mopperen

Nee hoor,  natuurlijk ben ik niet alleen maar bezig met keten. Echt niet, niets menselijks is mij vreemd  en ik heb ook zeker wél wat kritiek op de huidige gang van zaken.
Al snap ik dat iedereen behoorlijk moet improviseren, kom ik toch situaties tegen waar ik kriegel van word.

Zo moest ik vanmorgen naar de apotheek, al van ver zie ik  verspreid buiten vier mensen buiten staan wachten. De deuren van de apotheek staan open maar in de deuropening staat een grote tafel waar  soms een dame verschijnt  om je zaakjes te regelen. Het is heerlijk weer dus op zich geen ramp om buiten te wachten maar….. ik moet blijven staan en dat is niet mijn sterkste punt.
Hippend van rechts op links zie ik het interieur van de apotheek voor me.

Een heel grote hal, minstens 8 x 10 meter  met aan één kant over de hele breedte een diepe  toonbank. De muur er tegenover een bank over de hele breedte die de hoek om gaat en nog de helft van de andere muur beslaat. Zucht….. Ik vraag me af waarom we in hemelsnaam buiten moeten blijven waar een A-4 tje  hangt waarop staat dat ik niet naar binnen mag ik hoest of verkouden ben. Niets over helemaal niet binnen mogen maar ja, om dan onder die grote tafel door te kruipen is fysiek niet mijn sterkste kant.

Dat  heeft  de slager beter opgelost, de ruimte is  vergelijkbaar, misschien iets minder diep, ook daar over de hele breedte een toonbank. Daardoor heeft het personeel dus zeker die anderhalve meter afstand. Vóór de toonbank zijn met ducktape 5 grote vakken van 1.5×1,5 mtr afgeplakt. Op het raam een A-4tje waarop staat dat er niet meer dan 5 mensen tegelijk in de winkel mogen, één van de grote banken die altijd in de winkel staan is buiten voor het raam gezet waardoor er nog 2 mensen verantwoord zittend kunnen wachten.

Bij de slager ben ik, zonder bestelling vooraf, ook een stuk eerder weg dan bij de apotheek waar  sinds alles “zo makkelijk digitaal” kan alles ook véél langer duurt  en nóóit op voorraad is ondanks de herhaal recepten die je  eigenlijk als een bestelling vooraf moet zien. Ook dit keer zijn mijn spullen niet volledig op voorraad, net als  het recept voor Henk dat ik via de huisarts had besteld, niet klaar als ik eindelijk naar de tafel mag komen. Ik heb de pest in zeg dat ze dan de boel maar moeten bezorgen als alles er is want hier heb ik zó geen zin in!

Dat recept bij de huisarts aanvragen was ook zoiets. De praktijk blijkt géén gewoon spreekuur te hebben, de assistente ratelt een heel menu af waarbij  ze slechts voor noodgevallen “lastig gevallen  mag worden” door de  1 te toetsten, herhaalrecepten mag je inspreken onder toets 2, klachten die op corona zouden kunnen wijzen toets 3  maar …..
U  wordt verzocht de reguliere zorgvragen voorlopig uit  te stellen!
Goh…. gek hé, dat mensen niet met gewone klachten bij de huisarts blijken te komen zoals in het  journaal werd gemeld! Gelukkig maakten Levi en Amber een troosthart voor me.

92 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    apr 13, 2020 @ 12:26:35

    Het slaat ook wel eens erg door. Bij de AH staat een medewerk(st)er de karretjes te ontsmetten en moet je met een kar naar binnen. Net als bij de JUmbo. Nuks mis mee. Ruimte genoeg, tot mensen met elkaar gaan staan kletsen. Filevorming. Ook al omdat het bij de kassa ook afstand houden is. Propsgewijs kom je bij je doel. Aldi regelt het zo dat je alles zelf moet doen. Karretje ontsmetten, handen schoonmaken en handschoenen gebruiken. En met maar een persoon tegelijk naar binnen. Action bedacht ook karretjes te besteden aan haar klanten. Maar de gangen daar zijn zo klein dat je al snel shocking klem staat. Ik had verf en kwasten nodig voor een klusje, nou ik was niet de enige. Ook dat spul wordt gehamsterd zo lijkt het. We doen ook wel erg overdreven heb ik de indruk. En kennelijk kunnen we aan de grens geen mensen neerzetten die de taal van de genen die we tegen willen houden spreken. Gewoon in het Engels tegen Duitsers praten. Met tien man per grensovergang. Intussen gaat de immigratiestroom gewoon door. Niks afstand, geen loket met buitenfaciliteiten voor de wachtenden, gewoon binnen komend. Nul grenscontrole. De beelden uit Italie spraken weer boekdelen. Zouden die lui geen Corona kennen!?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 13, 2020 @ 12:45:39

