beestenboel

Het is bij de wilde beesten af, de partij v/d/ dieren heeft een belangrijk agendapunt, men doet uitdrukkingen waarin dieren voorkomen in de ban!
Mij hebben ze hoor, ze weten wat belangrijk is en waar dieren schade van hebben want zo’n “schaap dat als eerste over de brug is” schaamt zich natuurlijk dood!
Dan maakt het niets meer uit of dat een wit of een zwart schaap is.

En dat “over koetjes en kalfjes” praten?  Puur geroddel over  dieren die hun stinkende mest, eh… best doen ons van hun voedzame melk te voorzien.
Wat geeft ons het recht “de hond in de pot te stoppen” zodat een ander hem daar kan vinden.
Ik snap wel ze er tegen zijn dat we “beren op de weg zien”, dat ze niet  meer mogen optreden in het circus wil niet zeggen dat je ze dan maar op de snelweg los moet laten!

Heeft iemand zich wel eens verdiept in het leed  van “een  mug  wanneer men daar een olifant maakt”?  Nee zie je wel, dat dacht ik wel. Net als die olijkerds die graag “een knuppel in het hoenderhok gooien” waar sláát dat op, die arme kippen hébben het al zo zwaar in de legbatterij en ze zijn op zo’n kluitje niét te missen met een knuppel.
“Een kat in de zak kopen” ook zoiets dier on vriendelijks, schaam je.

Het is  ingemeen om een “varkentje te wassen”,  zo’n beest voelt zich nou eenmaal happy als hij lekker in de modder kan rollen, vind jij dat je het  beest  moet wassen! Dóód ongelukkig wordt het beest ervan. En dan heb ik het nog niet over het verschrikkelijke ” paard achter de wagen spannen, het edele dier zou de benen breken dat kun je toch zélf wel bedenken?

Ik neem maar aan dat er binnenkort wel een lijst met verboden spreekwoorden  in hun partijprogramma gepubliceerd zal worden want dit is slechts het topje van de ijsberg, wat ik je brom.

58 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beaunino
    Nov 13, 2017 @ 09:21:53

    Het is bij de beesten af inderdaad;-))

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Nov 12, 2017 @ 12:57:07

    Geef actievoerders een vinger van Zwarte Piet en je weet dat men de hele arm pakt om zo onze samenleving te ontdoen van alles wat wellicht iets of iemand ergens beschadigd of leed berokkent. Het omgekeerde mag allemaal wel. Zoals criminaliteit, terreur, anti-semitisme en zo meer. Net zoals de overlast door wespen en muggen in de zomer, rattenplagen in de grote steden en het feit dat je als je tegenwoordig door een bos wandelt wordt bestookt door teken. Waar is de DDT als je het nodig hebt…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 12, 2017 @ 13:53:06

      Nou insecten hebben toch wel nut voor de mens hoor, die moeten we niet uitroeien, hoogstens in huis.
      Maar dit soort zeurpieten zou van mij een uitstervend ras mogen zijn, dit is echt zó n onzin!

      Beantwoorden

  3. Marja
    Nov 11, 2017 @ 15:28:42

    Je bent weer geweldig bezig geweest. Ik lig in een deuk.

    Beantwoorden

  4. Suskeblogt
    Nov 10, 2017 @ 19:26:00

    Dit logje lijkt me een broodje aap. 🙂

    Beantwoorden

  5. ria
    Nov 10, 2017 @ 10:32:42

    Dus het eerste schaap is over de dam. 😀

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Nov 09, 2017 @ 20:15:24

    Ik moet zo om deze zin lachen: Heeft iemand zich wel eens verdiept in het leed van “een mug wanneer men daar een olifant maakt”?
    Geweldig!!!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 09, 2017 @ 20:30:53

      En dan bén ik daar nog “van” vergeten zie ik nu pas;-) ar inderdaad, er zál toch wel iets moeten gebeuren eer die mug tot olifant proporties is opgerekt! Wie wil dáár nou aan denken.

      Beantwoorden

  7. Hartelijke Hot Hulk
    Nov 09, 2017 @ 18:10:30

    Ontslaan die gasten!!!!
    Geen nepnieuws toch?

    Beantwoorden

  8. Zus
    Nov 09, 2017 @ 17:54:28

    Voel me hier als een vis in het water, bij al die leuke gezegdes.

    Beantwoorden

  9. Willy
    Nov 09, 2017 @ 17:20:58

    een partij v/d/ dieren hebben we gelukkig nog niet..Riet

    en ik wil geen haantje de voorste zijn..

    laat staan dat ik de kat de bel zou aanbinden

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Nov 09, 2017 @ 15:39:08

    Ja Riet nu komt de aap uit de mouw! We discrimineren de dieren! Man en paard noemen dus zijn we het haasje helaas en voor straf moeten we met de kippen op stok!

    Beantwoorden

  11. Regenboogvlinder
    Nov 09, 2017 @ 13:23:22

    Te belachelijk eigenlijk… Maar jij hebt er weer een geweldig logje van gemaakt! Meid, waar haal je ze allemaal vandaan! Zouden we straks nog wel gewoon mogen praten met elkaar?

    Beantwoorden

  12. cornma
    Nov 09, 2017 @ 10:14:45

    Volgens mij vind je bij de dieren meer verstand dan bij de PvdD.

    Beantwoorden

  13. Neeltje
    Nov 09, 2017 @ 09:43:49

    Het is gewoon honds! 🐶🐶🐶🐶🐶🐶🐶

    Beantwoorden

  14. John
    Nov 09, 2017 @ 09:38:32

    De PVDD maakt hier gewoon een beetje een punt. Het is zo’n beetje hoe de meeste andere partijen zich etaleren namelijk. Naar buiten toe bezig zijn met afleidingszaken zoals een vlag in de kamer. Politiek is ziek. Ik heb de laatste jaren zoveel gezien, dat ik er eigenlijk niet meer serieus naar kan kijken. Naar het grote plaatje dan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 09, 2017 @ 09:52:06

      Nou wat mij betreft hébben ze een punt gemaakt, wat een dommigheid, alsof er één dier beter wordt van het niet gebruiken van zegswijze of spreekwoord met dieren.
      Ze kraaien maar wat als een kip zonder kop!

      Beantwoorden

  15. Michel
    Nov 09, 2017 @ 08:46:15

    Dat ze zich om zulke dingen druk maken, volgens mij zijn er andere problemen die schreeuwen om aandacht…

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Nov 08, 2017 @ 23:42:42

    Ik lig blauw om je blog, maar het is toch te gek voor woorden dat ze hiermee komen.Ik wordt er doodziek van, nou ja ik trek het me niet aan en ga leuke dingen zoals een doos negerzoenen en jodenkoeken op eten terwijl ik mijn Zwartepieten schmink op zoek, geen haan die er naar kraait hoop ik.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 09, 2017 @ 09:46:54

      Het ging hierbij in hoofdzaak om hun eigen correspondentie moet ik er eerlijkheidshalve bij zetten maar is daarom niet minder “bij de konijnen af” ze zijn volkomen door de ratten besnuffeld. Maar fijn dat je even kon lachen want een dag niet gelachen….enz.

      Beantwoorden

  17. Renesmurf
    Nov 08, 2017 @ 23:12:43

    Ik mag een smurf zijn als ik er een smurf van smurf, maar de smurf smurft niet ver van de smurf!

    Beantwoorden

  18. terrebel
    Nov 08, 2017 @ 22:42:54

    Altijd vermakelijk, die symboolpolitiek. Helaas komt dat niet alleen maar voor bij de PvdD. Ook andere partijen komen met onuitvoerbare plannen. Zo lang het maar kiezers trekt.

    Beantwoorden

  19. Matroos Beek
    Nov 08, 2017 @ 21:59:09

    Hoe ver gaat men het zoeken?… ze maken hier duidelijk slapende honden wakker… oeps😉

    Beantwoorden

  20. Kakel
    Nov 08, 2017 @ 21:42:14

    De Partij voor de Dieren heb ik hoog zitten maar dit is werkelijk belachelijk! Ik las het vorige week op facebook en dacht dat ik niet goed werd.
    En dat zit dan in de politiek…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 08, 2017 @ 21:53:12

      Beetje minkukels hé! Politiek gaat om mensen, dat die ook voor dieren zorgen is normaal maar als hoofdprogramma is dat natuurlijk onzin, het gaat om mensen. Hier bewijzen ze zichzelf geen dienst mee.

      Beantwoorden

  21. gewoonanneke
    Nov 08, 2017 @ 20:53:11

    Je stokpaardje je hebt weer aardig wat spreekwoorden uit de kast gehaald……. maar hoop wel dat het niet serieus was van de dierenpartij………

    Beantwoorden

  22. AnneMarie
    Nov 08, 2017 @ 20:26:30

    Oohh is dat echt zo? Eigenlijk twijfel ik niet aan je verhaal, maar het is toch de waanzin ten top. Wat een muggenzifters.

    Beantwoorden

  23. Melody62
    Nov 08, 2017 @ 20:21:45

    Waanzin ten top waar de honden geen brood van lusten …. en van de zomer iedereen met netjes in de tuin om de doodvallende musjes op te vangen.

    Als het niet zo’n onzin was zou het hilarisch zijn

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

