Ja natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van de reacties op de 4 brieven die ik op 8 november verzond.
Nu 2 weken later…..
Ministerie van volksgezondheid:,
…….zelfs geen ontvangstbevestiging 0,0 reactie
Gem Rijswijk afd WMO :
…….zelfs geen ontvangstbevestiging 0,0 reactie
Tros /radar:
……. na een week een brief met adressen die ik beter aan kan schrijven
meeste al gedaan dus, verder de belofte dat men contact op zal nemen zo het ooit in een uitzending zou passen;-(
De ombudsman
stuurt per direct ontvangstbevestiging en belooft binnen drie weken te laten weten of men iets met mijn klacht kan en mag.
Dat gebeurt ook, na 10 dagen een telefoontje van een zeer invoelende medewerkster van de ombudsman, hele brief gelezen, leeft mee maar…… voel je ‘m aankomen……
Ze kan helaas niets doen wat de traplift vergoeden betreft, gemeentes mogen zélf regels vaststellen en tenzij die “onbehoorlijk zijn” doet niemand daar iets tegen.
Ik leg maar even uit dát het onbehoorlijk is regels zó te stellen dat je vrijwel nooit hoeft uit te betalen omdat goedkeuring krijgen zó lang duurt dat je wel zelf móet in grijpen als je niet wilt dat er doden vallen.
De dame gaat ( net als een eerdere beleidsmedewerker van de WMO) wél mijn voorstel voor nachtopvang op de agenda proberen te krijgen, Ook zorgmedewerkers geven volmondig toe nog nóóit bij dit probleem stil gestaan te hebben. Dit is de vierde zeer verbaasde dame …. wat niet wil zeggen dat het nu ook gaat gebeuren, je kent het wel, daar hangt een prijskaartje aan enz enz.
Ze adviseert me nog bij de gemeenteraad van Rijswijk een klacht in te dienen over dat art, 9 . Dáár kan men regels veranderen.
Er ligt nog een uitdraai van mijn brief , ik krabbel er in mijn hanenpootje nog even bij dat ik op advies van de ombudsman een klacht in wil dienen tegen een onbehoorlijk wetsartikel
Ze dóen het er maar mee.
Twee uur vóór de ontvangstbevestiging vandaag in de bus viel belde een medewerkster van de juridische afd. gem Rijswijk .
Soortgelijke aardige inlevende dame, ándere regeltjes waarom ) ze (nog?) niets kan doen. Ik moet eerst een afwijzing hebben van de WMO, die heb ik volgens haar niet, ik heb slechts een ondersteuningsplan dat ik niet ondertekend heb en waaruit men wél af kon leiden dat ik het er niet mee eens was.
Het ondersteuningsplan erbij en tja… hoe moet een afwijzing er dán uit zien……
Mevrouw krijgt nog flink wat van mijn ergernissen in deze zaak voor de kiezen, en dat dit art. 9 écht van tafel moet, niet alleen voor mij maar voor iédereen, de regel zegt niets over de noodzaak, niets over je financiële situatie maar bestaat slechts om niet uit te hoeven betalen.
Met de belofte dat zij mensen aan gaat spreken op het niet reageren, en zorgen dat er een officiële “afwijzing” komt als men écht niet gaat betalen waarna ik alsnog een beroep op haar kan doen om een klachtprocedure te beginnen.
Ze belt over een week terug……. wordt vervolgd dus……..
dec 06, 2019 @ 13:56:27
Je klimt in de pen omdat je gehoord wilt worden en hoort gewoon niks van die instanties? Schandalig vind ik het. En dat artikel 9.. is een handige Zet van ze geweest.. zo wordt het al heel snel nee want iemand trekt niet aan de bel als het nodig is… grrrrrr
dec 06, 2019 @ 16:42:38
Er zijn nog steeds ontwikkelingen maar ook daarmee nemen ze het niet zo nauw met afspraken gaat dus allemaal lang duren maar ik ga het gevecht aan om dat art.9 als onbehoorlijk bestuur van tafel te krijgen. Zit er eigenlijk niet op te wachten maar heb de steun van de juridische afdeling van de gemeente.
nov 29, 2019 @ 12:10:09
Grrrrrr😭
nov 29, 2019 @ 13:38:51
Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen waarvoor ik een telefoontje verwacht.
nov 29, 2019 @ 13:48:43
Tuurlijk…zucht
nov 26, 2019 @ 20:20:32
Ja, absoluut. Hopelijk komt er wat terug op al die energie die je er in hebt gestoken. Dat is jullie zo gegund. Liefs x
nov 26, 2019 @ 20:33:54
Het zou ook voor veel andere mensen fijn zijn want er zijn veel stellen zoals wij en meestal heb je gewoon geen energie te missen voor deze onzin. Het is dat Henk nu véél beter doorslaapt en ook overdag vrij veel slaapt dat ik zelf weer genoeg slaap krijg , dat scheelt heel veel.
nov 26, 2019 @ 13:33:41
Kan het ook helpen om mensen in de politiek aan te schrijven? Gemeenteraadsleden, wethouders…? Ik word hier ook zo wanhopig, ongelofelijk boos van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heel onrechtvaardig en ijskoud 😦
nov 26, 2019 @ 15:22:13
Op advies van de ombudsman heb ik inderdaad ook een brief als klacht naar de gemeenteraad gestuurd, dáár kwam snel een reactie op, dat is het verhaal dat ik hier schrijf in hoofdzaak .
nov 26, 2019 @ 16:40:38
Maar ook personen individueel aanschrijven? Soms krijg je er dan nog wel eens een vinger achter. Maar je hebt inderdaad al bijna alles uit de kast getrokken. Onbegrijpelijk dat het zo moet. Schandalig bovenal. Net als Melody kom ik emoticons tekort…. Liefs xx
nov 26, 2019 @ 16:50:43
Maar ik ben blij dat ik wél aan de bel getrokken heb, alleen zeuren en niets doen werkt zéker niet en vind ik te makkelijk.
nov 25, 2019 @ 14:44:50
Je hebt werkelijk een onmenselijk lange adem nodig om je recht te kunnen halen.
Ze dekken zich aan alle kanten in, trekken een Chinese muur op en zetten er een hek met 600 volt voor. Zoiets. Het is een schaamteloze bende!
Waarom kan het wel voor daklozen en asielzoekers maar niet voor jou/jullie? Dan is er vast iemand die brult dat ik discrimineer, maar dat is óók maar een mening. Kan ik hebben. Als ik het kon, zou ik met alle plezier een vrijstaande geldkluis opblazen.
nov 25, 2019 @ 21:51:27
Gelukkig hebben we nog gewoon te eten hoor, maar ik vind die regel héél onrechtvaardig . Hun wachttijden zijn zó lang dat je niet kán wachten als je geen ongelukken wilt hebben en als je een gezonde financiële huishouding hebt kun je vaak wel wat schuiven tot je ( een gedeelte ) terug krijgt. En dat wordt dan gezien als “je hebt het geld niet nodig want je kon de rekening betalen. Als we samen van de trap donderen kosten we de zorg wél heel veel geld.
nov 25, 2019 @ 12:39:30
Ja, denk dat er wel mensen zijn, veel mensen die van dit soort stukjes op je site wat op kunnen steken.
Maar eerlijk is het niet!!!
Voor jullie.
nov 25, 2019 @ 15:39:19
En voor vele anderen ook niet, ik hoop echt dat ik dat art. 9 van tafel kan krijgen want dat slaat nérgens op. Er is niet eens gekéken naar ons inkomen of de noodzaak en dát zou toch bepalend moeten zijn. Niet het feit dat we onze zaakjes financieel op orde hebben en door wat schuiven het bedrag kunnen betalen, wat dus neerkomt op het “voorschieten”.
nov 24, 2019 @ 18:18:00
Als er dus een deur open gedaan word, wordt die ook weer gelijk voor je neus dichtgeknald!!! 😦
Wat leven we in een zieke maatschappij zeg!
nov 24, 2019 @ 20:11:31
Ja klopt, wel met hier en daar wat beloftes en goede raad. Maar ik ben tóch blij dat ik het gedaan heb want alleen klagen in logjes helpt natuurlijk niet en als je iets wilt veranderen moet je dat wél laten weten bij de mensen die er eventueel iets aan kunnen doen.
nov 23, 2019 @ 20:33:01
Adem in … adem uit …
Ik vind het echt heel vervelend dat die dingen zo gaan. Ben zelf ambtenaar en misschien vind ik het daarom nog wel ergerder.
nov 23, 2019 @ 20:59:50
Dit moet je aan den lijve ondervinden, één van de dames die ik sprak zei dat zeer geijverd hadden voor een loket waar mantelzorgers terecht konden…. en toen kwam er niemand, dat begreep ze na mijn brief beter, ik moest het gesprek 1x onderbreken om Henk naar de wc te helpen .
Ik denk soms nog wel eens aan een logje van jou, over die dame die een lintje kreeg omdat zij vrijwel alleen mantelzorger was voor een gezinslid en dat legde je extra uit omdat het normaal nooit gebeurt want mantelzorg meestal geen reden voor een lintje;-)
volgens mij heb ik iets geantwoord als “dat is méér verdiend dan het lintje na 12,5 jaar in de kamer dat automatisch verkregen wordt ongeacht hóe ze hun werk deden.
nov 23, 2019 @ 18:29:50
Er zijn niet voor niets, zoveel protesten tegen het beleid.
Wat denk je van de belastingdienst met hun toeslagen. Heel veel mensen daardoor in de schulden.
En Rietz, ik ken zeer arme mensen die niet eens kunnen schrijven, dus ook niet kunnen klagen.
Ik denk dat de naam Nederland binnenkort verandert in Malieveld.
nov 23, 2019 @ 18:42:56
En de man die van de belastingdienst een puinhoop heeft gemaakt is nú minister van economische zaken en klimaat…. maak je borst maar nat.
nov 23, 2019 @ 18:46:21
En……..die ministers hebben nog niet door dat we voor een REVOLUTIE staan!!!
nov 23, 2019 @ 18:49:39
Wacht ff, ik ben nog met mijn eigen oorlogje bezig, nog geen tijd voor een revolutie;-)
nov 23, 2019 @ 18:57:41
Ja, iedereen is met zijn eigen oorlogje (logje 😉) bezig. Totdat de volgende wereldoorlog uitbreekt.
De verwording heeft zo een enorme omvang aangenomen, het zal straks uitbarsten als een vulkaan.
nov 23, 2019 @ 19:02:00
Tja. zonder oorlogen zit je op een gegeven moment met een overbevolkte moeder aarde. ….zucht
nov 23, 2019 @ 19:18:57
Dat is het punt niet.
Het probleem is, hoe geciviliseerd de mens ook is, als hij de door hem zelf veroorzaakte problemen niet meer kan oplossen, hij het met geweld probeert op te lossen. En dat punt is dichterbij, dan wij allemaal denken.
nov 23, 2019 @ 19:39:39
Dat is het punt wel, dan ontstaan er tekorten aan van alles.
nov 23, 2019 @ 19:44:16
Tis allemaal de schuld van Charlie.
Je suis Charlie!
nov 23, 2019 @ 21:00:29
Ik ben de Sjaak? 😉
nov 23, 2019 @ 21:01:50
😂😂😂 En velen met jou!
nov 23, 2019 @ 17:22:16
Ben er stil van. 😦
nov 23, 2019 @ 17:50:48
Zou fijn zijn als ik dat art. 9 geschrapt kan krijgen want daar zou iedereen van profiteren.
Wij hebben nog te eten hoor dus geen zorgen, maar te gek voor woorden dat ze keihard zeggen U hééft betaald dus U had het geld! Ze denken dat het geld voor het opscheppen ligt, we hebben een gezonde financiële situatie , met een buffetje voor onvoorziene zaken maar daar is al héél veel uitgehaald dat er niet meer bij komt. Het zou dus welkom zijn als ze een deel terugbetalen om dat weer aan te vullen. we kunnen ook een lek dak krijgen bijv. , daar moet je ook rekening mee houden.
nov 23, 2019 @ 14:23:38
De Tsjechische schrijver Franz Kafka beschreef dit soort ellende van de ambtenarij in zijn werken een dikke eeuw geleden ook al. Regels om de regels, niet om ze te hoeven uitvoeren. Ambtenaren die zich niet zien als menselijk maar als verlengstuk van die regels die ze niet hoeven uitvoeren. Maar daar wel heel diepzinnige verhalen over weten op te diepen. Gelukkig is het nu een achterhoedegevecht. Werkte de traplift en doet zijn ondersteunende werk. Anders zou je toch tot harde actie overgaan….stelletje…..@#$%^&*()+
nov 23, 2019 @ 17:57:45
Nou deze regel gaat gewoon om het geld binnen te houden. het maakt immers niets uit of de aanvraag voor of net ná de aankoop gedaan is. Zij hebben uiteindelijk het veto recht wanneer zij vinden dat het niet nodig is of ons inkomen te hoog is, dát zou ik snappen. Dit is onbehoorlijk bestuur en moet van tafel.
nov 23, 2019 @ 12:43:36
Ongelooflijk dat iedereen blijft hameren op de regels terwijl in de praktijk blijkt dat de regels niet werken.
nov 23, 2019 @ 18:01:43
Ik snap bést dat er regels moeten zijn maar die moeten een functie hebben , bijv. om misbruik uit te sluiten. Maar dit art. is er alleen om niet te hoeven uit betalen want ze zullen vast wel snappen dat je niet 3 maanden kunt wachten bij gevaarlijke toestanden.
nov 23, 2019 @ 09:16:47
Ik heb de voorgeschiedenis gemist maar begrijp wel waar het over gaat. De WMO is helemaal uitgekleed door de regering en dan voronamelijk de laatste VVD kabinetten. Onbehoorlijk en onbeschoft want men zou de burger wat meer moeten ondersteunen als dit nodig is.
nov 23, 2019 @ 18:08:53
Klopt, jij had logpauze;-) Ik heb een traplift aangeschaft toen Henk van de zomer ineens terk achteruitging en ik hem niet meer veilig de trap op on krijgen, dát wasin 2 weken gepiept. Direct daarna de aanvraag gedaan waarna het DRIE MAANDEN duurde eer men reageerde, en toen dus afgekeurd omdat art.9. je moet éérst de aanvraag doen, dan maar zien hoe je het redt tot ze reageren, in mijn geval 3 maanden. Bij navraag wat men dacht uit te sluiten met dit art. kwam uiteindelijk het antwoord “omdat U het geld blijkbaar had want hij is betaald. Gelukkig kon ik he betalen door wat te schuiven met div “potjes” maar ze doen alsof we bulken van het geld.
nov 23, 2019 @ 08:17:20
Je kunt in ieder geval je frustratie kwijt in deze actie… Dat het nog niets oplevert is dan wat minder.
nov 23, 2019 @ 18:12:28
Misschien komt er uiteindelijk nog iets uit maar anders heb ik toch iets gedáán. Ik heb een hekel aan mensen die overal over klagen zonder ooit te proberen dingen aan te pakken.
Kan best dat ik niets bereik maar dan kan ik mezelf wel in de ogen kijken.
nov 23, 2019 @ 05:15:27
Goeiedag zeg, wat een gedoe. En wat een teleurstelling (zachtjes uitgedrukt) dat er weinig tot geen reactie komt. Minstens net zo erg: dat is eigenlijk wat ik al verwacht had. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, want dit kost natuurlijk allemaal bakken energie. Zal de aanhouder ‘winnen’? Ik hoop het echt! Dat verdien je, net als een heleboel andere mantelzorgers.
nov 23, 2019 @ 18:48:27
Klopt allemaal, doordat Henk nu beter doorslaapt, en dat komt juist omdat hij sterk achteruit is gegaan en die traplift zo nodig werd, had ik weer wat meer energie . Dán laat ik me zeker horen want klagen kun je het best tegen de mensen die de ellende veroorzaken en/of iets kunnen veranderen. Als dat voor meer mensen iets kan veranderen zou dat nóg mooier zijn.
nov 22, 2019 @ 23:30:37
Pff die instanties je zou er toch helemaal horendol van worden zeg. Vind het echt super dat je toch gereageerd heb. Want natuurlijk is het zo als niemand reageert dan gebeurt er nooit iets. Heb ook die instelling hoor en ik hoop echt voor je dat het toch iets oplevert. Ook al krijg je het waarschijnlijk nooit meer vergoed misschien zijn ze wel een beetje wakker geworden, al heb ik er een hard hoofd in .
nov 23, 2019 @ 18:18:25
Ja zo zitten jij en ik in elkaar, klagen is prima maar dan toch bij voorkeur bij de mensen die de klacht veroorzaakt hebben en/of iets kunnen veranderen. het zou voor heel veel mensen fijn zijn als die nachtopvang ooit gerealiseerd kan worden. in veel dementie gevallen heb je daar méér aan dan aan dagopvang.
nov 23, 2019 @ 19:39:37
Ja heel eerlijk heb ik daar ook niet zo over nagedacht maar het is wel waar. Bij mijn vader was dat ook een probleem. Hij ging wel naar de dagopvang een paar keer dat verlichtte ook wel. Maar idd ’s nachts zou eigenlijk beter zijn.
nov 23, 2019 @ 20:50:29
Het zal niet voor iedereen hetzelfde zijn maar met de dagen heb ik niet zo’n moeite mits ik voldoende slaap krijg. Ik doe van alles met hem en vooral het naar buiten gaan is voor mij ook prettig. Een enkele keer een slechte nacht is geen probleem maar ik heb ruim een jaar lang onderbroken nachten gehad. 3 á 4 keer was normaal en vaak val je na de tweede keer al niet makkelijk weer in slaap.Ik was som echt kapot. Het gaat nu gelukkig veel beter omdat hij zo moe is.
nov 23, 2019 @ 22:18:26
Ik herken dat wel want als mijn vader naar de dagopvang was zou mijn moeder “iets anders” kunnen doen maar dan was ze vaak zo moe dat ze in slaap viel of gewoon thuis helemaal een poosje niks deed en rust had. Blijft gewoon moeilijk.
nov 23, 2019 @ 22:25:10
Ik hoop echt dat men er iets mee gaat doen want denk écht dat het beter werkt voor veel mensen dan dagopvang. Maar inderdaad, je bent overdag hondsmoe na veel slapeloze nachten dus zijn dan zowel de patiënt als de mantelzorger uit hun dag/.nacht ritme, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
nov 23, 2019 @ 22:33:02
Nee zeker niet. Een nachtopvang zou dan idd een goeie oplossing zijn.Dan kan je er ook weer beter tegen.
nov 24, 2019 @ 20:13:31
Ja klopt, ik merk echt groot verschil nu ik wat beter slaap omdat Henk beter doorslaapt.
nov 22, 2019 @ 22:54:26
Het verbaast me dat mensen nog steeds zo verbaast zijn, ze hebben in hun vrije uren natuurlijk ook geen tijd en zin om zich daar eens goed in te verdiepen.
nov 23, 2019 @ 18:19:42
Nou ook mensen uit het vaak blijken weinig benul te hebben wat een mantelzorger die 24/7 voor een partner zorgt nodig kan hebben.
nov 22, 2019 @ 22:17:35
Een en al bureaucratie, maar wie weet pikt toch iemand het op. Ooit moet er toch wel iemand wakker worden
nov 23, 2019 @ 18:22:54
Het is wonderlijk dat ook de mensen uit de zorg verwonderd moeten toegeven daar zelf nooit bij stil gestaan te hebben.
nov 27, 2019 @ 00:54:23
Erg toch, nee belachelijk bedoel ik
nov 27, 2019 @ 15:15:04
Het is NB bekend dat demente mensen vaak juist in de nacht onrustig zijn, waar zijn ze mee bezig dat niemand dit kon bedenken.
nov 22, 2019 @ 21:55:43
we leven in een maatschappij met veel regeltjes Riet..
regelneverij noemen we dat hier..
er is altijd wel een reden om iets niet te moeten of te mogen doen
een reden van de verzuring in onze maatschappij..
sterkte er mee
prettige avond
nov 23, 2019 @ 18:25:39
Maar als niemand het “in de groep gooit” gebeurt er zéker niets. De kans is misschien klein maar wie weet, rolt er toch nog iets uit op den duur.
nov 22, 2019 @ 21:34:32
Ik had hier zo graag iets willen zeggen waar je wat aan hebt, maar ik zou niet weten wat. Wat moet je nou zeggen over het toppunt van bureaucratie, dat het schande is, maar daar ben je niet mee geholpen.
Ik steek mijn respectvolle duimen nog maar eens naar je op!!
nov 22, 2019 @ 21:40:56
Gelukkig laat ik me meestal niet zómaar af bluffen maar ja, het vraagt ook weer allemaal energie die ik beter kan gebruiken. Het zou mooi zijn als ik op de beide punten iets kan bereiken want daar hebben dan meer mensen iets aan. als je niéts doet gebeurt er zéker niets.
nov 22, 2019 @ 20:21:39
Ze slaan de mensen murw met al die regeltjes. Ze hopen erop dat je opgeeft. Ze maken er een uitputtingsslag van. Dat gevoel heb ik al vaker gehad… ook met andere zaken.
Ik duim dat er een opening komt.
Maar ondertussen is en blijft het een regelrechte schande.
nov 22, 2019 @ 21:11:22
Gelukkig slaapt Henk op het moment beter door dus ben ik ok wat meer uitgerust, anders had ik het ook allang opgegeven, daar heb je geen energie voor met chronisch slaapgebrek en een pittige dagtaak.. Maar het klopt, wie zich erbij neerlegt zonder commentaar krijgt zéker niets voor elkaar.
nov 22, 2019 @ 19:51:48
Wat een drama 🎭 ik neem aan dat iedere gemeente dat art. 9 heeft? Dan moeten er toch veel meer mensen hier tegenaan lopen.
nov 22, 2019 @ 19:53:22
Iedere gemeente maf zijn eigen regels maken maar er zijn er vast wel meer die deze slimmigheid inbouwen.
nov 22, 2019 @ 19:54:48
Vast en zeker. Ga hier ook eens kijken. Het is te zot voor woorden zo’n regeling.
nov 22, 2019 @ 20:03:04
Ze weten overal wel hoe ze de potjes gevuld kunnen houden .
nov 22, 2019 @ 19:18:49
Joh…ik haak nu al af….en dan heb ik het nog even niet over al die hulpinstanties/verzekeringen/overheidsdiensten etc etc waar je alleen via een app bij je eigen info kan komen…ze halen het bloed onder je nagels vandaan
nov 22, 2019 @ 19:23:38
Gelukkig heb ik geen “computer” dus ben digitaal niet bekend bij de overheid, dat scheelt een slok op een borrel. Op dit moment val je per post meer op dan per @mail.
nov 22, 2019 @ 18:39:14
Ik wou nog even toevoegen: een lezersbrief in de krant?
nov 22, 2019 @ 18:47:51
Daar is de brief véél te lang voor, dan moet je echt beknopt kunnen schrijven en ik ben nogal breedsprakig;-)
nov 22, 2019 @ 18:38:09
Ze ZEGGEN ‘de volhouder wint’, maar ik weet het zo nog niet….
Hier bestaat een radioprogramma ‘de inspecteur’ die klachten behandelt en vrij vaak met succes, elke ochtend een uurtje. Zij zoeken dan voor je uit wat mogelijk is en confronteren instanties met je klacht. Ik weet niet of dit in Nederland bestaat?
Ik lees dat je TROS aanschreef, wie weet misschien ooit?
nov 22, 2019 @ 18:46:19
Ik heb niet echt de tijd en energie om de publiciteit te zoeken, dir is echt al een aanslag die ik 2 maanden geleden niet op had kunnen brengen. Maar sinds een maand slaapt Henk véél beter door, hij is bekaf en steeds sneller moe. Voor mezelf hoeft die nachtopvang dus niet meer, het is nu best te doen. Maar het zou voor veel anderen echt een uitkomst zijn, het laatste jaar was hier een slijtageslag wat slaap betreft.
nov 22, 2019 @ 18:55:34
Ik begrijp het. Maar het gaat ook over die traplift en een mogelijke terugbetaling?
nov 22, 2019 @ 19:04:02
Ik werk naar twee kanten, de éne kant heeft wel aardig de aandacht, die nachtzorg ( maar of ze dat gaan organiseren blijft maar de vraag)
Het andere onderwerp is dat krankzinnige art. 9 dat zegt dat je éérst een hulpmiddel moet aan vragen en dan laten ze je maanden wachten eer er iets gebeurt, koop je dan zélf iets vóór je het aan vraagt, omdat de de toestand gevaarlijk is en je het snel nodig hebt, dan betalen ze niets. Nemen het niet in behandeling. Dát art, 9 probeer ik dus aan te vechten want wat maakt het nou uit dat de aanvraag pas gedaan is toen de lift er al 2 dagen stond.
nov 22, 2019 @ 19:19:52
Dat bedoel ik. Dat zijn problemen die bij ‘de inspecteur’ kunnen worden aangeklaagd.
nov 22, 2019 @ 19:24:46
Omroep Max doet ook wel eens zoiets , maar dan zijn er ook veel meer aanmeldingen dan ze kunnen behandelen.
nov 22, 2019 @ 19:33:28
Het proberen waard?
nov 22, 2019 @ 19:53:54
Eerst maar eens zien wat hier nog uit komt.
nov 22, 2019 @ 18:33:00
Wat een gezeik Rietepietz en het kan makkelijk met die nachtopvang. Een beveiliger met basisopleiding zorg houdt wacht zodra het nodig is wordt een zuster of broeder gewekt die in hetzelfde pand aanwezig is en er indien nodig met een paar minuten kan zijn.
Ik vind het schokkend maar herken het met die traplift, opa en oma moesten maar verhuizen naar een aangepast pand. Hou de krant in de gaten Rietepietz, eind van het jaar publiceren ze misschien zoals toen ook wel de jaarcijfers. Ik weet nog dat ze heel veel bespaard hadden en er nog trots op waren ook.
nov 22, 2019 @ 18:42:41
Ziekenhuizen voor dagopname staan in de nacht leeg, ik heb ook een sensor in de slaapkamer dus ben direct wakker als Henk uit bed gaat, ook al zelf betaald;-) In die ziekenhuizen zijn ook de broodnodige badkamers. Voor daklozen kan het in de winter toch ook? Nou ja die worden niet opgehaald maar toch, het zou veel dagopvang gaan schelen.
Dat hele art. 9 moet van tafel, wat maakt het uit wanneer de aanvraag is ingediend, het is nodig of niet en je kunt het makkelijk zélf betalen of niet, dát mogen ze beoordelen. Voor zover er nog gaatjes zijn spring ik erin. . Best el sneu voor je grootouders, oude bomen moet je niet verkassen als het ook anders kan. Geen wonder dat je oma van die mooie zakdoekjes had ( wat een geheugen hé) ze heeft vast veel tranen moeten drogen.
nov 22, 2019 @ 18:02:43
😭😱😡😩😔😪😓😖😤😢😬😵🤢🤬😡👹
Ik kom smileys tekort….
nov 22, 2019 @ 18:10:36
Nou ja, het is al iéts dat ik er hier en daar toch dóórkom. Maar tot nu toe levert het dus niets op.
nov 23, 2019 @ 15:16:55
Tja… en dan nog sta je in de kou
Maakt me zó boos!
nov 23, 2019 @ 17:51:23
Helpt niet, en nog niet alle deuren zijn dicht dus wie weet.