      Het is wel prettig als de zaak zélf de karretjes schoonhoud, dat geeft rust omdat je dan zeker weet dat men er aandacht voor heeft. Maar inderdaad wordt er soms wel vreemd inconsequent gehandeld en ook wel vergeten dat mensen zélf een verantwoording hebben.
      Mij stoort vooral het “geleuter” met heel veel herhalingen én tegenstrijdigheden. Het zou fijn zijn als de media zich zouden beperken tot de journaals en officiële updates. Maar ieder zichzelf respecterend programma laat z’n eigen deskundige opdraven en leuter maar door. Ik voel me ook niet zo happy bij de overdreven aantallen oproepen om toch vooral iets te doen voor “de kwetsbare ouderen”. Sommige dingen kunnen nou eenmaal even niet en ik mag er toch wel van uit gaan dat iedereen zélf bijdehand genoeg is te zien waar hulp nodig is in z’n omgeving.

      Beantwoorden

  2. hanscke
    apr 11, 2020 @ 11:38:50

    Inderdaad, dat idee heb ik ook, dat sinds het bij de apotheek gedigitaliseerd is het alleen maar langer duurt.

    Beantwoorden

  3. Leidse Glibber
    apr 11, 2020 @ 02:06:34

    Zo nu en dan sta je echt te kijken hoe de maatregelen wel of niet genomen zijn. Moest wel lachen bij de slager mag je met zijn vieren naar binnen. Stond er van de week een groepje van 3 studenten voor een pondje gehakt, je had zijn gezicht moeten zien 🙂

    Beantwoorden

  4. Spontanity
    apr 10, 2020 @ 20:55:38

    Apotheek, vreselijk lange wachttijden.
    Hier wordt het bezorgd 🙂

    Beantwoorden

  5. Neeltje
    apr 09, 2020 @ 19:13:22

    Hartverwarmend dat hart! ❤

    Beantwoorden

  6. gewoonzoalsikben
    apr 08, 2020 @ 14:57:02

    Hier ontvangen de huisartsen nog wel patienten maar alleen als iemand echt onderzocht of behandeld moet worden .Verder is er nu 3 x per dag een uur telefonisch spreekuur. Wij halen onze medicatie uit de kluis en er is gevraagd om dat nu aan de buitenkant te doen ,maar ja als er iets niet klopt zullen we toch naar binnen moeten .Bij onze Apotheek die in de praktijk zit is het alleen een afhaal punt.Tja het is wat deze tijd .Maar wat schattig dat mooie hart !
    Groetjes Elisabeht

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 08, 2020 @ 15:05:09

      Het zal hier uiteindelijk ook wel gebeuren maar dan moet het wél heel dringend zijn. In ieder geval wordt het wel behoorlijk ontmoedigd. Een kluis zou hier ook wel kunnen maar dat wil zelf niet, voor we het weten is er helemaal geen persoonlijk contact meer en dat vind ik een slechte zaak. kost ook arbeidsplaatsen .
      De gezondheidszorg wordt steeds onpersoonlijker wat de drempel om naar een dokter te gaan ( die voor mij toch al hoog ligt) alleen maar hoger. Bovendien leert de arts zo niet meer “de mens”achter de patiënt kennen en dat is toch geen pluspunt.
      Leuk hé, ze hebben er met het puntje van de toch uit hun mond aan gewerkt.

      Beantwoorden

  7. Nicky0607
    apr 08, 2020 @ 13:47:02

    Ik laat alle medicijnen voor Vriendjelief bezorgen. Altijd al. In zo’n baxterrol. Om de week komt er een nieuwe. Mocht ik nu iets anders nodig hebben, dan mogen ze dat ook komen brengen. Maar je ziet gekke dingen inderdaad. Vakkenvullers met gele hesjes ‘Houd 1,5 meter afstand!’ die gezellig met z’n drieën of vieren naast elkaar vakken staan te vullen. Bizar toch?

    Van zo’n troosthart word ik dan wel weer heel blij, hoor.

    Beantwoorden

  8. willyfotoblog
    apr 08, 2020 @ 10:38:33

    het is aanpassen Riet

    en wachten doet niemand graag en natuurlijk kan het beter georganiseerd worden….

    maar gezond blijven is nu wel het belangrijkste.

    prettige dag

    Beantwoorden

  9. John
    apr 08, 2020 @ 09:21:16

    Hier zit de apotheek bij de huisartspraktijk, staan er buiten dranghekken, en mag er een persoon per keer naar binnen. Ook mijn huisarts ontvangt nu niemand maar je kunt hem wel sprkene middels een afspraak via de telefoon. Niet dat zoveel helpt want hij zegt dan dat hij geen conclusie kan trekken en dat hij pas naar mijn knie kan kijken nadat de hele COVID shit voorbij is.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 08, 2020 @ 11:15:18

      Te gek voor woorden dat huisartsen niet naar
      gewone klachten”kijken. Zo loop je toch onnodig schade op . Met mondkapje en handschoenen zou de huisarts mensen zonder verkoudheidsklachten toch moeten behandelen. En dan klagen in de media dat mensen de huisarts niet bezoeken en dan komt dan omdat wij niet durven wegens het virus is het verhaal. Het verhaal ligt dus wel even anders, de huisarts wimpelt zélf bezoek af.

      Beantwoorden

  10. saturnein
    apr 08, 2020 @ 06:26:52

    Dus als je medicatie neemt en je pillen zijn op, dan moet je maar even wachten? Daar gaat je therapietrouw! Netjes.
    Bij mij was dit hele corona-gedoe wel het zetje dat ik nodig had om gisteren eindelijk eens mijn toegang tot het online-gezondheidssysteem in orde te brengen. Vond ik daar toch wel mijn voorschriften zeker 😀 Daar had ik ook al een paar dagen over lopen piekeren. Kieken.
    Ik heb nog één kind in huis, een groot kind, dat ik vandaag naar de apotheker stuur. Hehe!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 08, 2020 @ 08:37:30

      Nee herhaalrecepten kun je telefonisch bestellen, is ruimte voor in het menu maar ik vind het ontoelaatbaar dat ieder persoonlijk contact verdwijnt . Bovendien wil ik mezelf niet dwingen altijd een goede en veilige pc in huis te hebben, ik heb er weinig verstand van en als er nu iets mis gaat mis ik alleen mijn “speeltje” maar blijft alles geregeld zoals het was. Ik wil niet afhankelijk zijn van de pc. Van de week bleek zelfs de bank problemen te hebben door een virus waardoor hún pc niet alles kon doen wat hij moest doen, dan is het hun pakkie an al heb ik er dan óók last van, ik hoef het niet op te lossen.

      Beantwoorden

      • saturnein
        apr 08, 2020 @ 08:41:31

        Ik moet zeggen: ik ben nogal verknocht aan mijn driemaandelijks praatje met mijn huisarts, en ga dus meestal mijn voorschiften zo ophalen. Maar deze keer heb ik het toch maar zo gelaten. En eindelijk eens die toegang tot het online-systeem in orde gebracht, dat liet ik al te lang aanslepen.
        Wij zijn hier wel nogal van de PC’s en laptops en de hele reut, ik ben er zelf mee opgegroeid (we schelen wel wat in leeftijd, en ik had een stiefvader in huis die er door zijn werk ook mee bezig was, ook nu op zijn bijna 80 is hij nog erg goed mee).

        Beantwoorden

        • rietepietz
          apr 08, 2020 @ 08:56:54

          Ja klopt, ik was al half in de 60 toen ik het eerste afdankertje , nog met MS dos, kreeg. Heb mezelf best nog aardig wat aangeleerd en zou het wel kunnen, maar ik wil niet die stress als er dingen fout lopen want ik ken m’n beperkingen. Heb ook nog best wel vrij veel met html codes gedaan in de begintijd van het bloggen, vond dat ook wel leuk maar het moet wél mijn pleziertje blijven. Het is me een doorn in het oog dat alle menselijke contacten verdwijnen in zorggerelateerde zaken. Henk miste de boot volkomen met het internet , hij had er , toen hij nog wel goed functioneerde ook geen gevoel voor. Dan kun je mensen wel iets leren maar dat is “een kunstje” en zodra er maar iets anders is loopt het fout. En voor die mensen zal het nooit goed komen, je kunt op een computer vrijwel altijd op meerdere manieren het zelfde bereiken maar iemand bij wie het kunstje even niet werkt zoekt daar niet naar . Voor die mensen mag de computer nooit het enige contactmiddel zijn en dus gooi ik de kont tegen de krib;-)

