geleuter….

Zucht….. daar hébben we weer zo’n trul met penisnijd!

Den Haag – Minister Van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om het rolbevestigende speelgoed dat ze produceren ’onder de loep te nemen’. Ook voert Van Engelshoven een discussie over stereotypering met de uitgevers van schoolboeken.

Rolbevestigend speelgoed moet in de ban en de schoolboeken gekuist op stereotypen. Een broertje of zusje dat….. oeps daar ga ik al de fout in.
Kan natuurlijk niet meer. Nu bij de HEMA  de “jongens en meisjes” aanduidingen al verdwenen zijn is het nog maar een kleine stap om broertje/ zusje  en meisjes/ jongen te neutraliseren naar “bro.zus”en  “mei.jong” .
“Het”, ongeveer  zoals een ouderpaar ergens in Scandinavië doet.  dekt naar mijn idee niet helemaal de lading, dan kun je het ook over een  vuilnisvat hebben, of het keukenraam.

Maar goed, een brozus kan in een kinderverhaal dus niet meer uit de buik van de mama komen, dat is niet eerlijk want bij de papa komt nóóit een baby uit de buik  dus….  hartstikke seksistisch. Dat er een bescheiden verschil is in genetische eigenschappen….iets met een X en een Y chromosoom …. lijkt er niet zoveel toe te doen, het is niet éérlijk  dus wég met die voorbips en die leuter!

Daar moet iets neutraals voor komen. Ik zou zeggen iets in X vorm want dát geslachtschromosoom hebben ze allebei.  Hier ligt een nieuwe taak voor de plastisch chirurgie om er iets moois van te maken waarmee ook geplast kan worden. Een mooie  tegemoetkoming in het teruglopen van hun  inkomsten , zij hoeven natuurlijk nooit geen mannen meer tot vrouw  om te bouwen en omgekeerd. Vrouw en man bestaan dan niet meer, iedereen is een vr.an ,et een X.plekje. Ai… nog even een hormoonkuurtje voor wie van nature geen borsten heeft.

Dan de kleuren roze en lichtblauw nog in de ban doen en het seksisme is opgelost, temeer omdat een nieuw kindje in een petrischaaltje  wordt  samengesteld en via  een broedstoof  na 9 maanden naar een wiegje kan.
Géén oneerlijkheid meer van vrouwen die pijn moeten lijden en mannen die geen kinderen kunnen krijgen.
Ze spelen als kind allebei met poppen  om te oefenen, net als met timmerspullen en vrachtwagens. O ja, alleen nog even een oplossing vinden om iedere “vran” de kracht te geven om ook heel zwaar werk te doen maar dat is vast een detail.

79 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. cornma
    okt 03, 2019 @ 11:25:38

    Genderneutraal bestaat niet. Een lijf met een piemeltje behoort aan een jongen en een lijf zonder aan een meisje, dat is een feit. Wil je dat veranderen, prima, maar daarmee verander je uitsluitend van sekse. Daar is niets neutraals aan.
    Het is ook duidelijk dat uitsluitend vrouwen kinderen kunnen baren. Ze kunnen kletsen wat ze willen, maar vrouwen en mannen zijn nou eenmaal niet hetzelfde. Ook de hersens van beide geslachten werken verschillend, dus ik denk allen maar: mensen accepteer dat nou eens, een man is een man en een vrouw is een vrouw.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 03, 2019 @ 13:36:11

      Nou er zijn wel wat twijfelgevallen van mensen die de aanleg voor zowel man als vrouw hebben. Maar die maken uiteindelijk toch meestal een keuze voor één geslacht en zullen absoluut niet gelukkiger worden wanneer we doen alsof we allemaal min of meer geslachtloos zijn.Ik kan me ook niet voorstellen dat daar ook maar iémand gelukkiger van wordt.

      Beantwoorden

  2. margrietspanjaard
    okt 02, 2019 @ 13:33:58

    De overheid bepaalt en de fabrikant voert uit…..ammehoela 🤣 ik zou hier als fabrikant bijzonder recalcitrant van worden…wie bepaalt wat ? Maaaaar….met al dat gewandel in bossen zonder horeca gelegenheden lijkt mij die leuter, zoals jij dat noemt, nog altijd wel handig 😂😂😂

    Beantwoorden

  3. Kakel
    okt 02, 2019 @ 13:32:03

    Laat kinderen zélf kiezen waarmee ze willen spelen!
    Ik dacht dat ministers belangrijke dingen te doen hadden. Wat een achterlijk gedoe.

    Beantwoorden

  4. Neeltje
    okt 02, 2019 @ 07:30:43

    Trots op onze dochters, kleindochters, zoons en kleinzoons. Gewoon om wie ze zijn. Meiden en jongens. Ik hou er van.

    Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    okt 01, 2019 @ 23:24:40

    Whaha ja mooi verhaal. Het is ook belachelijk toch die dingen die ze allemaal verzinnen. Hebben ze nou echt niks nuttigers te doen.

    Beantwoorden

  6. Petr@
    okt 01, 2019 @ 13:52:02

    Goed verhaal Riet, het is te belachelijk voor woorden, maar die heb jij goed gebruikt haha.
    Ik kocht gisteren een kleurboekje voor een neefje en inderdaad vroeg de cassiere niet of het voor een jongetje of een meisje is. Het werd ook neutraal ingepakt, terwijl ze dat voorheen wel vroegen en daar werd dan rekening mee gehouden met inpakken.
    Het wordt steed gekker, lijkt het wel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      okt 01, 2019 @ 15:31:28

      We moeten dan maar zelf blijven vragen om het in te pakken voor een jongetje óf een meisje. Maar in zo’n winkel werkt het dan weer kostenbesparend als ze met één soort inpakpapier en “sliertjes”kunnen volstaan.

      Beantwoorden

  7. Nicole Orriëns
    okt 01, 2019 @ 09:18:57

    Het irriteert mij inderdaad ook. Wat een gezeur. Soms slaan ze echt door met dat politiek correcte gedoe.

    Beantwoorden

  8. Spontanity
    sep 30, 2019 @ 20:40:28

    Ik probeer me er niet te druk om te maken.
    Maar ik vind het zo belachelijk allemaal!!!!
    Gewoon te zot voor woorden.
    Wat denken ze wel.
    Oops, maak ik me toch weer drukker dan dat ik me voorgenomen had!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 30, 2019 @ 21:51:16

      Best moeilijk om je niet druk te maken als blijkt dat onze politici zich hiermee bezig houden terwijl er zóveel andere ellende is die ze op moeten lossen, dus ik begrijp je wel,

      Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    sep 30, 2019 @ 19:09:06

    Hear hear!

    Beantwoorden

  10. minoesjka2
    sep 30, 2019 @ 18:00:34

    O, ja, ik vindt het ook allemaal onzin …….. laten ze daar in Den Haag zich met echt belangrijke dingen bemoeien!!

    Beantwoorden

  11. matroos
    sep 30, 2019 @ 15:30:50

    Kinderen maken vaak zelf de keuze waar ze mee willen spelen,ik zou mij als minister maar wat nuttiger maken met andere zaken die er meer toe doen.Ik zag vorig jaar een wc sticker met een jongen en meisje hand in hand op een toegangsdeur naar toiletruimte,probleem opgelost.Trouwens wij hebben al een gender neutraal toilet,2 zelfs 🤣🤣🤣

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 30, 2019 @ 15:59:04

      Helemaal mee eens, dat er aparte heren wc’s zijn snap ik dan nog wat moeten wij dames met “goot” in de muur. De heren staan daar ook enigszins te kijk. Ook dat heeft dus weer te maken met hoe mannen en vrouwen in elkaar zitten. Dat kun je lastig vinden maar het dient een doel en dan heb ik er geen probleem mee.

      Beantwoorden

  12. Suskeblogt
    sep 30, 2019 @ 14:32:07

    Als kind had ik een vriendinnetje dat even oud was als ik. We speelden vaak samen met haar en mijn speelgoed. Dat ging zonder genderneutraal te zijn.

    Beantwoorden

  13. Happy Hulk
    sep 30, 2019 @ 13:18:13

    ZE ZIJN KNETTERGEK!

    Ik kreeg afgelopen zaterdag een pasje opgestuurd, dat ik keuze 2 hebt ingevuld, ivm orgaandonatie.

    Ik ben zo giga boos daarover, dat ik er nog steeds geen blog over geschreven heb. Voor de driehonderdeneenenveertigste keer tot 10 geteld en nog steeds GLOEIENDE GLOEIENDE!

    Beantwoorden

  14. meninggever
    sep 30, 2019 @ 12:31:30

    Een minister die dit soort onzin oreert moet wel uit D66 huize komen. Niks anders te doen. Begin eens met ongelijke beloning van vrouwen en mannen, vrouwenbesnijdenis, de onderdrukking van vrouwen in bepaalde culturen. Dan doe je iets nuttigs. Een jongen is een jongen tot hij aangeeft iets anders te willen zijn. Een meisje ook. De geschiedenis vertelt veel over vrouwen die heel wat mannen de baas waren en heel wat mannen die zich zodanig gedragen dat ze als vrouw door het leven konden/kunnen. Ik ben dus niet van dat neutraal maken en mijd zaken die daar aan meedoen. Net zoals die winkels die Zwarte Piet boycotten. Die krijgen dezelfde behandeling. Simpel omdat ik me niet wil laten aanleunen dat dit iets bijdraagt aan een leukere samenleving. Goede geschiedenislessen doen dat wel. En daar mankeert het tegenwoordig ook aan. Maar daar hoor ik de minister niet over..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 30, 2019 @ 15:48:24

      Precies, vooral die vrouwenbesnijdenis is iets waar ze werk van zou moeten maken, dát is pas vrouw onterend. En inderdaad, de éne man is de andere niet en dat is bij vrouwen precies eender. Ik heb nooit problemen gehad om me in een mannenwereld te handhaven, en leg een man in een vrouwenwereld geen strobreed in de weg.

      Beantwoorden

  15. Mrs. Brubeck
    sep 30, 2019 @ 10:11:48

    Ik erger me er ook aan, genderneutraal??? Er zijn nu eenmaal verschillen, het gaat mijn verstand te boven…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 30, 2019 @ 15:50:27

      Klopt mannen en vrouwen zijn nou eenmaal niet voor niets genetisch verschillend. Zeker tegenwoordig hoeft man of vrouw zijn je niet te benauwen als je toevallig géén typische kenmerken hebt of wilt uitdragen.

      Beantwoorden

  16. Ilona Wielinga
    sep 30, 2019 @ 10:06:52

    Ik vind het ook allemaal wel een beetje (erg) overdreven. Ja soms draag ik mannenkleding, maar het maakt mij echt niet uit of dat het label mannenkleding heeft, of dat het genderneutraal is. Vind het prima dat er mensen zijn die hun kind genderneutraal op willen voeden, maar Nederland slaat er weer een beetje in door.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 30, 2019 @ 15:54:22

      Zeker weten, temeer daar het grootste deel van de mannen en vrouwen totaal geen probleem hebben met wat ze zijn. Wie afwijkt van de “meest voorkomende” norm krijgt evengoed wel de ruimte zichzelf te zijn al zál er wel eens iemand een wenkbrauw optrekken. Maar dat doe ik ook wel eens bij mannen en vrouwen die aan die “normale norm” voldoen;-)

      Beantwoorden

  17. omabaard
    sep 30, 2019 @ 09:27:04

    Eerlijk? Ik begrijp gans dat gedoe ook niet meer. Laat iedereen gewoon zichzelf zijn en en leg niet constant alles ‘onder de loep’ ,er zijn zoveel belangrijker zaken waarover moet worden beslist en nagedacht.
    Maar goed, ik ben gelukkig geen politieker.

    Beantwoorden

  18. schrijfselsvanmij
    sep 30, 2019 @ 08:59:18

    Toen mijn zoon klein was gaf ik hem een strijkplankje cadeau. Dat werd direct op z’n kop gezet en gebruikt als soort van grasmaaier, haha.

    Beantwoorden

  19. Villasappho
    sep 29, 2019 @ 23:57:15

    Hij is lekker Rietepietz ik ben dat genderneutrale gelul ook zat blog is klaar maar als ik zoiets blog dan komt er meestal gezeik van. Ik hou er niet van dat meisjes standaard met poppen worden afgebeeld en jongens met brandweerwagens. Ik wil namelijk niet terug naar vrouw aanrecht en die vreemde vent die het vlees snijd. Maar zolang het meisjes korte broekje nog 20 cm korter is dan die van een jongetje van dezelfde leeftijd, denk ik dat er nog wel iets te winnen is. Maar niet door een minister laat die iets nuttigs gaan doen van ons geld.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 30, 2019 @ 08:10:06

      Gewoon doen hoor, een tegengeluid mag altijd gehoord worden. Ik heb dit keer ook verzuimd de boel van twee kanten te bekijken maar me gestort op de genetische verschillen die niet te ontkennen zijn.
      Helemaal niets mis met een afbeelding van een jongen met een pop of een meisje met een takelwagen maar….. het blijft toch een feit dat de meeste meisjes voor de pop zullen kiezen en de meeste jongens voor de takelwagen. Dan is het niet reëel daar iets anders in te gaan verplichten. Die langere jongensbroeken zouden trouwens wel eens iets te maken kunnen hebben met het feit dat jongens een stuk langer zijn dan meisjes, mijn anderhalf jaar jongere broertje stak als kind al een cm. of 3 boven mij uit.
      Ik was zelf trouwens al vroeg geëmancipeerd en vond het onzin dat ik bepaalde taken alléén omdat ik meisje was moest doen en in mijn huwelijk hebben wede taken gedeeld zoals dat het beste uit kwam en waar mogelijk rekening houdend met wat we prettig vonden. De kinderen had ik voor geen goud aan een ander overgelaten en een zoon én een dochter hebben is dan luxe. Het speelgoed voor jongen én meisje in huis waar dan op z’n tijd door allebei mee gespeeld wordt. Ik zie dat ook bij Levi en Amber. Levi heeft wel eens een prinsessenjurk van Amber aan en Amber bouwt mee aan de treinbaan. Daar hoeft geen minister zich mee te bemoeien.
      Ik heb trouwens zelf ook zo’n 20 jaar een mannenberoep gedaan, snijder in de drukkerij, niet voor hoeven knokken maar voor gevraagd toen ik bij het uitvallen van de snijder geleidelijk wat van die taken overnam omdat er nog even geen nieuwe te vinden was.Er ging toen dagelijk wel een tonnetje papier door m’n handen om op de snijtafel te gooien. Nou ben ik toevallig tamelijk sterk maar niet iedere vrouw zal hier geschikt voor zijn, niet iedere man ook trouwens. Vrouwen die in een mannenberoep iets willen bereiken komen er echt wel én omgekeerd. Maar ik ben blij dat jij je hier wél vrij voelt je mening te geven en hier geen “gezeik”verwacht. Iets wat ik trouwens nooit uit de weg zal gaan als ik denk iets zinnigs te zeggen te hebben… nou ja, hoe vaak zeg ik iets zinnigs;-)

      Beantwoorden

  20. Ferrara
    sep 29, 2019 @ 21:27:14

    Gottegot hoe moet dat nou met Dik Trom, oh dat mag niet meer. Stereotypering.
    Zo moe van dat doorgeschoten gedoe.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 29, 2019 @ 21:35:47

      Helemaal mijn idee, het hele kinderboeken bestand zou zó de prullenbak in moeten Jip en Janneke bijvoorbeeld . Kinderen zijn heus wel in staat te bepalen waar ze graag mee spelen.

      Beantwoorden

  21. RenéSmurf
    sep 29, 2019 @ 21:26:55

    Gelukkig zijn smurfen altijd al voor zowel jongens als meisjes geweest, ik heb dat geslachtsverschil eigenlijk nooit begrepen, hoog tijd dat ze er een einde aan maken. In Frankrijk gaat het nog radicaler.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 29, 2019 @ 21:33:06

      Dat verschil is er nou eenmaal en doen alsof het er niet is lijkt me jezelf in de maling nemen. Getekende poppetjes oke, daar kan ik mee leven hoor maar verder is reuze dom geleuter om de genetische verschillen te ontkennen.

      Beantwoorden

  22. AnneMarie
    sep 29, 2019 @ 21:11:01

    Waar zijn al die genderneutrale kwezels in godsnaam mee bezig? Is er er niets belangrijkers om je druk over te maken?

    Beantwoorden

  23. Naomi
    sep 29, 2019 @ 21:11:01

    Phoe, maar echt he… We slaan zo lekker door in dit land…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      sep 29, 2019 @ 21:28:34

      Nou ja “we”….., laat mij erbuiten hé, en nóg een paar duizenden anderen die van al deze onzin jeuk krijgen.’-) .
      Ik hoef me niet als vrouw waar te maken ,ik ben wie ik ben met vrouwelijke én mannelijke trekjes zoals iedereen, alleen bij iedereen weer nét even anders verdeeld en dat is prima! Maar wél een vrouw en dat wil ik graag blijven.

      Beantwoorden

      • Naomi
        sep 29, 2019 @ 23:03:27

        Helemaal mee eens. Ik had m’n pop vroeger nooit willen missen, maar de middagjes met de lego met m’n broers ook niet;).

        Beantwoorden

        • rietepietz
          sep 30, 2019 @ 08:19:59

          _Precies , het komt ook vanzelf wel goed in gezinnen met “gemengde kinderen” Of bij mijn buren iets verderop wel eens een pop in huis komt … met 4 zoons durf ik dat niet met zekerheid te zeggen maar knuffels zeer zeker wél.

          Beantwoorden

  24. De Gans (Marije)
    sep 29, 2019 @ 20:46:51

    AMEN !!!!! xx

    Beantwoorden

  25. willyfotoblog
    sep 29, 2019 @ 20:11:01

    te gek voor woorden Riet

    prettige avond

    Beantwoorden

  26. Matroos Beek
    sep 29, 2019 @ 19:49:11

    Het is te zot voor woorden… maar jij hebt het hier wel goed weten uit te drukken.

    Beantwoorden

  27. Melody
    sep 29, 2019 @ 19:37:44

    Tja compleet losgeslagen hier… 😡😰😡😰😡😰

    Beantwoorden

Geef een reactie op Petr@ Reactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.