hé meisjes….

Standaard maak ik op zaterdagmorgen mijn rondje markt in Rijswijk. Een kleine maar gezellige markt waar ik groenten, en bloemen koop. Keus genoeg want er zijn zelfs drie bloemen kramen en bij één daarvan  staan 2 verkopers die wel iets van de ouderwetse standwerkers hebben overgehouden.


Ze hebben altijd hun woordje klaar en de grappen en grollen zijn niet van lucht, gewoon gezellig.
Een beetje ruwe bolster blanke pit types denk ik!
Ik loop weg met m’n bloemetje en zie  twee jonge dames in spannende hardloop pakjes in volle draf de markt oversteken. De bloemenmannen zien het óók  en roepen ze na iets van “kom op meiden, een neuslengte  afstand houden hé”!
De meisjes reageren niet, hebben het waarschijnlijk niet eens gehoord en of ik wil of niet, ik moet even aan de “me too” hype denken.
Om,  zoals nu gebeurt,  iederéén  aan de schandpaal te nagelen die zich met vrouwen bemoeid gaat me te ver.

Sorry maar ik erger me er aan, aan de volkomen overtrokken en uit het verband getrokken “bekentenissen” soms over  tientallen jaren geleden. Waar soms een arm om de schouders als “aanranding” gebracht wordt. Het doet afbreuk aan échte slachtoffers van dit soort nare zaken.
Is het zo rampzalig als mensen laten merken dat ze leuk vinden, moeten we daar nu echt een drama van maken en zo de echte gevallen ontkrachten. Kunnen wij vrouwen niet een kléin beetje voor ons zelf uitmaken wat we wél en niet prettig vinden.

Oke, misschien heb ik wel makkelijk praten, ik was niet mooi genoeg,  ik heb al vanaf m’n dertiende jaar tussen mannen gewerkt, en geloof me, dan heb je het niet makkelijk want wat is er leuker dan een jong meisje te laten blozen, maar het  heeft me weerbaar gemaakt.
In mijn gevoel moest ik gewoon zélf bepalen wat ik wel en niet kon tolereren, en vooral van wie want dat maakt echt verschil.

Ik herinner me een oergezellig feest, ik denk eind jaren 60 begin jaren 70. De flowerpowertijd met de “alles is liefde” benadering, de tijd van de partnerruil  en wat van jou is mag  ook even van mij zijn, die tijd ja.
Met een beetje intiem dansen onderling had jullie Rietepietz geen moeite maar verder…… nee geen polonaise aan m’n lijf. Toen dus een man uit de vriendengroep me op de mond wou kussen en probeerde een lap vlees in te brengen was  dat wat mij betreft een straat te ver, ik beet hem venijnig hard op het puntje van zijn tong, einde oefening!
Ik hoor hem nog een beetje meelijwekkend zeggen “puriteintje” , waarna ik hem nog toevoegde “hou daar voortaan maar rekening mee! ”

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt daar nu een aanklacht over in te dienen, er is niets gebeurd dat ik niet zelf af kon en ik heb geen schade geleden, hij wel, onherstelbaar aan het ego en aan de tong maar dát was  tijdelijk.  Het spreek vanzelf dat écht seksueel misbruik een ander verhaal is maar laat die vreselijke hetze  a.u.b. snel stoppen.

 

60 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Nov 07, 2017 @ 12:07:52

    Het gaat inderdaad, mijn mening ook, veel te ver. Waarom moet het allemaal zo uitgebreid in het nieuws komen? Ik heb ook met veel mannen gewerkt maar (vroeger) slechts een keer een vervelende ervaring gehad waar ik wel zelf mijn mannetje stond (vrouwtje eigenlijk). In die man zijn ogen was het heel normaal wat hij deed, niet dus. Onbegrip, onzin, niet waar, werd er gezegd. Gelukkig kreeg die man een andere baan en anders.. had ik er een gezocht. Ze lagen toen voor het opscheppen. Ik ben er niet door beschadigd en heb er ook nooit meer aan gedacht als zodanig. Maar nee moet gewoon nee zijn. Als alle mannen en vrouwen zich daar nou maar aan houden…

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Nov 06, 2017 @ 20:59:48

    Door mijn blogje weet je hoe ik er over denk. Het gaat mij ook veel te ver om al die bekentenissen van jaren geleden aan te moeten horen. Maar goed, ook deze hype zal wel weer over gaan, net zoals de postnatale depressie, de hyperventilatie, de heupdysplasie bij kinderen die dan een sprijdbroekje aan moesten en zo zijn er vast nog wel meer hypes te bedenken. Voor sommigen een zegen dat het in de aandacht kwam maar door velen overtrokken.

    Beantwoorden

  3. RenéSmurf
    Nov 05, 2017 @ 22:55:17

    Daarom is ook ooit eens bedacht dat dingen verjaard kunnen raken, dat was niet voor niks. Maar altijd handjes thuis, vind ik, nergens aankomen.

    Beantwoorden

  4. ria
    Nov 05, 2017 @ 20:45:03

    Ja ik vind het ook allemaal te ver gaan. Overdrijven is ook een kunst. Laten we het houden op de echte gevallen van aanranding en verkrachtingen. Een aanraking is nog geen aanranding. Hoe ver kun je gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 06, 2017 @ 11:31:35

      Precies, nu wordt álles als aanranding en verkrachting gebracht en dat doet de echte gevallen geen goed.

      Beantwoorden

      • Isabelle
        Nov 06, 2017 @ 13:20:53

        Je schrijft goed en je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar ik vind het lastig dat je onderscheid maakt tussen ‘echte slachtoffers’ en andere mensen die in hun ogen misbruikt zijn.
        Ook al is het geen verkrachting of aanranding, sommige dingen die voor de een klein zijn, zijn voor de ander heel erg heftig. Als je je geintimideerd, bedreigd of vervelend aangeraakt voelt, als je ervan ondersteboven bent, niet meer slaapt en paniekaanvallen hebt, bepaalde plekken mijdt, geen vertrouwen meer hebt in anderen en jezelf etc, dan ben je volgens mij slachtoffer. Uiteraard zijn sommigen slachtoffer van een heftiger delict dan anderen, maar ook als je iets relatief kleins hebt meegemaakt (en wellicht niet zo sterk in je schoenen staat als jij destijds) kan je daar goed last van hebben. Door die mensen af te schilderen als ‘geen echte slachtoffers’ (wat je doet door ze tegenover ‘echte slachtoffers’ te plaatsen) wordt hun angst/schaamte alleen maar groter.

        Niet iedereen is zo sterk als jij dat ze zo ad rem kunnen reageren. Niet aanvallend bedoeld overigens, lastig dit in platte tekst te vangen.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Nov 06, 2017 @ 14:06:14

          Ja dat begrijp maar heel dapper dat je het toch doet. De scheidingslijn is ook zo vreselijk dun want inderdaad kan wat voor de één nog te verwerken is kan voor de ander onverteerbaar zijn.
          Alleen al omdat ieder mens anders is. Schaamte is sowieso nooit nodig voor welk slachtoffer dan ook , de dáder zou zich moeten schamen, maar ja, zo werkt het dus helaas niet. Angst kan ik wel begrijpen en zodra iemand er dus zulke grote gevolgen aan overhoud is er wel degelijk sprake van een slachtoffer want angst is verschrikkelijk. Toch blijf ik het jammer vinden dat er zoveel in de media breed uitgemeten wordt waarvan niemand meer kan beoordelen wat er wel niet waar is, of er sprake is van “aan het onderwerp aangepaste herinneringen” . Het lost ook niets op al deze “publieke terechtstellingen” waarbij eigenlijk alleen maar de echte zaak wordt geschaad en de echte zaak is ” niémand heeft het recht een ander tegen zijn/haar wil aan te raken met sensuele bedoelingen”. Dat die grenzen voor iedereen anders liggen maakt het onderscheid ook zeker niet makkelijker.

          Beantwoorden

  5. minoesjka2
    Nov 05, 2017 @ 19:48:52

    Weet je Riet, er was gelijkheid tussen jou en die man, jij zette hem op zijn nummer omdat hij iets deed wat jij niet wilde.
    Maar veel vrouwen die slachtoffer zijn, zijn dat van mannen die een machtspositie bezitten, en dan word het iets heel anders.
    Maar …………… ik geef toe, ik vind het nu ook te ver gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 19:56:03

      Nou er was wel enige druk door de sfeer van dergelijke feestjes in de flower power tijd, je werd snel als spelbreker gezien maar daar heb ik me nooit iets van aangetrokken, net als drugs waar ik als 1 van de weinige niets mee te maken wilde hebben. machtsverhoudingen ontstaan toch ook niet in eens, als je metéén afhaakt komt er geen vervolg en kan het niet van kwaad tot erger gaan. Van het begin af aan duidelijk laten zijn dat je dit niet wilt. Dan nog zullen er altijd mensen blijven die echt dwang gebruiken en die mogen van mij terecht aan de schandpaal maar wat er nu gebeurt slaat nergens op. Zonder bewijs worden er mensen in de media kapot gemaakt..

      Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Nov 05, 2017 @ 16:28:58

    Je haalt me de woorden uit de mond. Ik heb voor morgen een soortgelijk logje klaarstaan.

    Beantwoorden

  7. Kakel
    Nov 05, 2017 @ 14:34:04

    Sommige dingen kun je als vrouw niet in de rechtbank uitvechten. Eerst moet je aangifte doen. Bij wie? Bij een man. Daarna een lichamelijk onderzoek. Bij wie? Een mannelijke dokter. Vervolgens een advocaat. Bij wie? Een mannelijke. Wat is de rechter? Een man. Dat gold anno eind jaren tachtig voor mij. Decennialang heb ik het helemaal niemand kunnen vertellen omdat het té erg was.
    Dat mensen schrijven dat ze genoeg hebben van al die mie toe verhalen, begrijp ik. Maar tegelijkertijd doet het zeer. Bij mij al meer dan dertig jaar…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 15:28:18

      Ondertussen is er één pluspunt, zowel bij de politie, de artsen als de rechterlijke macht zijn ondertussen veel vrouwen werkzaam, dat zou het makkelijker moeten maken om aangifte te doen en ik hoop van harte dat dat ook zo is.
      Jouw pijn begrijp ik en het is ook daarom dat ik steeds weer die uitzondering maak voor de échte aanrandingen en verkrachtingen en alles dat bij heel jonge mensen tegen hun wil gebeurt.
      Het is ook juist dáárom dat al die dubieuze opgeklopte “oude “dingen nu in de media gooien zoveel schade aanricht, want dat doet het.
      Het haalt draagvlak weg voor al die mannen en vrouwen die echt heel nare dingen hebben meegemaakt.
      Het lijkt nu alsof vrijwel iedere man beestachtig is en iedere vrouw slachtoffer is en daar is niemand bij gebaad, zeker niet de mensen die het hards ons begrip nodig hebben.

      Beantwoorden

  8. Villasappho
    Nov 05, 2017 @ 14:30:10

    Uiteraard gesprekken gehad met mannelijke collega’s de ene vrouw is de ander niet. Een opmerking kan seksistisch worden opgepakt of je kaatst terug. Al jaren mannenwerk dat verkies ik boven vrouwen gezeik.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 15:17:50

      Ja kan ik me in vinden maar natuurlijk is ook de ;ene man de andere niet. Vrouwen die met mannen werken moeten niet overgevoelig zijn op het onderwerp maar wel heel duidelijk hun grenzen aangeven en volgens mij hebben mannen er radar voor juist die vrouwen te vinden die daar moeite mee hebben.

      Beantwoorden

  9. majaer
    Nov 05, 2017 @ 13:37:55

    Ik ben het helemaal met je eens Riet het wordt gewoon een hype je moet oppassen met wat je doet anders kun je worden aangeklaagd. Je kan de tv niet aanzetten en ja hoor…je wordt er doodziek van de echte buiten beschouwing laten.

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Nov 05, 2017 @ 12:42:25

    Ben het helemaal met je eens hoor, de echte gevallen niet te na gesproken. Ik werkte bij de gemeente met alleen mannen en voelde me daar prima bij. Een van de mannen waarvan bekend was dat hij er naast zijn vrouw ook nog wel andere uitstapjes op zijn lijstje stonden met vrouwen was daar ook bij. En eigenlijk werd ik daar vanaf het begin door de andere mannen voor gewaarschuwd en ook een soort beschermd als enige vrouw/meisje, was pas 18 toen ik daar ging werken. Blijkbaar kon ik goed boos of afkeurend kijken of zo, ik weet het niet maar die man had een keer gezegd tegen een andere collega Anneke kijkt me aan alsof ik een hoop stront ben……. haha. Werkte wel, nooit last gehad van hem. En een beetje interactie tussen mannen en vrouwen tja weet niet hoe ik dat moet zeggen hoort er toch ook wel bij.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 13:33:34

      Ik begrijp je helemaal, er komt ook nog bij dat wat je van de één goed kunt hebben bij een ander “glibberig”over komt. Maar in het gewone menselijke verkeer ( en dan heb ik niet over échte verkrachters) weten mannen doorgaans heel goed hoever ze kunnen gaan bij vrouwen en begrijpen ze hun lichaamstaal prima. Dat er altijd een vrouw tussen kan zitten die het “leuk”vindt mannen uit te dagen”maakt dat er wel eens iemand in een val trapt waar ze dan eigenlijk allebei slachtoffer van worden.

      Beantwoorden

  11. Mrs. Brubeck
    Nov 05, 2017 @ 12:40:08

    Zoals het nu voorgesteld wordt zijn alle mannen monsters en het merendeel van de vrouwen “aangerand”. Er is een hysterie ontstaan die gestopt moet worden.
    Want inderdaad, de echte slachtoffers zijn hier niet mee gebaat. Daarstraks hoorde ik op de BBC een wijze uitspraak; “als je slachtoffer bent stap dan naar de politie en NIET naar de media of de pers!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 13:28:28

      En dan nog, na 30 jaar naar de rechter stappen heeft in dit soort gevallen niet zoveel zin. Ga als dat kan desnoods het gesprek aan met “de dader” . Want hoe je alles nog bewijzen na zo’n lange tijd. Het argument “voorkomen dat anderen het slachtoffer worden “is na dertig jaar ook niet helemaal geloofwaardig.

      Beantwoorden

  12. cornma
    Nov 05, 2017 @ 11:39:48

    Hear hear! Ik vraag me af hoeveel van die verhalen echt kloppen. Hoe makkelijk is het tegenwoordig om iemand kapot te maken? Eén berichtje in de social media is al voldoende. Ook ik heb me wel eens ongemakkelijk gevoeld met een ongewilde arm om mijn schouder, maar die arm schud je van je af en je loopt weg. Daar ga je dertig jaar later geen aanranding van maken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 13:22:01

      Precies dat bedoel ik, mensen kunnen gewoon niet omgaan met de redelijk anonieme manier waarop je in de media iemand kunt beschadigen. Onrecht op welk gebied dan ook kun je in eerste instantie zélf bevechten.

      Beantwoorden

  13. Suskeblogt
    Nov 05, 2017 @ 11:17:04

    Eens de media verzadigd is val zulke “bekentenissen” zullen ze al die “slachtoffers” als bakstenen laten vallen en dan ? Wie is er met al de hetzes gebaat ?

    Beantwoorden

  14. meninggever
    Nov 05, 2017 @ 11:00:03

    Het is onderdeel van de vertrutting die op volle toeren door de maatschappij heen gaat. Andere normen en waarden, terug naar vroeger. Respect voor vrouwen, maar dan wel graag als ze ongeletterd en volledig gekleed achter het aanrecht staan. Een vrouw mag geen lustobject meer zijn, ze mag niet sexy meer zijn, en al helemaal niet bloot. We willen de LGTB-gemeenschap gelijke rechten geven, maar tegelijkertijd geen beweginsvrijheid. De mores in sommige kringen zijn anders dan die welke zijn vastgelegd in de middeleeuwse kerkelijke boeken. In de tijden van voor die boeken was het een en al lust wat de klok sloeg. Luther kwam niet voor niets met zijn vuistregels voor gedrag. Maar die oude Romeinen lustten er al pap van en nog wel meer volken uit die periode. Wat je nu ziet is een afrekening. Het veelal blanke deel van de bevolking dat ook nog man is, schijnt alles verkeerd gedaan te hebben of nog te doen. Opgehitst door gedrustreerde lieden die menen dat de tijd van de afrekening is aangebroken. Blind voor de feiten uit de geschiedenis, aangelokt door het idee van de schadevergoeding. En dat speelt ook in de VS en veel mindere mate hierbij. Geef toe dat je fout was, biedt je excuses aan voor je gedrag van 40 jaar geleden en betaal een vette afkoopsom. Anders zul je er van lusten. Terwijl dat gedrag indertijd heel anders werd geinterpreteerd en geaccepteerd. Ik bleef altijd af van wat niet van mij was. Ook als het dames betrof. Maar ik zou willen dat meer mensen dat nu eens als algemeen gedrag zouden accepteren en niet selectief boos of verontwaardigd doen over vaak zeer onschuldigde handelingen. En dan bedoel ik uiteraard geen aanranding of verkrachtig. Dat mag nooit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 13:09:45

      Nee precies, aanranding ,verkrachting, dáár kan nooit goedkeuring voor zijn. En sowieso áfblijven wanneer dat aangegeven wordt maar dat ontslaat “het slachtoffer” ( ik zeg bewust niet alleen de vrouwen want ook mannen worden misbruikt) niet de taak zelf heel duidelijk te zijn over wat wél en niet toegestaan is.
      Heus de meeste mannen haken echt af als je duidelijk laat merken er niet voor “in”te zijn. Zoals men nu in de media tekeer gaat zou je bijna denken dat iédere man vrouwen misbruikt.

      Beantwoorden

  15. Miluke
    Nov 05, 2017 @ 10:47:20

    Inderdaad too much me too in de media, ik erger me er blauw aan! Het is natuurlijk afschuwelijk wanneer je zoiets overkomt maar ik zou heel graag weten hoeveel er echt van waar is.

    Beantwoorden

  16. Willy
    Nov 05, 2017 @ 10:23:33

    ik vind de rol van de media in deze wel heel bedenkelijk..Riet

    je moet wel slachtoffer worden om nog iets te kunnen betekenen, denk ik soms

    fijne zondag Riet

    Beantwoorden

  17. John
    Nov 05, 2017 @ 09:52:53

    Momenteel worden er levens verwoest met dat gedoe. Sommige ‘daders’ zijn door de publieke opinie al veroordeeld voor er een rechter aan te pas komt en zien hun leven langzaam afbrokkelen. Sommige beweren zich het niet te kunnen herinneren. Onder invloed van drank bijvoorbeeld.. Drank, een drug die meer kapot maakt dan je liefhebt.. Maar Twitter en Facebook oordelen, en nemen nog een slok..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 12:34:52

      Ja precies, mensen zijn tegenwoordig zo makkelijk mee te trekken in een negatieve spiraal en slepen er anderen in mee. De tendens is nu even “alle mannen zijn viespeuken maken misbruik van vrouwen, dat is wat mij betreft toch flink kort door de bocht.

      Beantwoorden

  18. margrietspanjaard
    Nov 05, 2017 @ 09:16:17

    Ik heb ook atijd tussen mannen gewerkt en voelde van meet af aan feilloos aan welke arm wel en welke niet over mijn schouder mocht liggen. Waar ik meer moeite mee had was het op een aardige, niet meteen bitcherige manier aangeven, wanneer er een grens overschreden werd. Ik word inderdaad ook helemaal niet goed van het “misbruik” maken van vermeend “misbruik” 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 09:21:05

      Je grenzen aangeven hoeft niet altijd ” aardig”te gebeuren hoor, wél duidelijk! Met je een beetje in mannen verplaatsen kom je trouwens al een heel eind en dat leer je prima als je met mannen werkt dat is zeker waar.

      Beantwoorden

  19. schrijfselsvanmij
    Nov 05, 2017 @ 09:06:31

    Je hebt goed van je af gebeten

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    Nov 04, 2017 @ 22:50:05

    Ik vind ook dat het nu te ver gaat, alhoewel mik toch ook een aanklacht in wil dienen. Mijn lerares op de lagere school die mij een aai over mijn hoofd gaf en zei je bent toch wel een lieve jongen en dat terwijl ik een bloedhekel aan haar had. Zal na bijna 60 jaar toch niet verjaard zijn he hoop ik. 🙂

    Beantwoorden

  21. Matroos Beek
    Nov 04, 2017 @ 22:44:54

    Het is inderdaad to much ‘me too’… Ik heb er ook schoon genoeg van.
    Ik heb trouwens maar één keer een man gebeten en dat was de tandarts in zijn vinger. Maar wat jij daar deed, chapeau! Je kon duidelijk letterlijk en figuurlijk afbijten. Dat heb ik lang niet gekund.
    Als jong meisje/vrouw was ik ook niet weerbaar genoeg. Wat wil je, wij werden monddood gemaakt op school bij de nonnen en wisten van toeten noch blazen. Zo heb ik ook wel mijn ‘me too verhaal,’ maar ik bijt nog liever mijn eigen tong eraf dan dat ik het nog zou oprakelen. Ik ben nu wel weerbaar genoeg en dat is wat telt, maar ik ben niet meer zo mooi als toen, dus ik zal ook geen last meer hebben van graaiende mannen. Laat heel deze toestand wel een les zijn voor mannen die denken dat ze zomaar hun macht tegenover lieve meisjes mogen misbruiken. Het zal toch wel iets teweeg hebben gebracht. En daar heb ik vrede mee. Er zitten vast nog veel mannen te zweten van angst om wat ze ooit stiekem deden bij jonge, onschuldige meisjes. Net goed.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 08:51:39

      Nonnen zijn inderdaad niet heel geschikt om vrouwen weerbaar te maken op dat gebied. Maar wat jij al zegt, wat lost het op om na ál die jaren alsnog met beschuldigingen te komen.
      Het enige dat zin kan hebben , voor jezelf, is de dader alsnog confronteren met zijn wangedrag maar dat zal vaak niet mogelijk zijn. Je kinderen weerbaar opvoeden kan al veel leed voorkomen maar helaas heeft niet iedereen dezelfde karaktertrekken en blijven er altijd mensen die zich niet kunnen verweren als het om dit soort dingen gaat.
      Dat soort mannen zullen dat altijd feilloos aanvoelen en er misbruik van maken.

      Beantwoorden

      • Matroos Beek
        Nov 05, 2017 @ 09:22:30

        Dat denk ik ook…

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Nov 05, 2017 @ 09:39:28

          Ik las vanmorgen een stukje over het onderwerp van Daphne Dekker, het model.
          Zij schreef over ervaringen op dat gebied in haar modellen loopbaan en hoe men met klachten op dat gebied omging, vaak niet goed.
          Maar feit dat juist zij daarover schrijft geeft al aan dat je inderdaad óók carrière kunt maken zonder toe te geven aan dit soort dwingelandij .

          Beantwoorden

          • Matroos Beek
            Nov 05, 2017 @ 10:14:31

            Ik mag het hopen. Dat zou maar al te erg zijn. Jammer dat vrouwen zich dan wel dubbel moeten bewijzen. Zo ervaar ik het wel.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Nov 05, 2017 @ 12:42:16

              Bij bepaalde beroepen is de kans daarop inderdaad wel groter, ook voor mannen hoor, we hebben in Nederland niet voor niets wel degelijk een Gooise matras. Doordat er in die beroepsgroep altijd wel mensen te vinden zijn die zich via dit soort “netwerken” omhoog willen werken is het bijna niet uit te roeien.

              Beantwoorden

  22. Corja
    Nov 04, 2017 @ 22:28:15

    Tegenwoordig tel je niet meer mee als je geen slachtoffer bent, van het een of ander. En alles moet breed uitgemeten worden in ‘de media’. Soms worden mensen op een idee gebracht en komen jaaaaren later nog met (vermeend?) onrecht op de proppen; de ander moet bloeden. Zoals jij deed, voor jezelf opkomen, de boel ter plekke en à la minute afhandelen, dat is voor veel mensen kennelijk niet mogelijk. En na pakweg vijftien jaar kun je de situatie van toen natuurlijk niet meer zuiver inschatten.
    Maar, die twee Amerikaanse viezeriken moeten zeker aan/opgepakt worden!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 08:45:38

      Er zijn zéker “viezeriken” die aangepakt moeten worden Maar het zou héél veel schelen wanneer men dat soort zaken metéén aan de kaak stelt. Er zijn wel beroepen waar het meer dan anders speelt en er weinig draagvlak is voor klachten maar je erbij neerleggen lost zéker niets op.

      Beantwoorden

  23. Marja
    Nov 04, 2017 @ 21:54:49

    Jij was duidelijk mondig genoeg. 😉

    Beantwoorden

  24. Hartelijke Hot Hulk
    Nov 04, 2017 @ 20:40:55

    Ik word van elk incident kotsmisselijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2017 @ 21:07:27

      het schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat dat vrijwel iédere man nu neergezet wordt “viezerik” als hij een aardig gebaar maakt . Dat hééft weliswaar wel eens bijbedoelingen maar lang niet altijd.

      Beantwoorden

  25. Melody62
    Nov 04, 2017 @ 20:34:35

    Ik ben er ook niet gelijk op ingesprongen maar touch uiteindelijk wel aandacht aan besteed.

    Over het geheel genomen heb je wel gelijk. Ik huiver ook wel bij de gedachte dat deze hype ook iets heel fouts kan veroorzaken. Elke medaille heeft 2 kanten én een rand niet te vergeten.

    Ben wel heel blij natuurlijk dat jij geen ‘slachtoffer’ bent en toentertijd van je af wist te bijten.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