          Beantwoorden

      • saturnein
        apr 08, 2020 @ 08:42:20

        Oei, mijn commentaar was te snel weg.
        Ik vind verder wel dat je gelijk hebt: als je er weinig van kent en je maakt je (terecht) zorgen over de veiligheid, wees er dan inderdaad terughoudend mee.

        Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    apr 07, 2020 @ 22:50:30

    Ja, hier beneden bij de groenteboer mogen nu maar 15 klanten per keer aanwezig zijn, dus hebben ze 15 mandjes buiten neergezet, en die zijn verplicht. Op die manier gaat het prima.

    Beantwoorden

  12. gewoonanneke
    apr 07, 2020 @ 22:28:07

    Prachtig dat hart trouwens…… de krenten in de pap he……. zo lief.

    Beantwoorden

  13. gewoonanneke
    apr 07, 2020 @ 22:27:32

    Ja dat is heel vervelend zo. ik kan ook al slecht tegen staan, kan beter een eind lopen dan stil staan. Maar dit terzijde. Ik zou ze inderdaad gewoon lekker laten bezorgen dat kan meestal wel. Ik hoor ook wel in mijn omgeving mensen over de recepten en apotheek. Gelukkig gebruik ik weinig en heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad. Gewoon even per telefoon de medicijnlijn bellen en twee dagen later staat het klaar. Ben er met dit virus nog niet geweest dus weet niet hoe het hier gaat trouwens.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 08, 2020 @ 08:44:45

      Laten bezorgen doe ik nooit, de apotheek is op loopafstand en ik kom er vaak langs, voor bezorgen moet ik dan weer thuis gaan zitten wachten en dat beperkt me in het benutten van “het juiste moment” om naar buiten te gaan.

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        apr 08, 2020 @ 22:16:28

        Daar heb je gelijk in hoor. Als het zo dicht bij is zou ik dat ook niet doen. Maar wel vervelend als het dan zo gaat. Stel dat het regent moeten de mensen dan ook buiten wachten. Dat is toch raar. Ze mogen wel een winkel in waar vaak veel smallere paden zijn om te lopen met elkaar.

        Beantwoorden

  14. Happy Hulk
    apr 07, 2020 @ 21:42:55

    #magnietvanmark

    En ieder heeft zijn eigen invulling!

    Beantwoorden

  15. Sjoerd
    apr 07, 2020 @ 21:31:03

    Ik wordt ziek van al die problemen…

    Beantwoorden

  16. Izerina van der Linden
    apr 07, 2020 @ 20:30:21

    Als reguliere zorgklachten uitgesteld kunnen worden,verslechtert dan je gezondheid? Of ging je vroeger voor nop naar de dokter. Vreemde zaak.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 07, 2020 @ 21:27:30

      Precies, ik ben zéker niet gewend voor ieder wissewasje te gaan. Zelfs als het controlebezoekjes zijn dan zijn die niet voor niets nodig. Ik vind het ook nog slecht geformuleerd want wat zijn “reguliere ” klachten. Ze bedoelen waarschijnlijk “geen spoed eisende”klachten. Maar z;o slim zijn we zelf wel toch? .

      Beantwoorden

  17. AnneMarie
    apr 07, 2020 @ 20:23:11

    Begrijp er ook niets van. Tegenwoordig is een vriendelijk woord of een beetje begrip de ver van mijn bed show. Ik denk dat het niet meer geleerd wordt om vriendelijk te zijn.
    Dat er na de ze crises een kentering gaat komen vraag ik om nog steeds af.
    Nu is de tijd om voor elkaar te zorgen en een beetje te helpen, oefenen voor later.
    Ik heb er een hard hoofd in.

    Beantwoorden

  18. Suskeblogt
    apr 07, 2020 @ 20:01:03

    Hier kan ik niet klagen over klantvriendelijkheid tijdens het coronatijdperk. Misschien had ik gewoon geluk of waren ze bang van mij. 🙂

    Beantwoorden

  19. schrijfselsvanmij
    apr 07, 2020 @ 19:36:02

    Lief, die 2 💛

    Beantwoorden

  20. schrijfselsvanmij
    apr 07, 2020 @ 19:35:36

    Die 2 maken veel goed, al is het op afstand 💛

    Beantwoorden

  21. Kakel
    apr 07, 2020 @ 19:20:43

    Eerst mijn complimenten voor dat mooie gekleurde hart. Dat moet je overeind houden, Riet, ook als je liever even wilt zitten!
    Alle apotheken zijn hetzelfde: wij zijn er voor hen, zij niet voor ons. Het personeel ziet het als een uitdaging zo lang mogelijk over een “opdracht” te doen, bij voorkeur zo ingewikkeld mogelijk. Ik stuur herhaalrecepten op verzoek via internet en het is een soort Russische roulette wat er in je zakje met medicijnen zit.
    Er staat met grote letters: “wij verzoeken u vriendelijk onze medewerkers geen hand te geven.” Ik geef daar al ruim 25 jaar NIEMAND een jaar. Waarom zou ik dat ik dat in coronatijd wel doen?
    Als we een telefonische afspraak met een huisarts willen maken, moeten we dat eerst regelen via de doktersassistente. Ze klinkt alsof ze in het leger heeft gewerkt en daarna niet van loopbaan is veranderd. Tja…het is een zootje. Ik had er bijna gewoon tussen geschreven.
    Liefs ♥

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 07, 2020 @ 19:55:23

      Het enige pluspuntje is bij ons die doktersassistente, dát is een vriendelijke dame met interesse, áls ze tenminste even uit haar menu wil stappen. De apotheek is één en al treurnis , lopen meerdere mensen rond als een kip zonder kop , klanten helpen ho maar, maar bestellingen klaarmaken dus ook niet want die staan nooit klaar; De zorg is tegenwoordig gewoon “handel”.

      Beantwoorden

  22. Naomi
    apr 07, 2020 @ 19:16:26

    Jep, dat journaal zag ik ook. En dan zeggen ze dat mensen bang zijn besmet te worden en daarom niet komen. Nou, nee hoor, ik ben niet bang om besmet te worden. Je wordt uitgekafferd. Hier zit de apotheek in de huisartsenpraktijk. Vorige week ging ik medicijnen halen. Briefje op de deur: Bel aan als u voor de apotheek komt. Dus belde ik aan en stond ik op twee meter van de deur. Deur open. Assistente met mondkapje en handschoenen, geen hallo o.i.d.: “Afstand!” En mijn medicijnen kreeg ik niet, want die zouden bezorgd worden (en werden dat vervolgens niet). Je snapt: mij horen/zien ze daar niet meer. (En overigens had ik daarna een andere assistente die me wél gewoon te woord stond én zelfs mijn medicijnen gewoon gaf, zonder handschoenen en mondkapje. Want ja, ik had ze wel nodig.) Sorry, moest er even uit, nu we toch aan het mopperen zijn…
    En superlief, dat hartje op de straat. Zag ze hier in ’t dorp ook. Moet ik elke keer bijna huilen als ik er voorbij loop;).

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 07, 2020 @ 19:48:24

      Ik snap bést dat het voor die mensen ook allemaal even zoeken is maar er wordt wél gruwelijk overdreven.Het A-4tje op de duer was ook geen aanmoediging , klopt,ook bij ons niet en dat gedoe bij de huisarts is écht bar slecht. Ik kom er al zo min mogelijk want “ff een andere arts” is hier in de randstad ook niet zo simpel , ze nemen geen patiënten van elkaar aan dus dan moet je helemaal naar een andere wijk die het dan weer te ver vindt. Maar ja, toen wij hier kwamen wonen waren de goede arsten allemaal te vol.

      Beantwoorden

  23. Matroos Beek
    apr 07, 2020 @ 19:14:47

    Ik begrijp je gemopper volkomen, dat zou ik ook doen in dat geval.

    Beantwoorden

  24. Rebbeltje
    apr 07, 2020 @ 18:49:54

    Ja dat is balen als je dan nog ter been bent en ze werpen dan zulke dingen op om je in te perken. Vraag me dan wel af als je er iets van zou zeggen of je dan wel binnen mag.
    Heb juist hele fijn contact met de huisarts…die na ieder gesprek zegt we zijn er gewoon voor u als je vragen hebt of andere zaken. Klinkt al heel anders toch?
    Lief hoor dat hartje is hartverwarmend 🙂

    Beantwoorden

  25. nikayablogt
    apr 07, 2020 @ 18:48:15

    Dat weet ik. Medicijnen komen uit fabrieken. Maar goed eten kont vanuit het hart. Ook zonder wijn.

    Beantwoorden

  26. omabaard
    apr 07, 2020 @ 18:47:04

    Het werkt beangstigend vind ik. We verliezen ons vrij gevoel.
    Hier ook zo van die toestanden, maar wij mogen wel nog naar de huisarts. Oef.
    Ook van mij krijg je een kleurrijk hart💛

    Beantwoorden

  27. Villasappho
    apr 07, 2020 @ 18:23:40

    Ik moet nog steeds naar de apotheek voor m’n pil Rietepietz volgens mij ga ik nu serieus de optie geheelonthouding overwegen. Dat hart is natuurlijk geweldig he.

    Beantwoorden

  28. nikayablogt
    apr 07, 2020 @ 17:58:49

    De Nederlandse apotheek is een vreemde winkel: pas in Nederland zocht ik naar een groen-blauwe kruis, of een ander symbool. Maar dat vond ik niet meteen.

    Nu weet ik het: het is een soort Zweedse drankwinkel; ik mag er komen onder streng toezicht. Ik mag er iets exclusiefs, mysterieus ophalen. Ik sta op privéveilige afstand van de andere gelukkigen die dat ook mogen.

    Wat krijg ik dan? Iets dat speciaal voor mij wordt gemaakt door een expert? Soms wel, maar vaak ook niet. Maar net als mijn Franse familie krijg ik (minder vaak dan zij) iets dat gemaakt is in China of India. Dat weten is een goed medicijn tegen de houding van de dames achter de tafel. Dames die zichzelf te mysterieus vinden voor klantvriendelijkheid.

    Daarom een suggestie van mij: koop bij de slager mooi vlees, maak dat geduldig klaar. Maak dan de tafel mooi met chique porcelein, zilveren messen, lepels en vorken. Kies een passende wijn daarbij. Kan dat niet door coronavirus? Doe dan alsof. Bonne soirée!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 07, 2020 @ 18:23:27

      Apothekers maken vrijwel geen geneesmiddelen meer zelf. Vroeger werden pillen en poeders nog meestal zelf gemaakt .Je bracht in de ochtend het recept en dan kon je dan na 4 uur ophalen. Tegenwoordig krijgen ze pillen kant en klaar en verpakt binnen, maar moeten ze het vaak nog bestellen en duurt alles dus veel langer dan vroeger.
      Een goed etentje zie ik wel zitten maar de wijn sla ik over, ik drink nooit bij het eten.

      Beantwoorden

  29. Ferrara
    apr 07, 2020 @ 17:37:20

    Je zou toch zeggen dat ze juist een extra telefonisch spreekuur moeten houden voor de reguliere klachten/vragen. Nee, dan was het hier vandaag op ons kleine buurtmarktje heel wat beter geregeld. Keurig op afstand, voordeel is wel dat je beter kunt zien wie er aan de beurt is bij de visboer, want daar drommen we normaal gezellig onder de luifel en ach er wil dan wel eens voorkruipertje zijn.
    Wat lief dat hart. Zo hadden wij een klein, slordig beklad briefje in de bus van twee buurjongetjes.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      apr 07, 2020 @ 17:53:20

      Dat lijkt mij ook ja, maar ik ben wel op meer punten niet tevreden over mijn huisarts. En dan gooien ze in deze tijd zo’n drempel op.
      Net als bij de apotheker, totaal zinloos wat ze doen en het brengt veel ongemak mee voor ouderen. Ik kan echt een flinke tippel maken maar lang staan wachten heb ik moeite mee.

      Beantwoorden

  30. Karel
    apr 07, 2020 @ 17:23:11

    die 2 kinderen maken jou dag alsnog geslaagd
    ik snap je gemopper hoor , doe maar voort
    al weet jij ook wel , dat het niet helpt 🙂
    blijf gezond

    Beantwoorden

  31. Melody
    apr 07, 2020 @ 17:04:53

    Tja …

    Hoera voor dat duo

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: