zitten.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        sep 04, 2020 @ 16:59:49

        Helemaal waar Riet, je moet er niet aan denken maar realistisch is het wel. Pfff 1 op de 5 inderdaad..

        Beantwoorden

        • rietepietz
          sep 04, 2020 @ 17:42:36

          Soms een echtpaar allebei, dan heb je pas écht een probleem.

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            sep 04, 2020 @ 19:48:10

            Ja, dat is helemaal erg en dat gebeurt ook. Wij dachten dat mijn schoonvader ook dement ging worden toen mijn schoonmoeder werd opgenomen. Hij kon het niet meer aan. Hij verhuisde naar het verzorgingshuis onder hetzelfde dak. En hij werd een aantal keren getest. Ja vergeetachtig, maar hij verslechterde niet meer, omdat hij de zorg voor haar niet meer had kennelijk en daardoor veel relaxter was en toch weer kon genieten van het leven.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              sep 04, 2020 @ 20:46:15

              Nou gelukkig maar dat de goede man nog wat mooie jaren kon hebben. Ouderen worden soms alleen wat vergeetachtig, dat heeft niets met dementie te maken.

              Beantwoorden

              • Regenboogvlinder
                sep 05, 2020 @ 14:03:41

                Dat klopte ook, een paar jaar later werd het wel erger, maar tot zijn dood (hij stierf aan uitgezaaide prostaatkanker) kende hij ons allemaal nog. Hij was beslist niet dement.

                Beantwoorden

                • rietepietz
                  sep 05, 2020 @ 17:54:25

                  Men zegt dat wanneer je op je 80ste nog geen duidelijk verschijnselen hebt je ook niet dement zal worden. Kun je nog altijd wél vergeetachtig worden.

                • Regenboogvlinder
                  sep 05, 2020 @ 18:47:11

                  Nou dan wordt jij geestelijk vast gezond oud/ouder!
                  Ik hoop het ook, ben nu soms al vergeetachtig hoor.. 🤨

                • rietepietz
                  sep 05, 2020 @ 19:07:41

                  Dementie zit bij ons niet in de familie, wij zijn meer “van de hersenbloedingen”, ook geen feestje natuurlijk. Mijn moeder had er op mijn leeftijd al drie gehad.

                • Regenboogvlinder
                  sep 05, 2020 @ 19:52:04

                  Tjonge, daar zit ook niemand op te wachten. In mijn familie komt ook bijna geen kanker voor. Mijn opa en een tante en een nichtje van moeders kant. Dementie trouwens ook niet, mijn moeder had Parkinson Dementie en haar jongste broer ook, die kortgeleden overleden is. Oh ja een zus van mijn vader is 97 geworden, ook pas overleden, ze was de laatste jaren dement. Ik hoop ook dat het me bespaard blijft.

                • rietepietz
                  sep 05, 2020 @ 20:06:37

                  Een broer en zus aan kanker overleden, Henk genas gelukkig en mocht nog 20 jaar verder.

                • Regenboogvlinder
                  sep 05, 2020 @ 20:10:01

                  Nou zeker gelukkig!

  5. Nicole Orriëns
    sep 04, 2020 @ 10:11:11

    Wat een goede brief Riet! Het lijkt me toch dat ze daar wat mee zullen gaan doen.

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    sep 04, 2020 @ 01:12:45

    Ik hoop dat je nu wel positieve reactie krijgt. Trouwens wel eens over nagedacht om deze brief ook bijvoorbeeld door te sturen naar Hugo Borst en Adelheid Roosen zij zijn ook erg bezig met ouderen problematiek

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 04, 2020 @ 08:34:00

      Zij zijn voornamelijk bezig zichzelf te promoten krijg ik de indruk. Als je op “contact” klikt op de site van H.B. wordt wel duidelijk dat ik hem dáár niet persoonlijk ga bereiken . De enige opties die er staan zijn deze.

      Voor interviews en optredens

      Voor lezingen en optredens van Hugo Borst voor literaire, culturele, maatschappelijke en overheidsinstellingen kunt u terecht bij Remco Scheenjes van De Schrijverscentrale: remco@deschrijverscentrale.nl

      Commerciële organisaties of instellingen kunnen voor optredens van Hugo Borst contact opnemen met Julia Wolff Management: info@juliawolffmanagement.nl (gaarne richten aan Marijke Eichelsheim).

      Overige vragen of reacties bestemd voor Hugo Borst kunt u richten aan Soraya Riem van Lebowski Publishers: soraya.riem@lebowskipublishers.nl

      Voor vragen over de boeken van Hugo Borst

      Beantwoorden

  7. Ferrara
    sep 03, 2020 @ 22:13:59

    Ik zag gisteren in Op1 de vooraankondiging van het programma over dementie.
    Ik had nog even goede hoop toen Hugo B. zei dat het niet over hem en Adelheid moest gaan, maar de laatste maakte er binnen de kortste keren weer haar eigen show van toen ze zich afvroeg wie er ook weer in het glazen kistje lag. Waarop Hugo zei, ja zo begint het, een high-five volgde tussen die twee. Ik dacht dat zulks niet was toegestaan. Hoe dan ook, ik werd niet vrolijk van de schaterbekkende Adelheid.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 04, 2020 @ 08:28:08

      Het enige dat het programma duidelijk maakte was dat in de beginfase “de patiént” niet te herkennen is en dat de gesponsorde filmpjes die je dat willen leren dus weggegooid geld zijn. Dit soort series laten weinig van de echte problemen zien , de beiden presentators hadden een demente ouder die in een tehuis woonde .
      Er zat nauwelijks informatie in deze aflevering maar het zet een schrijver én een artieste weer even op de kaart.

      Beantwoorden

  8. gewoonanneke
    sep 03, 2020 @ 22:09:41

    Ik snap je frustraties best hoor en heb meer dan bewondering dat je het zo lang volgehouden hebt en het zo af heb kunnen sluiten. Maar ik denk ook dat deze ziekte zo complex is dat de zorg die jij voor ogen hebt gewoon niet kan. Je vertelde zelf dat uit bed komen, incontinentie op zulke verschillende tijden komen daar kan thuiszorg toch nooit op inspelen. Ze zijn hoe graag mensen dat zouden willen nou niet eenmaal a la minuut oproepbaar. Weet ook de oplossing niet maar ben toch bang dat je en roepende in de woestijn bent.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 04, 2020 @ 08:23:33

      Je hebt in een paar dingen gelijk, maar dat er geen bétere oplossingen zijn ben ik niét met je eens. Men vindt de dag opvang zaligmakend maar ik heb de dagen meestal niet het probleem gevonden en ik snap niet waarom er geen náchtopvang zou kunnen zijn op dezelfde basis als de dagopvang. Busje haalt mensen op rond 9 uur in de avond verzorgt ze centraal op zaaltjes en slapen daar mét voldoende aanwezige hulp en worden in de ochtend na de douche thuisgebracht. Nu krijg je slechts nachthulp als overbrugging bij op de wachtlijst staan voor het tehuis of wanneer je terminaal bent. tenzij je 40 euro per uur kunt betalen is er dus géén oplossing voor de nachten. En juist goede nachten maken de mantelzorger beter in staat de dagen door te komen. Thuiszorg hoeft in dat geval geen tijd te verspillen met kriskras de stad door rijden maar op centraal punt zorg verlenen in de avond en ochtend. Zij verreizen méér tijd dan er tijd aan zorg is.
      Het enige dat men kon aanbieden was “doe Uw man in een tehuis, dan kunt U hem overdag ophalen, daarbij even vergeten dat ik dan een volledige bijdrage zou moeten betalen voor zijn verblijf waarvan ik dan zélf grotendeels de zorg zou doen. En waarschijnlijk ook dat de patiënten vaak pas laat in de ochtend klaar zijn om erop uit te gaan en ik ook daar dus waarschijnlijk aan de bak zou moeten.

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        sep 07, 2020 @ 22:14:54

        Late reactie, had het wel gelezen je antwoord.
        Wat de nachtzorg betreft daar kan ik me wel in vinden hoor dat ze zoiets zouden realiseren om de mantelzorgers te ontlasten. Die nachten breken juist vaak op.

        Beantwoorden

  9. Nicky
    sep 03, 2020 @ 20:50:47

    Zo treurig dat niemand wil luisteren. En wat goed van jou dat je door gaat. Ooit moet het toch lukken?

    Beantwoorden

  10. Corja
    sep 03, 2020 @ 13:35:24

    Goed van je! Nu maar (weer) afwachten. Misschien eens proberen bij Hugo Borst en Adelheid Roosen? https://www.nporadio1.nl/cultuur-media/26163-nooit-meer-slapen-thuis-op-zuid-adelheid-roosen-dementie

    Beantwoorden

  11. meninggever
    sep 03, 2020 @ 11:35:21

    Indrukwekkend. Ik lees de frustraties tussen de regels door. De machteloosheid ook. Tussen de wal en schip vast zitten. Niet gehoord worden, ook niet door de omroep die tot in Wit-Rusland ouderen helpt maar kennelijk voor dit thema geen tijd of aandacht heeft. Mooi beschreven! Maar ja, je bent Rietz of je bent het niet…

    Beantwoorden

  12. Marlou
    sep 03, 2020 @ 09:46:17

    Goeie brief Riet…
    Wat kun jij helder schrijven…
    Dit moet haast wel een positief vervolg hebben

    Beantwoorden

  13. Naomi
    sep 03, 2020 @ 09:10:08

    Wat een raar antwoord zeg, dat het niet doorgestuurd kan worden vanwege de zomerstop. Het kan dan toch ná de zomerstop? Zeer terecht dat je zelf weer in het toetsenbord bent geklommen en een duidelijke, goede brief. Ik hoop zó dat ze er iets mee gaan doen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 03, 2020 @ 13:38:49

      Een dubbel raar antwoord eigenlijk, want als het niet de taak van de omroep is ( dat ben ik trouwens wel met hem eens) waarom bemoeit hij zich dan wél met geldinzameling voor ouderen in Moldavië Dat is ook niet de taak van de omroep.

      Beantwoorden

  14. Neeltje
    sep 03, 2020 @ 08:45:47

    Een hoopvolle groet van mij terug.

    Beantwoorden

  15. John
    sep 03, 2020 @ 08:20:29

    Het is in dit land, en ook daarbuiten, en crime om oud te worden. Mannen zoals Jan geven alleen maar om poen en hun naam in de media, althans dat is wat ik er van denk. In mijn periode in de politiek heb ik zoveel gezien. MEn gaf kapitalen uit om praatavonden te organiseren met ‘deskundigen’ om goed voorbereid te zijn op de toekomst maar er gebeurt verder niets. Nu geven ze in Zeeland bijvoorbeeld weer bakken uit om jongeren hier te houden. Dus, straks is er weer niets voor ouderen en hun bijkomende aandoeningen( al ik het even zo mag noemen) ik vind het erg triest dat we zo toekomstgericht zijn maar een enorm gebrek hebben in een duidelijke visie. De zorg is rot.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 03, 2020 @ 13:34:44

      Amen, de leegloop aanpakken is op zich natuurlijk een goed ding maar dan zal men toch moeten zorgen dat je niét voor alles naar d grote stad moet. Geen scholen betekend geen gezinnen maar scholen moeten allemaal mega groot zijn en zo gaat het met heel veel dingen helaas.
      Wat meer kleinschaligheid zou óók de gezondheidszorg goed doen.

      Beantwoorden

  16. liesonderweg
    sep 02, 2020 @ 22:47:14

    Ben zelf 12 jaar lang mantelzorger geweest 24/7… Begrijp je dus!
    Heb toen zelfs m’n werk opgegeven en heb daardoor nu een (te) laag pensioen…
    Lie(f)s.

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    sep 02, 2020 @ 22:11:23

    Hoop doet leven, men blijft toch altijd maar aanmodderen, tegen beter weten in soms.

    Beantwoorden

  18. djaktief
    sep 02, 2020 @ 21:14:18

    Riet je bent zo dapper dat je nu strijdt voor jouw lotgenoten. Ik heb nog een beetje zitten zoeken on line en vond wel organisaties die zich aanbieden zoals deze https://ongeplandeacutezorg.nl/kennisbank/organisatie-van-ongeplande-acute-zorg/ maar ook een overkoepeld orgaan zoals dit https://www.movisie.nl/over-movisie
    En het lijkt me dat deze organisatie wel van jouw ervaringen zou willen leren: https://www.invoormantelzorg.nl/ En hier hebben ze het over een witboek voor de zorg https://www.zorgvoorbeter.nl/nieuws/witboek-ouderen-zorg-en-wonen

    Ik wil me er niet makkelijk vanaf maken met een paar linkjes maar ik heb echt even gezocht waar ik denk dat je jouw verhaal kwijt kunt. Ik verwacht dat de krant en de tv alleen geïnteresseerd is als het goed verkoopt of als ze er wat mee kunnen bereiken. Ze zijn bang er zich in te verslikken.
    Toitoi!

    Beantwoorden

  19. Matroos Beek
    sep 02, 2020 @ 21:08:03

    Dat heb je goed gedaan Riet. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze jouw schrijven ter harte nemen.

    Beantwoorden

  20. willyfotoblog
    sep 02, 2020 @ 20:38:04

    het lijkt wel altijd het probleem van iemand anders te zijn

    hopelijk neemt men je brief ter harte

    Beantwoorden

  21. Mrs. T.
    sep 02, 2020 @ 20:27:52

    Ik vind het zo naar dat je hiervoor geen gehoor krijgt bij de gemeente. Onze gemeente is ‘dementievriendelijk’. Kan me niet voorstellen dat als ze zo’n brief krijgen dat ze dan niet reageren. HOop dat je nu wel een reactie krijgt.

    Beantwoorden

  22. Kakel
    sep 02, 2020 @ 19:52:21

    Je hebt het recht voor z’n raap geschreven. Ze kunnen niet om je brief heen. Die kunnen ze toch niet onbeantwoord laten? Maar goed dat jij tonnen doorzettingsvermogen hebt (anders had je ook nooit je lieve man tot het eind kunnen verzorgen…) want je hebt het hard nodig.
    Tegenwoordig is geld, geld, geld in de zorg belangrijker dan mensen…Zó ver zijn we al gezonken en iedereen maar roepen dat de zorg in NL zo goed is. NOT.
    Dikke liefs ♥

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 02, 2020 @ 21:35:38

      Ik hoop ooit de kans te krijgen uit te leggen dar het minder met geld te maken heeft maar meer met schuiven van geld en mogelijkheden. Maar het is allemaal heel star, ze weten wáár de problemen zitten.Sterker nog ze denken dat alles top geregeld is en wie klaagt is dus ondankbaar. Je wilt niet wéten hoe recht voor z’n raap de bijgevoegde pagina’s v uit mijn dagboek site zijn, maar ja, daar zal wel weer geen hond interesse voor hebben.

      Beantwoorden

  23. AnneMarie
    sep 02, 2020 @ 19:36:22

    Begrijp hier niets van. Cliënten mogen hun mond niet open doen lijkt het wel. Wij lopen op het moment ook tegen muren aan. Ze hebben het te druk met Covid-19 en kunnen die lastige mensen er niet bij hebben.
    🖕🖕

    Beantwoorden

  24. bvision
    sep 02, 2020 @ 19:31:04

    Ik heb ook vaak het idee dat stichtingen er meer zijn om zichzelf te promoten en fondsen te werven dan aandacht te besteden aan de uitvoering.

    Beantwoorden

  25. schrijfselsvanmij
    sep 02, 2020 @ 17:19:48

    Juist!

    Beantwoorden

  26. Marja
    sep 02, 2020 @ 17:07:47

    In ons geval was er wel begeleiding vanuit de ouderenzorg van de RIAGG.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 02, 2020 @ 18:30:15

      Maar jij hebt je gezonde verstand nog bij elkaar, met jou kunnen dingen afgesproken worden, met dementerenden werkt dat niet.
      Dat is precies waar het mis gaat. Daarom waren de nachten ook bijna niet meer om te doen maar nachthulp is er niet, behalve tijdelijk als je wacht op opname of terminaal bent. Maar geen 2 jaar lang en daar zijn oplossingen voor maar daar wil niemand iets mee doen. Hier wordt de casemanager veronderstelt te begeleiden maar ook die heeft met niet meer te bieden dan de zorg die voorhanden is. En die ik dan meestal niet eens kon krijgen door vreemde regeltjes.

      Beantwoorden

  27. Karel
    sep 02, 2020 @ 17:05:17

    ja mijn like is ook voor jou , en niet voor al die klojo’s die er alleen maar over kletsen en duur geld weg sturen 😦
    het is een regelrechte schande dat men niet wil luisteren naar echte ervaringsdeskundigen 😦

    koers groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 02, 2020 @ 18:33:09

      Er begint vanavond weer een serie over dementie met medewerking van zakken vullnde BNners. Ben benieuwd of ze iets nuttigs aan het licht brengen.

      Beantwoorden

      • Karel
        sep 02, 2020 @ 23:04:21

        ik ben bang dat ook daar geen zinnig ding uit voort komt 😦

        ja daar is het zeker mooi wandelen , ik had net nog geluk met de heide
        ik hoop dat de foto’s wat een idee geven van wat ik zoal trof

        Beantwoorden

        • rietepietz
          sep 03, 2020 @ 07:23:38

          Eerste aflevering gezien en dat maakt alleen duidelijk dat zeker in het begin stadium voor een buitenstaander niet te zien is dat iemand dement is. Alle voorlichtingsfilmpjes over op straat iemand met dementie te kunnen herkennen. zijn geldverspilling.

          Beantwoorden

          • Karel
            sep 04, 2020 @ 19:55:01

            ja Riet , dat is weg gegooid geld , en juist dat is het enige waar die lui goed in zijn 😦

            ik liep langs het hek van Trix , misschien dat zij mij op al die beveiliging camera’s zag , ik zag haar niet hihi
            als zij die vogelverschrikkers aan de poort krijgt , worden ze gelijk opgeborgen denk ik 😁
            rustigeavond groet

            Beantwoorden

  28. Jook
    sep 02, 2020 @ 15:27:20

    Heb je het al eens naar bijvoorbeeld de redactie van OP1 gestuurd? Nieuwsuur? Ingezonden brief naar grote kranten? Ook wil het nog wel eens helpen wanneer je een wethouder persoonlijk aanschrijft. Niet naar de gemeente, dan komt het onderin de la van een of andere beleidsmedewerker. Naar wethouder of burgemeester. Andere politieke partijen? Als je de puf hebt; blijven volharden! Sterkte en succes!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 02, 2020 @ 18:24:18

      Burgemeester geeft zelfs geen ontvangst bevestiging. Ik zoek ook niet perse de publiciteit maar ik zoek naar de mensen,of organisatie die iets kunnen veranderen . Maar niemand zegt dat te kunnen. heb de kamer commissie gebeld…. niet verantwoordelijk en al zóveel aangeschreven of gebeld. Men staat niet open voor verandering.

      Beantwoorden

  29. Rebbeltje
    sep 02, 2020 @ 15:22:20

    Heel mooi dat je voor de lotgenoten wil strijden maar je zal het los moeten laten en nu wel degelijk je eigen leven gaan leiden…je hebt hebt het dik en dubbel verdiend.
    Het siert je wel dat je hier nog energie in wil steken…en zoals Mel zegt je bent een topper

    Beantwoorden

  30. Ferrara
    sep 02, 2020 @ 14:39:58

    Goed schrijven! Uit de grond van je hart! Hopelijk zet het zoden aan de dijk. Al was het maar een beginnetje van inzicht in situaties als de jouwe.

    Heb je hem al verstuurd? Zoniet, lees hem dan nog even over om wat typfouten te wijzigen.

    Beantwoorden

  31. vlasje
    sep 02, 2020 @ 14:23:47

    De praktijk is heel wat anders dan bedacht beleid.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 02, 2020 @ 18:16:37

      Dat is zeker waar al is er ook wel heel veel verschil dementiepatiënten. Maar als men zou luisteren naar de mensen die er dag en nacht mee bezig zijn zou dat enorm kunnen helpen.

      Beantwoorden

  32. Suskeblogt
    sep 02, 2020 @ 13:57:47

    In feite heel erg dat dit op deze manier moet gebeuren om deze zaak/zaken in de openbaarheid te brengen. Hopelijk komt er door dergelijke initiatieven een doorbraak. Wie weet. Echt super dat je dit gedaan hebt Riet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 02, 2020 @ 14:06:11

      Als d;at zou lukken ben ik heel blij maar ik vrees dat ik nérgens een ingang zal vinden. Men vindt dat het aan mij ligt dat ik geen hulp kreeg. Helaas werd er géén hulp aangeboden waar ik iets aan had, behalve in de laatste 2 weken.

      Beantwoorden

  33. omabaard
    sep 02, 2020 @ 13:47:23

    Initiatieven moeten blijkbaar komen van ervaringsdeskundigen. Hoedje af hoe jij het in het voorbije deed én hoe je je nu in de toekomst blijft engageren.
    Ik besef, het is niet jullie taak, maar aangezien iedereen zijn handen terugtrekt zijn mensen als jij, die een voorzet geven, houd waard.

    Beantwoorden

  34. Melody
    sep 02, 2020 @ 13:14:06

    De like geldt jou als persoon en jouw onstopbare doorzettingsvermogen maar eigenlijk had ik veel liever op de dislike-knop geklikt om aan te geven hoe schandalig ik het vind dat het nodig is, zo over-over-overduidelijk ook nog, dat in een land als het onze dat als zo rijk bekend staat, iemand zich genooodzaakt ziet zo’n brief te versturen.

    Je bent een topper!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 02, 2020 @ 13:26:22

      Mensen die zo begaan lijken met het probleem vullen er grotendeels alleen maar de eigen zakken mee! hier en daar ben ik gewoon nog geschoffeerd “dan had ik maar een pgb aan moeten vragen” Als je iets dat er niet is w;el in kunt kopen.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: