naar verwachting…

Precies op tijd ( pluspuntje}  voor de afspraak staat de dame van de WMO voor de deur.
Ze heeft prachtige bruine ogen en oogt vriendelijk (wat ze ook blijkt te zijn pluspuntje 2)
Zo, dat waren de positieve punten en dan over tot  “de regeltjes”.

Ik heb alles klaargelegd dat ik nodig kan hebben incl. de rekening van de traplift maar zover komen we niet. Ze werpt een blik in haar gegevens en zegt “Oh, U heeft de traplift al laten installeren vóór de aanvraag, dan is een bijdrage uitgesloten”. “Dan zijn we klaar  en kunt U weer gaan”zeg ik, en voeg eraan toe dat ik van de WAO verder niets te verwachten heb dus niet zo goed begrijp wat ze dan kwam doen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik laat haar de brief van haar collega lezen omdat ze niet goed begrijpt waar die veronderstelling vandaan komt. Toch nog één pluspuntje vergeten, “ze kan luisteren” Ze geeft  bereidwillig toe  dat de regels soms wel héél vreemd zijn.
Zou ik eerst de aanvraag ingediend hebben en dan een offerte aangevraagd hebben had ik misschien wél recht op de vergoeding gehad. Nu heb ik half juli de offerte aangevraagd en toegestemd dat de lift nog 29 juli geplaatst werd. Op die datum is meteen de aanvraag  door de casemanager ingediend en volgens de afspraakbrief op 1 aug. door de WMO ontvangen….. Maar pas op 17 oktober krijg ik bericht dat de aanvraag ontvangen is (ondanks dat begin  september de casemanager al navraag doet) en dat de 23ste huisbezoek zal volgen.

Ik leg nog maar eens uit dat  ik  niet meer verantwoord mijn man de trap op kon krijgen  en dat wachten waarschijnlijk één, maar misschien wel twee mensen het ziekenhuis in zou jagen, drie maanden wachten is veel bij sterke achteruitgang. Over kosten gesproken….maar ja, dát komt dan weer uit een ander potje, heeft de WMO geen boodschap aan. De dame zit er best een beetje mee, zeker wanneer ik opsom wat we tot nu toe al allemaal uit eigen zak betalen, inclusief de door mij verleende 24uurszorg,  terwijl in de managementlagen de kassa al flink rinkelt.

Ze belooft me er een pittig verslag van te maken en neemt daarin mee dat ik vind dat de zorg  totaal niet aansluit op dementie patiënten die door hun partner verzorgd worden.
Ze weet bijvoorbeeld niét dat er geen nacht opvang is. Je kunt in een afzienbare terminale fase nachthulp aan huis krijgen maar die is in andere gevallen onbetaalbaar. Waarom is er wél dagopvang maar niet volgens dezelfde procedure nachtopvang terwijl bekend is dat dementiepatiënte vaak in de nacht onrustig zijn. Busje kan mensen wél om 9 uur in de morgen ophalen maar blijkbaar niet om 9 in de avond, en toch, zaaltje met bedden en in de morgen na de douche weer thuis brengen zou voor veel partners een oplossing zijn.
Al is het maar 2x in de week, om bij te slapen.
Maar bij alle aandacht die er voor dementie is komt er nooit iemand met iets waar  de mantelzorger  ( en dus ook de patient)  mee geholpen is.

Gelukkig slaapt Henk op dit moment al een week of twee veel beter door, een feestje na ongeveer een jaar 3 tot 5x per nacht eruit, nu meestal nog maar 1x, ik tel mijn zegeningen!

85 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Vlierbloesem
    nov 03, 2019 @ 19:23:15

    Van de overheid heb je tegenwoordig niets meer te verwachten. Je moet er niet aan denken dat je zelf niet in staat zou zijn de traplift te realiseren en weer andere regeltjes de aanleg onmogelijk zouden maken. Het kan gebeuren dat mensen nog te goed lopen, maar het gebeurt zelfs dat mensen geen traplift krijgen omdat ze al te oud zijn.

    Gelukkig KON je het nog zelf laten installeren. Zelf heb ik ook al voor een traplift gezorgd, om later niet die problemen te krijgen met zinloze aanvragen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      nov 03, 2019 @ 19:34:01

      Gelukkig heb ik ook al vaker met dit bijltje gehakt en ben niet gaan zitten afwachten. Het is inderdaad zo dat wanneer je te vroeg om zo’n hulpmiddel vraagt ze dat afwimpelen omdat het niet nodig is. Maar door de lange wachttijden is het niet verantwoord om te wachten als het wél nodig is. Ik ;lig nog wel dwars bij de organisatie en eis dat ze verklaren wat ze met die regel denken uit te sluiten. Heb al contact gehad maar kreeg nog geen bevredigend antwoord. Ik hoop dat ik nog wat tijd en energie kan vinden om er hoger in te klimmen als ik niets meer hoor.
      Ik realiseer me heel goed dat ik mazzel heb dat we nog een achterdeurtje hadden.

      Beantwoorden

  2. minoesjka2
    okt 25, 2019 @ 20:03:55

    Het is toch eigenlijk schandalig hoe dat hier in ons zogenaamde rijke westerse land is geregeld!!

    Beantwoorden

  3. Leonoras life
    okt 25, 2019 @ 18:59:26

    De uitleg is dat dit wordt bedacht door iemand die achter een bureau zit … en deze problematiek niet zelf meemaakt. Die hele zorg… overal wordt beknibbeld op uren. Bedden.. Maar de mens verliezen ze uit het oog. En met name de mantelzorgers 😥

    Beantwoorden

  4. Leonoras life
    okt 25, 2019 @ 16:41:39

    Ik heb maar niet geliked.. ik word er alleen maar ontzettend verdrietig van. Bah bah bah stomme regels..
    Ooit moest ik als alleenstaande moeder 2x per week met oudste dochter naar Zwolle..epilepsiekliniek.. Ik wist ook niet dat ik recht had op een reisvergoeding. Pas na een jaar kwam ik daar achter.. kreeg ook te horen dat ik het van te voren had moeten aanvragen. Dus… misgeschoten. En er zijn ergere dingen in het leven als dit.. Maar juist door dit stukje .. nog meer extra zorgen erbij.. alsof je al niet genoeg aan je hoofd hebt. Ik hoop dat er toch nog een goede uitkomst aankomt. 😘

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 25, 2019 @ 18:48:17

      En het ergste is dat je het van te voren meestal niet kunt weten als je er nooit mee te maken hebt gehad. Ik wist het toevallig wel maar dan nog, ik kon echt geen drie maanden wachten tot men eens zou reageren. Het zal niet gaan lukken denk , je kent het wel regeltjes regeltjes, maar ze moeten me maar eens uitleggen wáárom ze deze regel denken nodig te hebben.

      Beantwoorden

  5. Nicole Orriëns
    okt 25, 2019 @ 08:27:38

    Aargh! Wat een vervelend gedoe, maar helaas maar al te herkenbaar. Dat is het probleem wanneer de regels verheven worden tot een soort goddelijke maatstaf, en niet langer gebruikt worden om mensen te helpen.

    Terwijl regels toch in eerste instantie daarvoor gemaakt worden.

    Hopelijk doet deze dame wat ze heeft beloofd, en doet ze inderdaad goed verslag.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 25, 2019 @ 15:38:43

      Ik ga ook zeker eisen dat men uitlegt waartegen deze regel in het leven is geroepen. Tegen welk misbruik men zich denkt te moeten beschermen en of men wil aangeven welk “kwaad “men van mij verwacht.

      Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    okt 24, 2019 @ 18:34:39

    Dat vind ik echt zo raar. Toch juist fijn dat iemand zelf het initiatief alvast neemt om die traplift te regelen. Kom daarna maar met het geld over de brug lijkt me.

    Fijn dat ze toch naar je geluisterd heeft en hopelijk komt er nog iets goeds uit naar vorgen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 18:49:59

      De zorg zit erg onlogisch in elkaar en meedenken is niet zo hun ding helaas.
      Er is sowieso ook sprake van een eigen bijdrage dus waar maken ze zich druk om wanneer en bij wie je besteld.

      Beantwoorden

  7. Kakel
    okt 24, 2019 @ 17:30:37

    Het blijkt wel dat bij dergelijke zorginstellingen, WMO enzo voort enzo voort nul- komma-nul ervaringsdeskundigen werken. Nergens. De dames/heren van het kabinet hebben ook geen behoeftige oma’s/opa’s met zorgen. Het is toch om te janken. Misschien moet je een klacht indienen dat je gediscrimineerd wordt. Ik gok dat je op minstens tien actiegroepen kan rekenen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 17:38:20

      Dat zal zeker kloppen, ook al die boeken schrijvende schrijvers hebben nooit de volledige zorg voor een dementiepatiënt. Dat kan het heus ook zwaar genoeg zijn bij je gewone beroep en je gezin maar kun je toch nog grotendeels “je eigen ding doen”.
      Als zorgende partner partner heb je geen eigen leven meer, alles voor jezelf moet “ff vlug”, de douche, de wc , de huishouding , kleding kopen want je weet nooit wat hij uitspookt als je even niet je volle aandacht erbij hebt.

      Beantwoorden

  8. schrijfselsvanmij
    okt 24, 2019 @ 15:10:21

    als er nachtzorg zou zijn zouden meer mantelzorger hun dementerende (en met name ‘s nachts dwalende) partner langer thuis kunnen houden

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 15:44:24

      Het lijkt zo’n eenvoudige gedachte, en tóch wordt er g;e;en werk van gemaakt. Op de dag heb ik eigenlijk niet zoveel problemen om hem bezig te houden , Dat wordt alleen soms lastig doordat ik zélf door slaapgebrek niet fit genoeg ben. Maar dát zit eventueel in het pakket en wordt als wondermiddel aangeprezen, ondanks dat het ook niet voor iedereen een geschikte oplossing is. Wel hard roepen dat ik goed voor mezelf moet zorgen maar als ik daarvoor een traplift nodig heb zijn daar vreemde regeltjes tegen.

      Beantwoorden

      • schrijfselsvanmij
        okt 24, 2019 @ 17:23:54

        Knap dat je het nog steeds volhoud! Gelukkig dat het slapen van Henk ‘s nachts wat beter gaat. Sterkte, het is toch zo’n kutziekte die steeds en steeds erger wordt ….. en als ‘het systeem’ dan ook nog eens niet meewerkt of liever gezegd alleen maar tegenwerkt ……

        Beantwoorden

        • rietepietz
          okt 24, 2019 @ 17:29:54

          Ik wil ook zo min mogelijk met “het systeem”te maken hebben, geeft alleen maar ergernis. he is op dit moment iets makkelijk vol te houden omdat hij meer slaapt. En gelukkig dus óók in de nacht dat doet mij heel veel goed. Maar er kan inderdaad weer minder , hij is buiten ook eerder moe dus kunnen we minder weg wat heel jammer is.
          Het is ondertussen toch vaak een treurig hoopje mens. Ik weet wel zeker dat hij in een tehuis nu veel in een stoel zou hangen te slapen.

          Beantwoorden

  9. Neeltje
    okt 24, 2019 @ 12:59:48

    Toch balen!

    Beantwoorden

  10. Jeanne van Sjannesblog
    okt 24, 2019 @ 11:22:08

    Wat een onvoorstelbare ergernis. Ik hoop dat de jonge vrouw toch nog iets in jullie voordeel voor elkaar krijgt. Blijven hopen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 15:50:58

      Ze was een aangename afwisseling van de mensen uit dit metier die altijd alles zo goed weten, ook dat ik goed voor mezelf moet zorgen. Zij was nog oprecht onthutst dat ze moest weigeren en kwam zelf nog met wat voorbeelden van zaken die haar verbijsterde.

      Beantwoorden

  11. cornma
    okt 24, 2019 @ 10:34:00

    De mensen die regeltjes bedenken voor de zorg, zouden verplicht een periode met zorgpatiënten moeten doorbrengen om daarna een weloverwogen beslissing te nemen. Als het puur om besparen gaat, laat ze dan alle alternatieven bekijken en berekenen.

    Beantwoorden

  12. Petr@
    okt 24, 2019 @ 09:57:36

    Dit land gaat ten onder aan alle belachelijke en totaal onduidelijke regels.
    Het is dat jij zo bij de tijd bent en bijna alles aan kan, want anders ….
    Ik hoop dat het iets uithaalt Riet, dat rapport.

    Beantwoorden

  13. matroos
    okt 24, 2019 @ 09:17:44

    Het is gewoon onrechtvaardig,hier ook hetzelfde liedje.Traag als gemalen poppenstront die instanties.Als wij de lift niet hadden lag de schipper nog lange tijd in het centrum,nou dat is best een kosten post.Ze zouden jullie en ons wel eens kunnen belonen voor die kosten besparing.Geld maakt niet gelukkig,geen geld ook niet,maar dan krijg je wel zowat alles vergoed.Hier hebben ze als argument dat ze met de firma geen contract hebben,tja deze is gewoon de beste met eigen fabriek in Nederland. Stel dat er wat is wil je toch niet wachten op bv iets van Chinese makelij.Kan er ook een boek over schrijven,maar ja geen tijd voor ,niet zo gek toch met een full time baan als mantelzorger.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 09:46:25

      Precies, elke logica is zoek. Ze hoeven echt niet met een zak geld te komen als vergoeding voor “ons werk” maar het zou wél schelen als men hulpmiddelen niet aan zoveel regeltjes zouden verbinden. Met de ziektebeelden die bekend zijn kunnen ze zélf toch ook wel nagaan dat de zaken geen luxe zijn. Ook wij kunnen niet altijd tijdig voorzien wanneer iets nodig is en te vroeg een lift aanvragen levert óók een weigering op . Vooral bij tra[liften is er nou ook weer niet zoveel keus dat er sprake zou kunnen zijn van heel grote prijsverschillen. Nee klopt, al al dat gedoe zitten jij en ik niet op te wachten, met hoeveel liefde we onze mantelzorg taak ook verrichten.

      Beantwoorden

  14. AnneMarie
    okt 24, 2019 @ 06:46:31

    Regeltjes volgen die in Den Haag opgesteld zijn. Lekker makkelijk maar (dementie) patepiënten houden zich niet aan regeltjes daar zijn ze nog niet achter. Hoewel misschien ook wel want zo kost het natuurlijk veel minder en dat is nu eenmaal het doel. Kosten besparen.
    Ik kan er zo boos om worden. Knao van je dat je ondanks ale ellende toch steeds zo positief kunt blijven.
    Respect. ❤❤

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    okt 24, 2019 @ 01:23:06

    Lieve Riet, ik zit nog even alle reacties door te lezen en in combinatie met onze jarenlang bij elkaar lezen en dus elkaar behoorlijk goed kennen, word ik steeds kwaaier. Zonde dat je inderdaad de tijd niet meer hebt om het in een brief of boek te verwoorden, maar op de een of andere manier moet dit toch ooit eens naar buiten komen, want het is een van de vele duidelijke voorbeelden hoe het systeem niet werkt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 09:36:25

      Het zijn juist de partners van dementerenden die het slachtoffer worden van dit soort regeltjes, je laat natuurlijk het belang van de partner voor gaan . Ik ga nog wel proberen iets op papier te zetten voor betrokken partijen, maar daar moet ik even de tijd voor nemen. Het is gewoon zo dat m’n hoofd nooit helemaal bij andere zaken kan zijn en dat zullen andere mantelzorgers wel herkennen. Maar als zelf deze dame uit de organisatie al niet weet dat er niets in de nachten te regelen valt is er nog veel te verbeteren.

      Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    okt 24, 2019 @ 01:11:19

    Ik kan mij daar zo kwaad over maken he. Er wordt kapitalen weggegooid aan waanzin. Ze weten gewoon niet wat er echt nodig is en wanneer. Dat je zelf de lift vast gekocht hebt scheelt de maatschappij kapitalen omdat je daarmee inderdaad voorkomen hebt dat er 1 of 2 mensen in het ziekenhuis belanden wat veel meer kost dan de hele traplift. Volgens mij mist deze maatschappij het 1+1=2 denken, alles wordt zo ingewikkeld gemaakt en gaat over zoveel schalen dat a: het geld al op is voor het bij de klant kan komen en b: men zelf niets meer van de regels begrijpt en daarom gebeurt er niets. Pfffff laat ik maar stoppen, alhoewel nee we moeten blijven aangeven dat het waanzinnig is hoe er gewerkt wordt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 09:30:33

      Precies, hoewel ik pas sinds een krap jaar 1.5. uur zorg p/w/ aan huis heb wordt er al 3 jaar lang véél geld uitgegeven aan papieren rompslomp En dat is een veelvoud van wat er aan echte zorg is uitgegeven voor ons. Mantelzorgers zijn er ook in veel gradaties, maar de zorg voor een partner thuis is wel de meest intensieve die je hele persoonlijke vrijheid opslokt. Zelfs even rustig naar de wc kan niet altijd op het moment dat je zou willen. Daar is weinig notie van bij de organisatie.

      Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    okt 23, 2019 @ 22:57:11

    Ja, ik zou zeer zeker niet in haar schoenen willen staan, met te weinig geld en middelen achter de feiten aanlopen. Ze komt ook bij mensen die niet zelf voor kunnen schieten en dan is ze er veel te laat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 24, 2019 @ 09:22:28

      Precies, als alles snel verergerd is drie maanden wachten gewoon véél te lang. Dat is ook de reen dat ik niet volgens de regels éérst aangevraagd heb want ik zit zélf met de ellende om hem veilig boven te krijgen, het werd me echt te zwaar .

      Beantwoorden

  18. Villasappho
    okt 23, 2019 @ 22:30:54

    Tuurlijk niet joh lekker de regels volgen zodat er niks betaald moet worden. Mooi dat je het positieve nog in die vrouw ziet. Ik zou er moeite mee hebben. Petje af wat je allemaal doet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 23, 2019 @ 22:35:22

      Ze was nog zo jong, had een van m’n kleindochters kunnen zijn. Ze zal nog heel wat teleurstellingen in haar beroep tegen gaan komen. Ik wil niet blind worden voor “de mens” achter de functie. Maar als “die mens” niet deugt laat ik me ook gerust gaan hoor!

      Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    okt 23, 2019 @ 22:27:26

    Goh waarom komen ze dan nog zou je zeggen als ze toch al weten dat je dat al aangeschaft hebt. Hoe krom kan het zijn. Helemaal naar een verzorging is vaak wel mogelijk maar mensen helpen die het zoveel mogelijk nog zelf willen doen zou inderdaad er voor zorgen dat mensen langer thuis kunnen blijven. En dat is toch wel jammer….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 23, 2019 @ 22:39:08

      Dat vroeg ik haar ook, had ze geen antwoord op. Logisch, huiswerk niet goed gedaan door niet van te voren in het dossier te kijken. Maar ook bij de verwerking van de brief had men dit al kunnen weten. Evengoed moet zij haar salaris krijgen dus is deze afspraak verspilling van geld dat voor de zorg bedoeld is.

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        okt 23, 2019 @ 22:46:45

        Ach ja mij verbaast niets meer hoor…… ben zo blij van de gemeente af te zijn. Hoewel in wel moet zeggen voor een rolstoel voor mijn moeder en ook de zorg die ze kreeg werd het altijd goed en best snel geregeld. Misschien door de kleinere persoonlijke gemeente ik weet het niet.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          okt 24, 2019 @ 09:17:33

          Dat zou zeker wel verschil kunnen maken. Ik weet natuurlijk wel dat die regels er zijn maar dat wil niet zeggen dat die regel ergens op slaat. Ik wist ook dat overal veel tijd overheen gaat dus daarom heb ik de regels de regels gelaten, en de feiten stellen me in het gelijk. Ik wou het risico op ongelukken niet nemen en kon het gelukkig wel betalen al was het een flinke aderlating voor de spaarpot.

          Beantwoorden

          • gewoonanneke
            okt 30, 2019 @ 21:37:47

            Toch vreemd dat sommige mensen alles voor elkaar krijgen en als je het “netjes” en op je eigen manier doet dan mag het opeens niet. Hebben ze liever dat er eerst ongelukken gebeuren.Pfff..

            Beantwoorden

            • rietepietz
              okt 30, 2019 @ 21:51:23

              Ik leg me ook niet overal zomaar bij neer. Er zijn wel ontwikkelingen op dit moment al denk ik niet dat men alsnog gaat betalen. Maar had vandaag een aantal telefoontjes naar aanleiding van de opmerkingen die ik bij het “ondersteuningsplan “had gevoegd. zelfs iemand van de gemeente die er ook niet helemaal vrede mee had. Dus wie weet. komt natuurlijk wel weer een logje over maar ik wil af en toe toch lekker luchtig blijven schrijven zoals nu het Amberlogje.

              Beantwoorden

  20. Naomi
    okt 23, 2019 @ 21:48:48

    Zo verdrietig hoe er met zowel de patiënt als de helden die hen helpen wordt omgegaan. Fijn dat de mevrouw luisterde. Laten we hopen dat het effect heeft dat ze een rapport gaat maken, maar eerlijk gezegd klinkt zoiets vaak mooier dan het is…

    Beantwoorden

  21. Ferrara
    okt 23, 2019 @ 21:45:18

    Achterlijk gedoe dit. Maar jij schiet er niets mee op.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 23, 2019 @ 22:11:34

      Financieel niet nee, maar gelukkig heb ik de lift wel. Maar misschien heb ik daar iemand wakker kunnen schudden en iedereen die de krankzinnigheid van dit soort regels ziet is winst.

      Beantwoorden

  22. terrebel
    okt 23, 2019 @ 21:38:21

    Jammer dat Kafka niet meer leeft. Hij had er een prachtig verhaal over geschreven. Fijn dat Henk beter slaapt!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 23, 2019 @ 22:15:00

      Daar ben ik ook heel blij mee, ik begon aardig aan het eind van m’n Latijn te raken door alle slaapgebrek. Er wordt veel geschreven over dementie ,en wat er bij komt kijken, maar meestal door mensen die er leuk hun zakken mee vullen zonder zélf 24/7 voor een partner te zorgen, want dán heb je weinig tijd om een boek te schrijven.

      Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    okt 23, 2019 @ 20:53:09

    Da’s pas echte bureaucretie. De wereld op zijn kop.

    Beantwoorden

  24. Michel
    okt 23, 2019 @ 20:48:38

    ook iets typisch hollands, die kromme regeltjes… Als er ergens niet bezuinigd zou moeten worden is dat in de zorg, maar ja… en net wat je zegt, het mantelzorgen is ook zwaar en wordt zonder zo’n lift ook risicovol.

    Beantwoorden

  25. Matroos Beek
    okt 23, 2019 @ 20:32:54

    Ontgoochelend… Ik kan me voorstellen dat mantelzorgers de puf niet meer hebben om achter die hele administratieve mallemolen aan te lopen. Het is te gek voor woorden.

    Beantwoorden

  26. Mies Huibers
    okt 23, 2019 @ 20:15:58

    Het is zo triest hoe het allemaal in elkaar steekt. Een schrale troost dat je iemand binnen kreeg die tenminste begrip had en luisterde. Maar ja, daar schiet je dus verder ook geen ene bal mee op. Wat een stupiede gedoe is die zorgverlening toch op deze manier.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 23, 2019 @ 20:35:12

      Het is eigenlijk meer schandalig dan triest. Ik snap best dat ze misbruik uit moeten sluiten maar op deze manier zorgen ze zélf voor nieuwe patiënten. Het is niet voor niets dat veel partners van dementerenden éérder overlijden dan dan de dementerende, dáár wordt immers goed voor gezorgd, de mantelzorgen komt niet meer aan zichzelf toe.

      Beantwoorden

  27. willyfotoblog
    okt 23, 2019 @ 20:01:48

    de regeltjes en de praktijk

    helaas twee verschillende dingen Riet

    aan die dame, zal het niet liggen

    groeten

    Beantwoorden

  28. waarloopjijwarmvoor
    okt 23, 2019 @ 19:52:59

    Hoi Riet. Ik druk dan wel op like maar ik like het helemaal niet. Het is echt van de zotte. Als je ziet hoeveel jij zoals sommige zeggen de belastingbetaler bespaard is een bedrag voor een stoellift een schijntje. De gemeente moet zich schamen. Misschien kunnen de mantelzorgers wat tractoren lenen om dit aan te kaarten voor het stadhuis. Uiterlijk lijk je nog kalm maar je moet van binnen toch koken.

    Beantwoorden

  29. omabaard
    okt 23, 2019 @ 19:33:24

    Men wil de mensen zoveel mogelijk thuis houden, en als jij dan alles doet om dit te verwezenlijken, blijkt dat de overheid zelf weinig moeite doet…..
    Ik begrijp dat echt niet.

    Chapeau voor jou, Riet! Hoe houd je die nachten vol? Nu beter, maar dat je dit al een jaar volhoudt…. Jammer dat ik niet meer voor jou kan doen, ik gun het je graag, was je mijn buurvrouw…..

    Beantwoorden

  30. Melody
    okt 23, 2019 @ 19:20:37

    Tja tot mijn onmeetbare verdriet kan ik alleen maar verzuchten dat dit me niet verbaast…

    Knuffel 💋

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 23, 2019 @ 19:24:29

      Mij ook niet en dat heb ik duidelijk laten blijken. Als ik eens wat energie over heb toch nog maar eens een brief maken voor het betreffende ministerie.

      Beantwoorden

      • Melody
        okt 24, 2019 @ 11:41:19

        hoe triest eigenlijk als je er over nadenkt.

        joh… laat gaan, de energie die je daaraan besteedt is verspild want het levert echt niets op waar jij, en anderen in een vergelijkbare situatie, je voordeel mee zal kunnen doen… die energie kun je beter aan iets besteden dat wél zinvol is toch?!

        Beantwoorden

        • rietepietz
          okt 24, 2019 @ 15:48:05

          En toch is het de enige manier om mensen wakker te schudden, hier zeuren lucht wel op maar niemand kan er hier iets aan veranderen, daarvoor moet ik bij de juiste kanalen klagen.

          Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: